Voorstel tot helderheid

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Voorstel tot helderheid

#1 Bericht door prajak » woensdag 17 april 2013, 16:50

Geen forum is er bij gebaat dat er twijfel is over de grenzen van het forum.

Er is een reglement maar daarin staan 'algemene' termen en die kennen we allemaal. Hoe die gaan worden uitgelegd moet iedereen duidelijk zijn. En dat kan nou net niet !

Net zoals je in Nederland een schemergebied hebt over, een voorbeeld maar, hoe ik iemand kan noemen.

Ik noem je een hondenl@l; mag of niet ?
Ik noem je een hondenpenis; mag of niet ?
Ik noem je een hondenaanhangsel, mag of niet ?

Lang, heel lang geleden, was ik in Mokum tijdens de studentenrellen (het 'Lieverdje' en ik weet dat minstens EEN forumlid daar ook stond te dansen...) en een student riep naar een politiemeneer te paard "Meneer, uw paard is ziek". De arme agent was zo zo dom te vragen "Wat is er dan" ? En het antwoord was "Normaal hangt de l@l er onder maar hier zit ie er op...." Mag of niet ?

Tijden veranderen en zo ook forumnormen.

Ik doe een voorstel.

We laten alle 'hoppa' achterwege behalve als om Grieken gaat. Hoppa helpt niet, je haalt me toch pas in als ik wijlen ben. En dan nog niet......

'En weer een !' Ook niet meer doen, is irritant en dom gezien het vorenstaande. '+1' Is iets voor een marktkoopman die van zijn laatste sinasappels af moet.

Hou je bij het onderwerp. Moeilijk, ik houd me er ook niet aan. En dat is onbewust, zo loopt een discussie nou eenmaal.

En ik vind dat de leiding best eens kan aangeven waar haar grenzen liggen. En eventueel de poster vertellen waarom iets is weggehaald (is niet weggehaald maar verplaatst naar waar wij niet kunnen kijken).

Er is nu onduidelijkheid en dat geeft onrust en dan krijg je mensen die roepen dat ze weggaan.

Waarheen ? Er is weinig kans op een goed informatief forum in de Nederlandse taal voor Nederlandse emigranten, denk daar aan. Het enige forum dat die 'zuiverheid' probeerde is nu armoe. Er is weinig alternatief. Of je moet naar een 'blog' gaan waar je niks te vertellen hebt en alles op voormoderatie staat of naar sites waar geen moderatie is en de hopen vlees je om de oren vliegen.

Ik ben blij met dit forum. Maar wat meer duidelijkheid over wegvegen is welkom. Nee, nodig.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Voorstel tot helderheid

#2 Bericht door Henk Korat » woensdag 17 april 2013, 16:58

Prajak, laat ik mijn bericht bij de klaagmuur ook hier herhalen. Dit is overigens niet in tegenspraak met wat je schrijft, maar aanvullend.
Naar mijn mening zijn de leden van het forum het bloed van het forum en de moderatie de organen. Ieder lid mag zijn positieve bijdrage geven, maar aub niet verzieken. Zo'n positieve bijdrage kan bestaan uit een ervaring uit het dagelijks leven, een wetenswaardigheid op grond van wetgeving, informatie over nieuwe regelgeving, hoe om te gaan met gevoelde problemen, ook in de relatie, in Thailand, wat je frustreert en opvrolijkt in de Thaise cultuur, etc., etc., etc..

Ook humor moet een onderdeel van een forum zijn, want dat houdt het levendig. We hebben de afgelopen weken gezien dat meniggeen zich vermaakt heeft en dat het zelfs leidde tot nieuwe inzichten in bijvoorbeeld het gebruik van de wc spuit of de abortuscijfers in Thailand, etv.

Het is aan de forumleden welk onderwerp ze willen lezen. Ieder is zoals hij of zij is. Niemand kan dat veranderen en we zijn geen eenheidskoek (hemawordt).

We zijn nu al een tijdje bevrijd van de verziekers en ik ben daar heel erg blij mee, want dit forum ligt mij na aan het hart.

Laten we daarom de moderatie respecteren in het vegen, want zij zijn de beschermers van dit forum en de eigenaren daarvan.

En laten we doorgaan met elkaar te respecteren en bij verziekers de rode knop in drukken.

