Roken in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#121 Bericht door prajak » zaterdag 25 januari 2014, 07:21

Bijna 3 jaar vrij niet roken.

Niet roken is veiliger dan wel roken. En laat ik u allen vast een 'veilig' weekend wensen....

http://www.youtube.com/watch?v=R9Yz6SW3LgA

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Roken in Thailand

#122 Bericht door dutch » zaterdag 25 januari 2014, 08:14

Ik weet niet meer precies wanneer ik met roken ben opgehouden.Het moet zo begin jaren 80 zijn geweest.
Fervente roker, maar nooit meer aangeraakt. :clap:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Roken in Thailand

#123 Bericht door weten » zaterdag 25 januari 2014, 08:18

ron schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pumping of highly toxic (dark black) sludge, much seeps back into the ocean in the form of tiny particles

Afbeelding

Afbeelding

Het is toch heerlijk dat je gelukkig geen last van rokers in de bar meer hebt............. :giggle:
In Pattaya trouwens en eigenlijk overal waar ik ben,heb ik op de sommige verbod-bordjes na nog geen bar meegemaakt waar men niet gelijk een asbak op de bar neerzet als er iemand plaats neemt.

Ron.Afbeelding
Zelden zo,n gezonde heldere lucht gezien ik ben ook iedere dag buiten lekker wandelen als ik thuis kom moet ik altijd hoesten wat daar is niks in te ademen m,n vrouw zegt dan steevast houdt die rotsooi bij je.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Roken in Thailand

#124 Bericht door Jim » zaterdag 25 januari 2014, 08:22

Hua Thale schreef: Zal ik er een op steken kijken of ik het nog lekker vindt. :crazy:
Ben bang dat dat nooit meer weg gaat.
Hoe zijn de nostalgische gevoelens bij de andere 'stoppers'
al 15 jaar "clean" :) en geen centje pijn meer.
't is ook een bijzonder rare gewoonte en ben het met de jaren steeds raarder gaan vinden.

nog 2 jaar en ik ben langer gestopt dan dat ik gerookt heb :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Roken in Thailand

#125 Bericht door Kees » zaterdag 25 januari 2014, 08:56

Heb vroeger zo vaak geprobeerd om te roken. In de kroeg, moest ik meedoen, want dat was zo gezellig. Maar echt nooit gelukt, bleef het maar vies vinden, zelfs de volgende dag nog steeds die gore smaak in m'n mond.
Nee, doe maar een lekker drankje :P
Niet klagen, maar dragen.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#126 Bericht door ron » zaterdag 25 januari 2014, 10:17

Zo,even een potje " pool" wezen spelen in het " dorp"....
Altijd wel een gezellig tijdverdrijf,gecombineerd met een biertje en een peukje..........

Afbeelding

Valt mij trouwens altijd op (zowel in TH als in NL) dat de grootste " klagers" over rokers meestal zelf altijd noest hebben doorgepaft,tot zij het " licht" zagen............ :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#127 Bericht door prajak » zaterdag 25 januari 2014, 10:29

Voor wat schade door roken betreft, ik heb pijp en sigaar gerookt en dat inhaleer je niet want anders komen alle longblaasjes buiten kijken waar die locomotief walmt.... Maar ik heb met mezelf meegerookt en dat is schadelijk.

Na het stoppen, net voor de heupoperatie, heb ik de behoefte aan 'iets in de mond hebben' opgevangen door kaneelstokken en niet de zoetwaren uit NL, nee, de echte kaneelstokken. Bij de TV, bij de PC, een kaneelstok in de mond. Het hielp en dat gevoel ging langzaam weg. Maar toch had ik een pakje pijptabak in de la waar ik af en toe even aan rook..... En zit er nu iemand pijp of sigaar te roken dan betrap ik me er op dat ik wat dichterbij ga zitten....

Maar peuken ? Nee, dat is voor andere mensen. Ik loop er niet voor weg, klaag ook niet, maar ik heb daar geen zin in. En in mijn huis wordt bijna 3 jaar niet meer gerookt, door niemand, ook niet door gasten, behalve als Kai en junior er niet zijn.... Ga dan je gang maar hoor !

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Roken in Thailand

#128 Bericht door dutch » zaterdag 25 januari 2014, 10:29

ron schreef:Zo,even een potje " pool" wezen spelen in het " dorp"....
Altijd wel een gezellig tijdverdrijf,gecombineerd met een biertje en een peukje..........

