help

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

help

#1 Bericht door ilia » vrijdag 07 december 2012, 03:41

:neus:
Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: help

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 07 december 2012, 04:26

Als er ook maar iets van jouw bij is b.v. een punaise naar de politie gaan een aangifte doen van diefstal/verduistering /oplichting
als je nog ergens een potje (geld) hebt dat gebruiken op of:

a naar nl te gaan

b de politie te motiveren het aan te pakken

of te wel je verlies nemen of terug vechten

n.b. in beiden gevallen zul je niet winnen maar dan heb je achteraf misschien een goed gevoel

Zulke barbaarse streken heb ik al meer vernomen ..... (afkloppen ik ben er nog in TH al 5 jaar permanent en al 10 jaar getrouwd met een thaise)


Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: help

#3 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 04:41

"...Ik heb bij mijn vorige verblijf in thailand een Ltd overgenomen JJ's Café - restaurant , dus je kan een werk vergunning aanvragen ...."

Wel, als ik goed lees, is de zaak jouw eigendom. Heb je alle aandelen in de Ltd dan is er mogelijk sprake van diefstal. Heb je de minderheid van de aandelen dan wordt de zaak anders. Welles-nietes tussen aandeelhouders. Mogelijk is jouw ex de directrice ? Dan mag zij die spullen verplaatsen. Hangt een beetje af van de statuten van de Ltd.

In alle gevallen: zoek een advocaat en niet bij jou op de hoek en leg de zaak voor. Ook als ze alle boeken mee heeft meegenomen dan is de eigendom van het bedrijf ergens geregistreerd. En ik neem aan dat je voldoende kopietjes hebt van alle eigendomspapieren ?

Heb je helemaal geen eigendom (behalve de auto tenzij die 'op de zaak' staat...) dan ben je jouw investering kwijt. Je bent niet de eerste farang die zo eindigt. Triest allemaal.

Sterkte gewenst.

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#4 Bericht door ilia » vrijdag 07 december 2012, 07:03

Dank u voor de snelle reactie , maar dit kan toch niet !

Ambassade of consulaat van belgie ,kunnen deze niets ondernemen ?

We kunnen toch geen land steunen waar een buitenlander totaal geen rechten heeft


MVG

Jean

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: help

#5 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 07:20

Ik vraag het nog maar een keer: Wat staat er op papier, wat zijn de eigendomsverhoudingen, wat kun je bewijzen ? Wat zijn jouw rechten in of aan die Ltd ?

Dat is de vraag, niet wat de ambassade doet want die doet niks in relatie- of civielrechtelijke problemen. Dat moet jij uitknokken dus ga naar een advocaat in Bangkok of dichtbijzijnde grote stad.

De ambassades willen wel eens een lijst met advocaten op hun website zetten; dus ik adviseer je de website te bezoeken van de B, NL, Fr en UK ambassade.

Maar JIJ bent de persoon die stukken moet aanleveren. Wie beweert, bewijst.

Als jij de aankoop van de aandelen van de Ltd niet helemaal juridisch hebt dichtgespijkerd en hebt gewerkt met stemvolmachten en andere zekerheden, voor wat volmachten waard zijn... :mrgreen: , dan heb je een bewijsprobleem.

Stap EEN is een advocaat.

Iets van deze aard :

Der Rudi, de Duitse bakker hier, moet jaarlijks een maand naar Duitsland voor ziekenhuisopname. Reuma en suikerziekte. "Waarom hou je de winkel niet open", is hem herhaaldelijk gevraagd, zijn Thaise vrouw kan ook brood en banket bakken. "Als ik sluit heb ik niks in kas, als ik open laat ook niet" was het enig juiste antwoord. Zo werkt dit land nu eenmaal. En dat kan Der Rudi niet veranderen en jij ook niet.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: help

#6 Bericht door driver » vrijdag 07 december 2012, 09:16

ilia schreef:mijn vrouw heeft mij vannacht verlaten en al de boeken en het geld mee genomen van ons restayrant - cafe w,WAT MoET IK DOEN ......0884820799 aub iemand raad ,dringend,dank u
Als je getrouwd bent je vrouw opzoeken en zo snel mogelijk officeel van haar af proberen te gaan als dat kan tenminste dat bespaart je m.i nog meer ellende in de nabije toekomst.
En idd een advocaat zoeken en trachten wat te redden voor jezelf en lukt dat niet ...je verlies nemen en wegwezen ljkt me.

gr driver

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#7 Bericht door ilia » vrijdag 07 december 2012, 10:47

:neus:
Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

ilia
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 44
Lid geworden op: woensdag 07 december 2011, 15:28

Re: help

#8 Bericht door ilia » vrijdag 07 december 2012, 10:49

Dus ik zoek iemand uit omgeving om enkele dagen bij mij in de cafe - restaurant te werken ,dringend ! En iemand die wat engels verstaat en spreekt

mvg

de Jean

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: help

#9 Bericht door Jeanette » vrijdag 07 december 2012, 11:49

Doe echt zelf niks aan werk Jean, geldverlies, gezichtsverlies - daar is overheen te komen.
Je hebt gegokt op een mooi snuitje en een mooi praatje en verloren.