En lees vooral de dingen die je interesseren en laat die berichten gaan die je niet aanstaan. Zo lees ik de krant ook.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Voorstel tot helderheid

#3 Bericht door Bean » woensdag 17 april 2013, 17:11

Ik denk dat de helderheid bij jullie zelf ligt.

Lekker belangrijk dat iemand aan het pennen is wat hij zoal per dag doet
en het eigenlijk geen zier met Thailand te maken heeft en het iets meer van een digitaal dagboek wordt.

Soms is het TE en dat ik nooit zo goed. :crazy:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#4 Bericht door prajak » woensdag 17 april 2013, 17:20

Bean, ik weet niet wie je op het oog hebt maar mijn verhalen zijn Thailand en de realiteit van alle dag. Waar gebeurd, niks met extra saus of sambal. En dit is een breed Thailand forum.

Of wil je zeggen, ik ken je niet persoonlijk vandaar deze vraag, dat dit forum alleen maar mag gaan over de Thaise bus van A naar B, de Thaise boot naar C en het Thaise visum of verlenging D ?

Dan gaat de jus, de saus EN de roomboter het forum uit. Dan kun je net zo goed een rol droge beschuit eten als je dit forum bezoekt. Dan zit er geen slagroom meer op de zondagse ijsco. Dan kun je beter een bord gortepap 'eten'. Bah, gortepap !

Nee, zo houden lijkt me het beste. Met wat duidelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#5 Bericht door prajak » woensdag 17 april 2013, 17:27

Ik begin me nu toch schuldig te voelen dat ik dit heb veroorzaakt door te beginnen over een uiterst nuttig lichaamsdeel, de sluitspier. Of eigenlijk de sluitspieren.

Ik zal Microsoft vragen een sluitspier te monteren op de keyboards. Kan geen grote kosten met zich brengen en een simulator van de dampen die uit een sluitspier komen mogen ze van mij weglaten.

En dan houden we forumleden die iets te vertellen hebben lekker binnenboord...

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Voorstel tot helderheid

#6 Bericht door Bean » woensdag 17 april 2013, 17:39

Ik denk dat U verkeerd denkt heer Prajak.

U stories zijn niet lelijk of flauw maar de reacties erop hebben soms een kleuterschool
gehalte incl kleurplaatjes .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#7 Bericht door prajak » woensdag 17 april 2013, 17:43

Net als uw films is het me duidelijk, heer Bean.....

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Voorstel tot helderheid

#8 Bericht door Gardensafari » woensdag 17 april 2013, 18:37

Een forum is meer dan alleen maar informatie uitwisselen over een bepaald onderwerp.
Ik vind dat daar geen rem op moet staan, tenzij leden elkaar beledigen.
Gebbetjes en geintjes zijn net zo belangrijk voor een forum als nuttige informatie.
Hoppa: daarmee beledig je niemand.
En gekke opmerkingen maken in een troll-onderwerp als "tweede kans": niets mis mee.
En Prajak verwacht toch gein als hij een topic start over uitwaterende sluizen.
Er zijn een paar topics waar zelfs ik geen gein over maak, zoals Eugene's uiterst nuttige juridische topic.

De moderatie is naar mijn mening veel te royaal aan het vegen geweest, omdat er zaken zijn verwijderd die niet botsten met de regels.
Want zoals al gezegd: je kunt wel een forum oprichten, de bezoekers bepalen het uiteindelijke succes.

Foto's en dergelijke weghalen omdat MISSCHIEN copyrights worden geschonden is te voorbarig.
Het kunnen foto's van de leden zelf zijn, foto's in public domain of met een CC-license.
Die CC-license hoeft een gebruiker niet te vermelden.
De meest voorkomende CC-license is dat iedereen de foto mag gebruiken, zo lang hij hem maar niet verandert.
Die laatste zijn héél gebruikelijk op internet.
Immers als je een foto op internet zet zonder copyright vermelding erop geef je hem feitelijk al weg.
Normaal is dat een forum-beheerder op verzoek van de rechthebbende een foto verwijderd.
Preventief ruimen is niet nodig.

Laat de vrijheid in hemelsnaam bestaan, ook op dit forum.
Onzin-topics mogen rustig uit de hand lopen, maar bewaak de echt nuttige topics.
Een forum is er voor de gebruikers, niet voor de eigenaars/oprichters.
Pas de regels toe, maar knuffel een forum niet dood.

