Ingangsdatum AOW

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Ingangsdatum AOW

#1 Bericht door Rene » vrijdag 25 maart 2011, 19:54

Wederom een bezuinigingspunt. Per persoon scheelt dat gemiddeld 15 dagen minder AOW :(
Ben je laat in de maand jarig heb je de meeste pech. Voor mij is dat straks 17 dagen, dus redelijk gemiddeld. :|
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2011 ... ardag.html
Ingangsdatum AOW verplaatst naar verjaardag
Nieuwsbericht | 25-03-2011

De dag waarop iemand voor het eerst AOW krijgt wordt verplaatst. Nu gaat de AOW in op de eerste dag van de maand waarin de pensioenleeftijd wordt bereikt. Vanaf 1 januari 2012 wordt dit de dag waarop iemand zijn pensioenleeftijd daadwerkelijk bereikt.

De ministerraad heeft daarmee ingestemd op voorstel van minister Kamp van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Deze maatregel is onderdeel van het pakket bezuinigingen dat in het regeerakkoord is afgesproken. Hiermee wordt een besparing van ongeveer € 60 miljoen per jaar gerealiseerd.

De ministerraad heeft ermee ingestemd het wetsvoorstel voor advies aan de Raad van State te zenden. De tekst van het wetsvoorstel en van het advies van de Raad van State worden openbaar bij indiening bij de Tweede Kamer.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ingangsdatum AOW

#2 Bericht door Wouter_Udon » vrijdag 25 maart 2011, 21:28

Het is een bezuiniging maar vind dit ook nog wel logisch.
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ingangsdatum AOW

#3 Bericht door elst99 » zaterdag 26 maart 2011, 01:35

Je salaris loopt dan toch door tot de laatste van de maand? E/o je uitkering loop dan toch door tot je verjaardag? Jij wil dubbelop?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Ingangsdatum AOW

#4 Bericht door Borowolf » zaterdag 26 maart 2011, 01:37

Ik ben op de 30ste jarig. :cry: :cry: :cry: :mrgreen:
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ingangsdatum AOW

#5 Bericht door prajak » zaterdag 26 maart 2011, 03:33

Ik heb mazzel; november a.s. Deo Volente.....

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Ingangsdatum AOW

#6 Bericht door greenthaiway » zaterdag 26 maart 2011, 05:04

Toch weer een beknibbeling van rechts :twisted

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ingangsdatum AOW

#7 Bericht door dutch » zaterdag 26 maart 2011, 05:25

greenthaiway schreef:Toch weer een beknibbeling van rechts :twisted
Toch weer vreemd om het hanteren van de correcte datum een beknibbeling te noemen.
Als alle noodzakelijke besparingen op een dergelijke manier zouden kunnen,zou er duidelijk minder pijn zijn. ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Ingangsdatum AOW

#8 Bericht door yandre » zaterdag 26 maart 2011, 05:43

hoe veel werken er nog in zware beroepen met 64 jaar of ouder ??
versleten of dood . :mrgreen:

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Ingangsdatum AOW

#9 Bericht door printen44 » zaterdag 26 maart 2011, 05:47

Was het niet de PVV die in de verkiezingsstrijd de AOW als speerpunt had. Geen dag en geen cent minder AOW, zo sprak de Grote Geblondeerde Leider.

Trouwens, de laatste uitkering van VUT en andere uitkeringen eindigen op de maand voorafgaande aan de maand dat je 65 wordt. Betekend gewoon dat als je de pech heb om aan het einde van die maand jarig te zijn, je die maand geen inkomsten heb.

Weer een besparing van rechts die de zwakkeren van de samenleving treft. Ik heb nog geen bezuiniging gezien die de welgestelden onder de Nederlandse samenleving treffen, want daar brandt rechts zijn vingers niet aan.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ingangsdatum AOW

#10 Bericht door dutch » zaterdag 26 maart 2011, 06:15

printen44 schreef:Was het niet de PVV die in de verkiezingsstrijd de AOW als speerpunt had. Geen dag en geen cent minder AOW, zo sprak de Grote Geblondeerde Leider.

Trouwens, de laatste uitkering van VUT en andere uitkeringen eindigen op de maand voorafgaande aan de maand dat je 65 wordt. Betekend gewoon dat als je de pech heb om aan het einde van die maand jarig te zijn, je die maand geen inkomsten heb.Weer een besparing van rechts die de zwakkeren van de samenleving treft. Ik heb nog geen bezuiniging gezien die de welgestelden onder de Nederlandse samenleving treffen, want daar brandt rechts zijn vingers niet aan.
Denk dat dat gebaseerd is op de eerdere regeling van de AOW (begin vd maand etc).
Zou dus in de lijn der verwachting kunnen liggen dat de VUT dienovereenkomstig wordt aangepast.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Ingangsdatum AOW

#11 Bericht door RuudThai » zaterdag 26 maart 2011, 07:46

dutch schreef:
printen44 schreef:Was het niet de PVV die in de verkiezingsstrijd de AOW als speerpunt had. Geen dag en geen cent minder AOW, zo sprak de Grote Geblondeerde Leider.

