Vaccinaties

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Vaccinaties

#1 Bericht door SiamTon » zaterdag 09 juli 2011, 23:29

Was van deze week bij de Travel Clinic in Rotterdam voor enkele vaccinaties i.v.m. emigratie naar TH. Tijdens mijn bezoek kreeg ik info over diverse mogelijke aandoeningen. Daarbij waren o.a. rabiës (hondsdolheid) en de Japanse encefalitis. Zijn eventuele vaccinaties tegen deze twee ziektes aan te bevelen/nodig? Zij lieten mij de keus, naar hun mening was het dus niet echt noodzakelijk. En zijn er andere mogelijke vaccinaties, welke ik absoluut niet mag uitsluiten?
De volgende vaccinaties heb ik al:
hepatitus A, hepatitus B, buiktyphus en DTP
Tegen de steek van de malariamug en de denguemug zijn (nog) geen vaccinaties beschikbaar. Hiervoor werd o.a. zalf geadviseerd, waarin het middel DEET zit.

Natuurlijk heb ik alle vertrouwen in de Travel Clinic in Rotterdam, zij hebben een zeer goede naam op dit gebied. Maar ik wil ook graag de meningen en de ervaringen uit de praktijk.
Laatst gewijzigd door SiamTon op zondag 10 juli 2011, 10:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vaccinatie's

#2 Bericht door Gardensafari » zondag 10 juli 2011, 00:19

Rabiës is niet nodig.
Ga wel na een beet van een hond, kat, vleermuis of God mag weten wat naar een arts, ziekenhuis of apotheek en ze enten je in.
Tegen hondsdolheid en nog zo wat. Preventief is niet nodig.

Van die Japanse ziekte weet ik niets.
Maar Thailand heeft toch helemaal geen kerncentrales? :giggle:

Preventief inenten tegen dengue is niet mogelijk.
Malariatabletten slikken als je definitief in Thailand gaat wonen?
Dacht het niet, enkele afgelegen grensgebieden zijn enigszins gevaarlijk.
Lariam is nog veel gevaarlijker..

Kortom: ik denk dat ze goed advies gegeven hebben..
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#3 Bericht door SiamTon » zondag 10 juli 2011, 00:39

Gardensafari schreef:Rabiës is niet nodig.
Ga wel na een beet van een hond, kat, vleermuis of God mag weten wat naar een arts, ziekenhuis of apotheek en ze enten je in.
Tegen hondsdolheid en nog zo wat. Preventief is niet nodig.

Van die Japanse ziekte weet ik niets.
Maar Thailand heeft toch helemaal geen kerncentrales? :giggle:

Preventief inenten tegen dengue is niet mogelijk.
Malariatabletten slikken als je definitief in Thailand gaat wonen?
Dacht het niet, enkele afgelegen grensgebieden zijn enigszins gevaarlijk.
Lariam is nog veel gevaarlijker..
Kortom: ik denk dat ze goed advies gegeven hebben..
Je bedoelt de eventuele bijwerkingen?
Laatst gewijzigd door SiamTon op zondag 10 juli 2011, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Vaccinatie's

#4 Bericht door yandre » zondag 10 juli 2011, 02:56

of haal eventueel de injection in thailand zieken huis
stuk goed koper.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Vaccinatie's

#5 Bericht door Mart » zondag 10 juli 2011, 04:21

Gardensafari schreef:Rabiës is niet nodig.
Ga wel na een beet van een hond, kat, vleermuis of God mag weten wat naar een arts, ziekenhuis of apotheek en ze enten je in.
Ook aap en eekhoorn !!

In ons dorp worden jaarlijks de honden geïnjecteerd en krijgt men een penning. Men betaald slecht 20 Tb per hond.
Nu is er een verschil tussen honden die loslopen en loslopende honden.
Die laatste groep kunnen dus gevaarlijk zijn.

In het geval van contact met een van hondsdolheid verdacht dier, ook bij twijfel, de wond zorgvuldig wassen met water en zeep. Minimaal 5 minuten. Daarna desinfecteren met jodium-tinctuur. Neem daarna in alle gevallen contact op met een medische post, dokter of ziekenhuis.

De plek waar het Rabiësvaccin wordt ingespoten (rechterbovenarm op de punt van de musculus Deltoïdius) mag 24 uur geen direct contact hebben met zonlicht. Dus als u in de zon gaat zitten, even dit plekje bedekken. Doet u dit niet dan kan het flink gaan jeuken en rood worden.