En hoppa, want ik moet nog een aantal verwijderde berichten goedmaken :Whistle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Voorstel tot helderheid

#9 Bericht door driver » woensdag 17 april 2013, 18:43

Goed omschreven Hans.


gr driver

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Voorstel tot helderheid

#10 Bericht door max » woensdag 17 april 2013, 19:38

Gardensafari schreef:
De moderatie is naar mijn mening veel te royaal aan het vegen geweest, omdat er zaken zijn verwijderd die niet botsten met de regels.
Want zoals al gezegd: je kunt wel een forum oprichten, de bezoekers bepalen het uiteindelijke succes.

Foto's en dergelijke weghalen omdat MISSCHIEN copyrights worden geschonden is te voorbarig.
Het kunnen foto's van de leden zelf zijn, foto's in public domain of met een CC-license.
Die CC-license hoeft een gebruiker niet te vermelden.
De meest voorkomende CC-license is dat iedereen de foto mag gebruiken, zo lang hij hem maar niet verandert.
Die laatste zijn héél gebruikelijk op internet.
Immers als je een foto op internet zet zonder copyright vermelding erop geef je hem feitelijk al weg.
Normaal is dat een forum-beheerder op verzoek van de rechthebbende een foto verwijderd.
Preventief ruimen is niet nodig.

Laat de vrijheid in hemelsnaam bestaan, ook op dit forum.
Onzin-topics mogen rustig uit de hand lopen, maar bewaak de echt nuttige topics.
Een forum is er voor de gebruikers, niet voor de eigenaars/oprichters.
Pas de regels toe, maar knuffel een forum niet dood.

En hoppa, want ik moet nog een aantal verwijderde berichten goedmaken :Whistle:
Je verhaal is helder, de inhoud is een tweede. Het doelbewust forumleden kleineren en te kakken zetten lijkt mij toch niet de bedoeling van een forum. Zo las ik de opmerking van de immigration in Thailand boven een bepaalde leeftijd. In een ander onderwerp wordt dit forumlid doelbewust over deze opmerking te kakken gezet over extra bede gangpaden e.d. later wordt dit persoon openlijk als notoire negatieveling betiteld. Dat de moderatie een dergelijk bericht verwijderd lijkt mij niet meer dan normaal, daar hoef je niet over te klagen. De verdere klachten. Zijn deze inhoudelijk over Thailand gerelateerde berichten? Of betreft het alleen uitdagende of zogenaamd grappige berichten welke zijn verwijderd? Ik denk dat deze een zeer hoog hoppagehalte hebben en inhoudelijk niets met Thailand te maken hebben. Dit lijkt humorloos, maar als er alleen maar hoppa-berichten worden geplaatst is het niet meer grappig en schiet dit forum ruimschoots zijn doel voorbij. Dat er hierop actief wordt gehandeld is alleen maar te prijzen. de mods doen dan hun werk. Ten aanzien van de mods, wij zijn lid, zij de shit, en voor ons gemakkelijk praten! Voor mij is het helder!

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Voorstel tot helderheid

#11 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 17 april 2013, 21:07

max schreef:
Gardensafari schreef:
De moderatie is naar mijn mening veel te royaal aan het vegen geweest, omdat er zaken zijn verwijderd die niet botsten met de regels.
Want zoals al gezegd: je kunt wel een forum oprichten, de bezoekers bepalen het uiteindelijke succes.

Foto's en dergelijke weghalen omdat MISSCHIEN copyrights worden geschonden is te voorbarig.
Het kunnen foto's van de leden zelf zijn, foto's in public domain of met een CC-license.
Die CC-license hoeft een gebruiker niet te vermelden.
De meest voorkomende CC-license is dat iedereen de foto mag gebruiken, zo lang hij hem maar niet verandert.
Die laatste zijn héél gebruikelijk op internet.
Immers als je een foto op internet zet zonder copyright vermelding erop geef je hem feitelijk al weg.
Normaal is dat een forum-beheerder op verzoek van de rechthebbende een foto verwijderd.
Preventief ruimen is niet nodig.

Laat de vrijheid in hemelsnaam bestaan, ook op dit forum.
Onzin-topics mogen rustig uit de hand lopen, maar bewaak de echt nuttige topics.
Een forum is er voor de gebruikers, niet voor de eigenaars/oprichters.
Pas de regels toe, maar knuffel een forum niet dood.

