Bankzaken

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Bankzaken

#31 Bericht door carpediem » woensdag 27 maart 2013, 11:41

Ik bedoel niet reageren (en dat is inderdaad weer niet goed voor de teller).
pluk de dag (carpediem)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bankzaken

#32 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2013, 12:18

Ik verwacht dat hier straks weer berichten weggehaald worden en anderen die later inschakelen op TF dit niet mee krijgen maar het zal duidelijk zijn dat bedreigingen in wat voor forum dan ook snoeihard moeten worden aangepakt .

Voor de rest zeg ik dat nemen en geven op ieder forum hoofdstuk nummer 1 is en wie dat niet kan : wegwezen!
Tegen de min of meer vaste schrijvers/sters hier wil ik zeggen : Laat je pleziertjes hier niet vergallen door wat sukkels die denken punten te scoren met hun domme reacties.

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bankzaken

#33 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2013, 12:19

carpediem schreef:Ik bedoel niet reageren (en dat is inderdaad weer niet goed voor de teller).
....ik ben bezig om jou in halen Carpediem al lig je nog straatlengtes voor dus hou jij je even rustig dan loop ik in ;)

gr driver

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Bankzaken

#34 Bericht door Ashley » woensdag 27 maart 2013, 12:56

Aangifte doen als je bedreigd word.
Ik ben ook"actief" op andere fora en daar was iemand die racistische uitlating deed.
Nadat er aangifte was gedaan hebben ze hem via zijn ip adres zijn adres weten te achterhalen.

De politie is bij hem aan de deur geweest en hij is er van afgekomen met een waarschuwing.
Die kerel heeft later wel zijn excuses aangeboden.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Bankzaken

#35 Bericht door carpediem » woensdag 27 maart 2013, 13:17

driver schreef:
carpediem schreef:Ik bedoel niet reageren (en dat is inderdaad weer niet goed voor de teller).
....ik ben bezig om jou in halen Carpediem al lig je nog straatlengtes voor dus hou jij je even rustig dan loop ik in ;)

gr driver
Als je zo doorgaat is het een kwestie van dagen. Mijn grote aktiviteit ligt in het verleden.
pluk de dag (carpediem)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bankzaken

#36 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2013, 13:24

carpediem schreef:
driver schreef:
carpediem schreef:Ik bedoel niet reageren (en dat is inderdaad weer niet goed voor de teller).
....ik ben bezig om jou in halen Carpediem al lig je nog straatlengtes voor dus hou jij je even rustig dan loop ik in ;)

gr driver
Als je zo doorgaat is het een kwestie van dagen. Mijn grote aktiviteit ligt in het verleden.
Ik post wel regelmatig maar niet in ieder topic dus duurt nog wel even voordat ik een keer voorbij ga denk ik.

gr driver

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bankzaken

#37 Bericht door elst99 » woensdag 27 maart 2013, 13:44

Gaat het hier nou om het quotum of om de inhoud van je topics, heb me en wil me daar niet mee bezig houden, want dan is het een zielig forum.
Wil niet zeggen dat mijn bijdrage altijd van hoge kwaliteit zijn, maar heb geenszins de interesse om Prajak of wie dan ook in te halen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Bankzaken

#38 Bericht door driver » woensdag 27 maart 2013, 14:01

elst99 schreef:Gaat het hier nou om het quotum of om de inhoud van je topics, heb me en wil me daar niet mee bezig houden, want dan is het een zielig forum.
Wil niet zeggen dat mijn bijdrage altijd van hoge kwaliteit zijn, maar heb geenszins de interesse om Prajak of wie dan ook in te halen.
Lees e.e.a met een kwinkslag Elst wat kan mij het boeien hoeveel posts ik heb maar er wat over geinen moet kunnen lijkt me.
Op dagen zoals deze zit ik thuis, verveel me terwijl ik zat kan doen maar niet wil of niet te motiveren ben dat kan ook en dus...zit ik o.a wat meer op TF te posten al dan niet met zin of onzin.

gr driver

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Bankzaken

#39 Bericht door dutch » woensdag 27 maart 2013, 14:18

driver schreef:
elst99 schreef:Gaat het hier nou om het quotum of om de inhoud van je topics, heb me en wil me daar niet mee bezig houden, want dan is het een zielig forum.
Wil niet zeggen dat mijn bijdrage altijd van hoge kwaliteit zijn, maar heb geenszins de interesse om Prajak of wie dan ook in te halen.
Lees e.e.a met een kwinkslag Elst wat kan mij het boeien hoeveel posts ik heb maar er wat over geinen moet kunnen lijkt me.
Op dagen zoals deze zit ik thuis, verveel me terwijl ik zat kan doen maar niet wil of niet te motiveren ben dat kan ook en dus...zit ik o.a wat meer op TF te posten al dan niet met zin of onzin.

gr driver
Ik heb vol ergernis in het ziekenhuis gelegen,mijn rang in het schrijversaantal alsmaar lager zien worden :cheesy:
Mensen waar hebben we het over.Maakt toch geen bal uit hoeveel of weinig iemand bijdraagt ?
De inhoud telt en dat is ook nog arbitraal,want we zijn allemaal anders gebekt.
De meeste hekel heb ik aan de produkten van "moppentappers" en ongefundeerde betweters.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Bankzaken

