28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#16 Bericht door Mart » dinsdag 02 augustus 2011, 04:09

jorisphuket schreef: ik ga over twee weken weer naar thailand voor een periode van 4 maanden.
dus wie weet zien we elkaar nog een keer voor een biertje
groetjes joris
Ander baantje gevonden :?: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

chrisverhoeven
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2011, 05:13

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#17 Bericht door chrisverhoeven » dinsdag 02 augustus 2011, 06:02

hoi mede-thailand liefhebbers,

ten eerste hartstikke bedankt voor de vele reacties in deze korte tijd.
over de thaise keuken hoor je mij niet klagen. toen ik vorig jaar voor het eerst naar thailand ging voor vakantie heeft mijn huidige vriendin mij zoveel mogelijk mee laten doen met haar levensstijl. dat wil zeggen eten, slapen op de grond, in een kamer met alleen maar een fan, naar de tempel om te bidden. noem het maar op. En hier had ik geen moeite mee. Ik kan hier wel aan wennen.

Wat betreft TEFL heb ik verschillende mogelijkheden. ik wil het het liefste hier in nederland al volgen, zodat ik het volgend jaar al op zak heb. en ik weet dat solliciteren vanuit nederland weinig zin heeft. maar dat je in principe beter naar thailand kan gaan, en daar ter plekke vol aan het solliciteren gaan.

Wat betreft de pindakaas en jam, boeit me dit niet zoveel. ik vind als je naar het buitenland gaat, je je moet aanpassen aan hun cultuur en leefgewoonten en ik vind het eten in thailand ook erg lekker.

Joris, wat ga je de komende 4 maanden doen in thailand? ook weer werken?
En wat ik me afvraag is als je voor langere tijd naar thailand wil, ik praat over meerderen jaren, of je dan geen andere mogelijkheden hebt dan visa-runs te ondernemen. Wat mij betreft ga ik daar ook trouwen, maar ben me bewust dat dit je blijvende visa oplevert.

alvast bedankt voor de vele reacties en tot snel.

groeten chris

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#18 Bericht door Akang » dinsdag 02 augustus 2011, 06:09

chrisverhoeven schreef:hoi mede-thailand liefhebbers,

ten eerste hartstikke bedankt voor de vele reacties in deze korte tijd.
over de thaise keuken hoor je mij niet klagen. toen ik vorig jaar voor het eerst naar thailand ging voor vakantie heeft mijn huidige vriendin mij zoveel mogelijk mee laten doen met haar levensstijl. dat wil zeggen eten, slapen op de grond, in een kamer met alleen maar een fan, naar de tempel om te bidden. noem het maar op. En hier had ik geen moeite mee. Ik kan hier wel aan wennen.

Wat betreft TEFL heb ik verschillende mogelijkheden. ik wil het het liefste hier in nederland al volgen, zodat ik het volgend jaar al op zak heb. en ik weet dat solliciteren vanuit nederland weinig zin heeft. maar dat je in principe beter naar thailand kan gaan, en daar ter plekke vol aan het solliciteren gaan.

Wat betreft de pindakaas en jam, boeit me dit niet zoveel. ik vind als je naar het buitenland gaat, je je moet aanpassen aan hun cultuur en leefgewoonten en ik vind het eten in thailand ook erg lekker.

Joris, wat ga je de komende 4 maanden doen in thailand? ook weer werken?
En wat ik me afvraag is als je voor langere tijd naar thailand wil, ik praat over meerderen jaren, of je dan geen andere mogelijkheden hebt dan visa-runs te ondernemen. Wat mij betreft ga ik daar ook trouwen, maar ben me bewust dat dit je blijvende visa oplevert.

alvast bedankt voor de vele reacties en tot snel.

groeten chris
Meerdere mogelijkheden afhankelijk van of je een baan vindt met de bij behorende workpermit...
Alleen trouwen is niet genoeg voor een blijvend visa, al helemaal niet als buitenlandse man!
Even the longest journey starts with the first step...

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#19 Bericht door unforgiven » dinsdag 02 augustus 2011, 10:31

Die Chris Verhoeven die komt er wel, het tover woord aanpassen...gun iedereen zijn pot pindakaas, waar het om gaat is dat je ook in Bangkok prima kunt leven van een gemiddeld leraren salaris en nog geld overhoud ook......niets te maken met welk jaar het is...
ach sommigen mensen blijven waar zij zich ook bevinden Nederlanders...integreren ho maar daar staat dat potje pindakaas symbool voor....het kolonialisme is in geest nog altijd niet verdwenen...
There is only one road in life, the hard road.....

