Udon Thani

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Udon Thani

#16 Bericht door greenthaiway » dinsdag 31 juli 2012, 08:10

Verhuisde in Udon Thani 2 x, totaal in 3 huizen gewoond in die plaats.
Wissel af tussen Chiang Rai en Jomtien.
Denk dat ik eind volgende maand definitief verkas naar een plaats aan de zee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#17 Bericht door prajak » dinsdag 31 juli 2012, 15:51

"...Denk dat ik eind volgende maand definitief verkas naar een plaats aan de zee..."

Definitief ? Je hebt echt geen rust in je kont ! :giggle2:

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Udon Thani

#18 Bericht door greenthaiway » woensdag 01 augustus 2012, 02:18

Ach...
Heb ik een huisje op wielen :mrgreen:
Ze vroegen eens aan een Indiaan waar hij woonde, hij legde zijn hand op zijn hart...

Ik heb een Hindoe kijk op het leven, heb wel een aversie tegen religie.
In deze Hindoe visie woon je in je lichaam.

Er was eens een man die naar Boeddha ging met een probleem.
Boeddha vroeg wat is het probleem, de man zij dat hij een gat had in zijn dak en dat het daardoor
in zijn huis regende.
Boeddha zij dat hij twee oplossingen had.
1: Repareer het dak, dan regent het niet meer naar binnen.
2: OF breek alles rond het gat in het dak af, dan regent het ook niet meer naar binnen.

Dat laatste zullen de meesten krankzinnig vinden maar IMHO getuigt het van een diepere wijsheid :mrgreen:

pluck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 18:55

Re: Udon Thani

#19 Bericht door pluck » donderdag 02 augustus 2012, 08:37

Hallo, Hebben jullie nog meer informatie over de Isaan. ik ga daar rondreizen.

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Udon Thani

#20 Bericht door Bean » donderdag 02 augustus 2012, 09:04

pluck schreef:Hallo, Hebben jullie nog meer informatie over de Isaan. ik ga daar rondreizen.

probeer het eens in het vierkant :giggle:
Let op je portemonai :Whistle:
Er heerst Mond en klauw zeer ,Dus Handen wassen :idea:
De rest wijst zich vanzelf .

Fijne Reis .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

pluck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 18:55

Re: Udon Thani

#21 Bericht door pluck » donderdag 02 augustus 2012, 14:57

o dacht dat dit een info forum was :?: :shock:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#22 Bericht door prajak » donderdag 02 augustus 2012, 15:01

Pluck, wat voor soort reis wil je en hoe wil je reizen ?

Soort reis: kultuur, natuur, sport, eten en drinken, cafe, bar....of gewoon van A naar B, bijv de hele rivier langs ?

Hoe reizen: huurauto, tweewieler met of zonder motor, openbaar vervoer ?

Dan kan ik wat ervaring delen en misschien willen anderen dat ook. Nu is jouw info te summier.

Heb je al rondgekeken in de onderwerpen die er voor zijn ? Reizen in Thailand; hotels in Thailand; de afdeling kultuur ?

udonthani
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 12
Lid geworden op: woensdag 25 juli 2012, 11:02

Re: Udon Thani

#23 Bericht door udonthani » vrijdag 03 augustus 2012, 07:49

Roger schreef:......
Verder wat gaan stappen daar, aan de achterkant van het het hotel lag een Thaise discotheek, met live muziek uit de Isaan.. (ben alleen vergeten hoe de naam daarvan ook alweer was).. ......
Naam Thaise discotheek = Tawandaeng......iedere dag vol
Hallo, Hebben jullie nog meer informatie over de Isaan. ik ga daar rondreizen.
Ik zou zeggen, kom eerst paar dagen naar Udonthani en vandaar kan je verder reizen.

pluck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 18:55

Re: Udon Thani

#24 Bericht door pluck » vrijdag 03 augustus 2012, 11:57

was een beetje summ :giggle3: ier, Ik hou van kultuur, maar wil deze reis ook iets meer opstap gaan, die diisco in udo thani lijkt me wel iets. Ook denk ik erover inderdaad langs de mekong af te reizen. Aan de mekong heb ik al diverse dingen/info om te slapen en doen, en zien. maar minder over plaatsen die iets verder van de mekong afliggen. Ik wil zowel naar platteland als naar steden, ik reis alleen, en vind dan de drukte in steden soms ook prettig en contacten met andere reizigers. Ik hoef niet enkel alle highligts te zien die je in iedere reisgids kunt vinden, en bij georganiseerde reizen krijgt aangeboden. Ik reis met openbaar vervoer van a naar b en met scooter ter plaatse. O ja wil ook wel thais dansen en boxen zien. ik reis low budget en ben vrouw fifty.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#25 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 16:00

