Quote van de dag

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Quote van de dag

#1576 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 22 december 2015, 12:21

prajak schreef:Academische vraag, Lammert. Is Thailand wel 'overzee' als je in NL woont? Bij overzee denk ik aan plaatsen waar je zonder zeepassage niet kunt komen. Thailand is vanuit NL over land te bereiken. Overzee betekent 'aan de andere kant van de zee'.

Terugkomend op de AOW, we hebben samen commentaar gegeven op belastingzaken in een zeker blog en daar kwam een meneer schrijven dat men ten departemente in Den Haag werkt aan het woonlandbeginsel AOW. Bewijzen gaf hij evenwel niet.

We zitten helaas wel met een regering die er toe in staat is. Of zijn ze dat niet allemaal tegenwoordig? De heilige staatskas moet gevuld worden.
Dat is helemaal niet zo academisch hoor. Maar jouw denkwijze is 'iets' te modern.

Er is geen ambtenaar op wat voor departement dan ook, die hier aan werkt. Zelfs niet eens thuis in z'n vrije tijd. Dat laatste is niet 'des ambtenaars', zoals jij wellicht ook weet. :giggle:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Quote van de dag

#1577 Bericht door prajak » dinsdag 22 december 2015, 12:40

'...Er is geen ambtenaar op wat voor departement dan ook, die hier aan werkt...'

Da's fijn, en vooral dat woord 'werken' dat je schrijft..... :giggle2:

Maar er kan een studiecommissie zitten. De schrijver in dat blog was pertinent maar er staat geen bron bij.

Het zou dom zijn van NL, ze krijgen tienduizenden ouwetjes binnen, die hebben recht op wonen, recht op een zorgpolis en ze zijn de duurste mensen, en ze komen direct voor indicatiestelling WLZ. De kleine premieheffing min heffingskortingen die NL extra in de zak steekt is geen compensatie voor die kosten. En box 3 hebben ze niet, het zijn niet de rijksten.

Het zal, als het komt, een polderoplossing worden: bij aanvullend wereldinkomen groter dan X gaat er Y van de AOW af. Net als de regeling die er nu al is.

Zit ik weer off topic te schrijven!

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Quote van de dag

#1578 Bericht door Lammert de Haan » dinsdag 22 december 2015, 20:15

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Quote van de dag

#1579 Bericht door RuudThai » maandag 28 december 2015, 07:19

Afbeelding

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Quote van de dag

#1580 Bericht door Jeanette » maandag 28 december 2015, 09:54

Volgens jou onderschrift bedrijf jij dus racisme ten aanzien van de heer Wilders?

:?:

Basiskennis maatschappijleer 2 klas
Afbeelding

Dus als de media met 2 tegengestelde boodschappen komt krijg je dus 2 kampen.
Zit je in 1 van die kampen voor 100 % dan ben je geïndoctrineerd, is mijn conclusie. :?

Manipulatie en indoctrinatie zijn besmettelijk, denk ik dan.

:idea:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Quote van de dag

#1581 Bericht door RuudThai » maandag 28 december 2015, 10:06

Zoals gewoonlijk is onze Sjaan weer op en top belerend bezig in plaats van eens de waarheid te herkennen en te erkennen.... :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Nog even hoor, dan mag je de frustrerende kou van Nederland verlaten en naar de 30+ C van Thailand gaan.... zal je echt van opknappen! :worshippy: [|)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Quote van de dag

#1582 Bericht door Ben » maandag 28 december 2015, 10:14

Jeanette schreef:Volgens jou onderschrift bedrijf jij dus racisme ten aanzien van de heer Wilders?

:?:

Dus als de media met 2 tegengestelde boodschappen komt krijg je dus 2 kampen.
Zit je in 1 van die kampen voor 100 % dan ben je geïndoctrineerd, is mijn conclusie. :?

Manipulatie en indoctrinatie zijn besmettelijk, denk ik dan.

:idea:
"Islamofobie is een vorm van racisme. Racisme is meestal een reactie ten aanzien van iemand die je ofwel als minderwaardig beschouwt, ofwel als gevaarlijk. En meestal alle twee."
Boaventura de Sousa Santos, Portugees socioloog

Ik heb even het onderschrift gecopieerd, en de onderste regel groot gemaakt mocht je die niet gezien hebben.
Jeanette schreef:Volgens jou onderschrift bedrijf jij dus racisme ten aanzien van de heer Wilders?


