Huis te koop en verkocht in Sakon Nakhon

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#46 Bericht door Gardensafari » maandag 15 december 2014, 07:29

stevenl schreef:
Gardensafari schreef:In Velp (bij Den Bosch) is een buffetrestaurant dat voor zo'n € 25 een buffet aanbiedt dat je nog voor geen 20% kunt proberen, want dan zit je vol.
Ben er nog niet geweest, maar dat is geen vreetschuur meer maar een vreethangaar: http://www.abcvelp.nl/food/
Dat is nog een heel eindje bij Den Bosch vandaan.
Klopt.
Ik had beter Velp (NB) kunnen schrijven, hoewel ze zelf op een folder Den Bosch vermelden.
Ik wilde verwarring voorkomen met Velp bij Arnhem.
Velp (GLD) zak ma zegn...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#47 Bericht door hanshu » maandag 15 december 2014, 07:46

Ruud....ik heb in nederland veel voor en met makelaars gewerkt en die zeggen: een goed onderhouden huis met interesante extra's verkoopt sneller...behalve als de vraagprijs daardoor omhoog gaat.
2 jaar geleden heb ik een maisonette gekocht in zandvoort met daarin een jacussie stoom douche...waterval,regendouche,stoom..van alles computergestuurd.Ik heb het in die twee jaar 1 keer uitgeprobeerd toen ik er net woonde.Het zal de vorige eigenaar een berg eurotjes hebben gekost maar is mij niks waard.Ik wil een knop aan/uit en een knop warmer /kouder (want in douche warmer dan mijn nederlandse dames).

Overigens ziet het feestje er wel gezellig uit.....ben jij dat op de eerste foto in de achtergrond?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#48 Bericht door stevenl » maandag 15 december 2014, 07:47

Misschien omdat ze aan de Bossche Baan zitten :)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#49 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 08:11

hanshu schreef:Ruud....ik heb in nederland veel voor en met makelaars gewerkt en die zeggen: een goed onderhouden huis met interesante extra's verkoopt sneller...behalve als de vraagprijs daardoor omhoog gaat.
2 jaar geleden heb ik een maisonette gekocht in zandvoort met daarin een jacussie stoom douche...waterval,regendouche,stoom..van alles computergestuurd.Ik heb het in die twee jaar 1 keer uitgeprobeerd toen ik er net woonde.Het zal de vorige eigenaar een berg eurotjes hebben gekost maar is mij niks waard.Ik wil een knop aan/uit en een knop warmer /kouder (want in douche warmer dan mijn nederlandse dames).

Overigens ziet het feestje er wel gezellig uit.....ben jij dat op de eerste foto in de achtergrond?
Ach, we zullen wel zien hoe het uitwerkt met deze prijs. Mijn vrouw loopt in ieder geval overal met foto's van ons huis te leuren en ze kent nogal wat mensen in de stad en omgeving, dus mond-tot-mond reclame kan ook goed helpen. Als één van die mensen de definitieve koper aanbrengt zit er bovendien de in Thailand gebruikelijke provisie van 2 % aan, dus dat is aantrekkelijk om je best ervoor te doen.

En die handsome young man (waar hoor ik dat toch vaker :?: ;) ) op de achtergrond ben ik inderdaad!

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#50 Bericht door hanshu » maandag 15 december 2014, 09:00

Sukses met de verkoop...handsome young man.... ;)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#51 Bericht door elst99 » maandag 15 december 2014, 10:26

Wat kost een airco?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#52 Bericht door hanshu » maandag 15 december 2014, 11:08

elst99 schreef:Wat kost een airco?
Hier in Isaan 12.000 gemonteerd.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#53 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 11:43

hanshu schreef:
elst99 schreef:Wat kost een airco?
Hier in Isaan 12.000 gemonteerd.
Dat is een 9000 BTU van het goedkoopste merk, na een paar jaar een rammelkast. Als je een Mitsubishi of een Daikin koopt ben je de helft meer kwijt. En neem je een 12.000 BTU of nog hoger dan komen er telkens enkele duizenden bahts bij.
In onze huiskamer hangt een Samsung 25.000 BTU, kostte incl. plaatsing ongeveer 30.000 baht.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#54 Bericht door greenthaiway » maandag 15 december 2014, 12:36

Je hebt maar 1 koper nodig :mrgreen:

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#55 Bericht door hanshu » maandag 15 december 2014, 13:43

RuudThai schreef:
hanshu schreef:
elst99 schreef:Wat kost een airco?
Hier in Isaan 12.000 gemonteerd.
Dat is een 9000 BTU van het goedkoopste merk, na een paar jaar een rammelkast. Als je een Mitsubishi of een Daikin koopt ben je de helft meer kwijt. En neem je een 12.000 BTU of nog hoger dan komen er telkens enkele duizenden bahts bij.
In onze huiskamer hangt een Samsung 25.000 BTU, kostte incl. plaatsing ongeveer 30.000 baht.
Vanaf prijs Ruud...en inderdaad die dingen maken veel herrie en dat word met de jaren erger.....hoe oud zijn die samsung dingen van jou ongeveer Ruud? Denk je dat die nog wat opbrengen dan?

