Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#16 Bericht door ron » zondag 24 maart 2013, 05:01

Daar heb je wel een punt,yandre!

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#17 Bericht door Hua Thale » zondag 24 maart 2013, 06:08

Heb er heeeeel lang over nagedacht wat de eerste helft van je vraag betreft Genesis.
Maar heb het toch gevonden.
HUISVROUW ouderwets beroep uit vervlogen tijden maar zeer toepasselijk op jouw vraag.
Aangezien het veelal minimale betalingen zijn doet men meestal niet moeilijk over vrije tijd.
Achterstallig werk kan altijd ingehaald worden en je kan tussendoor gewoon studeren. :giggle3:
Hoe zit het eigenlijk als ik mijn partner naar Nederland zou willen halen? Kan ik dat uberhaupt doen/ En welke criteria gelden daarvoor?
Dutch zijn opmerkingen kan ook in dank afgenomen worden.
Visum voor Nederland zijn meerdere onderwerpen over en instanties die up to date zijn.
Zie IND bijvoorbeeld een instantie waar je veelal mee te maken krijgt. (Klantdienstwijzer) :idea:
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zondag 24 maart 2013, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#18 Bericht door joepattaya » zondag 24 maart 2013, 06:31

genesis schreef:Ok, dan noem ik maar ff 'man & paard', is het niet zo dat als ik mijn partner naar Nederland wil halen & zij maar een beperkt inkomen heeft dat mijn inkomen daar dan garant voor moet staan?

Ik bedoel, ik moet toch maar man & paard benoemen, ik verdien een ton, dat moet dan toch voor de Nederlandse overheid voldoende zijn om voor haar garant te staan als mijn partner? of toch niet?..........

Genesis
Stel je deze vraag voor jezelf of voor je vriendin? Je vriendin heeft recht op 13 vakantiedagen + 6 dagen annual leave per jaar. Alles wat daarbuiten valt is, afhankelijk van haar baas, onbetaald. Garanties op het terug mogen komen na de vakantie zijn er niet.

Het gaat er bij de Nederlandse regering niet om hoeveel je verdient, maar hoeveel je daadwerkelijk krijgt.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#19 Bericht door Wouter_Udon » zondag 24 maart 2013, 08:15

Het is een kwestie van ff googelen: http://www.indklantdienstwijzer.nl/Dial ... LatenKomen
Live your dream, don't dream your life.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#20 Bericht door genesis » zondag 24 maart 2013, 09:42

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#21 Bericht door Hua Thale » zondag 24 maart 2013, 10:26

Eentje om af te sluiten dan.

http://www.nederlandslerenbangkok.com/

Ken ze totaal niet maar hebben een leuk verhaal en het meisje lacht heel leuk. [8)
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#22 Bericht door genesis » zondag 24 maart 2013, 12:45

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#23 Bericht door ron » zondag 24 maart 2013, 13:03

"geld wil ze eigenlijk ook niet,"

Heft jou vriendin mischien ook nog zusters.....?

Ron :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#24 Bericht door Gardensafari » zondag 24 maart 2013, 14:33

ron schreef:"geld wil ze eigenlijk ook niet,"

Heft jou vriendin mischien ook nog zusters.....?

Ron :worshippy:
Het Prajak-virus is besmettelijk! :shock:

Als "eigenlijk geen geld willen" ook besmettelijk is, moet je echt eens langskomen met je vriendin... :Whistle:

Overigens, dat heeft niet zoveel met Thai te maken, meer met vrouwen in het algemeen.
Gut, als ik nou Elst99 en Jeanette niet wakker maak :giggle:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#25 Bericht door ron » zondag 24 maart 2013, 14:38

Nou.,maak jij je borst maar nat Hans,
Dit heft denk ik wel reactie,s van de dames opgewekt.

En hoppa.......

Ron. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#26 Bericht door genesis » zondag 24 maart 2013, 17:50

.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 128
Lid geworden op: donderdag 15 september 2011, 21:38

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#27 Bericht door maverick62 » zondag 24 maart 2013, 20:57

genesis schreef:jongens bedankt voor alle input, hier heb ik genoeg aan om gericht te zoeken, dat is het voordeel van jullie ervaring.

-Mijn vriendin is in Chiang Mai aan het kijken of het YMCA Nederlands geeft. (met oog op inburgeringscurses)

-Ze gaat zich orienteren welke opleidingen een diploma geven waar ze in onze wereld wel wat aan heeft. (btw die tip van de verpleegsters opleiding is een goede bedankt! Ga ik verder uitzoeken)

-Als ik garant moet staan zal dit, denk ik, met mijn netto inkomen dan geen probleem geven.

-planning is (niet op hele korte termijn, maar vanaf volgend jaar) dat we een langere periode samen kunnen zijn in Nederland om te kijken hoe het samen gaat.

