Container naar Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Container naar Thailand

#1 Bericht door NieTan » vrijdag 30 september 2011, 18:47

Wil mijn inboedel zo ergens rond de jaarwisseling naar Thailand verschepen op mijn vriendin haar naam (returning thai)

Nu ben ik hard opzoek naar een goede verhuizer voor een redelijke prijs.
Zijn er forumleden die recente ervaring hebben met een bedrijf?

Heb verschillende bedrijven benaderd maar het is voor mij moeilijk in te schatten of ze er echt verstand van hebben.
Ik wil niet in de haven van bkk voor grote financiële verrassingen komen te staan.

Verder weet ik dat we van alle elektrische apparaten slechts 1 mogen mee nemen en dat moet geen probleem geven.
Ik heb echter wel een grote voorraad kunst (schilderijen 35 stuks) en aardig wat meubels, Ook wil ik een complete keuken mee nemen. Gaat dit geen problemen geven?

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Container naar Thailand

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 01 oktober 2011, 02:30

NieTan schreef:Wil mijn inboedel zo ergens rond de jaarwisseling naar Thailand verschepen op mijn vriendin haar naam (returning thai)

Nu ben ik hard opzoek naar een goede verhuizer voor een redelijke prijs.
Zijn er forumleden die recente ervaring hebben met een bedrijf?

Heb verschillende bedrijven benaderd maar het is voor mij moeilijk in te schatten of ze er echt verstand van hebben.
Ik wil niet in de haven van bkk voor grote financiële verrassingen komen te staan.

Verder weet ik dat we van alle elektrische apparaten slechts 1 mogen mee nemen en dat moet geen probleem geven.
Ik heb echter wel een grote voorraad kunst (schilderijen 35 stuks) en aardig wat meubels, Ook wil ik een complete keuken mee nemen. Gaat dit geen problemen geven?
Menan had kort geleden een hele slechte ervaring; dus die moet je niet nemen dacht ik en ikke 3.5 jaar terug een hele goede

Interdean ; die hebben aan de Thaise kant Santa Fe als partner en die heb ik ook al 3 keer gebruikt
heel goed., geen enkel probleem met alles

Interdean was goed met zelfs een (engels) handboek met tips etc (b.v over int. scholen etc)

ik heb gewoon alles laten regelen en dan willen ze ook zelf inpakken want een container/schip

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Container naar Thailand

#3 Bericht door dutch » zaterdag 01 oktober 2011, 02:57

Schrijf 3-4 internationale verhuizers aan en maak een lijst waarop de verschillende zaken naast elkaar staan en vergelijk e.e.a..
Vraag om een all-in offerte huis/huis.
Ik had een 40ft container waarvan de deuren bol stonden(zo volgepakt!) :mrgreen:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Container naar Thailand

#4 Bericht door NieTan » zaterdag 01 oktober 2011, 09:46

Heb van verschillende bedrijven al offertes binnen, vind de door to door service die ze aanbieden veel te duur.
Echter moet ik dan nog maar afwachten of ze een goede agent aanstellen in bkk die het hele systeem kent.

Ik ga nog een laatste poging doen bij interdean voor door to door service.
Nu ben ik bezig met een bedrijf die bij mij een container voor de deur zet die we zelf gaan inladen
en die in bkk een agent heeft zitten voor de verdere afhandeling + bezorging van de container.

Stuk goedkoper ieder geval, nu ga ik Santa Fe benaderen of hun mijn agent kunnen zijn in Bkk voor de gehele inklaring.
Over deze agent lees ik meerdere goede berichten.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Container naar Thailand

#5 Bericht door Pieter » zaterdag 01 oktober 2011, 11:06

Meestal is goedkoop duurkoop

en alles laten inpakken enzo is wel zo makkelijk



Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Container naar Thailand

#6 Bericht door prajak » zaterdag 01 oktober 2011, 15:53

Ik had in 2002 Santa Fe in BKK en geen probleem en ik was geen terugkerende Thai.

Ben Santa Fe gaan bellen toen de verhuizer mij een email stuurde dat de boot was aangekomen. Mijn verhuizer was De Haan in Alblasserwaard/dam enfin daar in de buurt. Duur ? Weet niet, ik had een kist, geen container, maar alles was tot in de puntjes geregeld.

Santa Fe nodigde me uit te komen, met paspoort, en bracht me naar de container haven en ik denk dat dit in Chonburi was, een kl.. eind rijden. We gingen een gebouw binnen, kamer na kamer, en wat ik moest doen: zitten, TV kijken, lachen en vooral mijn mond houden.....

Na tig kamers waarin de meneer van Santa Fe de stempels zette (hij was daar duidelijk voor de tigste keer...) kwamen we dan bij de douaniers en die bepaalden wat ik moest betalen: BTW over de verzekerde waarde die ik zelf had opgegeven. Geen invoerrecht. Dat bedrag had ik al betaald in Bangkok plus een bedrag aan tea money en dat laatste was 2 k baht.

Toen kregen we de kist te zien en twee dagen later was het spul thuis. Ik heb niets extra betaald over de schilderijen, over de wijnen, over de dure sigaren, helemaal niks. Achteraf realiseer je je dat je met vuur hebt gespeeld....

Een tip als dat mag. Een NL-er bracht ook een container naar TH op naam van zijn vrouw en had direct achter de deur de meest belangrijke dingen verpakt: een kruiwagen, een huishoudtrap, een smerige cementmolen, dus het eerste wat men te zien kreeg was ... inderdaad. Verderop stond de huisraad en daarachter pas de gereedschappen. Inpakken is ook een vak !

Succes.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Container naar Thailand

#7 Bericht door dutch » zondag 02 oktober 2011, 01:49

In een container is ELKE colli genummerd en op een lijst geschreven.Tevens staat bij elke colli de inhoud aangegeven.
Indien men wil, kan men vragen om doos no. zoveel en dan wordt gecontroleerd of de inhoud klopt met het opgegevene!
Ik heb gebruikt gemaakt van Asian Tigers (vanuit Indonesie).Alles ingepakt en uitgepakt.Wij logeerden in een hotel in Bangkok en Asian Tigers kwam het paspoort van mijn vrouw in het hotel ophalen en s'avonds weer terug brengen.Was ook in 2004.
(Kostte een kapitaal,maar de company betaalde ;) )
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”