Gevalletje zonnesteek?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gevalletje zonnesteek?

#16 Bericht door dutch » woensdag 04 juli 2012, 11:04

Beluisterde hedenmiddag een radio interview met een van de Stork jongens.
Er zijn op dit moment 1250 banen mee gemoeid (hoogwaardig) en dat loopt uit tot,in de beginfases,3000.Er zijn tevens nog eens 3000 banen gemoeid gedurende de onderhoudsperiode van de komende 30 jaren.
Er kan helemaal geen geld worden vrijgemaakt want er is nog geen order geplaatst en alleen de 800 miljoen ontwikkelingsgeld is nu aan de orde (maar ook al uitgegeven)en daarvan heeft het bedrijfsleven inmiddels 1 miljard aan compensatie orders binnen.
Hij noemde de PvdA uitspraken regelrecht verkiezersbedrog!
Ik ben geen voorstander van het afschaffen van het leger,dat past meer bij PSP Ruud.
Indien we een leger hebben moet het wel een aangepaste up to date organisatie zijn (wat minder generaals zou wel aardig zijn) en ik voel er niets voor om onze militairen met een kattepult naar Afghanistan te sturen.

Mogelijk zijn er mensen onder ons die eventueel gaten in het Stork verhaal kunnen schieten (geen retoriek svp)?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gevalletje zonnesteek?

#17 Bericht door RuudThai » woensdag 04 juli 2012, 12:17

dutch schreef:Ik ben geen voorstander van het afschaffen van het leger,dat past meer bij PSP Ruud.
Indien we een leger hebben moet het wel een aangepaste up to date organisatie zijn (wat minder generaals zou wel aardig zijn) en ik voel er niets voor om onze militairen met een kattepult naar Afghanistan te sturen.

Mogelijk zijn er mensen onder ons die eventueel gaten in het Stork verhaal kunnen schieten (geen retoriek svp)?
Over retoriek gesproken..... :evil: :twisted !
Ik heb het nooit over het afschaffen van het leger gehad dutch! [|(
Ik heb in een andere topic aangegeven dat ik wel vind dat defensie, met name de landmacht en de luchtmacht, flink ingekrompen kan worden en dat de uitgaven gehalveerd kunnen worden van 8 tot 4 miljard euro. En dat er een Europees leger moet komen waarin elk land naar grootte bijdraagt. Moet toch kunnen in deze tijd van Europese eenwording op een aantal terreinen. Of stoot ik je nu voor het PVV-Light hoofd, dutch? Tja, die VVD bezuinigt liever op de levens van zieke en arme kanslozen in ontwikkelingslanden :shock: :oops:

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gevalletje zonnesteek?

#18 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 04 juli 2012, 12:30

Ik vermoed dat Ruud niet weet wat retoriek betekent. geeft niks, je kunt het altijd nog opzoeken op internet en proberen te onthouden. :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gevalletje zonnesteek?

#19 Bericht door dutch » woensdag 04 juli 2012, 12:50

RuudThai schreef:
dutch schreef:Ik ben geen voorstander van het afschaffen van het leger,dat past meer bij PSP Ruud.
Indien we een leger hebben moet het wel een aangepaste up to date organisatie zijn (wat minder generaals zou wel aardig zijn) en ik voel er niets voor om onze militairen met een kattepult naar Afghanistan te sturen.

Mogelijk zijn er mensen onder ons die eventueel gaten in het Stork verhaal kunnen schieten (geen retoriek svp)?
Over retoriek gesproken..... :evil: :twisted !
Ik heb het nooit over het afschaffen van het leger gehad dutch! [|(
Ik heb in een andere topic aangegeven dat ik wel vind dat defensie, met name de landmacht en de luchtmacht, flink ingekrompen kan worden en dat de uitgaven gehalveerd kunnen worden van 8 tot 4 miljard euro. En dat er een Europees leger moet komen waarin elk land naar grootte bijdraagt. Moet toch kunnen in deze tijd van Europese eenwording op een aantal terreinen. Of stoot ik je nu voor het PVV-Light hoofd, dutch? Tja, die VVD bezuinigt liever op de levens van zieke en arme kanslozen in ontwikkelingslanden :shock: :oops:
Wat te denken van die arme kanslozen hier in Nederland? Daar gaat me een schuit geld naar toe en ondanks bezuiningingen wordt dat echt niet minder,integendeel :worshippy:
[|) Nu ben in in een week tijd al voor neo-liberaal en PVV light uitgemaakt terwijl ik er nooit een geheim van heb gemaakt dat ik naar de VVD neig.Van welke bloedgroep in GL ben jij eigenlijk,dan kan ik je juist aanspreken :thumbsup:
Een ding ben ik zeker niet,een aanhanger van links.Zelfs het woord komt nauwelijks mijn strot uit.Maar dat was ook wel duidelijk niet?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gevalletje zonnesteek?

