Registratie verkiezingen in NL

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Registratie verkiezingen in NL

#1 Bericht door prajak » zaterdag 05 mei 2012, 00:46

Men is begonnen; de gemeente Den Haag heeft zich per email bij me gemeld want ik sta bij haar in het semi-permanente bestand.

Ik mag een brief downloaden en tekenen en voorzien van een kopie van mijn paspoort en opsturen naar Den Haag maar de zaak inscannen en dan emailen mag ook. Het wordt er alleen maar eenvoudiger op.

Ik heb eens gelezen dat alle NL-ers buiten NL samen goed zijn voor 6 of 7 zetels in de Tweede Kamer. Daarmee, als ze tenminste gaan stemmen en allemaal op de zelfde klub, zouden ze grote macht hebben, meer dan de klub voor de dieren en de zwartkousen. Wat een paar zetels kunnen betekenen.hebben we net ruim geleerd !

Maar de overgrote meerderheid van de NL-ers buiten NL interesseert het geen biet, dat stemmen. En dat is dom.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#2 Bericht door printen44 » zaterdag 05 mei 2012, 04:15

Ik kreeg de mail vanochtend ook. Dus invullen, scannen en mailen. Kost dus geen postzegel. Ook hier slaat de bezuiniging toe. [$)

Als 80%, de opkomst in Nederland, van de Nederlanders die in het buitenland wonen zouden stemmen, levert dat 8 zetels plus wat reststemmen op. Voor Nederlandse begrippen een redelijk groot blok in het Parlement.

Helaas, bij de laatste verkiezingen stemde slechts 7% van de Nederlanders in het buitenland. Nog niet eens een zetel. En raadt eens waar de meeste kritiek vandaan komt? Juist, van diegene die niet stemde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#3 Bericht door prajak » zaterdag 05 mei 2012, 10:44

20 Minuutjes, klaar en verzonden. Laat niemand meer zeuren dat het zo ingewikkeld is. Gemak dient de mens.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Registratie verkiezingen in NL

#4 Bericht door carpediem » zaterdag 05 mei 2012, 14:54

Ik zal het per post verzenden; op het postkantoor zit zo'n aardig meisje.
En zal mettertijd PvdA stemmen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#5 Bericht door RuudThai » zaterdag 05 mei 2012, 19:01

printen44 schreef: Helaas, bij de laatste verkiezingen stemde slechts 7% van de Nederlanders in het buitenland. Nog niet eens een zetel. En raadt eens waar de meeste kritiek vandaan komt? Juist, van diegene die niet stemde.
prajak schreef:Maar de overgrote meerderheid van de NL-ers buiten NL interesseert het geen biet, dat stemmen. En dat is dom.
Waarom dom? Als je ziet hoeveel emigranten en/of expats een zodanige kritiek op Nederland hebben dat ze er niet meer naar terug willen, dan is het toch logisch dat je dan niet meer van je kiesrecht gebruik maakt?
Moet je af en toe op dit forum maar ook elders lezen hoe men over Nederland denkt en om welke reden men niet meer terug wil:
- Nederland is te druk;
- Nederland is te vol;
- Nederland is teveel wetten en regels;
- Nederland is altijd regen, wind en kou;
- Nederland is duur;
- Nederland is teveel belasting en boetes;
- Nederland verloedert en is bedreigend;
- Nederland is......... wel, vul maar in, ik ben vast nog wel wat vergeten.

Die mensen die zo denken hebben toch helemaal geen interesse meer om deel te nemen aan een democratisch proces om invloed op besluiten te krijgen? Dat zijn de kankeraars die slechts willen vitten op van alles en nog wat in Nederland, maar geen zin meer hebben om er een positieve draai aan te geven.
Dus laat die mensen vooral NIET gaan stemmen want dat zijn alleen maar ongenoegenstemmers.

Ik heb steeds gestemd sinds ik in Thailand woon.... en ik vind dan ook dat Nederland een prima land is om in te wonen! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#6 Bericht door prajak » zondag 06 mei 2012, 00:12

Ik heb 55 jaar met plezier in Nederland gewoond, er 36 jaar keihard gewerkt, mijn pensioen komt er vandaan, mijn AOW, mijn geld staat er 'gegarandeerd' op de bank, maar in dit land is meer zon dus blijf ik hier. Maar ik stem wel mee want heb dan een klein, heel klein beetje invloed op zaken die voor mij van belang zijn.