Een Rabiësvaccinatie bestaat uit een serie van 3 prikken, met een bepaalde tussenpoos.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Vaccinatie's

#6 Bericht door Pieter » zondag 10 juli 2011, 06:14

Mart schreef:
In ons dorp worden jaarlijks de honden geïnjecteerd en krijgt men een penning. Men betaald slecht 20 Tb per hond.
Nu is er een verschil tussen honden die loslopen en loslopende honden.
Die laatste groep kunnen dus gevaarlijk zijn.

.
In bangkok betaal ik 80 THB ken je nagaan ; alles is duur hier


Pieter :crazy:
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#7 Bericht door SiamTon » zondag 10 juli 2011, 10:29

Mart schreef:
Gardensafari schreef:Rabiës is niet nodig.
Ga wel na een beet van een hond, kat, vleermuis of God mag weten wat naar een arts, ziekenhuis of apotheek en ze enten je in.
Ook aap en eekhoorn !!

In ons dorp worden jaarlijks de honden geïnjecteerd en krijgt men een penning. Men betaald slecht 20 Tb per hond.
Nu is er een verschil tussen honden die loslopen en loslopende honden.
Die laatste groep kunnen dus gevaarlijk zijn.

In het geval van contact met een van hondsdolheid verdacht dier, ook bij twijfel, de wond zorgvuldig wassen met water en zeep. Minimaal 5 minuten. Daarna desinfecteren met jodium-tinctuur. Neem daarna in alle gevallen contact op met een medische post, dokter of ziekenhuis.

De plek waar het Rabiësvaccin wordt ingespoten (rechterbovenarm op de punt van de musculus Deltoïdius) mag 24 uur geen direct contact hebben met zonlicht. Dus als u in de zon gaat zitten, even dit plekje bedekken. Doet u dit niet dan kan het flink gaan jeuken en rood worden.

Een Rabiësvaccinatie bestaat uit een serie van 3 prikken, met een bepaalde tussenpoos.
Bij de Travel Clinic zij men mij dat ALLE zoogdieren in beginsel hondsdolheid kunnen krijgen/hebben. Dus om het even door welk zoogdier je ook gekrabt/gebeten wordt, dan moet je altijd maatregelen treffen.
Laatst gewijzigd door SiamTon op zondag 10 juli 2011, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Vaccinaties

#8 Bericht door unforgiven » zondag 10 juli 2011, 10:40

SiamTon schreef:Was van deze week bij de Travel Clinic in Rotterdam voor enkele vaccinatie's i.v.m. emigratie naar TH. Tijdens mijn bezoek kreeg ik info over diverse mogelijke aandoeningen. Daarbij waren o.a. rabiës (hondsdolheid) en de Japanse encefalitis. Zijn eventuele vaccinaties tegen deze twee ziektes aan te bevelen/nodig? Zij lieten mij de keus, naar hun mening was het dus niet echt noodzakelijk. En zijn er andere mogelijke vaccinaties, welke ik absoluut niet mag uitsluiten?
De volgende vaccinaties heb ik al:
hepatitus A, hepatitus B, buiktyphus en DTP
Tegen de steek van de malariamug en de denguemug zijn (nog) geen vaccinaties beschikbaar. Hiervoor werd o.a. zalf geadviseerd, waarin het middel DEET zit.

Natuurlijk heb ik alle vertrouwen in de Travel Clinic in Rotterdam, zij hebben een zeer goede naam op dit gebied. Maar ik wil ook graag de meningen en de ervaringen uit de praktijk.

Je gaat hier wonen en laat je inenten?? Je gaat je dus de rest van je leven in Thailand laten inenten??
There is only one road in life, the hard road.....

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#9 Bericht door SiamTon » zondag 10 juli 2011, 10:42

unforgiven schreef:
SiamTon schreef:Was van deze week bij de Travel Clinic in Rotterdam voor enkele vaccinatie's i.v.m. emigratie naar TH. Tijdens mijn bezoek kreeg ik info over diverse mogelijke aandoeningen. Daarbij waren o.a. rabiës (hondsdolheid) en de Japanse encefalitis. Zijn eventuele vaccinaties tegen deze twee ziektes aan te bevelen/nodig? Zij lieten mij de keus, naar hun mening was het dus niet echt noodzakelijk. En zijn er andere mogelijke vaccinaties, welke ik absoluut niet mag uitsluiten?
De volgende vaccinaties heb ik al:
hepatitus A, hepatitus B, buiktyphus en DTP
Tegen de steek van de malariamug en de denguemug zijn (nog) geen vaccinaties beschikbaar. Hiervoor werd o.a. zalf geadviseerd, waarin het middel DEET zit.

