contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#31 Bericht door Tonnie » maandag 04 februari 2013, 10:43

DeDe schreef:
Tonnie schreef:
prajak schreef:De winter kan ook een argument zijn. Dit is Isan en willen de Iwan's van deze wereld wel een winter in ?

De winkels zijn ook niet alles hier. Nergens in NK een keukenweegschaal te ontdekken; zo'n superplat ding dat je 'op nul' kunt stellen als je de mengkom vult. Ik ga morgen in Udon zoeken in de Plaza en eventueel Makro en Big C. Want ik bak tegenwoordig ook patisserie...... En een fatsoenlijke keuken-meng-machine die flink groter en zwaarder is dan een huishoud-'blender'... Of moet ik dan naar Bangkok ?
Zal ik er een uit Nederland meenemen voor jou?
Wij zijn in april in omgeving Udon.
Zo'n superplat ding past nog wel in onze koffer.
Behoren een kaasschaaf en kibbelingkruiden ook tot de mogelijkheden?
Tuurlijk, voor jou altijd...
Zal eens in de winkel kijken naar kibbelingkruiden.
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#32 Bericht door ron » maandag 04 februari 2013, 11:53

Hoi Eric,dat is nou ook toevallig.
Heb net een soort kibbeling gebakken van panga-filet.
De kruiden had ik deze reis ook meegenomen........heerlijk,maar volgende week weer echte kibbeling van kabeljauw op de Amsterdamse Dappermarkt,zal een harinkje ook wel worden..........enne....vis moet zwemmen.

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#33 Bericht door prajak » maandag 04 februari 2013, 15:45

Kibbelingkruiden ? Zout, peper, vetsin (msg) en wat bieslook ? Kun je hier zelf mixen DeDe. Is dille niet lekkerderder...op vissies ?

Vis is niet mijn pakkie an, behalve zalm. De andere vissies doet Kai en dan stink ik de hut uit. Maar dat weten jullie al.....http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... beer+lucht

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#34 Bericht door DeDe » maandag 04 februari 2013, 15:52

prajak schreef:Kibbelingkruiden ? Zout, peper, vetsin (msg) en wat bieslook ? Kun je hier zelf mixen DeDe. Is dille niet lekkerderder...op vissies ?

Vis is niet mijn pakkie an, behalve zalm. De andere vissies doet Kai en dan stink ik de hut uit. Maar dat weten jullie al.....http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... beer+lucht
Gerookte IJsselmeer (en dus geen kweek-)paling,een in roomboter gebakken tong of gerookte heilbot? Ik gebruik voor de kibbeling overigens pangasius filet , haast niet van kabeljouw te onderscheiden. Bel je nog wel over het tochtje langs de rivier.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#35 Bericht door prajak » maandag 04 februari 2013, 16:42

"...Bel je nog wel over het tochtje langs de rivier...."

Paar dagen de hort op ? Leuk. Maar eerst gaan we de hut kopen, ik heb je verteld van alle wel en vooral wee.....maar het gaat toch door....zoals het er nu uitziet....dit is Thailand.... en daarna komt broerlief op bezoek en daarna komt songkran maar heus, die rivier loopt niet weg.....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#36 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 februari 2013, 05:45

prajak schreef:Weegschaal, echt niet in Nongkhai. Keukenmachine wel; de Chinese winkel had er een paar op zolder gevonden en afgestoft maar de kwaliteit en de hoeveelheid hulpstukken was om te janken. De shop bij de Makro heeft professioneel spul maar prijzig..... Dus ik doe het kneden nog maar even op de hand. En die weegschaal vind ik wel ergens.
Ja, maar je zou naar Udon Thani gaan omdat ze in dat achtergebleven gebied bij jou niks hebben.... ;) :giggle:
Ik heb vanmorgen nog even bij de Makro hier gekeken en ja hoor, minstens 3 merken electronische weegschalen van het ultraplatte soort. Hoef je echt niet je broer mee te laten sjouwen uit NL vandaan. Die kan dan beter een thermosfles met ijs en daartussen wat haringen meenemen... :Whistle: :mrgreen: (kom ik wel effe meeëten :clap: )
En voor deeg kneden hoef je echt geen dure keukenmachine te nemen. Ik doe het met een al 30 jaar oude simpele Philips mixer met 1 stel gewone kloppers en 1 stel deeghaken.
En ik heb diverse mixers zien staan bij de Makro, behalve wat B-spul ook een zo te zien degelijke met een metalen mix-kom. En dit is nog maar een kleine Makro, die van Udon heeft een veel grotere sortering.
Dus doe maar Udon, kun je gelijk een tablet voor junior aanschaffen, kun je nooit meer stuk bij hem.... :thumbsup: :lol:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#37 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 05 februari 2013, 07:36