#40 Bericht door ron » woensdag 27 maart 2013, 14:21

Veel dingen die hier geschreven zijb worden door een select groepje "gewogen"op een weegschaaltje.
Zo vlug "men"ook maar iets tegen komt waar stampij over kan worden gemaakt,grijpt dit 'men"aan.....
Soms heb ik wel eens een bericht klaar staan om te versturen,maar delet het maar,voordat "men "het weer eens verkeerd begrijpt.....jammer.
Neem het leven niet altijd zo serieus,en voel je jonger dan je werkelijke leeftijd,blijf je dan ook ECHT jong bij.

Humor mijnheer Sonneberg,zou Prajak zeggen..........

Als "men"geen humor heeft,kan degee gewoon de vijandenknop inschakelen,en wordt niet meer lastig gevallen door zijn/haar kwelgeesten

Humor ut Wikipedia, de vrije encyclopedie


Humor is het vermogen om iets wat grappig, amusant of geestig is aan te voelen, te waarderen of tot uitdrukking te brengen. Humor kan ook een aanduiding zijn van de expressie van iets komisch of grappigs in woord, daad of geschrift.

Er bestaan meerdere vormen van humor. Grappen zijn verhalen of vooropgezette situaties met een bedoelde humoristische of geestige strekking.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Humor


Jammer dat het zo de laatste tijd moet gaan,en heb helaas ook de intentie om niet meer te reageren op artikelen,of om zelf nog stukjes te plaatsen.
Jammer dat dingen wel eens gaan,zoals ze gaan..........

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Bankzaken

#41 Bericht door elst99 » woensdag 27 maart 2013, 14:34

Geloof me, kan me soms "rot lachen" om jullie bijdragen, heb een uitstekend gevoel voor humor,vandaar dat ik me aan weinig dingen echt erger, commentaar kan ik hebben, geen probleem!
Maar doe niet mee aan quota!
Stuur rustig je bijdrage in Ron, de meesten lezen het met genoegen en kunnen zich erin spiegelen!
Wat ik enorm knap vind, is je alerte foto of andere bijdragen, die je van internet pikt, dan denk waar haal je die weer zo gauw vandaan.
Dutch ben blij dat jij ook weer wat meer op het forum aanwezig bent!
And last but not least, Ruud je milde houding van de laatste tijd, doet me deugd :thumbsup:
Je begint " mens" te worden ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Bankzaken

#42 Bericht door RuudThai » woensdag 27 maart 2013, 16:45

elst99 schreef:Geloof me, kan me soms "rot lachen" om jullie bijdragen, heb een uitstekend gevoel voor humor,vandaar dat ik me aan weinig dingen echt erger, commentaar kan ik hebben, geen probleem!
Maar doe niet mee aan quota!
Stuur rustig je bijdrage in Ron, de meesten lezen het met genoegen en kunnen zich erin spiegelen!
Wat ik enorm knap vind, is je alerte foto of andere bijdragen, die je van internet pikt, dan denk waar haal je die weer zo gauw vandaan.
Dutch ben blij dat jij ook weer wat meer op het forum aanwezig bent!
And last but not least, Ruud je milde houding van de laatste tijd, doet me deugd :thumbsup:
Je begint " mens" te worden
;)
Ik moet hierbij even denken aan het verhaal van Wim Sonneveld over z'n kandidaat-schoonzoons....
Zoiets van: "Jan komt, Jan gaat, Kees komt, Kees gaat, Nikki komt, Nikki gaat..... en allemaal mee-eten. Maar je moet ze blijven prijzen en ik prees ze regelrecht het graf in!" :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Bankzaken

#43 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 27 maart 2013, 17:04

RuudThai schreef:
elst99 schreef:Geloof me, kan me soms "rot lachen" om jullie bijdragen, heb een uitstekend gevoel voor humor,vandaar dat ik me aan weinig dingen echt erger, commentaar kan ik hebben, geen probleem!
Maar doe niet mee aan quota!
Stuur rustig je bijdrage in Ron, de meesten lezen het met genoegen en kunnen zich erin spiegelen!
Wat ik enorm knap vind, is je alerte foto of andere bijdragen, die je van internet pikt, dan denk waar haal je die weer zo gauw vandaan.
Dutch ben blij dat jij ook weer wat meer op het forum aanwezig bent!
And last but not least, Ruud je milde houding van de laatste tijd, doet me deugd :thumbsup:
Je begint " mens" te worden
;)
Ik moet hierbij even denken aan het verhaal van Wim Sonneveld over z'n kandidaat-schoonzoons....
Zoiets van: "Jan komt, Jan gaat, Kees komt, Kees gaat, Nikki komt, Nikki gaat..... en allemaal mee-eten. Maar je moet ze blijven prijzen en ik prees ze regelrecht het graf in!" :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Een milde houding hebben betekent ook een compliment gepast accepteren. ;)
Live your dream, don't dream your life.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bankzaken

#44 Bericht door Henk Korat » woensdag 03 april 2013, 06:18

Welnu, het nieuwe tarief van de ING staat op hun site. Het minimum is inderdaad verhoogd naar Euro 6. Ook ABN Amro is met een tarief verhoging gevolgd en deze is niet misselijk. Beide tariefwijzigingen heb ik in het oorspronkelijke stuk verwerkt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Bankzaken

#45 Bericht door Henk Korat » maandag 22 april 2013, 09:21

Het onderwerp in de topic "De Euro naar de gallemiezen" betreffende geld overmaken vanuit Thailand naar Nederland heb ik hier gekopieerd en zal ik in deze topic voortzetten.

