Zuid-Thailand: Waar wildlife?

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Zuid-Thailand: Waar wildlife?

#16 Bericht door Casper » zondag 21 april 2013, 09:38

Hoi Simon, je leest het en je wist het zelf ook wel; nergens ter wereld staan de wilde dieren voor je klaar. Er zijn echter wel plekken waar je bijzondere vormen van wildlife kan tegenkomen en vaak zijn dit ook meer of minder bekende trekpleisters.

Zo heb je bijvoorbeeld diverse grotten waar bij schemer duizenden vogels hun nachtelijke rustplek zoeken of juist duizenden vleermuizen er op uit trekken. Tham lod in Soppong (in het noorden) is zo' n plek. Daar heb je ook grote apen, ik meen gibbons maar dat weet ik niet meer. Ik heb ze niet gezien, wel gehoord en ook gebladerte zien ritselen.

Reptielenfreaks hebben ook genoeg te zien in Thailand, van tokeh tot cobra (Run! Run! riep onze gids).

Met vogels heb ik niet zoveel, ik ben te vaak op mijn kop gescheten, maar er vliegen er genoeg rond in Thailand en die hebben geen benul van de grenzen van een park. Alleen de vogels die vliegen van west naar oost Berlijn

Wilde olifanten (of ontsnapte, dan wel niet aan het oog van de hoeder) heb ik eens gezien in Laos tijdens een boottochtje. Er stonden er 3 te slurven langs de rivieroever in een dicht bebost gebied.

Ook in Laos heb ik een "wilde" tijger gezien in een nationaal park nabij Luang Prabang. Het beestje liep rond in een enorme kooi. Het was door zijn moeder verlaten en door parkwachters grootgebracht. Zo werd gezegd, maar het is natuurlijk ook wel een goede trekpleister en levert veel op aan donaties [|) Desalniettemin een mooi moment, het beestje had het goed en doet je beseffen dat er meer van die dieren om je heen sluipen. Die kom je toch liever niet "los" tegen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, wees ondernemend tijdens je vakantie. Zoek plekken op, praat met mensen over je interesse' s en dan kom je sosm op verrassende plekken terecht. Dan kom je per ongeluk of toevallig misschien nog wel eens een wild beest tegen of gewoon een hele mooie plek. Veel plezier.

Gebruikersavatar
Casper
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 137
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2012, 12:10
Locatie: Amsterdam

Re: Zuid-Thailand: Waar wildlife?

#17 Bericht door Casper » dinsdag 23 april 2013, 08:23

Hoi Simon je had in pb gereageerd met de vraag wat voor park ik in het zuiden zou aanraden. Dat zou ik niet weten want in het zuiden heb ik nog nooit een park bezocht! Maar van veel eilanden zijn de binnenlanden ook mooi. En ik denk dat Khao Sok wel wonderschoon moet zijn, het is niet voor niets al jarenlang een toeristische topper! Maar daar heb je al een apart topic over.

Verder spreek je van gezin; als je kinderen hebt is er denk ik niets leuker dan een "apenrots" te bezoeken. Misschien is er langs de Andaman kust ergens een tempel met veel apen ofzo, anders zou je onderweg van noord naar zuid een stop kunnen overwegen in bijvoorbeeld de apenstad Lopburi. Petchaburi en Hua Hin hebben beide een heuvel met een tempel waar het stikt van de apen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zuid-Thailand: Waar wildlife?

#18 Bericht door Henk Korat » dinsdag 23 april 2013, 08:27

Casper schreef:Hoi Simon je had in pb gereageerd met de vraag wat voor park ik in het zuiden zou aanraden. Dat zou ik niet weten want in het zuiden heb ik nog nooit een park bezocht! Maar van veel eilanden zijn de binnenlanden ook mooi. En ik denk dat Khao Sok wel wonderschoon moet zijn, het is niet voor niets al jarenlang een toeristische topper! Maar daar heb je al een apart topic over.

Verder spreek je van gezin; als je kinderen hebt is er denk ik niets leuker dan een "apenrots" te bezoeken. Misschien is er langs de Andaman kust ergens een tempel met veel apen ofzo, anders zou je onderweg van noord naar zuid een stop kunnen overwegen in bijvoorbeeld de apenstad Lopburi. Petchaburi en Hua Hin hebben beide een heuvel met een tempel waar het stikt van de apen.
Op Phi Phi Island heb je apen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Zuid-Thailand: Waar wildlife?

#19 Bericht door De Beweerder » dinsdag 23 april 2013, 09:44

wat zeg je Henk? zit je te slapen :cheesy: of iets met apen? :giggle: (of muizen misschien)
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”