#20 Bericht door RuudThai » woensdag 04 juli 2012, 13:14

dutch schreef: Wat te denken van die arme kanslozen hier in Nederland? Daar gaat me een schuit geld naar toe en ondanks bezuiningingen wordt dat echt niet minder,integendeel :worshippy:
[|) Nu ben in in een week tijd al voor neo-liberaal en PVV light uitgemaakt terwijl ik er nooit een geheim van heb gemaakt dat ik naar de VVD neig.Van welke bloedgroep in GL ben jij eigenlijk,dan kan ik je juist aanspreken :thumbsup:
Een ding ben ik zeker niet,een aanhanger van links.Zelfs het woord komt nauwelijks mijn strot uit.Maar dat was ook wel duidelijk niet?
"Help de voedselbanken Nederland uit, stem geen rechtse partij" zou ik de arme kanslozen in Nederland willen adviseren :thumbsup: :cheesy:
Je hebt er inderdaad nooit een geheim van gemaakt dat je VVD'er bent, al van jongs af aan dus al vroeg geïndoctrineerd door vermoedelijk je ouders die van hetzelfde laken en pak waren? :giggle:
En de VVD wordt tegenwoordig wel 'PVV-Light' genoemd, gezien het verkiezingsprogramma waarin de ontwikkelingshulp praktisch wordt afgeschaft en de immigratieregels steeds onmenselijker worden à la PVV.
En het bloedgroepengedoe, dat tot op heden nog door het CDA waart, bestaat in GL al een tijdje niet meer.
GL is een keurige democratische groene partij die zelfs de gevallen VVD-premier en consorten heeft geholpen om zonder veel kleerscheuren Brussel tevreden te stellen en een principe-begroting voor 2013 op te stellen. :thumbsup:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gevalletje zonnesteek?

#21 Bericht door dutch » woensdag 04 juli 2012, 13:25

RuudThai schreef:
dutch schreef: Wat te denken van die arme kanslozen hier in Nederland? Daar gaat me een schuit geld naar toe en ondanks bezuiningingen wordt dat echt niet minder,integendeel :worshippy:
[|) Nu ben in in een week tijd al voor neo-liberaal en PVV light uitgemaakt terwijl ik er nooit een geheim van heb gemaakt dat ik naar de VVD neig.Van welke bloedgroep in GL ben jij eigenlijk,dan kan ik je juist aanspreken :thumbsup:
Een ding ben ik zeker niet,een aanhanger van links.Zelfs het woord komt nauwelijks mijn strot uit.Maar dat was ook wel duidelijk niet?
"Help de voedselbanken Nederland uit, stem geen rechtse partij" zou ik de arme kanslozen in Nederland willen adviseren :thumbsup: :cheesy:
Je hebt er inderdaad nooit een geheim van gemaakt dat je VVD'er bent, al van jongs af aan dus al vroeg geïndoctrineerd door vermoedelijk je ouders die van hetzelfde laken en pak waren? :giggle:
En de VVD wordt tegenwoordig wel 'PVV-Light' genoemd, gezien het verkiezingsprogramma waarin de ontwikkelingshulp praktisch wordt afgeschaft en de immigratieregels steeds onmenselijker worden à la PVV.
En het bloedgroepengedoe, dat tot op heden nog door het CDA waart, bestaat in GL al een tijdje niet meer.
GL is een keurige democratische groene partij die zelfs de gevallen VVD-premier en consorten heeft geholpen om zonder veel kleerscheuren Brussel tevreden te stellen en een principe-begroting voor 2013 op te stellen. :thumbsup:
Ruud,je bent toch echt een apart geval en dat niet in de gunstige zin van het woord gesproken.
Wat hebben mijn ouders,g'd hebbe hun ziel,daar nu mee te maken.?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gevalletje zonnesteek?

#22 Bericht door RuudThai » woensdag 04 juli 2012, 13:44

Dutch, er bekeren zich maar heel weinig mensen tot het zwartekousersgrefogeloof als hun ouders dat al niet waren. Ik wil er maar mee zeggen dat je opvoeding een grote invloed op je heeft. Als je in een rood nest opgroeit zul je daar vast wel wat van meekrijgen evenals in een blauw nest.
En om daar meteen de conclusie aan te verbinden dat ik een apart geval zou zijn in de ongunstige zin des woords vind ik ronduit beledigend. Domme opmerking!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Gevalletje zonnesteek?

#23 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 04 juli 2012, 14:10

RuudThai schreef:Dutch, er bekeren zich maar heel weinig mensen tot het zwartekousersgrefogeloof als hun ouders dat al niet waren. Ik wil er maar mee zeggen dat je opvoeding een grote invloed op je heeft. Als je in een rood nest opgroeit zul je daar vast wel wat van meekrijgen evenals in een blauw nest.
En om daar meteen de conclusie aan te verbinden dat ik een apart geval zou zijn in de ongunstige zin des woords vind ik ronduit beledigend. Domme opmerking!
Je hebt je altijd zeer negatief uitgelaten als bijvoorbeeld Elst begon met pseudo-psychologie en nu doe jij er vrolijk aan mee. Dan is het niet zo verwonderlijk dat je een sneer krijgt als van Dutch.
Je bent een echte politicus: "zo de wind waait waait mijn jasje" en zo glad als een aal.
Live your dream, don't dream your life.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gevalletje zonnesteek?

