Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadoptie?

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#61 Bericht door jvs » vrijdag 17 augustus 2012, 21:22

Vergeeft u mij aub wel.heer RuudThai,ik was zo dom om te veronderstellen dat ik een vraag kon stellen of een suggestie maken op dit forum.Ik wist ook niet dat u een meester in de Thaise wetgeving bent.Ik ben erg dankbaar en blij dat mensen zoals u ons simpele mensen terstond tercht kunnen wijzen.
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Maverick,wij zijn maar onderdanen op dit forum dat slechts van enkelen is en waarop geen invloed van buitenstaanders geduld wordt.
Verdere woorden schieten tekort en er zijn zeker geen smileys die bedoeldt zijn voor een a........k.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#62 Bericht door Gardensafari » vrijdag 17 augustus 2012, 22:49

jvs schreef:Vergeeft u mij aub wel.heer RuudThai,ik was zo dom om te veronderstellen dat ik een vraag kon stellen of een suggestie maken op dit forum.Ik wist ook niet dat u een meester in de Thaise wetgeving bent.Ik ben erg dankbaar en blij dat mensen zoals u ons simpele mensen terstond tercht kunnen wijzen.
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Maverick,wij zijn maar onderdanen op dit forum dat slechts van enkelen is en waarop geen invloed van buitenstaanders geduld wordt.
Verdere woorden schieten tekort en er zijn zeker geen smileys die bedoeldt zijn voor een a........k.
Ik lig regelmatig met RuudThai in de clinch.
Maar wat is er in godsnaam mis met de antwoorden die hij hier gegeven heeft, dat jij zo moet reageren?
En overigens heb ik geen enkele zin te gaan uitvissen wat a........k nu weer betekent.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#63 Bericht door prajak » zaterdag 18 augustus 2012, 00:30

"...Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Maverick,wij zijn maar onderdanen op dit forum dat slechts van enkelen is en waarop geen invloed van buitenstaanders geduld wordt...."

Misschien kan JVS eens nadenken hoe het komt dat alle grootschrijvers hier ook eens met nul berichten in gekomen zijn....want ik ben echt op nul begonnen hoor.

De opmerking van JVS zou waarde hebben als hij werd weggepest maar dat wordt hij niet.

Maar als je niet tegen discussie kunt en tegen argumenten dan hoor je niet op een forum thuis maar op een site waar je alleen mag lezen. Vergeet echter niet dat je kennis niet opdoet met lezen alleen maar ook met praten en met het verschillen van mening met anderen.

"Leren doe je niet alleen", ik heb er geen naam bij maar dat zal heus wel eens door iemand gezegd zijn...... En anders heb ik dat voor het eerst gezegd..... :clap:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#64 Bericht door dutch » zaterdag 18 augustus 2012, 01:56

Gardensafari schreef:
jvs schreef:Vergeeft u mij aub wel.heer RuudThai,ik was zo dom om te veronderstellen dat ik een vraag kon stellen of een suggestie maken op dit forum.Ik wist ook niet dat u een meester in de Thaise wetgeving bent.Ik ben erg dankbaar en blij dat mensen zoals u ons simpele mensen terstond tercht kunnen wijzen.
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Maverick,wij zijn maar onderdanen op dit forum dat slechts van enkelen is en waarop geen invloed van buitenstaanders geduld wordt.
Verdere woorden schieten tekort en er zijn zeker geen smileys die bedoeldt zijn voor een a........k.
Ik lig regelmatig met RuudThai in de clinch.
Maar wat is er in godsnaam mis met de antwoorden die hij hier gegeven heeft, dat jij zo moet reageren?
En overigens heb ik geen enkele zin te gaan uitvissen wat a........k nu weer betekent.


Volgens mij: Augurk
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#65 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 augustus 2012, 07:04

dutch schreef:
Volgens mij: Augurk
In zijn geval zo'n korte uit het zuur...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#66 Bericht door prajak » zaterdag 18 augustus 2012, 07:29

Anorak.

Autokrik.

