Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

Reisverhalen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#16 Bericht door michaleo » dinsdag 08 maart 2011, 19:09

Ik ga dus verder met mijn reisverhaal (das is in Thailand altijd ook een rijstverhaal, maar dat is niet het zelfde en nu helemaal off topic) en kom terug op mijn doelen: de universiteit zien en een bar ontdekken.

De universiteit is niet in het midden van het dorp, pardon, van de stad.

Ik ben er dus heen gegaan en ben door de uni gelopen en heb een businessfakulteit gezien en eentje voor technieke dingen. Maar ik heb geen fotos gemaakt, het was niet interessant genoeg. Maar ik weet nu, waar hij of zij is.

Voor degene, die niet studeeren en geen kinderen in den familie hebben en die graag een biertje drinken, zoals trompetter en ik, is mijn report over een bierbar veel belangrijker.

Natuurlijk heb ik voor mijn vakantie al in de verschillende foren gezoekt en gevonden, dat er twee bars in Sakon Nakhon bestaan: de "Welcome-Bar" en de "Escape - Bar".

In de reception van het hotel Dusit hebben ze gezegt, waar ik deze vinden kan en het was niet ver weg.

Afbeelding

het eerst ging ik naar de Escape - Bar, waar ik me aan een tafeltje met drie buitenlanders zette.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#17 Bericht door trompetter » woensdag 09 maart 2011, 02:01

michaleo schreef: Natuurlijk heb ik voor mijn vakantie al in de verschillende foren gezoekt en gevonden, dat er twee bars in Sakon Nakhon bestaan: de "Welcome-Bar" en de "Escape - Bar".
Eerst ging ik naar de Escape - Bar, waar ik me aan een tafeltje met drie buitenlanders zette.

Afbeelding
Echt de Tip van de Week!

Supergezellig ziet het er uit. Moderne strakke vormgeving, maar toch ook
die gezellige en hartverwarmende knusheid, gelardeerd met een forse scheut
niet te versmaden kneuterigheid, waar de gemiddelde Nederlander zo verzot op is.
Het enige wat ontbreekt zijn een paar klompjes aan de muur (sorry Mart :mrgreen: )
en een vaas plastic tulpen met kleine lichtjes erin.

En, om ook de Zwitsers onder ons tegemoet te komen: jodelende Heidi's in de
bediening, ieder half uur een ferme stoot op de alpenhoorn en "Ich Kauf Mich
Lieber ein Tirolehut, Der Steht Mir So Gut" in de juke box.

Echt een goede reden om Sakon Nakhon eens te bezoeken!
Zoiets van: laat ons eens lekker 'escapen' in de Escape - Bar!

Geweldig!

met vr.groet
en T-geschal

PS: Ik zit op het puntje van m'n stoel ...
Wat zal de 'Welcome-Bar' ons brengen?

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#18 Bericht door Gardensafari » woensdag 09 maart 2011, 08:57

trompetter schreef: Wat zal de 'Welcome-Bar' ons brengen?
Wat eten ze eigenlijk in West-Thailand?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#19 Bericht door rob kaen » woensdag 09 maart 2011, 09:55

Daar eten ze medium gebakken st.bernards hond want zie ze iedere week door de straat rijden om honden op te halen.
Voor sakon Nahon waar 5 slachthuizen zijn voor honden die op gruwelijke wijze worden afgeslacht.
Of eten we een hollanse herder goed doorgebakken eet smakelijk!!!!!!!!!



Aan hard lopen heb je niks je moet op tijd vertrekken!

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#20 Bericht door michaleo » woensdag 09 maart 2011, 18:59

trompetter schreef:PS: Ik zit op het puntje van m'n stoel ... Wat zal de 'Welcome-Bar' ons brengen?
Geduld, Trompetter, geduld. Alles komt beter.
De mooiste bars heb ik in udon Thani gezien, en dat komt nog. ;)
trompetter schreef:die gezellige en hartverwarmende knusheid, gelardeerd met een forse scheut niet te versmaden kneuterigheid
Precies, lieve Trompetter! Ik zou het ambiente van de Escape - Bar, althans op het Hollands, nooit zo precies als jij beschrijven kunnen. :D

