Vaccinaties

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vaccinaties

#31 Bericht door Gardensafari » maandag 11 juli 2011, 17:10

SiamTon schreef:
vleespet schreef:
Ja ja, mijn zoon idem dito, ingeënt als kind, maar in een multiculti cultuur in Nederland is het TB bacil weer in opmars
Je had je zoon beter kunnen adviseren om niet te veel in de "bijbel belt"te komen ipv hier ook weer de marokkanen de schuld van te geven.
Voor de grote intocht van o.a. Marokkanen, Turken, etc., wat wij immigratie noemen, was NL vrij van o.a. TBC. Nu is het weer volop terug. De enige conclusie, welke zich opdrinkt is dat deze immigranten deze ziekte in NL terug gebracht hebben. Dit is geen vooroordeel of iemand de schuld geven. Het is een keihard feit, waar niemand onheen kan.
Het is een feit, dat is waar.
Maar verklaart dat feit ook de opmars van TBC?
Ja, maar slechts gedeeltelijk.
Na wat jij noemt de "grote intocht", zijn ook Nederlanders steeds meer, vaker en verder op vakantie gegaan.
Ook een oorzaak.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vaccinaties

#32 Bericht door elst99 » maandag 11 juli 2011, 18:20

Ik had het over een medewerker uit India, goed lezen en niet lezen wat je graag zou willen lezen Vleespet. Ik weet het, ben niet van je kleur en dat zal jouw probleem zijn, zoals er nog een op het forum is.
Maar het betekent niet dat ik niet mag weergeven wat vele Nederlanders ervaren en meemaken en die oordelen anders dan jij graag wilt horen.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Vaccinaties

#33 Bericht door joepattaya » dinsdag 12 juli 2011, 03:13

elst99 schreef:Er zijn verzekeringen die vergoeden het, maar er zijn er ook die niet vergoeden en daar zullen de mensen wel onder vallen die het onzin vinden. ;)
Zijn er misschien ook nog verzekeringen die het voorschrijven OF die niets vergoeden als je onverhoopt met Hep-A of Malaria in het ziekenhuis terechtkomt en niet ingeent bent?
Misschien ook een overweging.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vaccinaties

#34 Bericht door Gardensafari » dinsdag 12 juli 2011, 06:18

joepattaya schreef:
elst99 schreef:Er zijn verzekeringen die vergoeden het, maar er zijn er ook die niet vergoeden en daar zullen de mensen wel onder vallen die het onzin vinden. ;)
Zijn er misschien ook nog verzekeringen die het voorschrijven OF die niets vergoeden als je onverhoopt met Hep-A of Malaria in het ziekenhuis terechtkomt en niet ingeent bent?
Misschien ook een overweging.
In Nederland niet, omdat dat soort behandelingen in het basispakket zitten.
Ik bedoel de behandeling van de ziekte als die er eenmaal is.
Preventieve behandeling zit niet in het pakket.
Kan wel in een aanvullend pakket zitten.

Voor de mensen in Thailand die daar verzekerd zijn, zal het wel in de polis staan...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vaccinaties

#35 Bericht door elst99 » dinsdag 12 juli 2011, 07:06

Bij ons zit het in de aanvullende verzekering! Krijgen dus alle nodige inentingen voorgoed.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#36 Bericht door SiamTon » dinsdag 12 juli 2011, 07:32

Staphorst bestond ook al toen NL volledig vrij was van o.a. TBC :)
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#37 Bericht door SiamTon » dinsdag 12 juli 2011, 07:46

Het is een feit, dat is waar.
Maar verklaart dat feit ook de opmars van TBC?
Ja, maar slechts gedeeltelijk.
Na wat jij noemt de "grote intocht", zijn ook Nederlanders steeds meer, vaker en verder op vakantie gegaan.
Ook een oorzaak.


En die Nederlanders lieten zich over het algemeen allemaal vaccineren, indien zij af gingen reizen naar risico gebieden. Terwijl het overgrote gedeelte (miljoenen) van deze immigranten niet gevaccineerd waren. Dus dat "slechts" gedeeltelijk lijkt mij getuigen van wellicht een 'gekleurd' standpunt en wellicht niet getuigen van realiteitszin. Is hier wellicht sprake van die overbekende pot die de ketel verwijt? :D
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vaccinaties

#38 Bericht door Gardensafari » dinsdag 12 juli 2011, 07:50

Nuanceringen zijn aan jou kennelijk niet besteed... :happyno:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#39 Bericht door SiamTon » dinsdag 12 juli 2011, 08:12

Gardensafari schreef:Nuanceringen zijn aan jou kennelijk niet besteed... :happyno:
Feiten:
* Nederland was volledig vrij van o.a. TBC.
* Miljoenen immigranten, die niet waren gavaccineerd.
* Vrijwel al die NL-ers die reisden naar risicogebieden, lieten zich vaccineren.

Dus hoezo 'slechts' gedeeltelijk? En hoezo nuanceringen?
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vaccinaties

#40 Bericht door elst99 » dinsdag 12 juli 2011, 08:25

Helaas moet we hier iets recht zetten, heel veel Nederlanders die afreizen naar Turkye en andere Middelandsezee landen en dat ook nog vaak met een Lastminute boeken zijn niet ingeënt.
Daar wordt veel voor gewaarschuwd, maar ja, het zit niet in het verzekeringspakket en wordt er van afgezien.
Of het zo verstandig is om het niet op te nemen in het basispakket, als er een uitbraak komt met de nodige besmettingen kost het meer. Maar ja wie ben ik, we hebben ook meegemaakt op reis dat er velen niet zijn ingeënt en zelfs met kleine kinderen op reis waren.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”