Voorstel tot helderheid

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Voorstel tot helderheid

#76 Bericht door elst99 » dinsdag 23 april 2013, 11:15

Ik heb er twee, van mij mag het zo blijven, het is in Nederland geen leuke tijd om jonge kinders te hebben.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#77 Bericht door prajak » dinsdag 23 april 2013, 16:18

Opa ! Ouwe ! Khun Dta zeggen ze hier. Mooi werk. We zullen er morgen tijdens de lunch een boterham met kaas, op mangohout gerookte ham of een cargodel uit C-Mai extra op nuttigen. Ons soortelijk gewicht moet dat aankunnen, toch ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Voorstel tot helderheid

#78 Bericht door RuudThai » vrijdag 24 mei 2013, 16:47

Even dit topic ophalen, daar stonden toch ook al veel nuttige tips in voor de moderatie om eens wat helderder, klantgerichter en klantvriendelijker te modereren.... :thumbsup:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#79 Bericht door prajak » vrijdag 24 mei 2013, 17:01

Ja, heer Ruudthai, maar voor wat hoort wat.

Ik denk dat de 'ouwe hap' dan het voorbeeld moet geven aan de 'nieuwe hap' en zich eerst maar eens aan de regels moet houden. En er zitten nog al wat 'ouwe happers' al dan niet met een kunstgebit permanent en uiterst storend op elkaar te fitten en dat al maanden- zo niet jarenlang. En die geven het slechte voorbeeld aan de nieuwelingen die denken dat hier alles mag.

En dan wordt er gepiept als de leiding ingrijpt.

We mogen hier niet klagen; het waarom van die opmerking heb ik ruim uitgelegd in een ander item. Wat twee forumleden hier naar elkaar roepen zou in een ander forum al lang zijn bestraft met tijdelijke uitsluitingen.

Nee, alles heroverwegend, we mogen hier niet klagen.

En je hebt gelezen in een paar berichten, o.m. van Printen44 en van mij, dat je de mod kunt vragen waarom is gestreept. Dat gaat in andere forums ook niet altijd.

En als het je toch niet bevalt hier dan kun je weggaan als schrijver en alleen lezen. Trouwens, kijk eens naar de berichtenteller, het overgrote deel van de forumleden doet dat ook zo.


====

Vanmorgen in het ziekenhuis ook helderheid, pijnlijke helderheid. Bah ! Een interne onsteking van een talgklier werd een steenpuist en net onder mijn Michelinbandje zodat ik het niet kon zien. De lieve zuster Klivia zette er het mes in ! Nog meer bah ! Part of life, vooruit maar. Iedere dag terugkomen voor wondbehandeling...... Ik ga failliet !

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Voorstel tot helderheid

#80 Bericht door Pieter » vrijdag 24 mei 2013, 17:34

prajak schreef:Ja, heer Ruudthai, maar voor wat hoort wat.

Ik denk dat de 'ouwe hap' dan het voorbeeld moet geven aan de 'nieuwe hap' en zich eerst maar eens aan de regels moet houden. En er zitten nog al wat 'ouwe happers' al dan niet met een kunstgebit permanent en uiterst storend op elkaar te fitten en dat al maanden- zo niet jarenlang. En die geven het slechte voorbeeld aan de nieuwelingen die denken dat hier alles mag.

En dan wordt er gepiept als de leiding ingrijpt.

We mogen hier niet klagen; het waarom van die opmerking heb ik ruim uitgelegd in een ander item. Wat twee forumleden hier naar elkaar roepen zou in een ander forum al lang zijn bestraft met tijdelijke uitsluitingen.

Nee, alles heroverwegend, we mogen hier niet klagen.

En je hebt gelezen in een paar berichten, o.m. van Printen44 en van mij, dat je de mod kunt vragen waarom is gestreept. Dat gaat in andere forums ook niet altijd.

En als het je toch niet bevalt hier dan kun je weggaan als schrijver en alleen lezen. Trouwens, kijk eens naar de berichtenteller, het overgrote deel van de forumleden doet dat ook zo.