Deze bar heb ik, hoe kan het anders zijn? voor mijn reis, in het Internet hier in dit interessant forum gevonden: sakonnakhon-live.blogspot

En, kijk eens aan! de exploitant van dit forum was er zelf toevallig aanwesend in de escape - bar. Samen met de eigenaar en een heer uit New Zealand, verzamelt aan een tafeltje. Lung Hans, degene van de Sakonnakhonblogspot, was vroeger duits en is als jonge man in de USA geimmigreerd, waar hij o.a. als leeraar werkte. Nun is hij over 60 en geeft Engels op een openbare school. Scott, de bedrijver van de bar, is uit Australia, had vroeger 2 jaar lang een bar in Pattaya.
Ik had groote probleme hem te verstaan.

Ik heb de heeren niet gefotografeerd, maar wel, vooral voor Trompetter! de bar.

Afbeelding

Tja, gezellig, niet waar?
De dierenkoppen aan muur zijn allemaal uit Australien.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#21 Bericht door michaleo » woensdag 09 maart 2011, 19:12

Natuurlijk heb ki niet vegeten, naar de "Welcome - Bar" te vragen, ik hoor het zo graag, wanneer de Bargirls roepen: "Hello, welcome!" want waar hoor je dat nog, als buitenlander?
Zeker niet in Europa, en ik was gelukkig te horen, dat deze bar slechts enkele hondert meter verder te vinden is.

Wat jammer dat de eigenaar geen engels spreekt, en eerst tegen 20.00 uur open heeft.

Afbeelding

Het is wel een mooie bar, maar is helemaal in Thai'se hand en er is er niemand, die "hello, welcome!" roept, in het tegendeel.
De vriendelijke bezitter is Thai en spreek allen een paar woorden Engels.

Afbeelding

De politike ideen hangen ook hier aan de muur.

Afbeelding

De vroegere bezitter was een engelsspreekende buitenlander en is helaas overleden, en de man uit Thailand heeft de winkel gekocht.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#22 Bericht door trompetter » donderdag 10 maart 2011, 06:43

Ik sta paf!

Niet één, maar twéé super-de-luxe uitgaansgelegenheden binnen de stadsgrenzen!
Dat zet Sakon Nakhon definitief op de kaart! Het was me bekend dat deze fascinerende stad een
voetbal team heeft, dat zeer toepasselijk en ook niet geheel onverwacht Sakon Nakhon FC heet, en
dat er dus behoorlijk aan de weg getimmerd wordt, maar dit overtreft de stoutste verwachtingen.

Waar de 'Escape Bar' de luchtige lichte sfeer ademt van een modern en gesubsidieerd jongerencentrum,
dat ingericht lijkt te zijn door de daar op vrijwillige basis werkzame Zusters van de Eeuwige Liefde, geassisteerd
door hun homofiele neefjes, zien we bij de 'Welcome Bar' meer het beproefde recept van het bruine café.

Wat ook meteen opvalt is het verschil in stijl met betrekking tot de wandversiering:

De 'Escape Bar' is verluchtigd met jachttrofeeën. We zien de hoofden van een hert, van een
beer en van een geitebok. Een andere wand wordt opgesierd met op een plankje bevestigde
vis, in z'n geheel dus, van kop tot staart. Het lijkt me dan ook echt een honk voor oudere
jongeren die weliswaar nog maar zelden de jachtvelden betreden, maar zich wel nog vaag
herinneren dat er vroeger een luide knal klonkt als ze de trekker overhaalden.

De "Welcome Bar' lijkt mij, gezien nadrukkelijke aanwezigheid van de vlaggen van Noorwegen,
de Sovjet Unie en de Verenigde Staten meer een soort internationaal ontmoetingscentrum te zijn.
Het peper en zout stelletje, dat een ereplaats inneemt in de ronding van de bar is vermoedelijk
een subtiele verwijzing naar de interraciale contacten die na het invallen der duisternis wellicht
in dit etablissement gelegd kunnen worden.