RuudThai schreef:Dus doe maar Udon, kun je gelijk een tablet voor junior aanschaffen, kun je nooit meer stuk bij hem.... :thumbsup: :lol:

Dan moet ie nog wel ff en wifi netwerkje thuis aanleggen. ;) :Whistle:
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#38 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 februari 2013, 07:48

Wouter_Udon schreef:
RuudThai schreef:Dus doe maar Udon, kun je gelijk een tablet voor junior aanschaffen, kun je nooit meer stuk bij hem.... :thumbsup: :lol:

Dan moet ie nog wel ff en wifi netwerkje thuis aanleggen. ;) :Whistle:
Heeft-ie dat dan al niet? Toch een vaste lijn plus een router? Nou ja, een fluitje van een cent voor hem als techneut (Of was het brokkentechneut, net als ik.... :cheesy: ).

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#39 Bericht door prajak » dinsdag 05 februari 2013, 10:58

"...Toch een vaste lijn plus een router?.." Ja plus een thin ethernet switch.

Hoe maak ik daar een waaifaai van ?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#40 Bericht door RuudThai » dinsdag 05 februari 2013, 11:44

Even jouw telefoonprovider vragen. Ik kreeg een telefoonabonnement, een internetabonnement en gratis in bruikleen een wireless router geschikt voor 4 lijnen. Ik betaal nu per maand incl. gesprekskosten - bel weinig - gemiddeld net 1000 baht.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#41 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 05 februari 2013, 13:11

prajak schreef:"...Toch een vaste lijn plus een router?.." Ja plus een thin ethernet switch.

Hoe maak ik daar een waaifaai van ?

Een draadloze router kopen en die met een CAT5 UTP kabeltje aan de ethernet switch hangen, dat lijkt me zo het eenvoudigst.
En dan kun je de draadloze router instellen via een webbrowser. Het IP adres van die router staat in de bijgevoegde handleiding met alle verdere uitleg over beveiliging etc.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#42 Bericht door weten » woensdag 06 februari 2013, 02:11

elst99 schreef:Pas maar op, straks krijg je hetzelfde als in Hua Hin!
Afknappen de stad, een rot plaats om te verblijven, niks te beleven en zelf blijven genieten!
Hua Hin is een kleine Amerikaanse plattelandsstad geworden, met alle burgerking's, swenssen, mc Donalds, Jeffer, pizzahut's, Sizzler, e.d. Er komen steeds meer "Russen" en alle Scandinaviërs zijn hier.
Ze willen allemaal vooraan met hun ligbed in het water! Dus de hele dag verhuizingen, ruzies wie ervoor aan mag liggen en plaatsen reserveren en om 12 uur pas komen.
Worden nu 2 Gr. Condominiums gebouwd voor en door Russen!

Maak je borst maar nat!
o ben je er zo een
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#43 Bericht door weten » woensdag 06 februari 2013, 02:18

Oke het wordt in eerste instantie Nong Khai iemand tips voor een verblijf van 2 dagen de vriendschaps brug wil ik zo ie zo zien de triangel heb ik al gezien voor de rest heel nieuwschierig.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: contact voor meer info over Nong Khai gezocht !!!!!

#44 Bericht door prajak » woensdag 06 februari 2013, 04:37

Weten, onder 'steden' heb ik wat uitstapjes neergeschreven en als ik zo vrij mag zijn, de Sala Keew Ku mag je eigenlijk niet missen. Onder 'hotels' heb ik de meest gebruikte hotels gepend en een vrij nieuw ding, 'the white inn' heeft op internet goeie verhalen en ligt maar 500 m van de rivier af. Nou, 600 misschien.... Als je geen eigen vervoer hebt kan ik je helpen met de huur van een betrouwbare en vrij nieuw Click en Duiker was daar tevreden over dus waarom jij niet.

Onder 'koffie' heb ik nog niet geschreven dat ie bij mij bruin is en je bent welkom om er een of meer te komen slurpen.... En als je de warme Thaise hap mee wilt doen dan hoor ik dat wel. Kai is een goeie kok want ik leef nog steeds en mijn haar viel al uit voordat ze kwam inwonen.....

Plaats reactie

Terug naar “Steden”