====

Vanmorgen in het ziekenhuis ook helderheid, pijnlijke helderheid. Bah ! Een interne onsteking van een talgklier werd een steenpuist en net onder mijn Michelinbandje zodat ik het niet kon zien. De lieve zuster Klivia zette er het mes in ! Nog meer bah ! Part of life, vooruit maar. Iedere dag terugkomen voor wondbehandeling...... Ik ga failliet !
Ik ben en blijf van menig dat een moderator standaard als hij een bericht verwijdert of wijzigt in het kort dat kan melden aan degene die het betreft... Niet om enige discussie te starten maar gewoon uit fatsoen.

Pieter

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#81 Bericht door prajak » vrijdag 24 mei 2013, 17:50

Nou, Pieter, je kent voldoende de Nederlandse taal om de navolgende zin aan te vullen, en laat ons meegenieten svp....

"...De beheerders of moderators behouden zich het recht voor om berichten en onderwerpen zonder notificatie aan de gebruiker te verwijderen of te bewerken. Berichten met aanstootgevende, laster, spam etc. worden naar eigen inzicht verwijderd. Het bepalen of iets valt onder deze categorie wordt bepaald door de beheerder en niet door de gebruiker...."

Dit haal ik uit de forumregels.

Ik zou zeggen: doe een voorstel aan de leiding. Je hebt nu de kans. Nu ? Die kans heb je altijd al gehad hoor.

Mijn voorstel is al gedaan aan de leiding: als een bericht is weggehaald of veranderd kan de plaatser van dat verwijderde of veranderde bericht in een pb aan de moderatie vragen naar het waarom.

Wat dan nog blijft staan: hoe weet je wie het heeft weggehaald/veranderd...... Dus heb ik in dat enkele geval alle drie heren een bericht gestuurd......en antwoord gekregen.

Pieter, hou in het oog svp dat dit forum een gratis service is.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Voorstel tot helderheid

#82 Bericht door v@go » zaterdag 25 mei 2013, 00:15

alles tot daaraan toe maar om een foto van een komkommer weg te halen in een nietszeggende discussie onder het mom van komkommertijd zie ik dan niet terug in de forumregels dat dit aanstoot zou geven.......
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstel tot helderheid

#83 Bericht door Ben » zaterdag 25 mei 2013, 03:52

v@go schreef:alles tot daaraan toe maar om een foto van een komkommer weg te halen in een nietszeggende discussie onder het mom van komkommertijd zie ik dan niet terug in de forumregels dat dit aanstoot zou geven.......

Iedereen klaagt dat er in Nederland voor elk ding een regel is .
Ook het forum heeft regels,Voor mijn zijn ze voldoende om te weten wat wel en wat niet mag of kan.
En dan willen er een aantal nog meer regels ,Ik denk niet dat het gaat gebeuren want anders regel je het forum naar zijn einde ,Dat wil men een melding waarom iets verwijderd, Nonsens.

Lekker makkelijk om berichten te plaatsen die op of over het randje gaan of kant nog wal raken ,dan wachten tot ze verwijderd worden en dan ook nog verklaring willen waarom het verwijderd is ?
De moderatie krijgt ook maar heel sporadisch een vraag waarom iets verwijderd is .
Maar nee! Men zet het dan als post op het forum en gaat als een kleuter vragen waarom er een post is verwijderd , Terecht dat ook die weer in de prullenbak gaat .

Ik heb hier jaren lang met veel plezier gemodereerd maar sinds een aantal maanden
heb ik er geen tijd meer voor,... en is Broom erbij gekomen om Patriot te vervangen als Mod.
Ook die doet dat vrijwillig .
Ook zo Chang die de hele meuk in zijn vrije tijd weer moet lezen .
En het zou zomaar kunnen dat als hij het niet meer leuk vindt door al het gemekker dat hij er eensdaags zonder vooraankondiging de stekker er uit trekt,.. Wat ik heel begrijpelijk zou vinden. En dan mag je naar een ander forum zoeken of er wordt een nieuw forum opgericht,...waar het dan binnen de korste keer weer precies hetzelfde is .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Voorstel tot helderheid

#84 Bericht door prajak » zaterdag 25 mei 2013, 04:11

Een waar woord, heer Ben.

Men vergeet dat het forum liefdewerk oud papier is en meer dan dat: het kost de eigenaar geld om het forum op een server te laten draaien. Wij betalen helemaal niks om iets op een server te mogen plaatsen.

Nadat Thaiportal dicht ging zijn hier mensen binnengekomen onder meer van dat forum; mensen die doelbewust de zaak hier vergrammen. We kennen allemaal de namen en wat is er aan gedaan: nauwelijks iets. De sfeer is verziekt door een aantal grootmuilen.

