Internetbedrijf vanuit Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#31 Bericht door printen44 » donderdag 17 maart 2011, 15:51

Je moet wel de regelmatige stroomuitval in de regentijd incalculeren of de verbinding met accu's ondersteunen als de elektra uitvalt. Het is nu de "droge" tijd hier, maar het heeft de afgelopen dagen wat geregend en de elektra viel dan ook drie maal uit. Van 10 minuten tot een uur.

Ik gebruik een "Stabilizer" om die stroomuitval op te vangen. Daar kan ik dan een half uur mee verder.

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#32 Bericht door dromer78 » donderdag 17 maart 2011, 17:13

Beste Printen44,

Bedankt en dat is zeker een goed idee om in eerder geval het gesprek af te kunnen ronden en daarna pas weer een nieuw gesprek te beginnen als de stroom weer werkt, kan je aangeven wat die Stabilezers hebben gekost dan kan ik hier alvast rekening mee houden.

Dromer78

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#33 Bericht door carpediem » donderdag 17 maart 2011, 17:26

printen44 schreef:Je moet wel de regelmatige stroomuitval in de regentijd incalculeren of de verbinding met accu's ondersteunen als de elektra uitvalt. Het is nu de "droge" tijd hier, maar het heeft de afgelopen dagen wat geregend en de elektra viel dan ook drie maal uit. Van 10 minuten tot een uur.

Ik gebruik een "Stabilizer" om die stroomuitval op te vangen. Daar kan ik dan een half uur mee verder.
Hier valt de stroom nooit of zelden uit
pluk de dag (carpediem)

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#34 Bericht door Borowolf » donderdag 17 maart 2011, 17:44

In mijn huidige huis ook niet maar in het vorige in dezelfde stad weer wel.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#35 Bericht door Mart » donderdag 17 maart 2011, 17:47

Stabilezers.
Sterk afhankelijk van het te leveren vermogen. Vanaf 50 € tot 200 €

Maar ook kan bij de provider cq een tussenstation de stroom uitvallen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#36 Bericht door dromer78 » donderdag 17 maart 2011, 18:26

Een UPS/Stabilizer om mogelijk 2 routers (2 bedrijven) een telefoon en 1 Pc in de lucht te houden zodat een gesprek of videoconference afgerond kan worden is wel wenselijk als het regelmatig gebeurt dat de prik wegvalt. Een kostenpost van een paar honderd euro is dan meer dan goed te overzien en wenselijk in verband met beschikbaarheid. Ik maak me echter grotere zorgen over het kunnen houden van goede telefoongesprekken en het organiseren van videoconferences tegen acceptabele kosten. Als hiervoor nog aanvullende tips of ideeën zijn horen we dat graag.

Dromer78

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#37 Bericht door jumbo » vrijdag 18 maart 2011, 04:01

Pieter schreef:
jumbo schreef:Skype en andere VOIP is naar mijn mening niet stabiel genoeg voor zakelijke gesprekken...
Waarom niet doen we al 8 jaar met onze mensen in Slowakije, Australie, Nederland, Indonesie etc

goede zakelijke gesprekken voer je face to face.

Pieter [$)
Iedereen heeft en mag ook zijn mening hebben Pieter zo ook jij [|)

Wij hebben als bedrijf met meerdere malen dagelijks wereldwijde inkoop, sales, logistiek en costumerservice en contacten een andere mening...
Email kan je een hoop mee doen, belangrijke (of ze goed zijn laat ik in het midden) zakelijke of zelfs prive gesprekken voor je inderdaad direct....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#38 Bericht door jumbo » vrijdag 18 maart 2011, 04:04

carpediem schreef: Hier valt de stroom nooit of zelden uit
wet van de grote aantallen :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#39 Bericht door Sert » vrijdag 18 maart 2011, 18:36

Borowolf schreef:
Skype is echter tijdsgevoelig
Sert, ik ben niet zeker wat je hier bedoelt. Maar als je bedoelt dat je vertraging merkt in het gesprek. Daar heb ik nooit last van gehad. Zelfs niet als de verbinding slecht is.
...
Als je de andere persoon niet kan zien, heb je geen weet van eventuele vertraging. Een seconde extra tussen vraag en antwoord valt doorgaans niet zo snel op. Het wordt wel vervelend als delen van het gesprek wegvallen.

________________________


Ik heb gisteren een scriptje aangezet dat om de 5 minuten de vertraging naar Nederland meet en tevens kijkt hoeveel dataverlies er optreedt. Die waarden zijn verwerkt tot een grafiekje met onderstaand resultaat. Om 10 uur was er even stroomuitval, dus die zorgde voor wat storing in de gegevens.

Vertraging (latency):
Afbeelding
Het lichtgroene vlak laat de gemiddelde vertraging zien. Aan het eind van de middag in Thailand wordt het enigszins trager, maar verder duurt het gemiddeld 350 tot 400 miliseconden voor een retourtje Thailand-Nederland. De donkergroene lijn laat de maximale vertraging zien.


Verlies (packetloss):
Afbeelding
Tussen 12 uur 's middags en 8 uur 's avonds treedt er tot 10% verlies op. Bij webverkeer of email merk je daar niks van, de missende gegevens worden gewoon nogmaals verstuurd. En dat gebeurt allemaal automatisch achter de schermen. Maar bij skype gebeurt dat niet, de missende pakketjes worden opgevuld met stilte.

Deze grafiek is min of meer standaard voor alle dagen van het jaar, exclusief de Thaise schoolvakanties. Tijdens schoolvakanties is het internet niet vooruit te branden.

De lijn waarover dit gemeten is, is van CAT Telecom. Als ik hetzelfde meet op een TOT lijn, dan kun je gemiddeld 200ms extra vertraging optellen bij de resultaten. Data verlies bij TOT kan overdag oplopen tot 40%.
In Bangkok zullen deze resultaten veel beter zijn. In ChiangMai misschien ietsjes beter.

dromer78
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 15
Lid geworden op: maandag 14 maart 2011, 12:11

Re: Internetbedrijf vanuit Thailand

#40 Bericht door dromer78 » zondag 20 maart 2011, 10:45

Beste Sert,

Wat fantastisch dat je deze meting hebt uitgevoerd en hebt gepubliceerd, dit helpt echt enorm en we zijn je zeer dankbaar. In ons concept is het zo dat er bij 1 bedrijf veel gesprekken van Thailand naar Nederland worden gevoerd waarvan Nederlandse bedrijven de opdrachtgever zijn. Kwaliteit van een gesprek moet dus goed zijn. Voor het andere bedrijf zal het zo zijn dat er tussen Thailand en NL videoconferences plaats vinden waarvan ook Nederlandse bedrijven de opdrachtgever zijn. Logischerwijs geldt hiervoor het zelfde als voor telefonie. Als de kwaliteit niet voldoende is heeft dit consequenties voor de acceptatie en afname van onze diensten en ons mooie toekomstige leven in Thailand.

Op basis van de latency en packetloss cijfers zie ik grote uitdagingen voor het voeren van gesprekken en het organiseren van videoconferences. Mogelijk dat een leased line hierbij uitkomst kan bieden en ik ben benieuwd of er gebruikers zijn die een dergelijke verbinding voor telefonie en mogelijk videoconferencing inzetten van Thailand naar Nederland en wat daarmee de ervaringen zijn.

Super bedankt dromer78

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”