Thaise taal cursus in Nederland

De beginselen van de Thaise taal.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Plaats reactie
Bericht
Auteur
peter westerbaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 127
Lid geworden op: vrijdag 09 augustus 2013, 11:24

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#31 Bericht door peter westerbaan » donderdag 19 september 2013, 14:45

Het Thaise consulaat in Amsterdam heeft een cursus voor beginners. De NHA cursus is voor beginners beslist niet geschikt. Dat is dan meteen de enige Nederlandstalige. Studieplan heeft een goede Engelstalige cursus. Het nadeel van Engelstalige cursussen is dat de transcriptie ook van het Engels uitgaat en dat kan soms tot misverstanden leiden.
Succ666!

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: Thaise taal cursus in Nederland

#32 Bericht door han wouters » donderdag 19 september 2013, 17:59

Ik ben het niet helemaal met de laatste spreker eens. De cursus van het NHA is niet ideaal omdat het m.i. te theoretisch is en hij is ook behoorlijk moeilijk. Te weinig mogelijkheden om het geleerde te oefenen. Daar staat tegenover dat het een heel uitgebreide cursus is die veel theorie geeft en ook achtergrondinfo over thaise cultuur. Ik heb deze cursus gedaan, heb hem nu klaar en ben aan het herhalen. Daarnaast heb ik andere mogelijkheden gezocht om het geleerde in praktijk te brengen en te oefenen. Daar zijn heel veel mogelijkheden voor die ik al eerder genoemd heb en die op internet te vinden zijn. De NHA cursus geeft een solide basis, is een goed naslagwerk voor de theorie maar daarnaast zal er met andere materialen geoefend moeten worden. En hij vereist wat doorzettingsvermogen want het is pittig.
Groet en succes
Han
Waar domheid begint eindigt de rede

Plaats reactie

Terug naar “Thaise Taal”