Natuurlijk heb ik alle vertrouwen in de Travel Clinic in Rotterdam, zij hebben een zeer goede naam op dit gebied. Maar ik wil ook graag de meningen en de ervaringen uit de praktijk.

Je gaat hier wonen en laat je inenten?? Je gaat je dus de rest van je leven in Thailand laten inenten??
Voor zover noodzakelijk........ja.
Zijn er aandachtspunten te melden, waar ik aan denken moet bij inentingen hier in TH?
Laatst gewijzigd door SiamTon op zondag 10 juli 2011, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Gebruikersavatar
unforgiven
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 326
Lid geworden op: dinsdag 25 mei 2010, 17:52

Re: Vaccinaties

#10 Bericht door unforgiven » zondag 10 juli 2011, 10:49

Prima als je dat wilt de rest van je leven injecties, overbodig maar goed.
Dengue is een toenemend probleem en daar bestaat niets tegen Shit happens..
There is only one road in life, the hard road.....

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Vaccinaties

#11 Bericht door elst99 » zondag 10 juli 2011, 12:01

Wie zegt hier overbodig? Bent U arts meneer Forgiven? Hepatitus A en B is geen overbodige luxe en Buiktyphus ook niet en kan om de zoveel jaren! DTP idem dito!
Ga je nu ook al op de stoel van een arts zitten?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

SiamTon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 549
Lid geworden op: woensdag 12 januari 2011, 15:24
Locatie: Jomtien

Re: Vaccinaties

#12 Bericht door SiamTon » zondag 10 juli 2011, 14:07

En hoe zijn de meningen over tuberculose? Is vaccinatie voor deze ziekte noodzakelijk? The Travel Clinic liet de keus aan mij.
Niets is zeker, zelfs dat is niet zeker.
Een mens die gekweld wordt door afgunst op een ander ontbreekt het aan zelfrespect. En dat is intriest, want dat is het ergste wat een mens kan overkomen!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

Re: Vaccinaties

#13 Bericht door Okie » zondag 10 juli 2011, 14:36

Tuberculose zou ik niet doen, als u met TBC besmet raakt of met iemand in contact bent geweest die dit eventueel zou kunnen hebben dan is ten alle tijden controle noodzakelijk. Dit dmv een röntgen foto van de longen(als een TBC vaccinatie ooit is toegediend) of door middel van een reactie van mantoux(als er geen vaccinatie tegen TBC is toegediend). De BCG, TBC vaccinatie, lijkt een beetje op een pokken prik en laat een klein litteken achter. Als u in militaire dienst heeft gezeten is er een grote kans dat u ooit een TBC vaccinatie heeft gehad. Dit kunnen ze altijd controleren door de boven vernoemde reactie van Mantoux.

Over hondsdolheid gesproken, alle beten van dieren zijn gevaarlijk maar mensen beten zijn vaak nog erger als die van dieren. Dus ook na een beet van een mens even medisch consult doen. Bijna altijd wordt er een tetanus en een rabiës kuur gedaan na een beet. Als u reeds bent gevaccineerd, dan zal een booster dosis van 1 vaccinatie voldoen, anders de hele kuur, voor tetanus en Rabiës beide 3 injecties met een bepaalde tussen tijd.

Okie

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Vaccinaties

#14 Bericht door Gardensafari » zondag 10 juli 2011, 21:30

Okie, wat voor leben heb jij toch?
Mensenbeten in Purmerend...
In wat voor land wij?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Vaccinaties

#15 Bericht door jumbo » maandag 11 juli 2011, 03:41

Er bestaat zoiets als Twinrix adult,e en cocktail met alles wat je nodig hebt maar voornamelijk Hep. A, B en DTP, na 5 jaar te herhalen en dan is het verder gedaan
In Thailand heet dat dacht ik Engerix en Havrix (nee het komt niet uit de Asterix boeken :lol: )
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”