Het Praathuis

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1560
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Het Praathuis

#5596 Bericht door jomel17 » woensdag 31 maart 2021, 08:22

wanadee schreef: dinsdag 30 maart 2021, 15:25
De Beweerder schreef: dinsdag 30 maart 2021, 15:23 Iemand een idee hoe lang de straf “ voormoderatie “ kan duren?
Beetje leven in de brouwerij zou geen kwaad kunnen op dit suffe forum.
Ik teken de petitie “Laat Ron Vrij”
:clap: :clap: :clap: :clap:
Ik teken de petitie graag ...als Ron weer schrijft komt er misschien weer wat reuring in het forum [$)
หลงรัก

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5597 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 31 maart 2021, 09:13

Eens kijken of Ron klaarkrijgt wat hij beweert, namelijk dat Off Topic groter is dan de rest. Voorlopig is de stand nog steeds in het voordeel van 'de rest'...

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het Praathuis

#5598 Bericht door serpay » woensdag 12 oktober 2022, 17:00

toch wel vreemd laatste half jaar werden er hier door 14 verschillende personen op iets gereageerd.
en dan zeggen dat dit een bloeiend forum is.
net ff gekeken ik online 8 bots en 12 gasten ....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5599 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 12 oktober 2022, 21:46

Servie, het gaat niet om wie online is maar om de kwaliteit van het gebodene. En dat gebodene is prut. Prut en alleen prut. Dit forum is over de rand van 'dood' heen en ik vind dat Chang er mee moet stoppen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5600 Bericht door driver » vrijdag 14 oktober 2022, 19:02

Wat ik zie en lees is in ieder geval informatie op vragen geven en geen ruzies en trammalant meer.
Dat het stil of stiller dan voorheen is lijkt me duidelijk.
De doelgroep hier wordt ouder en er komt amper aanwas bij dus?.
Wat Chang ervan vindt of met dit Forum doet is aan hem lijkt me?. Van mij hoeft dit forum niet weg ook al gebeurd er veel minder dan voorheen.

Maar ook op andere niet Thailand gerelateerde forums zie ik heel veel leden en amper reacties.

Feesboek idem dito : Onze Multistrada Nederland groep heeft nu 1112 leden.
Als er 50 echt actief, Lees regelmatig posten is het veel. Van die 50 zijn er een paar waaronder ik die zichzelf veelposters mogen noemen.
De rest leest en post nooit of bijvoorbeeld 1keer per jaar.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5601 Bericht door erik-kuijpers » vrijdag 14 oktober 2022, 22:08

Driver Arie, dat is op veel plaatsen zo. Men vindt het wel best als een paar andere mensen schrijven. Veel mensen hebben niks toe te voegen.

Dit forum is ..., je kent mijn mening! Men vindt het wel best zo en om eerlijk te zijn, het bekende blog biedt veel meer info over juridische, technische, belastingtechnische, verzekering ... visa TH en EU, taal en cultuur, etc, info. Er is veel meer response als je wat schrijft. En Facebook zit ook in de weg van forums.

Maar OK, het is niet aan mij. Ik plaats af en toe wat en doe mijn best. Maar ook ik word ouder, dadelijk 76, mijn koppie doet het nog goed (vind ik zelf...) dus ik probeer wat te blijven pennen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Het Praathuis

#5602 Bericht door jumbo » zaterdag 15 oktober 2022, 02:35

Je kunt niet verwachten dat iedereen de gave en de drift heeft om te schrijven over zaken die weinig te doen hebben met de dagelijkse gang van zaken van iemand in zijn leventje als werkzaam arbeider, waaronder ik mezelf ook schat. Ikzelf kom zelden met een onderwerp tenzij ik een vraag heb met een persoonlijk belang, vervolgens kan je dan een discussie krijgen
Iedereen die dat doet kapt het graan voor de voeten van een ander weg nl. weer een onderwerp minder
'Vroeger' hadden we meer te vragen als tegenwoordig, op een gegeven moment zijn populaire onderwerpen over visa etc behandeld.