AOW, pensioenbescherming of wat er van over is, fiscale behandeling van pensioen en AOW, paspoort, dubbele nationaliteit als ik ooit Thai national zou worden, zorgpolis met de ijdele hoop dat het ooit goed zal komen daarmee, en mijn familie woont er dus ik heb belang bij meedoen aan verkiezingen. Dus stem ik mee. Zo simpel is het.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#7 Bericht door printen44 » zondag 06 mei 2012, 05:18

Ook ik heb met veel plezier in Nederland gewoond en gewerkt. Ik ben niet uit onvrede uit Nederland vertrokken, maar om een wat ander leven te leiden. En dat vond ik hier.

Mensen die uit onvrede uit Nederland vertrekken, laten die onvrede niet achter in Nederland, maar nemen die mee. En waar ze dan ook gaan wonen, blijven ze die onvrede houden.

Er stem omdat ik Nederlander ben en het een democratisch recht is. Ik stem omdat ik met mijn stem ook wat te zeggen heb. Ik stem omdat de geldverstrekkers in Nederland gehuisvest zijn en aan de Nederlandse wetten en regels moeten houden. Met mijn stem heb ik daar wat invloed op.

En mochten er leden zijn in dit forum die na 12 september kritiek hebben op welke partij, coalitie of welk beleid dan ook, is het eerste wat ik dan vraag: "heeft u gestemd"? Bij een positief antwoord, "ga lekker je gang met je kritiek, jij heb je bijdrage geleverd." Bij een negatief antwoord, zal mijn antwoord zijn: "Wie zwijgt, stemt toe".

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#8 Bericht door elst99 » zondag 06 mei 2012, 07:09

Wat een geleuter, als ik stem weet ik bij voorbaat, dat er een partij mee regeert die ik liever niet in de regering heb, wetende dat er veel compromissen afgesloten MOETEN worden.
Als je dan ziet waar je op "mag" stemmen, het misschien de derde garnituur is, want laten we eerlijk zijn, mensen met capaciteiten lenen zich daar niet MEER voor.
Bij de meeste gaat het om geld, uitkering en pensioen en kunnen na een paar jaar pluche even een leuk leven leiden.
En of je nu wel of niet stemt, het maakt niets uit!
Uit eindelijk regeren de vakbonden, als het ze niet zindt gooien ze de boel plat!
Dat het overgrote deel van Nederlanders niet stemt in het buitenland, dat zijn de expat's in de ware zin van het woord, niet de uitkeringstrekkers, pré-pensioeners, AOWers die zich expat's noemen.
Zijn vaak niet meer voornemens terug te keren naar Nederland, kijken met andere ogen tegen Nederland aan.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Registratie verkiezingen in NL

#9 Bericht door printen44 » zondag 06 mei 2012, 07:16

Els99, wanneer hebben de vakbonden voor het laatst de boel "platgegooid"? Niet die twee-uursstaking of zoiets, maar dat er niets meer reilt en zeilt in Nederland?

Ik stem op een partij, als die in de regering komt, prima, als die in de oppositie komt ook prima. Maar dan heb ik het recht kritisch te zijn. Ik heb mijn stem laten horen, en daar gaat het om. Mensen die niet stemmen hebben geen enkel recht om kritiek te uiten. Zij hebben hun stem verloren laten gaan.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Registratie verkiezingen in NL

#10 Bericht door prajak » zondag 06 mei 2012, 07:29

Expats in de ware zin des woords ? Ik meen dat expat een woord is dat je gebruikt voor mensen die tijdelijk NL uit zijn voor werk of studie. Booreiland, ambassade, handelsmissie, onderwijzer, noem maar op.