Schrijvers lopen weg; ik ben de enige nog die uit zichzelf iets durft plaatsen. Durft, ja, want ik ben vanwege mijn stukjes over Thailand bedreigd door een stuk ongeluk uit dit forum. Dat heb ik niet meegemaakt in de andere forums waarin ik schrijf.

De regels moeten veel strenger worden nageleefd en desnoods afgedwongen, er moet eerder worden ingegrepen, de ziekmakende onfrisse scheldpartijen moeten direct worden aangepakt en desnoods gaan mensen er maar uit en blokkeert de leiding hun IP adres.

Dit forum is te waardevol om naar de kakalonten gejaagd te worden door onfrisse lieden. Chang cs moeten eerder ingrijpen. Maar wel bereid zijn achteraf te motiveren waarom. En die bereidheid is er toch ?

Als men de zaak op de spits drijft kan Chang alle off topic verstoppen en verder verbieden, hij kan iedereen op voormoderatie plaatsen zoals thailandforum, hij kan iedereen verplichten zich voor te stellen, hij kan het gebruik van dubbele forumnamen verbieden, maar ik denk dat hij dan eerder de zaak van het net afhaalt.

Nou, dan heb je wat bereikt.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Voorstel tot helderheid

#85 Bericht door dutch » zaterdag 25 mei 2013, 04:16

Ben schreef:
v@go schreef:alles tot daaraan toe maar om een foto van een komkommer weg te halen in een nietszeggende discussie onder het mom van komkommertijd zie ik dan niet terug in de forumregels dat dit aanstoot zou geven.......

Iedereen klaagt dat er in Nederland voor elk ding een regel is .
Ook het forum heeft regels,Voor mijn zijn ze voldoende om te weten wat wel en wat niet mag of kan.
En dan willen er een aantal nog meer regels ,Ik denk niet dat het gaat gebeuren want anders regel je het forum naar zijn einde ,Dat wil men een melding waarom iets verwijderd, Nonsens.

Lekker makkelijk om berichten te plaatsen die op of over het randje gaan of kant nog wal raken ,dan wachten tot ze verwijderd worden en dan ook nog verklaring willen waarom het verwijderd is ?
De moderatie krijgt ook maar heel sporadisch een vraag waarom iets verwijderd is .
Maar nee! Men zet het dan als post op het forum en gaat als een kleuter vragen waarom er een post is verwijderd , Terecht dat ook die weer in de prullenbak gaat .

Ik heb hier jaren lang met veel plezier gemodereerd maar sinds een aantal maanden
heb ik er geen tijd meer voor,... en is Broom erbij gekomen om Patriot te vervangen als Mod.
Ook die doet dat vrijwillig .
Ook zo Chang die de hele meuk in zijn vrije tijd weer moet lezen .
En het zou zomaar kunnen dat als hij het niet meer leuk vindt door al het gemekker dat hij er eensdaags zonder vooraankondiging de stekker er uit trekt,.. Wat ik heel begrijpelijk zou vinden. En dan mag je naar een ander forum zoeken of er wordt een nieuw forum opgericht,...waar het dan binnen de korste keer weer precies hetzelfde is .
Ik denk dat er een aantal mensen zijn die jouw bericht moeten uitprinten en elke dag even moeten lezen :clap:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Voorstel tot helderheid

#86 Bericht door Pieter » zaterdag 25 mei 2013, 04:51

Ik denk dat kennisgeving van verwijdering zichzelf terug betaalt in energie
Als je mensen opvoed blijft er altijd wat hangen.
Ik denk dat automatisch melden van verwijderen moderators op den duur werk scheelt

Hoeft niet maar is wijzer denk ik dan...

Pieter

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Voorstel tot helderheid

#87 Bericht door Henk Korat » zaterdag 25 mei 2013, 04:53

Goed geschreven Prajak en zo'n berichtje dat je post is verwijderd met een reden, geeft alleen maar meer heisa aan de moderators. Gewoon zorgen dat je berichten post, die aan de regels voldoen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Voorstel tot helderheid

#88 Bericht door Ben » zaterdag 25 mei 2013, 05:07

Pieter schreef:Ik denk dat kennisgeving van verwijdering zichzelf terug betaalt in energie
Als je mensen opvoed blijft er altijd wat hangen.
Ik denk dat automatisch melden van verwijderen moderators op den duur werk scheelt

Hoeft niet maar is wijzer denk ik dan...