Lezen is trouwens ook deelnemen aan een forum
Ik lees iedere dag en post soms als ik wat (on)zinnigs te melden heb of uit eigen belang

Niks mis mee toch Erik, niet iedereen heeft jouw talent, net zoals jij wellicht niet de talenten hebt die anderen weer hebben op dit forum
Ik ben gelukkig met je bijdragen, ik lees wat ik wil, Thaise literatuur interesseert me niets, andere zaken weer wel...aow, belasting, de 17 miljoenste bondscoach' mening en ander geneuzel....Er zijn een 10 tal schrijvende deelnemers, dat mag best wel meer zijn. Wellicht zijn ze wat bevreesd voor de reacties op een 'domme' vraag.
Maar goed er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden!!!!
Dus dames (?) en heren, doe vrolijk mee!!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Praathuis

#5603 Bericht door driver » zaterdag 15 oktober 2022, 14:03

erik-kuijpers schreef: vrijdag 14 oktober 2022, 22:08 Driver Arie, dat is op veel plaatsen zo. Men vindt het wel best als een paar andere mensen schrijven. Veel mensen hebben niks toe te voegen.

Dit forum is ..., je kent mijn mening! Men vindt het wel best zo en om eerlijk te zijn, het bekende blog biedt veel meer info over juridische, technische, belastingtechnische, verzekering ... visa TH en EU, taal en cultuur, etc, info. Er is veel meer response als je wat schrijft. En Facebook zit ook in de weg van forums.

Maar OK, het is niet aan mij. Ik plaats af en toe wat en doe mijn best. Maar ook ik word ouder, dadelijk 76, mijn koppie doet het nog goed (vind ik zelf...) dus ik probeer wat te blijven pennen.
Gewoon je ding hier blijven doen en elders op het blog waar ik overigens nooit zit.
Ben nu Sukanya in Nederland woont niet echt met Thailand bezig dus alleen hier nog wat actief soms.
Foto's plaatsen is hier lastig vindt ik anders zou ik wel weer wat over onze uitstapjes willen posten. Zonder fotoos is dat minder leuk vindt ik.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Het Praathuis

#5604 Bericht door paknampo » dinsdag 18 oktober 2022, 07:35

jumbo schreef: zaterdag 15 oktober 2022, 02:35 Je kunt niet verwachten dat iedereen de gave en de drift heeft om te schrijven over zaken die weinig te doen hebben met de dagelijkse gang van zaken van iemand in zijn leventje als werkzaam arbeider, waaronder ik mezelf ook schat. Ikzelf kom zelden met een onderwerp tenzij ik een vraag heb met een persoonlijk belang, vervolgens kan je dan een discussie krijgen
Iedereen die dat doet kapt het graan voor de voeten van een ander weg nl. weer een onderwerp minder
'Vroeger' hadden we meer te vragen als tegenwoordig, op een gegeven moment zijn populaire onderwerpen over visa etc behandeld.

Lezen is trouwens ook deelnemen aan een forum
Ik lees iedere dag en post soms als ik wat (on)zinnigs te melden heb of uit eigen belang

Niks mis mee toch Erik, niet iedereen heeft jouw talent, net zoals jij wellicht niet de talenten hebt die anderen weer hebben op dit forum
Ik ben gelukkig met je bijdragen, ik lees wat ik wil, Thaise literatuur interesseert me niets, andere zaken weer wel...aow, belasting, de 17 miljoenste bondscoach' mening en ander geneuzel....Er zijn een 10 tal schrijvende deelnemers, dat mag best wel meer zijn. Wellicht zijn ze wat bevreesd voor de reacties op een 'domme' vraag.
Maar goed er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden!!!!
Dus dames (?) en heren, doe vrolijk mee!!!
Volledig met je eens Jumbo :clap:

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5605 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 18 oktober 2022, 12:09

Over forums gesproken, wat lees ik nu weer vandaag?

TO BE 'REPTIEL' OR NOT TO BE 'REPTIEL'!

Ja hoor! De kogel is door de reptielenkerk! Thiery Baudet van het Forum voor Democratie heeft zich verklaard tot complotmens en zegt dat de wereld wordt bestuurd door reptielen.

En hij zegt ook nog dat de aarde plat is en Poetin een geweldig staatsman.

Nou, hoe diep kun je vallen? Wel, dat is duidelijk: tot het aantal hersencellen van een hagedis. Meer heb je niet nodig om in NL politicus te worden.
Het gaat vooruit in de polder. Een vergiet op je kop en een reptiel er in. En dat allemaal op kosten van de staatsruif.

Zal ik dan maar een rooie puntmuts opzetten?

