Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#136 Bericht door Korat » donderdag 03 september 2015, 00:52

prajak schreef:En daarom had ik foto's bewaard van de toestand op de dag dat ik er in trok. Dat advies geldt overigens ook in Nederland.
Als je in Nederland een huis huurt van een woningbouwvereniging komt die controleren als de huur wordt opgezegd. Als er wijzigingen zijn aangebracht zijn er 3 mogelijkheden:
1 Het mag blijven zitten. Vooral als het echt goede verbeteringen zijn komt dit steeds vaker voor. Geen idee of je er ook een vergoeding voor kunt bedingen als het om grote/kostbare veranderingen gaat.
2 het moet er uit, je verwijdert de wijzigingen zelf
3 als 2, maar de woningbouwvereniging verwijdert en jij krijgt de rekening

Overigens mag je dingen pas veranderen na toestemming van de woningbouwvereniging.

Verder teken je als huurder voor de staat waarin het huis aan je wordt geleverd EN (na vertrek) waarin je het achterlaat.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#137 Bericht door Harm » donderdag 03 september 2015, 17:32

Korat schreef:
prajak schreef:En daarom had ik foto's bewaard van de toestand op de dag dat ik er in trok. Dat advies geldt overigens ook in Nederland.
Als je in Nederland een huis huurt van een woningbouwvereniging komt die controleren als de huur wordt opgezegd. Als er wijzigingen zijn aangebracht zijn er 3 mogelijkheden:
1 Het mag blijven zitten. Vooral als het echt goede verbeteringen zijn komt dit steeds vaker voor. Geen idee of je er ook een vergoeding voor kunt bedingen als het om grote/kostbare veranderingen gaat.
2 het moet er uit, je verwijdert de wijzigingen zelf
3 als 2, maar de woningbouwvereniging verwijdert en jij krijgt de rekening

Overigens mag je dingen pas veranderen na toestemming van de woningbouwvereniging.

Verder teken je als huurder voor de staat waarin het huis aan je wordt geleverd EN (na vertrek) waarin je het achterlaat.

sinds 2012 geld het zav (zelf aangebrachte voorzieningen) beleid opgelegd door de Nederlandse wet gever
zolang de zav veilig is volgens de nen normen kan de verhuurder de huurder niet meer verplichten om die terug te brengen in de originele staat
een woning wordt heden ten dage ook niet meer aangeboden met bv 4 of 5 kamers maar met een totaal woonoppervlakte van ... m2 waarin bv 5 kamers kunnen zijn gesitueerd
ik heb jarenlang als beheerder gewerkt voor een woningbouw vereniging en 1 van mijn meest spraakmakende inspecties was die van een 4 kamerwoning op 2e verd. in Amsterdam
De goede mensen hadden bijna alle muren uit het woonhuis verwijderd en in het midden een open douche/badruimte ala oud Griekenland gecreeerd compleet met beelden marmeren massagetafel etc etc
Dus als pa, ma of 1 van de koters stond te douchen of aan het badderen was konden alle aanwezigen in het woonhuis dit tafereel gewoon aanschouwen.
Al hetgeen wat was veranderd of was aangebracht echte klasse met marmer etc etc
Gewoon mooi maar wel extreem
Qwa nen normen alles volgens de regels zav beleid dus ik moest de woning terug nemen zonder dat wij konden eisen dat alles in de oude staat (4 kamer woning) werd hersteld
Normaal staat een woning bij mijn oud werkgever zo'n maand tot max 2 maanden leeg na een verhuizing
Deze woning heeft 10 bezichtigen gehad van zo'n 15 personen per keer voordat wij de juiste mensen hadden gevonden voor deze woning. Men heeft de woning genomen zoals hij was en woont er tot op heden nog steeds zonder ook maar iets te hebben veranderd.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2398
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

#138 Bericht door serpay » vrijdag 11 september 2015, 18:24

maar welke opleiding krijgt sjoert nu .
A: thai
B: standard
C: internationaal.
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

#139 Bericht door jumbo » maandag 21 september 2015, 08:41

Kan je geen studentenlening krijgen voor je zoon??
Geen idee over de eisen, maar als vader garant kan staan dan kan je de kosten wat uitsmeren?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”