Trouwens, de laatste uitkering van VUT en andere uitkeringen eindigen op de maand voorafgaande aan de maand dat je 65 wordt. Betekend gewoon dat als je de pech heb om aan het einde van die maand jarig te zijn, je die maand geen inkomsten heb.Weer een besparing van rechts die de zwakkeren van de samenleving treft. Ik heb nog geen bezuiniging gezien die de welgestelden onder de Nederlandse samenleving treffen, want daar brandt rechts zijn vingers niet aan.
Denk dat dat gebaseerd is op de eerdere regeling van de AOW (begin vd maand etc).
Zou dus in de lijn der verwachting kunnen liggen dat de VUT dienovereenkomstig wordt aangepast.
En wat is dan uiteindelijk het netto resultaat? Alleen maar een verschuiving van de ene overheidsuitgave naar de andere. Wat een stelletje sullen zitten er toch in deze kleyne-luydenpestersregering!
Ze willen met allerlei futiliteiten proberen de geplande 18 miljard bezuiniging te halen. Wat ze niet lukt als ze zometeen geen meerderheid in de Eerste Kamer hebben. Want dan moeten ze gaan dealen met de oppositie en zullen ze toch die bezuinigingen moeten leggen bij degenen die dat financieel beter aankunnen.

Maar goed, als dit doorgaat krijg ik in 2012 dus 13 dagen later mijn AOW..... en hou ik 13 dagen langer mijn WAO-uitkering (die hoger is dan die AOW, :lol: :lol: :lol: ).

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Ingangsdatum AOW

#12 Bericht door Borowolf » zaterdag 26 maart 2011, 09:59

zullen ze toch die bezuinigingen moeten leggen bij degenen die dat financieel beter aankunnen
Ik heb er niet zoveel bezwaar tegen als de financieel draagkrachtigen harder worden aangepakt. Ik heb daarbij altijd de gevleugelde uitspraak van mijn vader in gedachten "des te meer je betaald aan de belasting des te beter je het hebt". En door die uitspraak heb ik mijn leven lang mijn belasting met een glimlach betaald.

De opmerking die je hier maakt klinkt heel populair (behalve inhoud erg Wilders achtig) maar is onjuist. Als er echt bezuinigt moet worden komt dat altijd bij de kleine man vandaan. Dat kan namelijk niet anders. Er zijn te weinig rijken om daar de grote bedragen vandaan te halen. De wet van de grote getallen gaat hier op.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Ingangsdatum AOW

#13 Bericht door dutch » zaterdag 26 maart 2011, 10:15

Borowolf schreef:
zullen ze toch die bezuinigingen moeten leggen bij degenen die dat financieel beter aankunnen
Ik heb er niet zoveel bezwaar tegen als de financieel draagkrachtigen harder worden aangepakt. Ik heb daarbij altijd de gevleugelde uitspraak van mijn vader in gedachten "des te meer je betaald aan de belasting des te beter je het hebt". En door die uitspraak heb ik mijn leven lang mijn belasting met een glimlach betaald.De opmerking die je hier maakt klinkt heel populair (behalve inhoud erg Wilders achtig) maar is onjuist. Als er echt bezuinigt moet worden komt dat altijd bij de kleine man vandaan. Dat kan namelijk niet anders. Er zijn te weinig rijken om daar de grote bedragen vandaan te halen. De wet van de grote getallen gaat hier op.
Zo heb ik er ook altijd tegenaan gekeken.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Ingangsdatum AOW

#14 Bericht door prajak » zaterdag 26 maart 2011, 11:08

De overheid heeft een keus gemaakt; na een bepaalde leeftijd vindt geen herkeuring WAO meer plaats. Ook al zou hij/zij weer arbeidsgeschikt worden. Sterker nog, er zijn gevallen bekend waarin de persoon niet meer MOCHT gaan werken. De keuringsleeftijd is van openbare orde en alleen het parlement kan dat wijzigen. Wat arbeidsongeschiktheid betreft, ik kan in niemands lijf en ziel kijken. Daar hebben we artsen voor.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Ingangsdatum AOW

#15 Bericht door elst99 » zaterdag 26 maart 2011, 12:52

Iemand die terecht in de WAO zit, voelt zich niet aangesproken, of hoeft zich niet aangesproken te voelen. Wel eerlijk wezen er zijn er ook een heleboel in de WAO terecht gekomen, die niet goed funktioneerde in hun werk en door de werkgever afgeserveerd werden in de WAO.
Nu de keuringen strenger zijn is er sinds 2005 veel minder instroom, zouden we dan allemaal gezonder geworden zijn?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”