Paspoort aanvraag voor baby....

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Nova-Mayawee
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 30 december 2010, 06:58

Paspoort aanvraag voor baby....

#1 Bericht door Nova-Mayawee » zaterdag 30 juli 2011, 23:03

Sinds een half jaar zijn wij de trotse ouders van Nova (dochtertje) en wij willen voor haar 2 paspoorten aanvragen....
Het aanvragen van een Nederlands paspoort is voor ons geen probleem, maar het aanvragen van het Thaise paspoort is voor ons nog niet geheel duidelijk....
Is hier misschien een ervaringsdeskundig advies voor handen want ik heb geen antwoord gevonden op het forum...
Ik heb de Nederlandse nationaliteit, en mijn vriendin de Thaise.
En wij gaan eind oktober richting Thailand.

Gr. Rick.

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Paspoort aanvraag voor baby....

#2 Bericht door DeDe » zondag 31 juli 2011, 00:50

Nova-Mayawee schreef:Sinds een half jaar zijn wij de trotse ouders van Nova (dochtertje) en wij willen voor haar 2 paspoorten aanvragen....
Het aanvragen van een Nederlands paspoort is voor ons geen probleem, maar het aanvragen van het Thaise paspoort is voor ons nog niet geheel duidelijk....
Is hier misschien een ervaringsdeskundig advies voor handen want ik heb geen antwoord gevonden op het forum...
Ik heb de Nederlandse nationaliteit, en mijn vriendin de Thaise.
En wij gaan eind oktober richting Thailand.

Gr. Rick.
Onze zoon Tarik is in februari 7 jaar geleden in Sneek geboren.
We hebben toen meteen kontakt opgenomen met de Thaise Ambassade. Ons werd gezegd dat we binnen 3 maanden met de baby aangifte moesten komen doen aldaar. Toen ik de Thaise beamte erop wees dat het een hele reis was met een baby naar Den Haag,vroeg hij ons wanneer we weer naar Thailand op vakantie gingen. In november, nu dat was OK, konden dan met mijn visum meteen het paspoort voor Tarik aanvragen. Het werd ons met mijn visum binnen 14 dagen per post bezorgd. Ik zou zeggen, neem even telefonisch kontakt op met de Thaise Ambassade, afdeling Consulaire zaken in Den Haag. Succes.

Gebruikersavatar
Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: dinsdag 03 juni 2008, 07:58
Locatie: Afferden - Udon Thani

Re: Paspoort aanvraag voor baby....

#3 Bericht door Tonnie » zondag 31 juli 2011, 08:00

Nova-Mayawee schreef:Sinds een half jaar zijn wij de trotse ouders van Nova (dochtertje) en wij willen voor haar 2 paspoorten aanvragen....
Het aanvragen van een Nederlands paspoort is voor ons geen probleem, maar het aanvragen van het Thaise paspoort is voor ons nog niet geheel duidelijk....
Is hier misschien een ervaringsdeskundig advies voor handen want ik heb geen antwoord gevonden op het forum...
Ik heb de Nederlandse nationaliteit, en mijn vriendin de Thaise.
En wij gaan eind oktober richting Thailand.

Gr. Rick.
Die vraag hadden wij vorig jaar ook, toen ons dochtertje geboren was.
Na veel bellen en misverstanden vertelde de thaise ambassade ons dat we haar eerst moesten inschrijven, daarna kan je pas een paspoort aanvragen. Eigenlijk wel logisch ook, zo gebeurd het in Nederland ook.
We zijn toen met z'n drieen naar Den Haag geweest en de papieren afgegeven/doorgenomen.
Tegen een kleine vergoeding (verzendkosten aangetekend) stuurden ze daarna binnen een paar weken het inschrijvingsbewijs op. Paspoort aanvragen doen we later wel.
We zijn later met haar Nederlandse paspoort naar Thailand op vakantie geweest. Waarom zou je 2 paspoorten gebruiken, een is genoeg.
Overigens was onze dochter 5 maanden oud toen wij naar de ambassade gingen.

Zie ook hier:
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=817834
Maar laat je vrouw bellen met de thaise ambassade, i.v.m. misverstanden.

Succes,
Tonnie
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

DeDe
Erelid
Erelid
Berichten: 250
Lid geworden op: woensdag 02 maart 2011, 04:53
Locatie: saeng sawang

Re: Paspoort aanvraag voor baby....

#4 Bericht door DeDe » zondag 31 juli 2011, 11:28

Tonnie schreef:
Nova-Mayawee schreef:Sinds een half jaar zijn wij de trotse ouders van Nova (dochtertje) en wij willen voor haar 2 paspoorten aanvragen....
Het aanvragen van een Nederlands paspoort is voor ons geen probleem, maar het aanvragen van het Thaise paspoort is voor ons nog niet geheel duidelijk....
Is hier misschien een ervaringsdeskundig advies voor handen want ik heb geen antwoord gevonden op het forum...
Ik heb de Nederlandse nationaliteit, en mijn vriendin de Thaise.
En wij gaan eind oktober richting Thailand.

Gr. Rick.
Die vraag hadden wij vorig jaar ook, toen ons dochtertje geboren was.
Na veel bellen en misverstanden vertelde de thaise ambassade ons dat we haar eerst moesten inschrijven, daarna kan je pas een paspoort aanvragen. Eigenlijk wel logisch ook, zo gebeurd het in Nederland ook.
We zijn toen met z'n drieen naar Den Haag geweest en de papieren afgegeven/doorgenomen.
Tegen een kleine vergoeding (verzendkosten aangetekend) stuurden ze daarna binnen een paar weken het inschrijvingsbewijs op. Paspoort aanvragen doen we later wel.
We zijn later met haar Nederlandse paspoort naar Thailand op vakantie geweest. Waarom zou je 2 paspoorten gebruiken, een is genoeg.

Ja Tonnie, maar als Noi en Hannah langer dan 30 dagen in Thailand willen verblijven moet je voor Hannah, met alleen een Nederlands paspoort, een visumrun maken
Overigens was onze dochter 5 maanden oud toen wij naar de ambassade gingen.



Zie ook hier:
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=817834
Maar laat je vrouw bellen met de thaise ambassade, i.v.m. misverstanden.

Succes,
Tonnie

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”