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#20 Bericht door dutch » dinsdag 02 augustus 2011, 10:59

unforgiven schreef:Die Chris Verhoeven die komt er wel, het tover woord aanpassen...gun iedereen zijn pot pindakaas, waar het om gaat is dat je ook in Bangkok prima kunt leven van een gemiddeld leraren salaris en nog geld overhoud ook......niets te maken met welk jaar het is...
ach sommigen mensen blijven waar zij zich ook bevinden Nederlanders...integreren ho maar daar staat dat potje pindakaas symbool voor....het kolonialisme is in geest nog altijd niet verdwenen...
ook voor een later oudedagsinkomen?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

jorisphuket
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2011, 18:22

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#21 Bericht door jorisphuket » dinsdag 02 augustus 2011, 14:04

leuk om te horen dat je toch nog zo snel aan een baan komt met engels,
wie weet ga ik mijn engels ook nog ophalen en in mijn woonplaats op een school engels geven.
als vrijwilliger een aantal uren werken kan nooit geen kwaad.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#22 Bericht door Mart » dinsdag 02 augustus 2011, 15:33

chrisverhoeven schreef: Joris, wat ga je de komende 4 maanden doen in thailand? ook weer werken?
mijn naam is joris uit nederland,
ik ben de nieuwe manager van een aantal kleine hostels/ appartementen/ met kamers in alle prijsklasse.dit in patong phuket.

:clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jorisphuket
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2011, 18:22

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#23 Bericht door jorisphuket » dinsdag 02 augustus 2011, 17:54

klopt dat ga ik doen!!!!!
weer eens wat anders dan engelse les geven.
al lijkt mij dat ook leuk.

chrisverhoeven
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2011, 05:13

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#24 Bericht door chrisverhoeven » woensdag 03 augustus 2011, 08:03

Hoi joris jammer dat ik dat soort werk niet mag doen in thailand.
Anders had ik bij Jou kunnen komen werken. Haha

chrisverhoeven
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 7
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2011, 05:13

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#25 Bericht door chrisverhoeven » donderdag 04 augustus 2011, 06:19

maar zijn er hier mensen die ook hun TEFL certificaat hebben behaald en waar hebben jullie die gehaald.
ik weet dat je het kunt behalen via JOHO. dat haal je dan geheel via internet en kun je er ook praktijkweekend bij nemen.
ik weet dat je het ook in thailand zelf kunt halen.

dus ik zou graag mensen spreken hier op het forum die hier ervaringen mee hebben en of die ervaringen goed of slecht zijn.

groeten chris

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#26 Bericht door joepattaya » donderdag 04 augustus 2011, 11:02

chrisverhoeven schreef:maar zijn er hier mensen die ook hun TEFL certificaat hebben behaald en waar hebben jullie die gehaald.
ik weet dat je het kunt behalen via JOHO. dat haal je dan geheel via internet en kun je er ook praktijkweekend bij nemen.
ik weet dat je het ook in thailand zelf kunt halen.

dus ik zou graag mensen spreken hier op het forum die hier ervaringen mee hebben en of die ervaringen goed of slecht zijn.

groeten chris
Een TEFL certificaat heeft pas enige waarde als:
- de cursus minimaal 120 uur duurt, waarbij minimaal 6 uur les gegeven onder toezicht van een erkende TEFL trainer.
- het TEFL inistituut erkend is door het Thais Ministerie van Onderwijs (als de opleiding in Thailand plaatsvindt natuurlijk)
- het GEEN online cursus is
- de TEFL trainer ook echt een trainer is

Ik heb mijn TEFL bij Text-n-Talk gehaald.
6 weken cursus (8 uur per dag) en praktijk-lesgeven bij de school om de hoek.
Cursus met (te) veel diepgang, maar erg goed.
Niet de goedkoopste, maar in mijn ogen wel de betere.
http://www.teflteachthai.com/TrainingSites_Pattaya.html

Wil je een stuk goedkoper, minder uren in de klas, maar wel meer praktijkervaring, dun je kiezen voor TEFL Intercontinental.
Een kleine school, ook erkend en doen er allerlei dingen bij, zoals gegarandeerde job + work permits.
http://www.teflintercon.com/index.html

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 04:26

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#27 Bericht door TMTI » vrijdag 05 augustus 2011, 13:37

Ik kan ook aan de slag als leraar, heb er over nagedacht, maar heb een bachelor certificaat in een totaal andere richting, Internation Business wel te verstaan. Wil toch iets in die richting doen.

Anyway om toch een beetje ontopic te blijven:
In de periode dat ik in Thailand werkte, werkte ik ook gedeeltelijk bij een universiteit.
Daar zat een Nederlandse gast die ook met een TEFL was begonnen. Gast was doorgestroomd van die kleine taalschooltjes en mindere banen naar toch een erg goede baan.

