Actuele ticketprijzen 2012

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Actuele ticketprijzen 2012

#1 Bericht door pong » dinsdag 10 januari 2012, 13:50

Van start voor dit jaar: vakantiebeurs, radioberichten dat de NLers minder vaak en minder ver willen, dus de aanbiedingen spatten om je oren-al is het niet veel naar Thailand.
Anyway; EK=Emirates, die nu ook vanaf AMS vliegt-via het net door hare M en Maxima bezochte Dubai- o.a. naar BKK (vaak met die dubbeldeks A-380) biedt nu prijzen vanaf 549€ aan-retour, behalve voor zomer hoogseizoen-tot 31/10. Al leken mij retours voor later als 1/11 terug ''nog niet beprijsd''-dus nog niet al te ver vooruit denken.

ponchovogel
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: woensdag 10 januari 2007, 00:31

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#2 Bericht door ponchovogel » dinsdag 07 februari 2012, 20:53

pittig om iets onder de 600 te vinden voor periode eind maart/begin april tot eind april 2012

kom niet verder dan Egypt air dit keer

iemand nog een dag tip?!

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#3 Bericht door Duiker » dinsdag 07 februari 2012, 21:26

De ticket prijzen van april zijn net over de 700 euro. Aanbiedingen zie ik niet. De prijzen van tickets voor oktover zijn rind de 760 euro nu. Ook al geen echte aanbieding. Het zijn wel rechtstreekse vluchten.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#4 Bericht door v@go » dinsdag 07 februari 2012, 23:05

Bij EVA nu 697€ per ticket of het nu april is of september
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#5 Bericht door Duiker » woensdag 08 februari 2012, 12:53

Bedoel je met €697.- de prijs waarmee geadverteerd wordt, of het bedrag wat van mijn rekening wordt afgeschreven. Daar zit nogal eens een verschil in. Ticket fee, en andere dingen. Ik bedoel geen verzekeringen en anuleringskosten natuurlijk. Zelf bedoel ik het bedrag wat van mijn rekening afgeschreven wordt. Het verschil tussen €697.- en €730.- is natuurlijk niet groot.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#6 Bericht door veeteetje » woensdag 08 februari 2012, 14:22

pong schreef:Van start voor dit jaar: vakantiebeurs, radioberichten dat de NLers minder vaak en minder ver willen, dus de aanbiedingen spatten om je oren-al is het niet veel naar Thailand.
Anyway; EK=Emirates, die nu ook vanaf AMS vliegt-via het net door hare M en Maxima bezochte Dubai- o.a. naar BKK (vaak met die dubbeldeks A-380) biedt nu prijzen vanaf 549€ aan-retour, behalve voor zomer hoogseizoen-tot 31/10. Al leken mij retours voor later als 1/11 terug ''nog niet beprijsd''-dus nog niet al te ver vooruit denken.
2 dagen terug geboekt voor 11 december 2012 heen en 8 januari 2013 terug... Net geen Eur 1.400,00 voor twee tickets.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#7 Bericht door Duiker » woensdag 08 februari 2012, 18:50

Maar dat is geen rechtstreekse vlucht. Met een stop is het meestal wat goedkoper.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#8 Bericht door veeteetje » woensdag 08 februari 2012, 18:55

Duiker schreef:Maar dat is geen rechtstreekse vlucht. Met een stop is het meestal wat goedkoper.
Dat klopt! Volgens mij vliegt Emirates vanuit Amsterdam niet rechtstreeks?

Het leek er bij Tix.nl op dat de vluchten met stop over het gemiddelde gezien juist duurder zijn en dat klinkt me ook logischer in de oren omdat je in feite 2x (als je 1 stop hebt onderweg) het start- en landingsgebeuren moet betalen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#9 Bericht door Ashley » woensdag 08 februari 2012, 20:23

v@go schreef:Bij EVA nu 697€ per ticket of het nu april is of september

Behalve als je bij Eva een retour Bangkok-Amsterdam boekt dan ben je 200 eurrie meer kwijt.
Gevraagd hoe dit kan....tja dat zijn contracten die worden afgegsloten :?:
En dat moet dan 200 eurro meer kosten.

