Roken in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#106 Bericht door ron » vrijdag 25 januari 2013, 12:45

Ik weet het Joe.
De zware van Nelle was trouwens ook weer duurder geworden vandaag.........van 320thb naar 365thb.
Nog steeds in elke kroeggelegenheid een asbak onder m,n snuffer geschoven gekregen.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#107 Bericht door Hua Thale » vrijdag 25 januari 2013, 12:45

AfbeeldingAfbeelding

Dit soort foto's bedoel ik meer ron.

Na een dag of vier /vijf is de nicotine behoefte trouwens verdwenen dan is het alleen maar de vraag hoe groot die knikkers zijn
(Grapje) :Whistle: Was ze ook een paar keer kwijt.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Roken in Thailand

#108 Bericht door prajak » vrijdag 25 januari 2013, 15:52

"...- restaurants
- bars
- gogo-bars
- karaoke-bars
- openbare gebouwen
- hotel (lobbies)
- ziekenhuizen
- bussen en song taews (en volgens mij ook taxi's)..."

Ik mis in dit rijtje het eigen huis waar jouw jonge kinderen die lucht inademen.

Mijn huis is ineens rookvrij geworden en de mensen die willen roken gaan zonder het te vragen buiten roken......al mogen ze er een opsteken als alleen ik er bij ben.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Roken in Thailand

#109 Bericht door RuudThai » vrijdag 25 januari 2013, 17:16

prajak schreef:"...- restaurants
- bars
- gogo-bars
- karaoke-bars
- openbare gebouwen
- hotel (lobbies)
- ziekenhuizen
- bussen en song taews (en volgens mij ook taxi's)..."

Ik mis in dit rijtje het eigen huis waar jouw jonge kinderen die lucht inademen.

Mijn huis is ineens rookvrij geworden en de mensen die willen roken gaan zonder het te vragen buiten roken......al mogen ze er een opsteken als alleen ik er bij ben.
Volgens mij was dit een quote van Joepattaya (waarom quote je niet gewoon normaal?) en bij mijn weten heeft die geen jonge kinderen in huis.... ;) :giggle:

En als je dacht het op Ron te laten slaan, die is de helft van de tijd in Nederland zodat in die periode zijn vrouw, zoontje en ongeboren kindje frisse lucht kunnen inademen! [|)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#110 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 januari 2013, 02:01

Ha ha waar haal je die vandaan RuudThai.
Time out :cheesy:
frisse lucht kunnen inademen!
Heeeeeeeeeel Thailand is regelmatig een grote vuilnisbak wat frisse lucht betreft.
FIJNSTOF in zeer hoge mate (Zit zo lekker die 4x4 drie liter)
Industrie geld verdienen is belangrijker als wat dan ook.
Niet te vergeten wat er van China uit deze kant op komt zetten.

Frisse lucht ja heb het even nodig nu. :cheesy:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#111 Bericht door ron » zaterdag 26 januari 2013, 02:22

Ook IK rook niet in de huiskamer als er kinderen aanwezig zijn.........
Als de boel naar bed is stook ik wel even door. :thumbsup:
Slaapkamers wordt NOOIT in gerookt,en gewoonlijk zit ik buiten op mijn terras.
In de auto NOOIT bij aanwezigheid van anderen,rij ik alleen.........tja,paffen maar.

http://www.youtube.com/watch?v=ar6HgCpbxIU
Wat denkt U hiervan.......?!
Duizenden autobussen en vrachtwagens die dit uitstoten,en waar alle kindertjes van mogen meegenieten..........


Dit dus aangaande MIJN verzetje,genoemd:verslaving,vies,etc.
Wat denken de dames/heren forum-leden van het andere dagelijkse portie giftige stoffen wat onze kinderen dagelijks gratis in deThaise buitenlucht ongevraagd krijgen toegediend.!?

Komen we bijvoorbeeld op MIJN terrein:Asbest.

Een mooi stukje propaganda voor het gebruik van asbest.
Gelezen bij IAS (Insituut Asbest Slachtoffers)
Tja,het onderstaande kan je die domoortjes wel wijs maken......

Thailand gebruikt asbest omdat het goedkoop is en minder gevaarlijk dan roken.

Thailand importeert jaarlijks ongeveer 200.000 ton chrysotiel (wit asbest) voor gebruik in de bouw in cementproducten.
De Thaise directeur van het Industrieel Bureau voor Gevaarlijke Stoffen meldt op 14 mei in de Thaise krant The Nation dat het risico op kanker door het wonen en werken in een gebouw met asbest vele malen kleiner is dan door roken (resp. 2,37 per 10.000 in vergelijking tot 880 per 10.000 door roken).