Ik ben geen expat. Ik ben emigrant met het vaste voornemen nimmer terug te keren naar Nederland. Nog niet mijn as, Elst99....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#11 Bericht door elst99 » zondag 06 mei 2012, 08:46

Inderdaad dat zijn werkenden, dus geen uitkeringsgerechtigden in welke vorm dan ook.
Waarom ben je Nederland verlaten? Onvrede?
Stemmen is dan alleen voor eigen belang? Niet in het belang van Nederland!
Degene die al langer dan 5 jaar Nederland uit zijn, kennen het niet meer terug.
Het is ikke ikke en de rest zoekt het maar uit. Individualisme wordt steeds groter en niemand heeft nog tijd voor wat dan ook.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Registratie verkiezingen in NL

#12 Bericht door Wouter_Udon » zondag 06 mei 2012, 12:19

printen44 schreef: Ik stem op een partij, als die in de regering komt, prima, als die in de oppositie komt ook prima. Maar dan heb ik het recht kritisch te zijn. Ik heb mijn stem laten horen, en daar gaat het om. Mensen die niet stemmen hebben geen enkel recht om kritiek te uiten. Zij hebben hun stem verloren laten gaan.

De grootste onzin die er bestaat dat je geen recht hebt om kritisch te zijn als je niet gaat stemmen. Omgekeerd is het net zulke grote onzin dat je recht hebt om kritisch te zijn als je stemt. Dogmatische kretologie van de vorige eeuw. Ik kan me voorstellen dat steeds meer mensen zich van de politiek afwenden omdat het toch nooit brengt wat wenselijk is omdat er altijd weer compromissen moeten worden gesloten waardoor draaingen van 180 graden geen uitzondering zijn waardoor de mensen die de politieke partijen bemannen er steeds minder geloofwaardig op worden.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Registratie verkiezingen in NL

#13 Bericht door Jeanette » zondag 06 mei 2012, 14:40

Wat ben je weer aan het mopperen Elst, ik herken mezelf beslist niet in jouw laatste zin. Jij jezelf wel? :mrgreen: Hoeveel van je tijd geef je weg?

De moeilijkheid is dat ik van de personen die qua vertrouwen een voldoende krijgen van mij, het partijprogramma niet goed vind.
Het is alsof je kiest of je door de hond of door de kat gebeten wordt en kies je niet .... wordt je dus ook gebeten ..... en dan mag je niet zeuren?

Vandaar dat ik me er weinig in verdiep. Mag dat? Vrijheid van meningsuiting stopt voor veel mensen bij ongeinteresseerdheid.
Ik laat me ook niet opfokken door "het moet anders" schreeuwers.
Alhoewel, Pim toen ..... met wat humor. :giggle3:

Ze zoeken het maar uit hoor.

[|) [|( :D

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Registratie verkiezingen in NL

#14 Bericht door elst99 » zondag 06 mei 2012, 16:17

Je hoeft je niet te herkennen Jeanette, we zijn het op veel punten niet eens, dat geeft niet!
Het is mijn mening en met mij vele anderen.
Het is ikke ikke ikke ikke en de rest kan st....!
Na vier ouders aan hun eindje te verzorgen, met maar een klein beetje thuishulp (zelf ingehuurd) weet ik heus wat het betekent om voor mensen te zorgen, zonder enige financiële vergoeding, er was nog geen mantelzorg, laat staan tafeltje dekje! Dus kom daar niet mee aan.
Zie toch nu om me heen, mensen die Alzheimer hebben, geen plaats, 3 dagen dagopvang, gas afgesloten, weten niet meer hoe ze de verwarming hoger/aan moeten zetten,zitten te wachten. Het is in en in triest. 2 Kinderen in de buurt, die komen hooguit (van buren gehoord) 1 x p.m. kijken. En dat is maar 1 voorbeeld, maar een ieder ziet ook tv en leest hoop ik wel is een krant, daar staan schrijnende gevallen genoeg in en natuurlijk zal het soms wel is goed gaan, ok maar we wonen niet allemaal bij Jeanette in de buurt.
We zijn qua gezondheidszorg/kinderzorg, thuishulp afgegleden naar het niveau van een ontwikkelingsland en zeg niet dat het niet waar is.
Deze week nog kunnen lezen over de hoge misbruik in kinder-en verpleegtehuizen, jeugdzorg wist niet dat het zo hoog was! Wat weten ze wel?
Hoeveel ziekenhuisdoden er ieder jaar verzwegen worden, ook niet gelezen?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Registratie verkiezingen in NL

#15 Bericht door RuudThai » zondag 06 mei 2012, 16:23

Nounou elst, je pakt wel uit! Een reden om Nederland te verlaten, in Thailand te gaan wonen en nooit meer terug willen? :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”