#24 Bericht door dutch » woensdag 04 juli 2012, 14:10

RuudThai schreef:Dutch, er bekeren zich maar heel weinig mensen tot het zwartekousersgrefogeloof als hun ouders dat al niet waren. Ik wil er maar mee zeggen dat je opvoeding een grote invloed op je heeft. Als je in een rood nest opgroeit zul je daar vast wel wat van meekrijgen evenals in een blauw nest.
En om daar meteen de conclusie aan te verbinden dat ik een apart geval zou zijn in de ongunstige zin des woords vind ik ronduit beledigend. Domme opmerking!
Neen Ruud,jouw opmerking over mijn ouders was een zeer domme opmerking.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevalletje zonnesteek?

#25 Bericht door prajak » woensdag 04 juli 2012, 16:01

Ik vind religie iets totaal anders dan een politieke voorkeur.

En je noemt wel een extreme groep op, de zwartkousen die buiten de wereld staan met opmerkingen als "jullie wetten erken ik niet, alleen het Boek van de Heere God..." zoals een raadslid van de gemeente Staphorst.

Politiek kan dan met de paplepel zijn ingegoten maar wie zegt dat die lepel je de rest van jouw leven bevalt ?

Ik vind dat de opvoeding niets van doen heeft met een politieke voorkeur op latere leeftijd. WAS DAT MAAR WEL ZO ! Want Geert Witkuif liep vroeger folders te verdelen voor de PPR en wat zou hij dan nu geworden zijn ?

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Gevalletje zonnesteek?

#26 Bericht door Henk Korat » woensdag 04 juli 2012, 16:04

prajak schreef:Ik vind religie iets totaal anders dan een politieke voorkeur.

En je noemt wel een extreme groep op, de zwartkousen die buiten de wereld staan met opmerkingen als "jullie wetten erken ik niet, alleen het Boek van de Heere God..." zoals een raadslid van de gemeente Staphorst.

Politiek kan dan met de paplepel zijn ingegoten maar wie zegt dat die lepel je de rest van jouw leven bevalt ?

Ik vind dat de opvoeding niets van doen heeft met een politieke voorkeur op latere leeftijd. WAS DAT MAAR WEL ZO ! Want Geert Witkuif liep vroeger folders te verdelen voor de PPR en wat zou hij dan nu geworden zijn ?
Een sappige Groen Linkser. :cheesy: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevalletje zonnesteek?

#27 Bericht door prajak » woensdag 04 juli 2012, 16:35

Maar zonder de peroxide want dat is slecht voor het meleu....

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Gevalletje zonnesteek?

#28 Bericht door RuudThai » woensdag 04 juli 2012, 16:44

dutch schreef:Beluisterde hedenmiddag een radio interview met een van de Stork jongens.
Er zijn op dit moment 1250 banen mee gemoeid (hoogwaardig) en dat loopt uit tot,in de beginfases,3000.Er zijn tevens nog eens 3000 banen gemoeid gedurende de onderhoudsperiode van de komende 30 jaren.
Er kan helemaal geen geld worden vrijgemaakt want er is nog geen order geplaatst en alleen de 800 miljoen ontwikkelingsgeld is nu aan de orde (maar ook al uitgegeven)en daarvan heeft het bedrijfsleven inmiddels 1 miljard aan compensatie orders binnen.
Hij noemde de PvdA uitspraken regelrecht verkiezersbedrog!
Ik ben geen voorstander van het afschaffen van het leger,dat past meer bij PSP Ruud.
Indien we een leger hebben moet het wel een aangepaste up to date organisatie zijn (wat minder generaals zou wel aardig zijn) en ik voel er niets voor om onze militairen met een kattepult naar Afghanistan te sturen.

Mogelijk zijn er mensen onder ons die eventueel gaten in het Stork verhaal kunnen schieten (geen retoriek svp)?
Om na het lange-tenengedoe van sommigen weer terug te komen op het originele onderwerp, lees:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/9824/Op- ... n-op.dhtml

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Gevalletje zonnesteek?

#29 Bericht door dutch » donderdag 05 juli 2012, 00:28

Hedenmorgen op Eenvandaag een pleidooi van de PvdA commissaris van de Koningin in Drente waar bij opzegging onmiddellijk 300 bestaande banen (deze leveren MOMENTEEL de onderdelen direct aan de USA) verdwijnen plus 300 banen in de toelevering.
Zijn verdere verhaal kwam aardig overeen met het "Stork" verhaal.
De dame van de PvdA die de publiekelijk de aanzet tot opzegging gaf,wilde niet meer voor de camera komen :giggle:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Gevalletje zonnesteek?

#30 Bericht door prajak » donderdag 05 juli 2012, 01:40

Dutch, als we dat ding niet kopen kan het geld in de ontwikkeling van nieuwe banen.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”