Afbeelding

Valt mij trouwens altijd op (zowel in TH als in NL) dat de grootste " klagers" over rokers meestal zelf altijd noest hebben doorgepaft,tot zij het " licht" zagen............ :Whistle:
Als je zelf geruime tijd niet meer hebt gerookt en dan bedoel ik echt 10 jaren plus,pas dan besef je welk enorme stank en hinder je hebt veroorzaakt voor anderen ( in openbare gelegenheden en werk en thuis).
Nog afgezien van de nu steeds meer bekend wordende mee-rook ziektes.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#129 Bericht door Hua Thale » zaterdag 25 januari 2014, 10:54

Ha ha ja veel oud rokers zijn de grootste klagers.
Na bijna 40 jaar roken had ik het wel gezien Ron.
Fysiek ging het bergafwaarts en de sociale afkeer was ook niet alles.
Je voelt je net een klein misdadigertje als tijdens een etentje 'even' een stukje moet 'lopen' als excuus.
Dat ik de wereld er niet echt gezonder van maakt begrijp ik ook wel.
Ook mijzelf niet echt vermoed ik hoogstens rem ik de problemen die je er door kan krijgen af.
Een ieder moet lekker blijven roken als die dat wil.
Maar een beetje fatsoen opbrengen naar de tegenpartij met je rookgedrag of niet roken kan natuurlijk geen kwaad.
Excuus met fijnstof bosbranden en weet ik veel wat nog meer zoeken is natuurlijk kul.
Zelfde geld voor de niet roker naar elkaar wijzen heeft weinig nut.

@prajak
En zit er nu iemand pijp of sigaar te roken dan betrap ik me er op dat ik wat dichterbij ga zitten....
:giggle: Ik heb ook wel eens van die momenten :Whistle:
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zaterdag 25 januari 2014, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Roken in Thailand

#130 Bericht door foppo » zaterdag 25 januari 2014, 10:55

Vroeger heel veel sigaretten gerookt. nooit shag, vond ik vies en nog steeds.
Daarna sigaren, Wilde Havanna, 20 stuks in een blikken doosje.
En zeker wel inhaleren, sigaren gewoon over de longen roken.
Ik durf er niet eens over na te denken hoeveel guldens ik heb uitgegeven aan tabak!

Totdat ik op een goede morgen vanuit m'n bedje in de woonkamer stond en vond dat het stonk!
En bij de aanblik van een volle asbak met peuken ineens een enorme weerzin kreeg tegen het roken.
Dat is ruim tien jaar geleden.
En dat was het moment dat ik rigoureus van het ene moment op het andere ben gestopt.

Ik rookte op kantoor, in het bijzijn van meerdere collega's, in de auto, op staat, in restaurants overal.
Ook mijn collega's moeten toch wel, eenmaal thuisgekomen, gehoord hebben; goh, wat stink jij naar sigaren?

Gelukkig heb ik geen enkele moeite hoeven doen om te stoppen, het ging bij mij helemaal vanzelf, ik hoefde alleen maar aan die gore asbak te denken en ik had gelijk geen trek meer.

Soms ontmoet ik nog wel eens iemand die shag rookt, gadverdamme wat een smerige rot lucht!
Bij de kassa van de supermarkt staat vaak een vitrine met tabakswaren, alleen de lucht al maakt me ziek!

Terugkijkend: jammer dat ik er ooit aan begonnen ben en jammer dat ik zo laat in m'n leven gestopt ben.

Gebruikersavatar
v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1691
Lid geworden op: vrijdag 19 februari 2010, 13:10
Locatie: Belgie-จอมเทียน

Re: Roken in Thailand

#131 Bericht door v@go » zaterdag 25 januari 2014, 10:59

Ron daarom is nu net roken ongezond. Je krijgt niet alleen de troep van jou foto's binnen maar nog eens een dosis uit je sigaret.
Voor jou is het dubbel en wij niet rokers maar de helft :giggle2:

Ik heb nog nooit 1 sigaret opgestoken laat staan gerookt in mijn 47 jaar.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

jvs
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 275
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 05:37

Re: Roken in Thailand

#132 Bericht door jvs » zaterdag 25 januari 2014, 11:05

Ja ik erger mij vaak als we uit eten gaan en mensen zo nodig hun kanker rook in mijn richting moeten blazen.
Ann vind het maar niks dat ik me er aan erger want ze wil niet dat er problemen van komen.
Ooit zal de tijd komen dat ook hier in Thailand de regels worden gehandhaafd mbt roken.
Ik ben al menig zaak uitgelopen als mij verteld werd dat ik maar buiten moest gaan zitten als ik er last van had.
Toch vreemd dat zaken mensen het niet erg schijnen te vinden dat ze een vaste klant verliezen,die toerist is hier maar twee weken.Tit.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#133 Bericht door ron » zaterdag 25 januari 2014, 13:34