En hoppa, want ik moet nog een aantal verwijderde berichten goedmaken :Whistle:
Je verhaal is helder, de inhoud is een tweede. Het doelbewust forumleden kleineren en te kakken zetten lijkt mij toch niet de bedoeling van een forum. Zo las ik de opmerking van de immigration in Thailand boven een bepaalde leeftijd. In een ander onderwerp wordt dit forumlid doelbewust over deze opmerking te kakken gezet over extra bede gangpaden e.d. later wordt dit persoon openlijk als notoire negatieveling betiteld. Dat de moderatie een dergelijk bericht verwijderd lijkt mij niet meer dan normaal, daar hoef je niet over te klagen. De verdere klachten. Zijn deze inhoudelijk over Thailand gerelateerde berichten? Of betreft het alleen uitdagende of zogenaamd grappige berichten welke zijn verwijderd? Ik denk dat deze een zeer hoog hoppagehalte hebben en inhoudelijk niets met Thailand te maken hebben. Dit lijkt humorloos, maar als er alleen maar hoppa-berichten worden geplaatst is het niet meer grappig en schiet dit forum ruimschoots zijn doel voorbij. Dat er hierop actief wordt gehandeld is alleen maar te prijzen. de mods doen dan hun werk. Ten aanzien van de mods, wij zijn lid, zij de shit, en voor ons gemakkelijk praten! Voor mij is het helder!

Max

Ik kan hier een hele verhandeling houden maar het verschil zit hem overduidelijk in het feit dat de een wel gevoel voor humor heeft en een ander absoluut niet. Het jammere is dat jij tot die laatste categorie behoort want de opmerking over die brede paden was niet gericht om de berichtgever te kakken te zetten dus heb je het absoluut niet begrepen. En dat komt dan weer door gebrek aan humor en daar kun je niks aan doen want dat is nu eenmaal zo.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Voorstel tot helderheid

#12 Bericht door Gardensafari » woensdag 17 april 2013, 21:50

max schreef:
Gardensafari schreef:
De moderatie is naar mijn mening veel te royaal aan het vegen geweest, omdat er zaken zijn verwijderd die niet botsten met de regels.
Want zoals al gezegd: je kunt wel een forum oprichten, de bezoekers bepalen het uiteindelijke succes.

Foto's en dergelijke weghalen omdat MISSCHIEN copyrights worden geschonden is te voorbarig.
Het kunnen foto's van de leden zelf zijn, foto's in public domain of met een CC-license.
Die CC-license hoeft een gebruiker niet te vermelden.
De meest voorkomende CC-license is dat iedereen de foto mag gebruiken, zo lang hij hem maar niet verandert.
Die laatste zijn héél gebruikelijk op internet.
Immers als je een foto op internet zet zonder copyright vermelding erop geef je hem feitelijk al weg.
Normaal is dat een forum-beheerder op verzoek van de rechthebbende een foto verwijderd.
Preventief ruimen is niet nodig.

Laat de vrijheid in hemelsnaam bestaan, ook op dit forum.
Onzin-topics mogen rustig uit de hand lopen, maar bewaak de echt nuttige topics.
Een forum is er voor de gebruikers, niet voor de eigenaars/oprichters.
Pas de regels toe, maar knuffel een forum niet dood.

En hoppa, want ik moet nog een aantal verwijderde berichten goedmaken :Whistle:
Je verhaal is helder, de inhoud is een tweede. Het doelbewust forumleden kleineren en te kakken zetten lijkt mij toch niet de bedoeling van een forum. Zo las ik de opmerking van de immigration in Thailand boven een bepaalde leeftijd. In een ander onderwerp wordt dit forumlid doelbewust over deze opmerking te kakken gezet over extra bede gangpaden e.d. later wordt dit persoon openlijk als notoire negatieveling betiteld. Dat de moderatie een dergelijk bericht verwijderd lijkt mij niet meer dan normaal, daar hoef je niet over te klagen. De verdere klachten. Zijn deze inhoudelijk over Thailand gerelateerde berichten? Of betreft het alleen uitdagende of zogenaamd grappige berichten welke zijn verwijderd? Ik denk dat deze een zeer hoog hoppagehalte hebben en inhoudelijk niets met Thailand te maken hebben. Dit lijkt humorloos, maar als er alleen maar hoppa-berichten worden geplaatst is het niet meer grappig en schiet dit forum ruimschoots zijn doel voorbij. Dat er hierop actief wordt gehandeld is alleen maar te prijzen. de mods doen dan hun werk. Ten aanzien van de mods, wij zijn lid, zij de shit, en voor ons gemakkelijk praten! Voor mij is het helder!