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Het Praathuis

#5606 Bericht door serpay » dinsdag 18 oktober 2022, 17:54

de man is volkomen gek en gestoord.
wilders wordt ook als gek verklaard, maar heeft soms wel zeer goede punten , maar ja de kliek moet niets van zijn ideen hebben ook al heeft hij gelijk. de kots naar hem is nog steeds van kracht . Dank u wel regering met in voortouw DDR66. helaas.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5607 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 18 oktober 2022, 22:13

Servie, wie de verkiezingen wint die heeft gelijk. De kiezer heeft altijd gelijk.

Ik ben helemaal niet blij met deze coalitie al heb ik D66 gestemd maar dat is de laatste keer; ik ga straks VVD stemmen. Die Jetten vind ik een crime op energiebeheer en Kaag op geldzaken idem.

Maar deze club wegjagen heeft geen zin! Nu verkiezingen? Dan wint de BBB en/of Omtzigt en wordt NL onbestuurbaar. Rutte en de kliek blijven dan zeker 1,5 jaar zitten demissionair en in deze tijd wil je geen demissionair kabinet maar een missionair kabinet dat daden kan stellen. PvdA doet het leuk en dat is een partij die midden in deze wereld staat.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5608 Bericht door wpdl » woensdag 19 oktober 2022, 00:25

Wat een redenatie weer Erik.
De VVD en ook D66 zijn over the hill
Vooral het leiderschap van Mark Rutte heeft bij heel heel veel mensen tot groot verdriet geleid.
Kaag bewandeld diezelfde weg.
Die CDA man is humor.

Nederland is rijp voor een club die social is en problemen oplost
Daden stellen doet deze club al heel lang niet meer.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Het Praathuis

#5609 Bericht door erik-kuijpers » woensdag 19 oktober 2022, 07:13

Willem, mij dunkt dat er nu daden worden getoond. Miljarden voor de lagere inkomens voor de inflatie en de energienota, een prijsplafond voor energie, hulp aan het MKB, hogere defensie-uitgaven vanwege die dweil in Moskou, deze regering doet eindelijk eens ruimhartig. Tien procent meer AOW straks en ook de toeslagen gaan omhoog.

En wat je ook wil aan meer sociaal beleid, dit land kan niet om de VVD en D66 heen vanwege de enorme verdeeldheid. Anders krijg je nooit een meerderheid. Pak je zakjap en ga maar tellen. De BBB heeft nog geen kader; die aan de macht betekent een situatie als met LPF, PVV en Forum. Een linkse meerderheid komt er nooit meer in NL.

Laat maar mooi doorgaan zo tot de ernstigste inflatie zakt en men de staatskas weer wat op orde krijgt.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Het Praathuis

#5610 Bericht door wpdl » woensdag 19 oktober 2022, 09:03

'Men' heeft eerst de 'zaak' jaren uitgeknepen en zwaar verdeelt tot eer en meerdere glorie van de samenleving ja Jan modaal hing een beetje in de achterhoede.
NU heeft men aandacht klopt, hoewel het is meer hun eigen onzin afdekken.
Men kan niet anders trouwens, anders breekt de pleuris uit.

De verdeeldheid net als vele andere zaken had men al veel eerder aan kunnen werken om dat in de toom te houden.
De man staat wereldwijd bekend als pinokio en slecht van geheugen en zo.
Je kan niet om ze heen nee klopt, maar ze kunnen wel eens even naar een ander luisteren omdat die toevallig meer te vertellen hebben.
Dat doen ze niet OOOOOOOOOOOOOOO wie ligt er dan dwars.
Je denkt hetzelfde als die man in het oosten met een westers tintje.
Volgens jou kan het niet dus niet bespreekbaar.
Dat durf je toch niet met democratie aan te spreken.
Volgens jou met de staats schuld.
https://bit.ly/3gj7tv0

We zullen zien hoe men er over denkt volgende jaar met Provinciale Statenverkiezingen.
Denk dat men bleek, gaat worden hier en daar en gelijk een aantal clubs en solo gangers hun toekomst duidelijk maken.
Denk aan een BBB Omtzigt en PVDA/GL de rest mag intekenen.
En dat zullen meerdere graag doen.
'Men' Jan Modaal en zo krijgt een paar kruimels die men zelf met een veelvoud ingeleverd heeft jaren lang.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”