De regelgeving van het overmaken van geld van Thailand naar Nederland blijft mistig.
Natuurlijk kijk je als allereerste naar The Exchange Control Regulations

http://www.bot.or.th/English/ForeignExc ... olLaw.aspx

, maar daar staat niets aangegeven wat de beperkingen van een farang zijn op de overboeking van geld uit Thailand naar Nederland. Voor een Thai wordt er dan een opening gegeven en wel de volgende:

c. Transfers for Other Purposes
(1) Outward remittances to Thai emigrants who are permanent residents abroad provided that funds are derived from their own assets, from their families or relatives, or from their inheritances are allowed up to USD 1 million per recipient per year for each purpose. Fund transfers to public for donation are allowed up to USD 1 million per person per year.
(2) Purchase of shares of related companies abroad under employee benefit plans is allowed up to USD 1 million per person per year.
(3) Purchase of immovable properties abroad is allowed up to USD 10 million per person per year.

Een leuke toevoeging is: “provided that funds are derived from their own assets”. Dat betekent dat je dat zal moeten documenteren. Ook het laatste, de aankoop van onroerendgoed, zul je moeten documenteren.

Maar het wordt nog doller als je de site van een internationaal advocatenkantoor bezoekt

http://www.abinternationallaw.com/trans ... lang=en-GB

Daar wordt gewoon gemeld dat:
“In many situations however, it is the bank regulations of the branch you have chosen in Thailand, who require different conditions whenever a customer is transferring money in and out of Thailand. In recent years a rule has been created stipulating that small transactions under 30.000 USD per day do not require and special conditions in the different banks.”

Ik verwijs ook naar de rest van de site, want hierin wordt melding gemaakt van het Foreign Exchange Certificate waar Phranee een video over heeft geplaats. Wat ik heb terug kunnen vinden is, als je dit certificaat hebt, mag je dat bedrag ook weer terug transfereren naar Nederland of Belgie, maar moet je wel de verkoop van het onroerendgoed aantonen.

Als je dan naar de site van mijn bank Bangkok Bank, dan lees je de volgende voorwaarden voor een overboeking naar het buitenland:

“To transfer funds overseas you will need the following information:
• The recipient’s account name, account number and address

• The name and address of the recipient’s bank

• The SWIFT address of the bank that they have an account with (if any)

• Supporting document (Thai citizens – A document stating the purpose of the fund transfer; Foreigners - A document stating the source of the income).”

Dat kan natuurlijk per bank verschillen. Bij Bangkok Bank is het duidelijk dat je zal moeten aantonen wat de bron van het geld is. Ik zal dat maandag bij mijn kantoor nog eens nagaan.

Als je dan vervolgens naar Western Union gaat, dan zie je helemaal geen voorwaarden. Je wordt zelfs verwelkomt door een advertentie om geld over te maken naar Birma tot wel 600.000 Bath. De Western Union optie is overigens wel duur.

Een andere mogelijkheid is de bathjes in je rekening geleidelijk om te zetten in Euro’s en deze Euro’s mee te nemen buiten Thailand. Dat mag tot een maximum van Euro 10.000 per persoon. Ik zeg expliciet buiten Thailand, want misschien zijn er banken in het dichtbij gelegen Maleisie, die geen moeite hebben met het openen van een niet ingezetene rekening in Euro’s en ook geen moeite hebben met de overboeking van geld naar het buitenland. Ik moet dit nog even uitzoeken. In ieder geval, als je met je vrouw en kinderen naar Nederland gaat, is dat Euro 10.000 per persoon.

Een optie waar ik nooit aan gedacht heb, is het gebruik van je Thaise ATM kaart in Nederland. Ik weet niet eens of dat werkt, maar het zou het wel moeten doen. De atm kaart van Bangkok Bank is immers een Visa kaart. Je kan dan het maximum bedrag per dag opnemen. Grappig is dan dat dit maximum door jezelf aangegeven kan worden en dat dit maximum best eens meer dan 50.000 bath per dag kan zijn. Maar let wel, ik heb dat in Nederland nog niet uitgeprobeerd. Wellicht zijn er forumleden die ervaring hebben.

Als je dan rekening houdt dat bij sommige zaken een maximum per keer of per dag wordt aangegeven, dan zijn de mogelijkheden ruim om bedragen van Thailand naar Nederland over te brengen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”