Max
Ik zie de medeforumleden als een groepje vage kennissen.
We wisselen serieuze zaken uit, maar hebben ook lol.
Dat niet iedereen hetzelfde gevoel voor humor heeft, betekent toch nog niet dat iedereen zich maar moet houden aan de standaards van degene met het minste gevoel voor humor?
Als we ons op dit forum serieus moeten gedragen en het alleen maar over Thailand mogen hebben, sterft dit forum een razendsnelle, stille dood.
Daarnaast hebben in Thailand wonende Nederlanders op deze manier contact met in Nederland wonende mensen.
Mensen die vaak ook weer iets hebben met Thailand.
Dat schept een band, maar ook op je werk heb je het toch niet constant alleen maar over het werk?
En als je hier komt voor Thailand gerelateerde zaken, lees dan "off topic" niet, dan kun je je er ook niet aan ergeren.
En de mods shit noemen is ook niet erg netjes...

En een mod is er ten dienste van de leden en niet andersom, want de leden MAKEN het forum, niet de mod.
Tuurlijk heb ik wel begrip voor de mods.
Ik run zelf een forum, maar ik doe alles in overleg met de leden, tenzij er iets illegaals gebeurd.
En slechts héél weinig op een forum is illegaal.
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
We hebben hier al zelfcensuur als het gaat om "het instituut", en dat lijkt mij meer dan genoeg.

Vive la liberté!
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Voorstel tot helderheid

#13 Bericht door Jeanette » woensdag 17 april 2013, 22:04

Humor is niet universeel.

Je kunt andermans humor best niet leuk vinden of platvloers of tegen sarcasme aan.
En subtiele humor, daar moet je oog voor hebben.

Het humorgehalte van 'de dikke en de dunne', Mister Beam en 'Snip en Snap' is nu aardig discutabel geworden.
Maar om mensen die hier niks (meer) aan vinden nou van humorloosheid te betichten is gewoon dom.
Sommige humor maakt dat iemand (het slachtoffer) zich ongemakkelijk voelt.
Sommige humor is alleen leuk met een paar mensen bij elkaar - die je ook aan kunt kijken - en dan om beurten er een vertellen. 8-)

Maar al dat poep en pies op het net gooien ..... waarom zou je?

[|)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Voorstel tot helderheid

#14 Bericht door Gardensafari » woensdag 17 april 2013, 22:30

Jeanette schreef:Humor is niet universeel.

Je kunt andermans humor best niet leuk vinden of platvloers of tegen sarcasme aan.
En subtiele humor, daar moet je oog voor hebben.

Het humorgehalte van 'de dikke en de dunne', Mister Beam en 'Snip en Snap' is nu aardig discutabel geworden.
Maar om mensen die hier niks (meer) aan vinden nou van humorloosheid te betichten is gewoon dom.
Sommige humor maakt dat iemand (het slachtoffer) zich ongemakkelijk voelt.
Sommige humor is alleen leuk met een paar mensen bij elkaar - die je ook aan kunt kijken - en dan om beurten er een vertellen. 8-)

Maar al dat poep en pies op het net gooien ..... waarom zou je?

[|)
Volgens mij zijn er humorloze mensen.
Ik ken er één.
Verder doe ik er het zwijgen toe.
Maar waarom hebben mensen het recht om oeverloos gezwets van anderen aan te vallen.
Niemand verplicht hen het te lezen.

En poep en pies.
Iedereen doet het, net als seks, dus het taboe erop (dat de Thai overigens niet hebben, om weer even bij de les te blijven) is onzinnig.
Maar de vraag is: moet de mod dan ingrijpen?
Welnee, er wordt geen enkele regel overtreden, het is niet illegaal en als je het niet wilt lezen, sla je het topic toch over?
Alleen al de titel van het in dit geval door Prajak gestarte topic maakt duidelijk waar het om gaat.
Maar ja, iedereen keek destijds naar "Open en bloot", om vervolgens collectief "Schande!" te roepen.
Afbeelding

Overigens, Jeanette: voor alle duidelijkheid, jou beschuldig ik absoluut niet van humorloosheid. Integendeel.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Voorstel tot helderheid

#15 Bericht door Jeanette » woensdag 17 april 2013, 23:09

Ik jou ook niet. :mrgreen: :mrgreen: 8-)

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”