Ik ga hiermee aan de slag en hou jullie van mijn vorderingen op de hoogte :thumbsup:

Genesis

Genesis,

Geen Nederlands wordt er gegeven in Chiang Mai. Weet wel een Nederlander die het een paar maanden geprobeerd heeft maar daar er niet genoeg belangstelling was is dat weer opgeheven. Mij vrouw komt ook uit Chiang Mai, wij hebben er voor geopteerd om een maand Nederlands in Nederland te doen voor de inburgering. Als jij een ton verdiend kun je zonder probleem garant staan als je dat kan aantonen met salaris stroken (drie maanden achter elkaar) of gewoon het minimale bedrag op haar bankrekening storten. VISUM wordt niet geweigerd op basis van dat ze massage als werk heeft, je hoeft dat niet te vermelden in de visum aanvraag. Eerste visum is 30 dagen geldig, tweede 45 dagen en het derde bij goed gedrag is multiple entry's met 90 dagen en een jaar geldigheid. (onze ervaring)

Inburgering cursus niet vergissen is op dit moment lastig ivm de papagaaien toets, Nederlands naspreken waar vele Thai over struikelen. Goede school in Nederland kan ik je wel adviseren, stuur maar en pb. Werken in NL is lastig dus hou rekening mee. horeca, schoonmaak en alleen als ze echt gestudeerd heeft en goed engels spreekt ze een kans maakt op een "baan" zoals een NL ingezetene.
Dat is nou eenmaal zo en zal niet gauw veranderen. vergeet niet dat als ze naar NL komt ze zeker 1 to 2 jaar kwijt is met NL leren en examens voordat ze aan iets anders toe is.

Nou ik hoor het wel, mocht je nog vragen hebben,

Wij hebben net alle papieren (MVV) voor elkaar en het gezin zal in April samen zijn in Nederland.

groet,

Maverick

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#28 Bericht door Ashley » zondag 24 maart 2013, 22:10

@ Maverick.

Een visum kort verblijf is 90 dagen, waarom heb jij dan een visum voor 30 dagen gekregen?

Inburgeringsexamen in Bangkok......pffffff daar kan ik een boek over schrijven.
Al meerdere vrouwen gesproken in Bangkok die 2 woorden Nederlands spreken en het examen hebben gehaald. Corrupte bende daar.
Kan er niet teveel op ingaan want mijn vrouw is nog niet hier met het Mvv.
Wij hebben inmiddels wel het examen gehaald en gaan na nog 1 keer 3 maanden VKV het Mvv aanvragen. Dus dan zal mijn vrouw met haar zoon in augustus naar Nederland toekomen.
Ik kom er nog wel een keertje op terug als mijn vrouw hier woont.

www.naarnederland.nl daar moet je het lesmateriaal kopen.
Uit die boeken word het examen afgelegd. Er zitten oefentoetsen bij die overeenkomen met het examen. Dus wel noodzakelijk om te weten wat je partner moet leren.
Heb je die boeken niet dan slaag je simpelweg gewoon niet.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#29 Bericht door elst99 » maandag 25 maart 2013, 03:56

Dat is nu het verschil, Nederlandse of Thaise, als jullie dan toch een reactie verwachten. We hebben altijd een inkomen, of uitkering, pensioen, AOW dus we zijn niet afhankelijk van onze mannen en spreken vaak meerdere talen, hoeven niet in te burgeren.
Hebben familie die zichzelf bedruipt, kortom misschien toch maar in Europa zoeken heb je veel van jullie problemen cq sores niet! :happyno:
Vaak ook nog een cultuur verschil, kun je dat met Staphorst en Amsterdam ook hebben ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Werk & vrije tijd in Thailand & Nederland

#30 Bericht door Ashley » maandag 25 maart 2013, 06:25

elst99 schreef:Dat is nu het verschil, Nederlandse of Thaise, als jullie dan toch een reactie verwachten. We hebben altijd een inkomen, of uitkering, pensioen, AOW dus we zijn niet afhankelijk van onze mannen en spreken vaak meerdere talen, hoeven niet in te burgeren.
Hebben familie die zichzelf bedruipt, kortom misschien toch maar in Europa zoeken heb je veel van jullie problemen cq sores niet! :happyno:
Vaak ook nog een cultuur verschil, kun je dat met Staphorst en Amsterdam ook hebben ;)

Denk je nou echt dat ik voor dit soort geneuzel kies?
Ik praat nu puur voor mezelf. Ik ben verliefd geworden op een Thaise vrouw.
En wat doe je dan, juist dan ga je met die persoon verder omdat je je daar goed bij voelt. Nogal kort door de bocht om voor moeilijke situaties je heil ergens anders te zoeken. Ik heb alles over voor mijn vrouw ook dit soort ellende, daar loop ik niet voor weg, iets wat jij blijkbaar wel zou doen.

Waren het ook niet jouw woorden dat de meeste mannen hier geen schijn van kans hadden met het zoeken van een vrouw in Europa? Iets met te dik, te oud, slechte tanden blablabla

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”