Viaduct. (Klopt niet helemaal maar ik vind dat een leuk woord.......) :giggle2:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#67 Bericht door driver » zaterdag 18 augustus 2012, 07:52

jvs schreef:Vergeeft u mij aub wel.heer RuudThai,ik was zo dom om te veronderstellen dat ik een vraag kon stellen of een suggestie maken op dit forum.Ik wist ook niet dat u een meester in de Thaise wetgeving bent.Ik ben erg dankbaar en blij dat mensen zoals u ons simpele mensen terstond tercht kunnen wijzen.
Ik sluit me aan bij een eerdere opmerking van Maverick,wij zijn maar onderdanen op dit forum dat slechts van enkelen is en waarop geen invloed van buitenstaanders geduld wordt.
Verdere woorden schieten tekort en er zijn zeker geen smileys die bedoeldt zijn voor een a........k.
Ik ben ook simpel beste jvs maar vlgs mij nog nooit door Ruudthai terecht gewezen omdat ik simpele vragen stelde of gewoon info vroeg.
Ook nu zie ik nergens in dit topic antwoorden van Ruud die zo zijn, Integendeel......Ruud steekt er veel tijd in om hier antwoorden te geven om vragen van wie dan ook, onderbouwt alles goed, is zo te lezen ook niet echt dom qua bepaalde materie en ik ben blij dat er hier mensen zijn die ongeacht wie het zijn hun tijd en vaak goed onderlegde kennis willen delen of steken in onze vragen.
Dat geldt niet alleen voor Ruud maar voor iedereen hier op het forum ongeacht de hoeveelheid die ze gepost hebben.
Maverick haal je er ook bij maar ook hij zal door de antwoorden heen lezen verwacht ik en begrijpen dat de bekende soep niet zo heet gegeten wordt etc ....als dat al van toepassing is uiteraard.


Als ik het niet met iemand eens ben meldt ik dat gewoon en dat moet ook kunnen net als jij dat kunt doen vindt ik alleen de manier hoe je het nu brengt vindt ik wat ongelukkig en niet terecht ri Ruudthai.
jvs, lees het eens terug en misschien zie je het dan ook wat anders en zoniet mij prima je mag tenslotte neerzetten wat je zelf wilt .

a........k staat overigens voor ANOUK :clap:

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 18 augustus 2012, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 919
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#68 Bericht door jodokus » zaterdag 18 augustus 2012, 09:02

prajak schreef:Anorak.

Autokrik.

Viaduct. (Klopt niet helemaal maar ik vind dat een leuk woord.......) :giggle2:
asbak
achterhoek
ansichtkaartenbak
appelgebak
achterlijk
apebek

verstelnaaister
Toch wel...

hansnl43
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: dinsdag 04 september 2007, 21:04

Re: Verliest kind de Thaise nationaliteit na stiefouderadopt

#69 Bericht door hansnl43 » zaterdag 25 augustus 2012, 21:00

RuudThai schreef:
marceziani schreef:Bij de optieprocedure kan Nuy het Nederlanderschap verkrijgen.
Een geboorteakte is hierbij vereist, uiteraard gelegaliseerd en vertaald.
Kan deze geboorteakte simpelweg worden opgehaald op de Amphur?
Staan daar niet de gegevens op van de biologische vader en kan dit problemen opleveren voor de optieprocedure?
Of hebben we hiervoor wellicht een zogenaamde voogdijverklaring (Phor Khor 14) nodig?
Ja, die geboorteakte kan worden opgehaald op de amphur van geboorte.
En als de biologische vader de aangifte heeft gedaan en zich tevens als vader heeft laten registreren in de akte dan is slechts adoptie mogelijk en geen optieprocedure. Zoals ik al eerder schreef.
Volgens mij kun je een geboorteakte niet bij de Amphur ophalen zoals in Nederland een uittreksel uit het geboorteregister.
Een geboorteakte wordt in Thailand maar één keer opgemaakt en uitgegeven, geplastificeerd. Ik neem aan dat dit vrij snel is na de geboorte.
Zo'n geboorteakte kan wel eens in het ongerede raken of zoek en dan moet je bij de Amphur met drie getuigen een vervangend document laten opmaken, waaruit van de geboorte en de afstamming blijkt.

Ik denk overigens dat de discussie hier wel afgelopen is, maar Ruud heeft gelijk. De geboorteakte is een bewijs van afstamming, en dat gaat over een eitje en een zaadje. Dat zijn de rechtsfeiten.
Of iemand voor het kind al dan niet zorgt, is voor de geboorte niet relevant.
Daarnaast hanteert het recht de rechtsfictie dat de echtgenoot van de moeder de vader van het kind is. Maar daar kan tegenbewijs tegen geleverd worden, bijv. door ontkenning vaderschap.

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”