Ik voel het: IK MOET ERHEEN!

met vr. groet
en T-geschal

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#23 Bericht door Jim » donderdag 10 maart 2011, 07:28

een bar in farang handen en een bar in thai handen.

zoek de verschillen...
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#24 Bericht door michaleo » donderdag 10 maart 2011, 10:25

De juisheid èn de poesie in de woorden, ja in de gehele text van onze Trompetter laat mij vermoeden, dat ik met hem als kommentator niet alleen een volledig onafhankelijke kritikus en boekhouder, maar ook een dichter van groot formaat gevonden heb!
Hartelijk bedankt, lieve vriend!

Een heel kleine korrektie zou ik wel graag aanbrengen
trompetter schreef:We zien de hoofden van een hert, van een beer en van een geitebok.
Zo goed als ik het zien kan, is de kop in het midden geen beer, maar wel een zwijn.
trompetter schreef:Ik voel het: IK MOET ERHEEN!
Oh, altijd deze ongeduld van onze geestige jeugd! Wacht nog een paar fotos, bevoor jij je in een voertuig zet en naar Sakon Nakhon storm loopt, ook als ik in deze stad heerlijke tuigen van de oude tijd der voortbeweging gevonden heb.

Afbeelding

Sakon Nakhon heeft ook enige disco's en gogo's.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#25 Bericht door michaleo » donderdag 10 maart 2011, 19:34

Natuurlijk heb ik de disco en gogo niet bezocht. Tenminste niet in het detail, want Scott van de Escape Bar vertelde op de vooravond van een compleet onschuldige Zweed, die slachtoffer van een Kathoy geworden was, indien hij van zijn portemonaie en horloge beroofd werd. Het was een enorm grote kathoy, vertelde hij verder, en dat hij nog nooit zo'n grote kathoy had gezien, en dat de volkomen onschuldige Zweed met hem een hele fles whiskey gedronken had.

OK, ik ging kortjes kijken, want ik had helemaal geen horloge aan. Het was een beetje donker, en in het midden stonden er eenige meisjes in hun ondergoed, en wipten een beetje met hun bekkenbeen, net alsof ze probeerten te dansen. Ik kon niet zien, van welke fabrikant de katoentjes waren, maar ik denk, het was een Thai's merk. Tot mijn spijt hadden zu geen Changbeer, en zo heb uik een beetje verveelt een Singha gedronken, het koste 120 Baht. Niemand kwam zitten aan mijn tafeltje, en ik heb ook geen fotos gemaakt, want, wie wil wel gefotografeert worden, als je net uit de badkamer komt? Na een kwartiertje ben ik dus terug in het hotel gegaan en heb diep geslapen, want: op de volgende morgen wilde ik de bus naar Sawan Daen Din nemen, op de weg naar Sakon Nakhon.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#26 Bericht door michaleo » donderdag 10 maart 2011, 20:08

En zo kwam het, dat ik op de volgende morgen geroepen heb:

à dieu, mon bon ami le jeune mecanicien!

Afbeelding

à dieu, ma belle boche venante d'une époche passée!

Afbeelding

et à dieu, belle fille resemblante à une chatte siamèse!

Afbeelding

N'ayez pas peur de rester seules!

Want: in een paar dagen al komt de trompetter naar Sakon Nakhon!
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#27 Bericht door RuudThai » vrijdag 11 maart 2011, 17:56

Leuk zo die foto's van Sakon Nakhon! [|)
Ik zie dat heer Michaleo een toeristische wandeling door de stad heeft gemaakt met vooral een vermelding van de plaatselijke horeca. En dan met name de drankgelegenheden.
Helaas een wat eenzijdig beeld, maar Sakon Nakhon bestaat niet alleen uit bars. Is heer Michaleo bijv. ook in goede restaurants geweest (behalve dan die bij zijn hotels)?
Aan te bevelen zijn Green Corner, Thong Dee en even buiten de stad, Pon Yang Kam.

De Welcome Bar heb ik 1 x bezocht. Dat was ergens begin vorig jaar, toen de 1e eigenaar niet lang ervoor was overleden en de bar werd gedreven door - ik meen - een Engelsman samen met zijn zoon en hun beider Thaise echtgenotes. Die heeft het echter maar kort uitgehouden waarop de tent een aantal maanden gesloten is geweest. Ja, nu zit er weer gewoon een Thaise eigenaar in.
Ik ben in het geheel geen barbezoeker, dus die Escape-bar heb ik niet aangedaan.
Er kwamen/komen sowieso geen Nederlanders in die barren, want ons herenclubje van 4 kaaskoppen komen meestal bijelkaar in de vreetschuur van de Big C, waar wij genieten van een kopje capuccino uit de nescafé-automaat a 10 baht. De dames doen intussen de boodschappen in deze super en gaan daarna meestal gezellig keuvelen in de beauty-saloon.

