Het weer in juli / augustus

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Het weer in juli / augustus

#1 Bericht door veeteetje » donderdag 22 september 2011, 17:13

We zouden eerst in december 2012 naar Thailand gaan voor 4 weken maar we willen toch liever eerder, namelijk in de bouwvak 2012: dat is 2e helft juli en 1e helft augustus...

Op internet lezen we zoveel verschillende dingen over het weer in die periode.
De een zegt dat het veeeeeeeeeeeel te warm is... de ander zegt dat het heeeeeeeeeel veel regent. De broer van mijn man zegt dat als het regent, dit vooral eind van de middag / avond een fikse bui is (hij heeft 2 x 6 mnd op Koh Samui gewoond).

Wat zeggen de Thailand bewoners hier op het forum over het weer in juli / augustus?

We gaan zo'n 18 -20 dagen rondreizen en daarna naar Koh Phangan.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Het weer in juli / augustus

#2 Bericht door printen44 » donderdag 22 september 2011, 17:41

Het weer in augustus/september 2012 in Thailand is net zoals in Nederland: Onvoorspelbaar.

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Het weer in juli / augustus

#3 Bericht door fvliege » donderdag 22 september 2011, 17:46

Onvoorspelbaar maar wel lekker warm en meestal goed weer om te reizen en iets te bezoeken.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Het weer in juli / augustus

#4 Bericht door Ashley » donderdag 22 september 2011, 18:24

Je krijgt gegarandeert regen, hoeveel en wanneer is niet te voorspellen maar het is dan regenseizoen.

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Het weer in juli / augustus

#5 Bericht door fvliege » donderdag 22 september 2011, 18:38

Ashley schreef:Je krijgt gegarandeert regen, hoeveel en wanneer is niet te voorspellen maar het is dan regenseizoen.
REGEN OF WEER IS NIET TE VOORSPELLEN EN HOEVEEL AL HELEMAAL NIET SOMS REGENT HET AAN DE ENE KANT VAN DE PLAATS EN DE ANDERE KANT NIET EN DAT OP EEN EILAND VAN 7 BIJ 13 KM. DUS GENIET ER VAN EN DE REGEN DIE VALT IS NIET KOUD/ MAAR WARMER DAN IN NEDERLAND, EN ALS NEDERLANDER KAN JE JE ER OP KLEDEN. EN JE KAN HET OOK POSITIEF ERVAREN FF SCHUILEN EN IETS GAAN DRINKEN/ETEN. :giggle2:

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Het weer in juli / augustus

#6 Bericht door Ashley » donderdag 22 september 2011, 18:42

fvliege schreef:
Ashley schreef:Je krijgt gegarandeert regen, hoeveel en wanneer is niet te voorspellen maar het is dan regenseizoen.
REGEN OF WEER IS NIET TE VOORSPELLEN EN HOEVEEL AL HELEMAAL NIET SOMS REGENT HET AAN DE ENE KANT VAN DE PLAATS EN DE ANDERE KANT NIET EN DAT OP EEN EILAND VAN 7 BIJ 13 KM. DUS GENIET ER VAN EN DE REGEN DIE VALT IS NIET KOUD/ MAAR WARMER DAN IN NEDERLAND, EN ALS NEDERLANDER KAN JE JE ER OP KLEDEN. EN JE KAN HET OOK POSITIEF ERVAREN FF SCHUILEN EN IETS GAAN DRINKEN/ETEN. :giggle2:

Duidelijk, maar je hoeft niet zo te schreeuwen ;)

Gebruikersavatar
fvliege
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 05:23

Re: Het weer in juli / augustus

#7 Bericht door fvliege » donderdag 22 september 2011, 18:45

Koh Phangan en al plannen daar. zo niet stuur ik je met alle plezier een boekje toe. geef ff je adres via pb.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Het weer in juli / augustus

#8 Bericht door prajak » vrijdag 23 september 2011, 01:58

Regen is zeker. Wat is bloedheet ? 35 ? Dat is mogelijk in juli/aug in Isan. In mrt/apr/mei kan het 45 worden en meer. DAT is wat ik bloedheet noem. Succes.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Het weer in juli / augustus

#9 Bericht door nbreeker » vrijdag 23 september 2011, 02:38

veeteetje schreef:We zouden eerst in december 2012 naar Thailand gaan voor 4 weken maar we willen toch liever eerder, namelijk in de bouwvak 2012: dat is 2e helft juli en 1e helft augustus...

Op internet lezen we zoveel verschillende dingen over het weer in die periode.
De een zegt dat het veeeeeeeeeeeel te warm is... de ander zegt dat het heeeeeeeeeel veel regent. De broer van mijn man zegt dat als het regent, dit vooral eind van de middag / avond een fikse bui is (hij heeft 2 x 6 mnd op Koh Samui gewoond).

Wat zeggen de Thailand bewoners hier op het forum over het weer in juli / augustus?

