Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
drk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2011, 16:37

Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#1 Bericht door drk » woensdag 09 november 2011, 11:08

Beste mensen,

Wij - twee jongeren van 24 jaar - gaan onder andere 8 dagen naar Phuket. Tijdens deze 8 dagen willen wij graag ook 2 of 3 dagen doorbrengen op koh Phi Phi om daar te genieten van de mooie stranden, uit te gaan en te snorkelen, etc. Ik vraag me echter af; is 3 dagen niet te lang voor Koh Phi Phi, aangezien wij maar 8 dagen hebben en Phuket vele malen groter is dan Phi Phi. Iemand tips?

bvd

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#2 Bericht door Jeanette » woensdag 09 november 2011, 13:38

De gemiddelde leeftijd is hier wat hoger en (om voor mezelf te spreken) ik lees een wat wanhopige wens in deze startvraag hoe je (heel) veel vakantie in weinig tijd kunt stoppen.

En om nou niet weer een reaktie op te roepen dat nieuwkomers worden afgez**kt :o zou het verstandig zijn als je wat meer informatie geeft. Maar ik denk dat voor de gemiddelde ... 'twee jongeren van 24 jaar ' .... 3 dagen Koh Phi Phi niet te lang is.


P.S.
Dit was je eerste post....
Mensen, Eind Oktober reizen wij naar Australië en maken we een tussenstop van 7 á 8 dagen in Thailand. Wij bezoeken een paar dagen Bangkok en waarschijnlijk ook een paar dagen Pattaya. Graag willen wij ook even 2 dagen rustig genieten op een mooi strand ergens in de buurt. Kan iemand mij zeggen waar...
Dit je 3de ....
Mensen, Eind Oktober reizen wij naar Australië en maken we een tussenstop van 7 á 8 dagen in Thailand. Wij bezoeken een paar dagen Bangkok en waarschijnlijk ook een paar dagen Pattaya. Graag willen wij ook even 2 dagen rustig genieten op een mooi strand ergens in de buurt. Kan iemand mij zeggen waar...
Dit je 5de ....
Mensen, In Januari willen wij graag van Bangkok naar Phuket (en terug) reizen. Hier heb ik een paar vraagjes over. - Welke luchtvaartmaatschappij is het goedkoopste? - Is een (enkele) treinreis een aanrader? - Wordt er normaalgesproken op Phuket airport gevlogen of wordt er ook gekozen voor andere v...
En dit toppic is je 7de. Alle oneven zijn steeds vriendelijke bedankjes. [|) Zit je nu in Australie? Of eh.... wordt de kluit een beetje ... ? :?: :?: :?:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#3 Bericht door prajak » woensdag 09 november 2011, 15:55

Ik denk dat ze down under gehad hebben en op weg zijn naar hier. En begin volgend jaar weer komen. Gelijk hebben ze. Overigens zijn er niet twee phi phi eilandengroepen ? En ligt koh lanta niet in de buurt, het oude piratennest ? Ook leuk te bezoeken.

drk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2011, 16:37

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#4 Bericht door drk » woensdag 09 november 2011, 17:22

Na mijn eerste post zijn de plannen gewijzigd; wij bezoeken Thailand pas nadat wij Down Under zijn geweest, vandaar. Alle info is reeds verzameld en de hotels willen we nu alvast boeken. De enige vraag die ik (momenteel) nog heb is hoeveel nachten we op Phi Phi moeten verblijven (2 of 3) als we in totaal 8 dagen op en rondom Phuket zijn. En is dit te veel vakantie in te weinig tijd? Wij bezoeken daarnaast ook andere delen van Thailand hoor. Een reis van een paar weken plannen is voor 'nieuwkomers' nu eenmaal niet als je nog nooit in Thailand bent geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#5 Bericht door prajak » woensdag 09 november 2011, 17:45

8 Dagen is kort maar als je een vakantie hebt gehad in 'down under' dan kan ik me voorstellen dat je die 8 dagen in TH rust wilt. Duiken en snorkelen is dan een prima gelegenheid omdat je dan toch een aantal uren op strand gaat 'bakken' en lekker eten en een pinteke en uitrusten. De hele dag onder water ? Dat zie ik niemand doen.

Een dag reizen naar een eiland, een middagduik, een tweede dag aan strand en duiken, een derde dag in de morgen duiken en dan inpakken en teruggaan lijkt me een aardige optie. Hoewel, de eilanden daar hebben ook cultuurhistorisch veel te bieden maar misschien moet je dan wat meer tijd uittrekken.

Dus lekker naar hier komen en doen, dat duiken, snorkelen en uitrusten.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#6 Bericht door stevenl » zondag 13 november 2011, 11:40

Phi Phi is een party eiland. Dus het ligt er helemaal aan hoeveel je uit wilt gaan.

Veel plezier in ieder geval.

drk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2011, 16:37

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#7 Bericht door drk » woensdag 16 november 2011, 18:22

Bedankt voor de reacties. We hebben voor 3 dagen geboekt op Phi Phi. Dat wordt zeker genieten!

facebreaker
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zondag 11 maart 2012, 19:31

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#8 Bericht door facebreaker » zaterdag 24 maart 2012, 19:19

3 dagen is echt wel lang op phi phi :-)

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Hoelang vertoeven op Koh Phi Phi

#9 Bericht door rob kaen » zondag 25 maart 2012, 03:42

drk schreef:Beste mensen,

Wij - twee jongeren van 24 jaar - gaan onder andere 8 dagen naar Phuket. Tijdens deze 8 dagen willen wij graag ook 2 of 3 dagen doorbrengen op koh Phi Phi om daar te genieten van de mooie stranden, uit te gaan en te snorkelen, etc. Ik vraag me echter af; is 3 dagen niet te lang voor Koh Phi Phi, aangezien wij maar 8 dagen hebben en Phuket vele malen groter is dan Phi Phi. Iemand tips?

bvd
facebreaker schreef:3 dagen is echt wel lang op phi phi :-)
Ja facebreaker die jongens zijn allang terug denk ik kijk datum posting 9 november 2011
Wel een beetje laat met reactie!! :clap:

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”