Accu klemmetje

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Accu klemmetje

#1 Bericht door Pieter » dinsdag 21 mei 2013, 02:30

Tropenkolder

Dit gaat over een accu klemmetje voor de min van mijn accu die in onze toyota fortuner zit.
Ik wilde eigenlijk niet mijn hart luchten over zoiets onbenulligs maar omdat ik zelfs mijn thaise vrouw zicht begint op te winden
dan toch maar even.

Accu's gaan in warme landen zoals Thailand veel minder lang mee dan in Nederland. Meestal een jaar en als je geluk hebt 2 jaar of wat langer
Aan het geluid te horen tijdens het starten was het weer zover en moesten we een nieuwe accu hebben.
Zo gezegd zo gedaan. Overdag zit mijn vrouw met haar fitness beneden bij een apartementen komplex en
Die hebben meestal wel een handige harry rondlopen zo ook nu.
Dus die friemelt er een nieuwe accu in.
Omdat die gast eerlijk is verteld hij ook dat de min kabel niet meer goed vast kan en dat dat klemmetje kapot is.

Afgelopen zondag wil ik mijn dochter naar het tennis brengen en kaplof geen starten
min kabel zit zo goed als los

Mijn vrouw belt de B quick en die komen niet. Ze kan wel langs komen en dat duurt dan een uur want het onderdeel moet ergens anders vandaan komen.

Dan maar een gast van BK battery langs laten komen.
En oh ja neem een acuu klemmetje mee

komt meneer om de accu te testen .......?????????

maar goed geen nieuw accu klemmetje
maar wel een ander tweede hands klemmetje
10 minuten later toch weer die rotte klem half vast gefrot
Ik zeg monteer nu dat andere klemmetje .... nee meneer dat past niet
.............ja meneer dat past wel alleen krijg je de andere kant van het klemmetje het schroefje niet los
dat had ik namelijk zelf ook al geprobeerd en ja dat ding zit muur vast.

Opgelost dus niks.. 180 THB inclusief ....

Mijn vrouw had kontact met BB Quick (ik hoop dat die Nederlander die daar baas is meeleest ; dat zal wel niet die zal het wel te druk hebben met pats auto's rond te rijden ----> waardeloos)
Mijn vrouw rijd 3 b kwiks langs en zondag kunnen ze niks krijgen van de toeleverancier ..... waarom weet die telefoonmoiep dat niet

Dan maandag maar bij een Toyota garage ; jappen weten ten minste wat service is... of nee was .. of nee dit is thailand en dat woord
bestaat niet eens dacht ik in de thaise taal.

Mijn vrouw belt haar garage waar we de auto ook gekocht hebben (K motors sukhumvit ... nooit iets kopen of repareren aub)
en ook nog een andere
Omdat we eigenlijk vaste klant zijn/waren bij de eerste .. Ja die hebben we echter niet op voorraad en dan moeten we er 1 bestellen
en dat doen we niet als U niet persoonlijk langs komt....?????????????????????
Wat kost zo'n ding 425 THB
Mag ik dat even die en die spreken (de verkoper van onze auto... of zus en zo de hoofd werkplaats die al menige oorwassing van mijn vrouw heeft gehad......die zijn er niet)
en nee we kunnen dat niet zomaar bestellen
dus ik moet een uur in de file staan en op en neer rijden voor 400 THB ????
Jip

Om 17.00 langs bij de nieuwe Toyota garage Rahmkhaemheng een kast van een gebouw

en wat denk je nee een klemmetje wordt niet los geleverd je moet de hele min boom/kabel kopen
kosten ruim 10.000 THB
Ja maar ik heb 4 andere toyota garages gebeld en die hadden dat wel los??????
zoek zoek zoek zoek
Ja wij ook kosten 650 THB
bij die andere was het 425 THB ik dacht dat Toyota onderdelen overal even duur waren
zoek zoek zoek
Ja 425 THB

Dus TIP ga nooit naar die garage

Ik wel ik wil er gewoon vanaf zijn

maar ze hebben er 1 besteld en morgen na 2 uur ....... ik moet het nog zien

ach
Laatst gewijzigd door Pieter op dinsdag 21 mei 2013, 05:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Accu klemmetje

#2 Bericht door Hua Thale » dinsdag 21 mei 2013, 05:06

Ja fijn land Pieter dat wel is alleen zo jammer dat er bij driekwart van de Thailanders ook een 'accu klemmetje' los zit.

Tropenkolder is een foute benaming trouwens maar ja als je het beestje echt bij zijn naam wil noemen moet de moderatie ingrijpen.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Accu klemmetje

#3 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 21 mei 2013, 08:15

Ik zou naar zo'n mannetje op de hoek rijden die altijd aan het sleutelen is aan auto's en die vervangt hem direkt voor 20 baht. :Whistle: :giggle:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Accu klemmetje

#4 Bericht door RuudThai » dinsdag 21 mei 2013, 16:59

Tja, weer het bekende serviceverhaal in Thailand: garantie tot de deur en service zoals het hen uitkomt.
Maar, een accu die hier korter meegaat dan in Nederland? Dan moet je ook niet zo'n kopie-accu kopen voor een prikkie maar een originele. Of een beter merk accu of een beter merk auto aanschaffen.
Mijn Isuzu MU7 is nu 7 jaar oud en ik heb met de 1e accu ruim 4 jaar gedaan en de huidige doet het ook nog prima!
Of je kunt misschien niet zo goed rijden.... ;) :giggle:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Accu klemmetje