We gaan zo'n 18 -20 dagen rondreizen en daarna naar Koh Phangan.
July en augustus is het regenseizoen dus je moet er rekening mee houden dat het iedere dag kan regenen,soms hebben we Hollandse dagen dan miezerd het de hele dag maar normaal gesproken regent het of s'morgens dan weer s'middags en valt het met bakken uit de lucht wel of niet gepaard met onweer,daarna schijnt de zon weer en ziet alles er weer vriendelijk uit.
De temperatuur in het regenseizoen is zo rond de 30 graden dus ook als het regent is het niet koud.Wel moet je het nieuws in de gaten houden dat je niet in een gebied verzeild raak waar het onderwater staat,dat is helaas nog ieder jaar het geval in grote delen van Thailand.Veel succes met het plannen van je vakantie.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Het weer in juli / augustus

#10 Bericht door unforgiven » vrijdag 23 september 2011, 08:37

Wat nbreeker zegt klopt redelijk al kunnen het nooit hollandse dagen zijn, simpel omdat dat land niet bestaat. :Whistle:
In ieder geval is july/aug een prima tijd om te gaan, meestal zijn er korte hevige buien, afgewisseld met veel zon. Dit ook afhankelijk van welk deel van Thailand je bent. Persoonlijk vind ik het een mooie tijd. Alles straalt een prachtige frisheid uit.
There is only one road in life, the hard road.....

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Het weer in juli / augustus

#11 Bericht door Pieter » vrijdag 23 september 2011, 08:59

unforgiven schreef:Wat nbreeker zegt klopt redelijk al kunnen het nooit hollandse dagen zijn, simpel omdat dat land niet bestaat. :Whistle:
In ieder geval is july/aug een prima tijd om te gaan, meestal zijn er korte hevige buien, afgewisseld met veel zon. Dit ook afhankelijk van welk deel van Thailand je bent. Persoonlijk vind ik het een mooie tijd. Alles straalt een prachtige frisheid uit.
Die frisheid valt wel mee in Bangkok
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Het weer in juli / augustus

#12 Bericht door Jeanette » vrijdag 23 september 2011, 09:07

unforgiven schreef:Wat nbreeker zegt klopt redelijk al kunnen het nooit hollandse dagen zijn, simpel omdat dat land niet bestaat. :Whistle:
Iedereen die 'bakker' heet hoeft z'n eigen brood niet te bakken maar daarom bestaan ze wel, ze maken zelfs kleine 'Bakkertjes'.

Zo woon ik in Holland, Zuid-Holland om precies te zijn. 8-)

Laatst nam je het voor mij op in een ander draadje. Dat vond ik zo lief van je. Natuurlijk moest je er ook iets denegrerend bij zetten uiteraard want niemand hoeft zijn aard te verloochenen. :giggle3:

Als het ergens mooi groen is moet het daar ook regenen, da's natuurwettelijk bepaald.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Het weer in juli / augustus

#13 Bericht door nbreeker » vrijdag 23 september 2011, 10:23

unforgiven schreef:Wat nbreeker zegt klopt redelijk al kunnen het nooit hollandse dagen zijn, simpel omdat dat land niet bestaat. :Whistle:
In ieder geval is july/aug een prima tijd om te gaan, meestal zijn er korte hevige buien, afgewisseld met veel zon. Dit ook afhankelijk van welk deel van Thailand je bent. Persoonlijk vind ik het een mooie tijd. Alles straalt een prachtige frisheid uit.
Ik kom uit Noord Holland,en voor de rest zal het me een zorg zijn hoe je dat klompen land noem ik heb er weinig meer mee op.
Als je op wereld kaart kijk moet je Amsterdam opzoeken en daar ligt klompenland omheen. :clap:

Have a nice day
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Het weer in juli / augustus

#14 Bericht door Jeanette » vrijdag 23 september 2011, 10:44

nbreeker schreef: Als je op wereld kaart kijk moet je Amsterdam opzoeken en daar ligt klompenland omheen. :clap:

Have a nice day
ha ha ha

Nou, moeten? Maar nu snap ik waarom Nederland in Brussel zo duur is. Tientallen miljoenen steunzolen in klompen.

(kom op Afra, grijp hem :giggle3: )

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 298
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:30

Re: Het weer in juli / augustus

#15 Bericht door afra » vrijdag 23 september 2011, 20:13

Geheel off topic maar daar sta ik om bekend:

Hahaha ik ben boerin woon in Holland (Noord-Holland) en kan niet op klompen lopen.(doet pijn)
Heb steunzolen maar moet ik helaas zelf betalen

Ben een dochter van een tulpen kweker en nu dus boerin met zwart bonte melkkoeien,sorry Hollandser kan ik het niet maken.
(ohja ben gek op reizen wat weer lastig is met een melkveehouderij)

Nu weer even on topic: als juli/augustus beter uitkomt gewoon doen. Regen moet je niet tegen houden.
In december is alles veel duurder/ voller. Vorig jaar in december in het zuiden geweest:::regen, maar niet koud dus wat wil een mens nog meer.
Poncho's mee en gaan!!

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”