In restaurants roken is not-done [|( ......volkomen mee eens.
Zou wel een ideale oplossing zijn om rookcafe,s en niet-rookcafe,s te hebben,zodat er voor een ieder wat wils is.
Nu in Nederland het rookverbod van kracht is,zullen veel zaken moeten sluiten,door gebrek aan klanditie...........
Dat het hier in Thailand ook wel eens zal gaan gebeuren zal omstreeks 2100 zijn,dus maak mij daar niet zo druk om. :thumbsup:

Een excuse zoeken doe ik trouwens niet met het plaatsen van de vorige foto,s,maar geef even aan wat je als expat/emigrant/economisch vluchteling...." kortom als bewoner" dagelijks binnen krijgt......
Wil zeker niet het nodige portie asbestvezels per etmaal wederom benoemen,maar je krijgt echt wel je aandeel......zoals het heurt.....

Ergeren aan dingen is je goed recht,doe ik trouwens ook,zoals bekend........maar een beetje realisme kan geen kwaad. :giggle:
Iedere dag wordt hier het huis grondig met de stofzuiger gedaan,daarna twee keer gemopt,1 keer met heet sop,daarna schoon water.
Toch krijg je iedere dag weer roetzwarte poten van de vloer................yep,fijnstof komt namelijk overal doorheen.

Gordijnen kun je hier wel iedere maand laten wassen/stomen,ze zijn in no-time zwart.
Ach ja,T.I.T....... :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Roken in Thailand

#134 Bericht door yandre » zaterdag 25 januari 2014, 14:27

nu roken ja je bent jong en wild wat was 13 jaar begon ik
rookte alles wat brande sigareten sigaren en ook een mais pijpje
maar toch het meest tabak en mijn vrienden vonden dit wel wat
ik kon een shaggie draaien.
nu 10 jaar later in de winter ik hoeste mijn longen er uit een flinke
verkoud heid en toen gestopt van de ene dag op de andere nog wel een
pakje tabak in de overall maar vonden de colegas wel fijn als hun tabak op was.
daarna niet meer gerookt maakte nog wel eens een shaggie voor de gein he ga je weer roken .
eigenlijk altijd veel rook binnen gehad heel de dag in de lasdampen dus rook kwam er nog wel
binnen. heb er geen probleem mee als iemand rookt somige tabak stinkt wel soms maar
een zware van nelle heeft niet een echte vieze lucht vind ik .
maar goed een ieder zijn genot een sigaretje en biertje of ander drankje
is wat je zelf wil en meeroken ja doe je alemaal wat ron al aan toonde het is niet aleen
de sigareten rook dus een ieder zijn genot zeg ik maar.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#135 Bericht door ron » zaterdag 25 januari 2014, 14:33

yandre schreef:nu roken ja je bent jong en wild wat was 13 jaar begon ik
rookte alles wat brande sigareten sigaren en ook een mais pijpje
maar toch het meest tabak en mijn vrienden vonden dit wel wat
ik kon een shaggie draaien.
nu 10 jaar later in de winter ik hoeste mijn longen er uit een flinke
verkoud heid en toen gestopt van de ene dag op de andere nog wel een
pakje tabak in de overall maar vonden de colegas wel fijn als hun tabak op was.
daarna niet meer gerookt maakte nog wel eens een shaggie voor de gein he ga je weer roken .
eigenlijk altijd veel rook binnen gehad heel de dag in de lasdampen dus rook kwam er nog wel
binnen. heb er geen probleem mee als iemand rookt somige tabak stinkt wel soms maar
een zware van nelle heeft niet een echte vieze lucht vind ik .
maar goed een ieder zijn genot een sigaretje en biertje of ander drankje
is wat je zelf wil en meeroken ja doe je alemaal wat ron al aan toonde het is niet aleen
de sigareten rook dus een ieder zijn genot zeg ik maar.
Mijn dank Yandre. voor jou nuchtere kijk op het roken en het " verplicht" [|( meeroken.....
Remvoeringen zijn trouwens in Thailand ook asbesthoudend,zoals vroeger dat ook het geval was in de Westerse wereld.

Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”