Nee, zo kan ik niet adviseren hoor ! :giggle2:

Je wilt gewoon van alles een beetje. Je zult merken in de Isan buiten de grotere steden dat je dan als enige farang in de disco zit, in de karaoke, of dat er geen disco of karaoke is. Om dansen te zien zul je een feest moeten vinden, een bruiloft, een kermis, en je staande zien te houden tussen heel aardige maar stomdronken mannen..... Boksen ? Lang niet overal, alleen op stadsfeesten en kermissen.

Begin eens met de lange reis die het afzakken van de rivier betekent. Van Loei naar Ubon Ratchatani. Loei bereik je door te vliegen of de trein te nemen, of de bus naar Udon Thani. In Udon vind je de bus naar Loei. Je kunt een stop maken in Nongbualamphu. Vanuit Loei de bus naar de rivier en dan de steden af. Chiang Kan, Sangkhom, Nongkhai, Bueng Kan, Nakhon Panom, Mukdahan en verder naar het zuiden. In Ubon wacht de trein weer op je. Dan heb je een groot stuk Isaan gezien en als je in de Lonely Planet leuke dingen ziet in het binnenland dan neem je die brommer en gaat een paar dagen weg.

Ik zoek nu even een website die slaapplaatsen geeft die de Planet niet heeft. Kom zo terug.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#26 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 16:03

Probeer eens

cockatoo.com/english/thailand

en daar kun je de regio aangeven en verder zoeken.

En raadpleeg in dit forum de secties die ik je al aangaf.

pluck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 18:55

Re: Udon Thani

#27 Bericht door pluck » vrijdag 03 augustus 2012, 16:43

allereerst heel veel dank voor de moeite die je neemt te antwoorden, waardeer ik zeer. Ik ga ook de door jouw genoemde topics lezen. En nu even de site bekijken. Ja ik wil veel, maar heb ook de tijd om te reizen. Verheug me op de Isan. lijkt me grappig als enige farang op een feest naar dronken thaien kijken :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#28 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 16:54

"... enige farang op een feest naar dronken thaien kijken..."

O jee ! ik zie de kranten al.

" Sara Pluck uit Nederland is gisteravond ernstig lastig gevallen tijdens een feestavond in Flupperdrab in Thailand. Een groepje dronken mannen heeft haar dfghjl dfhj wert cvdfcvb fgvbn en daarna kdffghjk oiopy bnsdym cvbakjhgfhj luiuwertjh maar de dienstdoende verpleger in het noodhospitaal in Flupperdrab zegt dat haar toestand bevredigend is en dat ze met de schrik vrijgekomen."

Realiseer je dat je alleen reist en vrouw bent. Of je moet een straatvechter zijn....dan kun je dronken mannen wel aan. Maar dan komt de politie en ga jij de cel in.

pluck
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 31 juli 2012, 18:55

Re: Udon Thani

#29 Bericht door pluck » vrijdag 03 augustus 2012, 17:38

:cheesy: ik las; hele aardige maar dronken thaise mannen. Nee ik let op en ben geen straatvechter....alhoewel. Heb mijn lengte en breedte mee, maakt indruk, en mijn smile natuurlijk. Ik wil vanalles zien in Thailand, maar niet de cel van binnen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Udon Thani

#30 Bericht door prajak » vrijdag 03 augustus 2012, 17:53

Het is een grapje maar realiseer je dat je een alleenreizende vrouw bent. Dat betekent extra aandacht voor jouw spullen en veiligheid.

Maar de hoofdregel in Thailand is dat als je ergens in gezelschap bent van een Thai of Thaise dat je 'bezet' bent en men je niet zal lastig vallen. Dus huur je een Thai of Thaise in om je te vergezellen naar feessies en naar een disco of karaoke. En dat is met een paar honderd baht en vrijhouden voor drank en vervoer al geregeld hoor.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”