Maar met een beetje pech word je verlinkt en zit je straks gevangen. :o

Stap in je auto en laat het achter je is mijn advies.

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: help

#10 Bericht door torkom » vrijdag 07 december 2012, 11:59

Ik zou vechten (legaal) tot de laatste cent waar ik recht op heb is terugbetaald. Maarja, het is moeilijk oordelen als je niet alle omstandigheden en mogelijkheden kent..
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: help

#11 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 07 december 2012, 12:05

Mijn advies is om de zaak een paar dagen te sluiten.
Vervolgens alles op een rijtje zetten en kijken wat er gebeurd, misschien komt ze wel terug.
Een advocaat in de arm nemen is een hele belangrijke in deze.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: help

#12 Bericht door Ben » vrijdag 07 december 2012, 12:41

ilia schreef:de LTD = +/-40 % van mij 1 % van schoonmoeder en de rest 59% van mijn vriendin , "votings rechten "= niet over gesproken (ik heb de stempel !!!) maar is volgens onze accountend waardeloos ?
1 Maniger en dit is mijn vriendin ,hopend u hier meer duidelijkheid te geven , Ik weet het niet ! En nu hopu in de zaak alleen open ,want ik ken hier nieumand en enkel met een B Visa

de Jean

In Post 1 is het je vrouw, in deze post is het je vriendin ,Dat is wettelijk een heel verschil.
Als je met 1 manager 1 Director bedoeld heb je aan die 40 % ook niks.
Die stempel zegt idd niets .

Verder veel succes gewenst .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: help

#13 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 15:28

Sluit die tent ! Laat hem dicht.

Ga niet werken voor de kat z'n staart met alle risico's van dien zoals de bak.

Denk er aan, die auto van jou kan ook zo maar verdwijnen als je vastzit. Ze kopen een paar petten om en die auto vertrekt naar Laos tegen de helft van de waarde.

Vertrek met al jouw spullen en de auto en ga tijdelijk ergens anders wonen. Ergens waar je anoniem bent zoals in Korat of Khon Kaen. Wellicht vind je iemand uit NL of B die de auto wil stallen op zijn erf. Ga weg en wacht haar belletje af. Het is ook haar toekomst en vooral: haar gezichtsverlies. Jij hebt geen gezicht te verliezen als farang; zij en haar ma wel.

En ga naar een advocaat.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: help

#14 Bericht door prajak » vrijdag 07 december 2012, 16:25

Ik ga nu iets schrijven dat absoluut niet aardig is naar jou toe. Sorry, maar misschien zie je de ernst van de zaak dan in.

Dit kan gebeuren als je niets doet zoals naar een advocaat gaan die je alle spullen laat nakijken en brieven laat versturen.

De dames beleggen een aandeelhoudersvergadering; desnoods in gedachten.... Dat moet via oproepingen en er zitten termijnen aan en ga daar later maar tegen procederen met een aandeel van 280.000 baht in die zaak..... Dat kost meer dan de zaak daarna waard is want de zaak verslonst.

De aandeelhouders besluiten de onderneming te verkopen. Reden: geen zin meer, farang is niks waard en steeds weg wegens ziekte (het wordt tegen je gebruikt....), tent loopt niet naar de zin, enfin, men zoekt een kandidaat. Die vinden ze. Neef Mali wil de zaak wel kopen voor 1 baht. En dat wordt gedaan.

Dan blijft de Ltd achter met .... 1 baht in kas en geen onderneming meer. Dus de Ltd is niks meer waard, helemaal leeg, en ze zouden de Ltd kunnen liquideren (want de overheid en de belasting komen aankloppen....) en van jouw geld is niks meer over.

Neef Mali gaat een koper zoeken voor de zaak en wat het opbrengt wordt later keurig verdeeld onder de familieleden. En er kraait geen haan naar.

Doemdenken ? Nee, het is eerder gebeurd in dit land.

Dus doe iets ! En doe het nu en niet volgende week.

Ik heb je een pb gestuurd met een advies.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: help

#15 Bericht door stevenl » zaterdag 08 december 2012, 05:30

Als ik het zo lees: je hebt geen poot om op te staan. Je hebt een minderheid van de aandelen, dus ze kan doen en laten wat ze wil. Het enige dat je kunt proberen is geld terug te krijgen op basis van investering/winst, maar dat wordt een moeilijk en eindeloos verhaal.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”