Raar verhaal.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#10 Bericht door v@go » donderdag 09 februari 2012, 01:07

Duiker schreef:Bedoel je met €697.- de prijs waarmee geadverteerd wordt, of het bedrag wat van mijn rekening wordt afgeschreven. Daar zit nogal eens een verschil in. Ticket fee, en andere dingen. Ik bedoel geen verzekeringen en anuleringskosten natuurlijk. Zelf bedoel ik het bedrag wat van mijn rekening afgeschreven wordt. Het verschil tussen €697.- en €730.- is natuurlijk niet groot.
Nee duiker dat is de prijs die je betaald bij EVA rechtstreeks op de website. Ik boek altijd rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij en alleen KLM rekent 10 euro ticket fee China en EVA niet zelfs als je bij China met paypall betaalt krijg je nog 15 euro korting zelfs. En het blijft een rechtstreekse vlucht.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#11 Bericht door Duiker » donderdag 09 februari 2012, 01:23

@Ashley De route andersom boeken, dus BKK - AMS - BKK is volgens mij goedkoper. Dat zeggen de mensen die in thailand wonen teminste meestal. Zeer vreemd wanneer het nu duurder is. En €200,- is wel een erg groot verschil.

@v@go Nou, dan zijn deze vluchten dus zeer goed vergelijkbaar. In april is china dus €30,- duurder. Ik zal de volgende keer zeker naar EVA kijken. Wel heb ik een sterke voorkeur voor china airlines. Dat heeft met de vertrektijden te maken. Zelf boek ik de laatste keren ook steeds rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij.

Wanneer ik terugkijk wat ik de laatste keren betaalde, dan is €700,- een gemiddelde prijs. Deze keer kreeg ik ook miles. Volgens mij had ik die ook direct kunnen inwisselen, en dan was ik ook iets goedkoper uit geweest.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#12 Bericht door pong » donderdag 09 februari 2012, 03:30

@duiker@ashley: dat WAS zo-toen je 50 baten per eurie kreeg-prijzen in THB zijn gelijk gebleven-maar in EUR is dat dus nu 25% meer. EN bij vertr vanaf BKK heb je nooit de superlage low-season prijzen (zoals rond mei-rond de555).
Mesen blijven graag ouwe koek napapagaaien omdat-tja waarom eigenlijk? totdat iemand komt die wat anders beweert?
Miles kan je meestal pas inwisselen als je er een hele hoop hebt-vaak is het 'betere waarde'' om je dan te upgraden naar C=bisnis class. Voor retour Eur-BKK heb je meest rond de 70/80.000 nodig.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#13 Bericht door pong » donderdag 09 februari 2012, 03:33

zag net voor degenen die liever niet in dat wet and hot season in TH zijn-voor vertrek later in 2012, dat SU=Aeroflot and SWISS dan goede prijzen voor lang verlblijf hebben-resp. rond de 555 en 625 retour, ex AMS en uiteraard via MOW of ZUR, maar transit minder als 2 uur.
\Vind zelf supersaver.nl een goede site om te vergelijken-dat cheaptickets etc legt er veelsteveel bovenop. Altijd kijken of direkt boeken op de airline niet beter uitpakt.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#14 Bericht door Kees » donderdag 09 februari 2012, 10:38

Dat klopt! Volgens mij vliegt Emirates vanuit Amsterdam niet rechtstreeks?
Als men zegt de vlucht is rechtstreeks, dan bedoeld men dat de gehele vlucht met hetzelfde toestel wordt gevlogen. Maar het kan wel één of meerdere stops maken.
Niet klagen, maar dragen.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Actuele ticketprijzen 2012

#15 Bericht door nbreeker » donderdag 09 februari 2012, 11:05

Kees schreef:
Dat klopt! Volgens mij vliegt Emirates vanuit Amsterdam niet rechtstreeks?
Als men zegt de vlucht is rechtstreeks, dan bedoeld men dat de gehele vlucht met hetzelfde toestel wordt gevlogen. Maar het kan wel één of meerdere stops maken.
Nou Kees volgens mij heb je hier ongelijk,rechtstreeks is rechtstreeks anders zeggen met een of twee tussenstops.

Bkk - Amsterdam met tussenstop in Dubai,
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”