Dit risico moet genomen worden omdat het substituut voor asbest voor Thailand veel te duur is.
Hij wordt daarin ondersteund door de Zwitserse toxicoloog prof. David Bernstein die stelt dat niet alle asbestsoorten gevaarlijk zijn.
We kunnen, volgens Bernstein, chrysotiel, onder bepaalde condities veilig gebruiken.
Hij voegt daaraan toe dat Japan een asbestboycot ging ondersteunen nadat geconstateerd was dat havenarbeiders risico hadden op longkanker, echter zonder in aanmerking te nemen dat de slachtoffers ook zware rokers waren.

Bernstein meldt verder onafhankelijk te zijn in zijn oordeel, iets wat op 21 mei tegengesproken wordt door Laurie Kazan Allen van het International Ban Asbestos Secretariat. Zij vermeldt dat Bernstein aanzienlijke financiële steun heeft gekregen van de Canadese asbestindustrie voor het verkondigen van de stelling dat wit asbest ongevaarlijk is.
Ook vertelt zij dat er ontegenzeggelijk internationaal wetenschappelijk en epidemiologisch bewijs is dat alle soorten asbest gevaarlijk zijn.

Bron: The Nation (Thailand), 14 en 21 mei 2006.

Na de laatste wateroverlast,schreef Steve Pearmain, directeur van SKP Environmental, in Bangkok Post:

Terwijl de regering bezig is met de acute crisis en plannen maakt voor het herstel van de overstroomde industrieterreinen en andere infrastructuur, wordt de milieuverontreiniging grotendeels over het hoofd gezien.

Grote hoeveelheden industrieel afval, gevaarlijke stoffen, rioolslijk en diverse giftige chemicaliën zijn in het milieu terechtgekomen. Ze hebben een direct negatief effect op de waterkwaliteit en de gezondheid van mensen. De overstromingen laten ook een toxische erfenis na in de vorm van verontreiniging van bodem, sediment en grondwater. Die zullen een risico blijven vormen voor de gezondheid van mensen en het milieu, lang nadat het water zich heeft teruggetrokken.

n de rest van het artikel schetst Pearmain in detail de gevolgen. Zo wijst hij onder andere op het risico dat contaminanten terecht komen in de voedselketen, waardoor ze een potentieel gevaar voor de gezondheid van mensen vormen.
Gebouwen die onder water hebben gestaan, vormen een broedplaats voor schadelijke schimmels en zwammen.
Schimmelsporen kunnen onder andere allergische reacties veroorzaken, astmatische periodes en infecties. Het is daarom belangrijk dat gebouwen die onder water hebben gestaan, op de aanwezigheid van schimmels en zwammen worden gecontroleerd.

en nog even dit filmpje.............

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 58F508A7D2

Terug naar topic......Tja,roken blijft OOK een vieze gewoonte,en zou willen dat ik er nooit aan begonnen was,maar helaas het is niet anders.

Groet Ron. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#112 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 januari 2013, 02:42

Het "Flimpie" doet het niet bij jouw.
Bij mij lukt het ook niet.
Wat moet ik er tussen plakken [youtube][/youtube] volledig link ID nummer ????
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#113 Bericht door ron » zaterdag 26 januari 2013, 02:43

Hua Thalae schreef:Het "Flimpie" doet het niet bij jouw.
Bij mij lukt het ook niet.
Wat moet ik er tussen plakken [youtube][/youtube] volledig link ID nummer ????
Heb het al aangepast.

Groet Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Roken in Thailand

#114 Bericht door elst99 » zaterdag 26 januari 2013, 02:53

Heb erg veel gerookt, moest er niet aan denken te moeten stoppen, totdat er aanwijzingen waren dat het wel is fataal zou kunnen worden, thuis gekomen koffie gezet, mijn laatste sigaret gerookt, alles daarna wat met roken te maken had vernietigd.
Nu 21 jaar geleden in een heel spannende tijd, die sigaret is toch niet sterker dan ik, nu achteraf viel het me reuze mee, had niet gedacht dat het zo makkelijk was!
Ik wil niet zeggen dat ik me veel beter voel, maar misschien als ik doorgerookt had, zat ik nu niet in Thailand.
Motivatie heren!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#115 Bericht door Hua Thale » zaterdag 26 januari 2013, 03:26

Hoop ook die 21 jaar en meer te volbrengen en dat gaat goed komen elst99.
Maar het fysieke effect van niet roken is veelal persoonlijk en de mensen ZEER dicht om je heen.
Laten we nu niet gaan denken dat we de wereld een stuk gezonder hebben gemaakt in algemene zin.
Want ja dat is lachen :cheesy: :cheesy: ook goed voor je longen trouwens.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Roken in Thailand

