'Dreig'brief SVB

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

'Dreig'brief SVB

#1 Bericht door RuudThai » maandag 17 december 2012, 11:25

Vandaag bij de post: een brief van de SVB over de invoering van hogere boetes bij fraude met sociale verzekeringen en de AOW. Op nogal imponerende wijze gesteld.
Uit de brief: "Bij een overtreding wordt een boete opgelegd. Vanaf 1 januari 2013 bedraagt de boete 100 % van het bedrag dat teveel is ontvangen, zonder maximum. En natuurlijk moet ook, net als nu, het teveel ontvangen bedrag worden terugbetaald."

Momenteel bedraagt de boete 10 % van het teveel ontvangen bedrag met een maximum van 2269 euro.
Wil je een wijziging doorgeven voordat je gepakt wordt met de nieuwe regeling? Dan kun je dit tot 1 februari 2013 doen.

Een belangrijke wijziging bij een AOW-pensioen is het gaan voeren van een gezamenlijke huishouding.
Want dan gaat je uitkering voor een alleenstaande zo'n 300 euro omlaag naar dat van een samenwonende.

Meer informatie op http://www.svb.nl/wijzigingen

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: 'Dreig'brief SVB

#2 Bericht door torkom » maandag 17 december 2012, 11:35

RuudThai schreef:Vandaag bij de post: een brief van de SVB over de invoering van hogere boetes bij fraude met sociale verzekeringen en de AOW. Op nogal imponerende wijze gesteld.
Uit de brief: "Bij een overtreding wordt een boete opgelegd. Vanaf 1 januari 2013 bedraagt de boete 100 % van het bedrag dat teveel is ontvangen, zonder maximum. En natuurlijk moet ook, net als nu, het teveel ontvangen bedrag worden terugbetaald."

Momenteel bedraagt de boete 10 % van het teveel ontvangen bedrag met een maximum van 2269 euro.
Wil je een wijziging doorgeven voordat je gepakt wordt met de nieuwe regeling? Dan kun je dit tot 1 februari 2013 doen.

Een belangrijke wijziging bij een AOW-pensioen is het gaan voeren van een gezamenlijke huishouding.
Want dan gaat je uitkering voor een alleenstaande zo'n 300 euro omlaag naar dat van een samenwonende.

Meer informatie op http://www.svb.nl/wijzigingen

Eindelijk een mooie post van ruudthai...Aanpakken die fraudeurs :clap:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 'Dreig'brief SVB

#3 Bericht door prajak » maandag 17 december 2012, 11:47

Hadden we het hier kortgeleden ook niet over ?

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... n#p8209350

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: 'Dreig'brief SVB

#4 Bericht door RuudThai » maandag 17 december 2012, 12:16

prajak schreef:Hadden we het hier kortgeleden ook niet over ?

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... n#p8209350
Ja, klopt dus, niet meer aan gedacht. Maar de brief die mij is toegezonden heeft het verhaal toegespitst op de AOW. En daarom het voorbeeld van de samenwonende fraudeur genoemd.

Ik woon al jaaaren samen. Maar ook getrouwd. Zoals het hoort, dat hokken zou verboden moeten worden, de viezerikken (met dubbel k, in tegenstelling tot monniken en leeuweriken, zie Groot Dictee). Gefleem en gevrij zonder boterbriefje, bàh! Het moet ook niet erger worden met fatsoenlijk Nederland. Maar het komt natuurlijk door die Thai, die hebben geen principes. Trouwen een beetje half voor Boeddha maar hangen daar geen net gemeentelijk trouwboekje aan. En maken vervolgens het ene kind na het andere, allemaal bastaardjes. Want zo noemen ze onbeboterbriefde kindertjes.
Maar wij hebben de SVB. Dát zijn tenminste fatsoensrakkers. Niks hokken zonder dat zij het moeten weten. Gelukkig, tenminste nog één organisatie die geen corruptie kent.... :mrgreen: ;) :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: 'Dreig'brief SVB

#5 Bericht door prajak » maandag 17 december 2012, 15:21

"...de viezerikken (met dubbel k, in tegenstelling tot monniken en leeuweriken, zie Groot Dictee). ..."

Ik zal Chang vragen mijn forumnaam te wijzigen in prajakk. Want ik ben dus ook een viezerik. Ben ik eindelijk ook eens wat... :giggle2:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: 'Dreig'brief SVB

#6 Bericht door Henk Korat » maandag 17 december 2012, 17:19

prajak schreef:"...de viezerikken (met dubbel k, in tegenstelling tot monniken en leeuweriken, zie Groot Dictee). ..."

Ik zal Chang vragen mijn forumnaam te wijzigen in prajakk. Want ik ben dus ook een viezerik. Ben ik eindelijk ook eens wat... :giggle2:
Dan ben ik ook een viezerik. Maar de beoordelaar is nog viezer dan ik, want hij/zij spreekt uit egoïsme of zelfingenomenheid. Ik kan slechts spreken uit wat ik voel en wat we samen hebben en wat we samen delen en dat is heel veel. Heel veel geluk als de belangrijkste doelstelling in het leven en belangrijke zaken om samen bij stil te staan. Geluk is iets wat je zelf maakt en niet wat je afdwingt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: 'Dreig'brief SVB

#7 Bericht door Gardensafari » maandag 17 december 2012, 17:34

Ik douche elke dag en ben dus geen viezerik, maar behoor tot de school van de braver-ikken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 'Dreig'brief SVB

#8 Bericht door elst99 » woensdag 19 december 2012, 13:42

Ik behoor ook tot de nette meisjes, maar 51 jaar geleden, had je weinig keus!
Ik heb er geen spijt van, maar misschien dat ik in deze tijd het anders gedaan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: 'Dreig'brief SVB

#9 Bericht door Harm » woensdag 19 december 2012, 15:32

elst99 schreef:Ik behoor ook tot de nette meisjes, maar 51 jaar geleden, had je weinig keus!
Ik heb er geen spijt van, maar misschien dat ik in deze tijd het anders gedaan.

Maak van je haart geen moordkuil, gooi het er maar uit hoor. :lol:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 'Dreig'brief SVB

#10 Bericht door Jeanette » woensdag 19 december 2012, 23:55

Ik was geen net meisje. :mrgreen:
En dat was de schuld van het AZL :o

Wij - leerlingen - moesten om 12 uur (24 uur dus :lol: ) binnen zijn of op verzoek om 1 uur.
Maar ik kon natuurlijk wel om 7 uur zonder problemen gewoon door de poort gaan.


dus .... eh ....

8-) [8) 8-)

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: 'Dreig'brief SVB

#11 Bericht door elst99 » donderdag 20 december 2012, 00:30

Dus sliep je keurig thuis toch? ;)
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: 'Dreig'brief SVB

#12 Bericht door Jeanette » vrijdag 21 december 2012, 16:21

elst99 schreef:Dus sliep je keurig thuis toch? ;)


Ha ha ha.
Je bent jong en je wilt wat ....
Je bent wild en je jonkt wat ....

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”