Berichten die niet aankomen.

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Berichten die niet aankomen.

#1 Bericht door Ashley » zaterdag 09 juli 2011, 05:47

Gisteren een bericht gepost en is niet aangekomen op het forum.
Ik heb dit nu al 3 keer gehad en heb daar iemand anders ook al over gehoord.
Ik vind dat bijzonder storend en kan mijn berichten dan ook niet meer terugvinden. Op ander forums heb ik dat nog nooit gehad dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben en is daar wat aan te doen?

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Berichten die niet aankomen.

#2 Bericht door RuudThai » zaterdag 09 juli 2011, 06:08

Mylove schreef:Gisteren een bericht gepost en is niet aangekomen op het forum.
Ik heb dit nu al 3 keer gehad en heb daar iemand anders ook al over gehoord.
Ik vind dat bijzonder storend en kan mijn berichten dan ook niet meer terugvinden. Op ander forums heb ik dat nog nooit gehad dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben en is daar wat aan te doen?
Nee, niet op de manier die jij aangeeft, want dan krijg ik een foutmelding dat er iets foutgegaan is, bijv. door te grote drukte op het net waardoor een time-out ontstaat.
Ik weet ook niet waarom maar ik raad je aan om voordat je het bericht verzendt dit eerst via de rechtermuisknop te kopieeren, daarna te controleren (je wordt al automatisch doorgeleid naar je bericht) of het er staat. Zo niet, dan gewoon nog eens proberen.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Berichten die niet aankomen.

#3 Bericht door Jim » zaterdag 09 juli 2011, 06:41

ook nog nooit last van gehad en ik zit alweer op bericht # 4012.
ik heb zo'n vermoeden dat het aan vage browser tool bars of misschien wel een brakke browser ligt.

sowieso als ik op m'n back button klik dan krijg ik altijd weer m'n getypte meuk terug.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Berichten die niet aankomen.

#4 Bericht door Mart » zaterdag 09 juli 2011, 07:59

Mylove schreef:Gisteren een bericht gepost en is niet aangekomen op het forum.
Ik heb dit nu al 3 keer gehad en heb daar iemand anders ook al over gehoord.
Ik vind dat bijzonder storend en kan mijn berichten dan ook niet meer terugvinden. Op ander forums heb ik dat nog nooit gehad dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
Zijn er nog meer mensen die daar last van hebben en is daar wat aan te doen?
Het is mij ook wel eens een keer overkomen, gewoon door dat ik even niet oplette.
Als je een bericht plaatst en op "verzenden" klik, kan het zijn ( in mijn geval ) dat er een boodschap - ergens bovenin - staat, dat er een ander bericht is geplaatst en dat je eventueel eerst de tekst aanpast ( woorden van soortgelijke strekking ).

Verder is het zo dat als je een bericht plaatst, dat direct zichtbaar wordt in het onderwerp waar je me bezig bent.

Even pech gehad. Mijn tekst stond in "mijn documenten". Even knippen en scheren (plakken) en opnieuw verzenden.

:? Ach ... alle begin is moeilijk :lol:
Succes
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Berichten die niet aankomen.

#5 Bericht door Gardensafari » zaterdag 09 juli 2011, 08:17

Normaliter moet je met de "terugknop" altijd terug kunnen en moet je typewerk er nog zijn.
Dus nooit op zo'n moment de browser afsluiten, altijd de terugknop gebruiken.
Desnoods vaak achter elkaar indrukken. Sommige pagina's geven problemen met terugbladeren, omdat er scripts lopen.

Langere berichten kun je betere maken in Wordpad of een andere kleine tekstverwerker.
Later de tekst kopiëren en in het forum plakken.

Als je een berichtje opstelt en je wilt snel even iets nakijken op internet, bijvoorbeeld dmv google, open dan altijd eerst handmatig een nieuw tabblad.
Mocht al je gezoek je op een pagina brengen die onmogelijk is af te sluiten, en die zijn er nog steeds plenty, dan sluit je gewoon het tabje.

Zorg dat je browser schoon is. Geen rare zoekbalken, zoals Ask (één van de beruchtste, vooral omdat hij veel voorkomt).
Er zijn nog vele andere, nog veel gemener dan Ask, maar wat zeldzamer.
Soms moet je de balk verwijdseren door de plugin in de browser uit te schakelen, soms moet je naar "deze zomputer", en via het configuratiescherm de balk verwijderen.
En kijk ook even of je de openingspagina van je browser nog handmatig kunt instellen.
Lukt dat niet dan is je browser zeker gekaapt.
Gebruik dan Spybot SD om je browser en computer weer schoon te maken.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 408
Lid geworden op: zaterdag 23 april 2011, 13:23

Re: Berichten die niet aankomen.

#6 Bericht door Ashley » zaterdag 09 juli 2011, 08:46

Om dit soort dingen te voorkomen gebruik ik de volgende keer wel wordpad en kopieer ik het naar het forum.

Bedankt voor de tip.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”