#5 Bericht door driver » dinsdag 21 mei 2013, 17:24

Pieter, ik weet dat het wat ergernis geeft bij je wslijk maar ik moest wel lachen toen ik het las .
Wordt nog vervolgt misschien ? :mrgreen:

Thailand, makkelijker kunnen we het niet maken wel moeilijker .

gr driver

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Accu klemmetje

#6 Bericht door serpay » dinsdag 21 mei 2013, 19:05

volgens de ANWB gaat een accu minder lang mee als er kou in het spel is.
maar in thailand is dit volgens pieter andersom!
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Accu klemmetje

#7 Bericht door prajak » woensdag 22 mei 2013, 00:51

Pieter, zal ik iemand vragen het uit NL mee te nemen ? Maar maak dan een foto van de klem, en vertel de maat van de accupool (is dat niet universeel ?)

Maar je kunt ook met iemand langs een autosloop rijden en klem en (massa)kabel meenemen. Wat kan dat kosten...... Je vermomt je als Thai, dat scheelt zeker de helft.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Accu klemmetje

#8 Bericht door Pieter » woensdag 22 mei 2013, 02:16

prajak schreef:Pieter, zal ik iemand vragen het uit NL mee te nemen ? Maar maak dan een foto van de klem, en vertel de maat van de accupool (is dat niet universeel ?)

Maar je kunt ook met iemand langs een autosloop rijden en klem en (massa)kabel meenemen. Wat kan dat kosten...... Je vermomt je als Thai, dat scheelt zeker de helft.
Ja dat is universeel alleen zit de andere kant van het klemmetje niet direct aan de kabel maar aan een soort t stuk dus het is beter om een orgineel toyota klemmetje te hebben en die is al besteld

grootste probleem is niet dat klemmetje maar om een schroefje los te krijgen die ietwat te vast zit
(je hebt ook weinig houvast.)
En ik heb ook niet veel fatsoenlijk gereedschap meer en om nu een extra lange steeksleutel 10, een bus kruipolie etc etc
te kopen heb ik nou ook echt geen zin in
Met een luchtsleutel zal het wel lukken in een garage

mijn probleem met die gasten is het

a proberen je een poot uit te trekken
b het totaal niet kunnen of willen organizeren als er iets komt wat ze nog niet zo vaak hebben gezien
c het ophangen van een lulverhaal als je een schroefje niet loskrijgt... (zegt dat dan gewoon)


en Oh ja accu's gaan in de tropen door warmte en kontinue aircogebruik in auto's echt maar de helft lang mee t.o.v. NL



Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Accu klemmetje

#9 Bericht door stevenl » woensdag 22 mei 2013, 06:58

serpay schreef:volgens de ANWB gaat een accu minder lang mee als er kou in het spel is.
maar in thailand is dit volgens pieter andersom!
2 jaar is standaard hier, soms een jaartje langer.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Accu klemmetje

#10 Bericht door RuudThai » woensdag 22 mei 2013, 07:59

stevenl schreef:
serpay schreef:volgens de ANWB gaat een accu minder lang mee als er kou in het spel is.
maar in thailand is dit volgens pieter andersom!
2 jaar is standaard hier, soms een jaartje langer.
Ben ik zeker een uitzondering met ruim 4 jaar! Of gewoon, de goede auto met de goede accu gekocht!
Ik weet wel dat een accu in NL nooit langer dan 3 à 4 jaar meeging vanwege vocht en vorst.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Accu klemmetje

#11 Bericht door dutch » woensdag 22 mei 2013, 08:04

RuudThai schreef:
stevenl schreef:
serpay schreef:volgens de ANWB gaat een accu minder lang mee als er kou in het spel is.
maar in thailand is dit volgens pieter andersom!
2 jaar is standaard hier, soms een jaartje langer.
Ben ik zeker een uitzondering met ruim 4 jaar! Of gewoon, de goede auto met de goede accu gekocht!
Ik weet wel dat een accu in NL nooit langer dan 3 à 4 jaar meeging vanwege vocht en vorst.
Ik vervang de fabrieksaccu door een eigen keus ( onderhoudsvrij) en vervang hem elke 2 1/2 jaar.
Ik loop geen risico om ergens op een ongewenste plaats en ongewenste tijd,stil te staan.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Accu klemmetje

#12 Bericht door RuudThai » woensdag 22 mei 2013, 08:06

Kun je hem altijd nog aanduwen Dutch..... :giggle:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Accu klemmetje

#13 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 22 mei 2013, 08:08

De levensduur van een accu/batterij wordt o.a. bepaalt door de omgevingstemperatuur.
Extremen zoals (strenge) vorst of hele hoge temperaturen zijn voor een batterij niet goed en beperken de levensduur.
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Accu klemmetje

#14 Bericht door dutch » woensdag 22 mei 2013, 08:12

RuudThai schreef:Kun je hem altijd nog aanduwen Dutch..... :giggle:
Ben ik te oud voor en ik leef niet in de stad.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Accu klemmetje

#15 Bericht door joepattaya » woensdag 22 mei 2013, 10:28

En behalve de temperatuur speelt ook nog de soort van accu een rol: een ouderwetse accu die je regelmatig bij mag vullen of een 'moderne' onderhoudsvrije gel-accu.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”