Vertalen

De beginselen van de Thaise taal.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Plaats reactie
Bericht
Auteur
VriesackerD
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 06 november 2011, 09:29

Vertalen

#1 Bericht door VriesackerD » woensdag 16 november 2011, 11:47

ik heb enkele documenten in het thais die ik zou willen laten vertalen naar het nederlands voor een kleine vergoeding
graag een privebericht

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Vertalen

#2 Bericht door Jim » woensdag 16 november 2011, 14:02

if you pay peanuts, you get monkeys..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vertalen

#3 Bericht door SiamTon » woensdag 16 november 2011, 14:49

VriesackerD schreef:ik heb enkele documenten in het thais die ik zou willen laten vertalen naar het nederlands voor een kleine vergoeding
graag een privebericht
Als je denkt dat het een kleine vergoeding waard is. Waarom doe je het dan zelf niet? :D
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vertalen

#4 Bericht door prajak » woensdag 16 november 2011, 15:03

Hoe groot is dat stuk tekst ?

En is het ABT, algemeen beschaafd Thais ? Daar kan ik mee omgaan. Of technisch, juridisch, medisch ? Want dan kan ik er echt niks mee. En je hebt geen haast ? Anders help ik je echt niet. En garantie tot de deur zoals overal in Thailand..... Maar het kost dan ook niks, gooi maar iets in een collectebusje.

Verder zou je het kunnen vragen aan een vertaalbureau TH-ENG in Bangkok wat het kost; stuur ze een scan en ze maken een begroting. Met een adres kan ik je wel helpen. Stuur maar een PB.

Overigens, als je in Thailand bent, kun je het goedkoop laten vertalen door een leraar Thais-Engels. En daarna zet je het zelf om in Nederlands.

Maar moet je het gebruiken voor een officieel document dan helpt dit je niet. Raadpleeg de website van de NL Ambassade in Bangkok en dan zie je, en je huivert, aan welke eisen een dergelijk stuk moet voldoen. Dan gaat het 'klauwen' met geld kosten.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise Taal”