Over werken in Thailand kan ik verder weinig zeggen, ik werkte op outsource basis, kreeg dus niks betaald in Thailand zelf.

In Nederland werk ik momenteel voor een multinational, die ook kantoor heeft in Bangkok en andere delen van Azie. Ik hoop mogelijk via dit bedrijf aan de slag te gaan ergens in die regio.
Daarnaast heb ik (ik ben ook 28) ook overwogen om op zoek te gaan naar werk in Thailand.

Maar toen ik er verbleef was ik vaak te lui, en als ik ergens op reageerde kreeg ik geen reactie.
En daarnaast natuurlijk het wettelijke probleem dat je als buitenlander lastig aan de slag komt. Ook zaken als geen uitkering ontvangen bij banen-verlies en geen a.o.w. maakten me wat huiverig.

Toch hoop ik over 2 jaar zoiets weer die kant op te gaan. heb dan wat werkervaring hier in Nederland opgebouwd en hoop daar wat mee te kunnen.

TMTI
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: donderdag 18 februari 2010, 04:26

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#28 Bericht door TMTI » vrijdag 05 augustus 2011, 13:54

Nog een korte reactie:

Ik ben ook benieuwd of er misschien mensen zijn in een economische richting (zoals ik International Business gestudeerd hebben) die nu toch in Thailand werkzaam zijn en ook jonger zijn of jonger begonnen zijn (ook net als ik rond de 28).

Wil toch eens kijken wat mijn kansen zijn voor iemand met mijn richting. Momenteel heb ik verder de ZuidOost Aziatische markten onder me, dus in mijn baan veel met Azie te maken. Verder al meer dan een jaar werkervaring in Thailand als marketing-onderzoeker.

jorisphuket
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 37
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2011, 18:22

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#29 Bericht door jorisphuket » vrijdag 05 augustus 2011, 21:31

beste tmti ,

je verteld dat je op dit moment de markt uit azie onder je houde hebt,
vraag en kijk eens rond en geef eerlijk aan je werkgever aan dat je een ervaring in thailand wel ziet zitten.
ook geef je aan dat je al een jaar markt onderzoek doet, je zult dan ongetwijfel diversen mogelijkheden hebben ondervonden .
pak er de dingen uit die je leuk vind en waar je toekomst ( financiel en persoonlijk) in ziet.

plaats jou bevindingen of ideen en we kunnen er op dit forum over brainstormen.
je kunt dus in het kort je plan plaatsen en forum leden kunnen je van informatie voorzien doormiddel opmerkingen of tips.

kijk waar je zou willen wonen in thailand, de isaan is bv minder intressant voor een plan gericht op toerisme,
of juist wel , want als het uniek is ben je een van de eerste.
BV korat ( grote stad in isaan) is wat betreft expats e.d in opkomst.
dit omdat bangkok vol zit en er een soort verschuiving aan het plaats vinden is.
ik denk dat er in de nabije toekomst een grote vraag is naar opgeknapte apprtementen.

deel je ideen en intresse met ons en wie weet kunnen we je helpen.

ik zelf ga over twee weken naar phuket en ga mezelf richten op de verhuur en verkoop van appartementen en villa.
omdat er al 1001 van dit soort grapjassen zijn zal ik een plan moeten maken om mezelf te onderscheiden van de anderen 1001

soms is een onderneming orgineel of het product uniek.
soms is de onderneming of product gewoon beter dan de rest

ik hoor graag je plannen

leuk trouwens dat er op dit moment een aantal jonge gasten op dit forum aktief zijn en ook het plan hebben een toekomst in thailand op te bouwen.

groetjes joris

loodvrij
kenner
kenner
Berichten: 107
Lid geworden op: dinsdag 11 mei 2010, 20:40
Locatie: omgeving groningen

Re: 28-jarige wil volgend jaar wonen en werken in bangkok

#30 Bericht door loodvrij » zaterdag 06 augustus 2011, 16:40

jorisphuket schreef:
leuk trouwens dat er op dit moment een aantal jonge gasten op dit forum aktief zijn en ook het plan hebben een toekomst in thailand op te bouwen.

groetjes joris
Nou..het zijn echt niet alleen de jongeren die iets willen proberen...
Ik zelf ben 40 en zelf toch echt van plan om eens naar Thailand te gaan , en niet pas als ik met de VUT kan !
Nog steeds ben ik bezig om te kijken waar mijn kansen liggen ( en die zijn er echt wel, ik moet het allen nog vinden en op poten zetten)
als een potvis in een pot pist dan heb je een hele pot vol met potvispis

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”