Bij de weg......kun je mij uitleggen wat jij met BTU bedoeld? Bedoel je daar soms koelvermogen mee? Dat word altijd nog in kilowatjes uitgedrukt of is dat veranderd sinds ik van school ben?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#56 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 14:33

hanshu schreef:
RuudThai schreef:
hanshu schreef:
Hier in Isaan 12.000 gemonteerd.
Dat is een 9000 BTU van het goedkoopste merk, na een paar jaar een rammelkast. Als je een Mitsubishi of een Daikin koopt ben je de helft meer kwijt. En neem je een 12.000 BTU of nog hoger dan komen er telkens enkele duizenden bahts bij.
In onze huiskamer hangt een Samsung 25.000 BTU, kostte incl. plaatsing ongeveer 30.000 baht.
Vanaf prijs Ruud...en inderdaad die dingen maken veel herrie en dat word met de jaren erger.....hoe oud zijn die samsung dingen van jou ongeveer Ruud? Denk je dat die nog wat opbrengen dan?

Bij de weg......kun je mij uitleggen wat jij met BTU bedoeld? Bedoel je daar soms koelvermogen mee? Dat word altijd nog in kilowatjes uitgedrukt of is dat veranderd sinds ik van school ben?
BTU wordt hier in Thailand gehanteerd om het koelvermogen uit te drukken, dat hebben ze waarschijnlijk overgenomen van de VS waar deze term gemeengoed is. In NL zie je het ook nog wel maar daar worden Joule en Watt meer gebruikt.
Deze kennis heb ik niet van mezelf, zie wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/British_thermal_unit

De meest stille merken zijn o.a. Mitsubishi en Daikin, die zijn dan ook wat prijziger dan de andere merken. Met beide merken heb ik ervaring, na 5 jaar gebruik zijn ze nog fluisterstil.
In mijn 1e huis heb ik ook 2 Panasonics en in mijn nieuwe huis 2 Samsungs, de eerste 8 jaar oud en de tweede 4,5 jaar. Die behoren tot de middenklasse en zijn iets minder geruisloos maar met regelmatig professioneel onderhoud is er geen vuiltje - of geluidje - aan de lucht.
Voor 1000 baht per jaar per unit onderhoud hou je ze lang goed. Ze worden dan helemaal ontmanteld en buiten geheel schoongemaakt. En je moet natuurlijk zelf regelmatig even de filters schoonspoelen en de koelvinnen uitzuigen.

Kijk, als je een B-merk als Haier of Sharp of de één of andere onbekende Chinees koopt ben je goedkoper uit maar dan merk je dat ook na een paar jaar. Of er een koffiemolen staat te draaien..... :shock: :crazy:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#57 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 14:36

greenthaiway schreef:Je hebt maar 1 koper nodig :mrgreen:
Liever 2 tegelijk, kunnen ze tegen elkaar opbieden.... ;) :cheesy:

hanshu

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#58 Bericht door hanshu » maandag 15 december 2014, 14:45

Ruud...het verhaal ging over de meerwaarde van jouw huis.....je draait er wel lekker omheen maar ik denk dat de restwaarde van deze apparaten nagenoeg nul is.
Maar nogmaals sukses met de verkoop.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#59 Bericht door RuudThai » maandag 15 december 2014, 14:47

hanshu schreef:Ruud...het verhaal ging over de meerwaarde van jouw huis.....je draait er wel lekker omheen maar ik denk dat de restwaarde van deze apparaten nagenoeg nul is.
Maar nogmaals sukses met de verkoop.
Niet belangrijk, veel belangrijker is dat deze apparaten nog jaren meegaan en de kopers dus voorlopig daarvoor geen investering hoeven te doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Huis te koop Sakon Nakhon

#60 Bericht door elst99 » maandag 15 december 2014, 15:22

Hoop voor jou dat er gauw een koper komt!
Maar denk toch dat je nog verder moet zakken wil je succes hebben! Als je er haast bij hebt, denk maar zo, dat als je vrouw weer van mening veranderd, je voorlopig nog niet op Nederlandse bodem terug bent.
Ach Ruud en de landelijke verkiezingen nog ver weg, dus daarover geen zorgen!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”