Pieter

Ik weet uit Ervaring dat het niet werkt .en dat het alleen maar meer wordt .
onder het mom van ,..Ja Maaaaaaaar ennnne waarom hij wel en ikke niet .
De Ondelinge convarsaties tussen mods en leden staan allemaal in een archief.
alleen die database is al een forum op zich. :crazy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Voorstel tot helderheid

#89 Bericht door driver » zaterdag 25 mei 2013, 06:24

Ben schreef:
v@go schreef:alles tot daaraan toe maar om een foto van een komkommer weg te halen in een nietszeggende discussie onder het mom van komkommertijd zie ik dan niet terug in de forumregels dat dit aanstoot zou geven.......

Iedereen klaagt dat er in Nederland voor elk ding een regel is .
Ook het forum heeft regels,Voor mijn zijn ze voldoende om te weten wat wel en wat niet mag of kan.
En dan willen er een aantal nog meer regels ,Ik denk niet dat het gaat gebeuren want anders regel je het forum naar zijn einde ,Dat wil men een melding waarom iets verwijderd, Nonsens.

Lekker makkelijk om berichten te plaatsen die op of over het randje gaan of kant nog wal raken ,dan wachten tot ze verwijderd worden en dan ook nog verklaring willen waarom het verwijderd is ?
De moderatie krijgt ook maar heel sporadisch een vraag waarom iets verwijderd is .
Maar nee! Men zet het dan als post op het forum en gaat als een kleuter vragen waarom er een post is verwijderd , Terecht dat ook die weer in de prullenbak gaat .

Ik heb hier jaren lang met veel plezier gemodereerd maar sinds een aantal maanden
heb ik er geen tijd meer voor,... en is Broom erbij gekomen om Patriot te vervangen als Mod.
Ook die doet dat vrijwillig .
Ook zo Chang die de hele meuk in zijn vrije tijd weer moet lezen .
En het zou zomaar kunnen dat als hij het niet meer leuk vindt door al het gemekker dat hij er eensdaags zonder vooraankondiging de stekker er uit trekt,.. Wat ik heel begrijpelijk zou vinden. En dan mag je naar een ander forum zoeken of er wordt een nieuw forum opgericht,...waar het dan binnen de korste keer weer precies hetzelfde is .
:clap: gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Voorstel tot helderheid

#90 Bericht door driver » zaterdag 25 mei 2013, 06:30

prajak schreef:Een waar woord, heer Ben.

Men vergeet dat het forum liefdewerk oud papier is en meer dan dat: het kost de eigenaar geld om het forum op een server te laten draaien. Wij betalen helemaal niks om iets op een server te mogen plaatsen.

Nadat Thaiportal dicht ging zijn hier mensen binnengekomen onder meer van dat forum; mensen die doelbewust de zaak hier vergrammen. We kennen allemaal de namen en wat is er aan gedaan: nauwelijks iets. De sfeer is verziekt door een aantal grootmuilen.

Schrijvers lopen weg; ik ben de enige nog die uit zichzelf iets durft plaatsen. Durft, ja, want ik ben vanwege mijn stukjes over Thailand bedreigd door een stuk ongeluk uit dit forum. Dat heb ik niet meegemaakt in de andere forums waarin ik schrijf.

De regels moeten veel strenger worden nageleefd en desnoods afgedwongen, er moet eerder worden ingegrepen, de ziekmakende onfrisse scheldpartijen moeten direct worden aangepakt en desnoods gaan mensen er maar uit en blokkeert de leiding hun IP adres.

Dit forum is te waardevol om naar de kakalonten gejaagd te worden door onfrisse lieden. Chang cs moeten eerder ingrijpen. Maar wel bereid zijn achteraf te motiveren waarom. En die bereidheid is er toch ?

Als men de zaak op de spits drijft kan Chang alle off topic verstoppen en verder verbieden, hij kan iedereen op voormoderatie plaatsen zoals thailandforum, hij kan iedereen verplichten zich voor te stellen, hij kan het gebruik van dubbele forumnamen verbieden, maar ik denk dat hij dan eerder de zaak van het net afhaalt.

Nou, dan heb je wat bereikt.
En ook hier :clap:

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”