#116 Bericht door joepattaya » zaterdag 26 januari 2013, 04:25

frans49 schreef:
joepattaya schreef: [|)
Nee Ruud, zonder gekheid. Ik vraag me af waar jullie tegen gaan zijn als er niemand meer rookt en jullie er achter komen dat het aantal k ... g afnemen. Potverdikke, wat is er dan de werkelijke oorzaak van deze aandoeningen? :crazy:


Dat je dit nog denkt en opschrijft getuigd niet van enig gedegen onderzoek.
Ik mag het niet schrijven maar dit zelfs denkend in 2013 is " gewoon een beetje dom" .[/quote]

Ja ik ben een beetje dom!
Voel me ook altijd weer een beetje dom als mensen in mijn omgeving sterven aan longkanker en nog nooit gerookt hebben.
Of als rokende mensen in mijn omgeving een longonderzoek ondergaan omdat ze een beetje kortademig zijn en te horen krijgen: "U heeft nog nooit gerookt? Mooi zo. Goeie zaak."
Wat nou onderzoek!!
Rokende mensen zijn nu eenmaal een grote ergernis voor velen en behalve het feit dat de wereldeconomie fikse klappen krijgt als er niemand meer zou roken, vraag ik me dus af wie of wat er dan ergernis nummer 1 zou zijn. Want het schijnt nu eenmaal mens eigen te zijn om je ergens aan te moeten ergeren.........en DAAR erger ik me dan weer aan.
Een beetje dom, ik weet!!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Roken in Thailand

#117 Bericht door printen44 » zaterdag 26 januari 2013, 05:14

Ruim een jaar geleden met roken gestopt. Niet omdat ik gezonder wilde leven, maar puur om het feit dat ik op bezoek bij mijn zuster in Namibie was. Daar rookte niemand van mijn kennissen en dus rookte ik niet in hun huizen. Ook bij mij zus niet. Buiten vond ik het te koud om te roken. Dus de pakjes sigaretten opgerookt en ben gestopt. Geen enkele moeite mee gehad. Niet kwijlend naar iemand zitten te kijken die rookte of bibberend op een stoel gezeten.

En toen kwam ik terug in Chiang Mai. Lekker met de auto van Hang Dong naar Chiang Mai. Heerlijk achter de rook, zwarte rook van de pick-ups en vrachtwagen. Heerlijk de rook opsnuivend van de brandende rijstvelden. Rochelend in slaap vallen vanwege die smog die in de vallei van Chiang Mai heerst.

Maar ik ben gestopt met roken en daardoor leef ik gezonder. "By the way", in februari en maart sterven er in de provincie Chiang Mai ruim 2000 mensen meer als in andere maanden. Vanwege de rook van die brandende velden.

Zullen we nog eentje opsteken? [8) [8) [8)

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Roken in Thailand

#118 Bericht door Herbergier » maandag 28 januari 2013, 17:02

Ze hebben mij verteld dat de meeste mensen die stoppen met roken in gewicht aankomen, maar ik heb nog nooit gerookt en ben wel een beetje te zwaar.
Is het nu zo, dat als ik nu voor het eerst van mijn leven ga roken, ik dan gewicht verlies, want ik ben eigenlijk wel een beetje te zwaar en dat is erg ongezond, misschien wel ongezonder dan roken.

Of heb ik het nu helemaal mis. ;)
Alles van waarde is weerloos.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Roken in Thailand

#119 Bericht door Hua Thale » zaterdag 25 januari 2014, 06:27

Zo had gisteren ook een jubileum te pakken.
Twee jaar rook vrij. :D
Hoewel het steeds minder aan het worden is heb ik zo af en toe nog wel eens een aanval van een duizendste sec.
Een soort van dip of grootmoed.
Zal ik er een op steken kijken of ik het nog lekker vindt. :crazy:
Ben bang dat dat nooit meer weg gaat.
Hoe zijn de nostalgische gevoelens bij de andere 'stoppers'

Fysiek longen doen het beter altands zo voelt het aan.
Gewicht weinig last mee gehad.
Uitsparen Bathjes op de een of andere vreemde manier heeft dat geen inpact. :happyno:
Op naar de drie jaar. :thumbsup:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Roken in Thailand

#120 Bericht door ron » zaterdag 25 januari 2014, 07:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pumping of highly toxic (dark black) sludge, much seeps back into the ocean in the form of tiny particles

Afbeelding

Afbeelding

Het is toch heerlijk dat je gelukkig geen last van rokers in de bar meer hebt............. :giggle:
In Pattaya trouwens en eigenlijk overal waar ik ben,heb ik op de sommige verbod-bordjes na nog geen bar meegemaakt waar men niet gelijk een asbak op de bar neerzet als er iemand plaats neemt.

Ron.Afbeelding
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”