Het moet dus zijn Volgens jou onderschrift bedrijft Boaventura de Sousa Santosdus racisme ten aanzien van de heer Wilders?
en dus niet diegene die het plaatst .

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Quote van de dag

#1583 Bericht door Jeanette » maandag 28 december 2015, 10:20

Afbeelding

:giggle3:


Ben, dus als iemand in zijn onderschrift zet; "Gaat heen en maak alle volken tot mijn discipelen", is die persoon dan niet aan het evangeliseren zolang je er - matthus-28-18-20 - bij zet?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Quote van de dag

#1584 Bericht door RuudThai » maandag 28 december 2015, 10:26

En een uitgebreid interview met hem vind je op deze website: http://mo.be/interview/boaventura-de-so ... ieuwe-bril
LET OP!!: Lezen van dit artikel kan blijvende hersenschade aanrichten bij rechtse lezers! :shock: :giggle:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Quote van de dag

#1585 Bericht door Ben » maandag 28 december 2015, 10:33

Jeanette schreef:Afbeelding

:giggle3:


Ben, dus als iemand in zijn onderschrift zet; "Gaat heen en maak alle volken tot mijn discipelen", is die persoon dan niet aan het evangeliseren zolang je er - matthus-28-18-20 - bij zet?
Je kunt ook in een Fyenoord shirt naar een wedstrijd van Ajax gaan kijken.
En toch ben ik fan van FC Emmen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Quote van de dag

#1586 Bericht door Jeanette » maandag 28 december 2015, 11:06

RuudThai schreef: LET OP!!: Lezen van dit artikel kan blijvende hersenschade aanrichten bij rechtse lezers! :shock: :giggle:
Ik ben niet rechts of links, ik ben kritisch.
En dat richt geloof ik blijvende hersenschade aan bij jou hè?
Ben schreef: Je kunt ook in een Fyenoord shirt naar een wedstrijd van Ajax gaan kijken.
En toch ben ik fan van FC Emmen.
Je hebt helemaal gelijk Ben, leuke kant belicht je.
Beter antwoord dan; "Zoals gewoonlijk is onze Sjaan weer op en top belerend bezig in plaats van eens de waarheid te herkennen en te erkennen.... :cheesy: :cheesy: :cheesy: ".
En zolang je voor de TV zit kun je dit gevaarloos doen. :mrgreen:

Ik ga strijken ... en naar de bieb ... en naar de winkelhof ... en naar sport.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Quote van de dag

#1587 Bericht door Lammert de Haan » maandag 28 december 2015, 12:10

RuudThai schreef:En een uitgebreid interview met hem vind je op deze website: http://mo.be/interview/boaventura-de-so ... ieuwe-bril
LET OP!!: Lezen van dit artikel kan blijvende hersenschade aanrichten bij rechtse lezers! :shock: :giggle:
Dat noem ik nu 'humor van de bovenste plank'. Echt 'Quote van de dag waardig'. Ik zal hem proberen te onthouden. Is weer eens wat anders dan al die negatieve berichten op tabaksartikelen. Daar wordt ik zo langzamerhand spuug zat van! :giggle2:
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
Lammert de Haan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: maandag 12 januari 2015, 19:59
Locatie: Heerenveen

Re: Quote van de dag

#1588 Bericht door Lammert de Haan » vrijdag 01 januari 2016, 06:25

2015 is weliswaar al weer voorbij maar zit er toch ook weer niet helemaal op: RARA, HOE KAN DAT :?:
We hebben allemaal nog wat te goed:

Afbeelding
DISCLAIMER:
Het lezen van mijn berichten kan ernstig hersenletsel veroorzaken. Hiervoor aanvaard ik echter geen enkele aansprakelijkheid.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Quote van de dag

#1589 Bericht door RuudThai » zondag 03 januari 2016, 13:33

Afbeelding

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Quote van de dag

#1590 Bericht door Jeanette » dinsdag 19 januari 2016, 04:14

Afbeelding


:mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”