Waar zich wél een kluitje farang bevindt is achter mijn moo baan (tegenover de Makro); daar loopt een weggetje naar Nergenshuizen en er bevindt zich een Thais restaurentje, gerund door een Thaise dame met een farang-husband. Daar verzamelen zich elke dag rond borreltijd een stuk of 10 witmannen die zich tegoed doen aan de Archa (een soort uilenz*ik ook wel "bier" genaamd).
Ik weet dat omdat ik de laatste weken daar elke dag rond die tijd langsrij met mijn echtgenote omdat daarachter een terrein is waar ze zonder veel kans op rampen achter het stuur van onze auto kan kruipen voor de broodnodige praktijkervaring in het autorijden.
Het daar vertoevende drankgroepje is afkomstig uit allerlei engelssprekende landen; ik voel me niet aangetrokken tot deze groep als ik zo het niveau inschat.

Dus hou ik me maar bij de BigC...... ;) :D

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#28 Bericht door michaleo » vrijdag 11 maart 2011, 19:15

.
RuudThai schreef:Ik zie dat heer Michaleo...
Ik vind, dat michaleo helemaal geen heer is.
Michaleo is eigenlijk alleen een pseudonym. ;)
RuudThai schreef:Aan te bevelen zijn Green Corner, Thong Dee en even buiten de stad, Pon Yang Kam.
Hartelijk bedankt, deze restaurants toe te voegen!
Nee, ik was daar niet.
In drie dagen kun je niet alles zien, en: het bezoeken van een restaurant behoorde niet tot de in het begin gedefineerde doelen.

Big C is niet zo mijn ding, ik ga liever op de markt.

Afbeelding

Daar is het fotografeeren niet verboden, en ik kan een echte parel vinden.

Afbeelding

Maar zoals ik al geschreven heb, mijn reisje gaat verder.
Omdat ik mij van de turbulenties in Sakon Nakhon ontspannen wilde, heb ik de bus naar Udon Thani in Sawan Daen Din verlaten en heb in het Resort Chanthanapanya een nacht geslapen.

Afbeelding

Naast dit resort is er een restaurant, dat Baansuan Swetkamol heet.
Ze behoren samen, en in Teakdoor heb ik de volgende text van @RogerRamjet gevonden:
The outstanding restuarant is next to, and part of the really nice resort a couple of Kilometres South of Town. This restuarant I rate as "spectacular" and both my wife and I were quite amazed to find it and asuch a nice Teak Ressort in Sawang Daen Din when we went there a couple of weeks ago. It has a beautiful established "French style" tropical garden, full of orchids. There are pathways through the gardens to several individual large teak gazeebo's open at the sides, and each one seating a dozen or so in very pleasant surroundings, at a circular central table, and each one with it's own waitress. The service is excellent, and they have an extensive menu.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door michaleo op zondag 13 maart 2011, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#29 Bericht door trompetter » zaterdag 12 maart 2011, 06:37

michaleo schreef:Het was een beetje donker, en in het midden stonden er eenige meisjes in hun ondergoed, en wipten een beetje met hun bekkenbeen, net alsof ze probeerten te dansen. Ik kon niet zien, van welke fabrikant de katoentjes waren, maar ik denk, het was een Thai's merk.
Ik begrijp het volkomen: je kunt moeilijk vragen of ze 'het grote licht' even willen aandoen
omdat het te donker is om de merkjes van de textieltjes te lezen:
"Meneer, we maken hier de raarste dingen mee, maar dit is nieuw".

Ik ben ooit in Patatje aan Zee rondgeleid door een ploeg daar wonende breedgeschouderde
Nederlandse boeven, die mij als provinciaaltje uit het noorden even een poepertje wilden
laten ruiken. Nou, nou, het was echt een avondje volksdansen en klederdrachten en de laatste
kwamen uit dezelfde winkel waar ook de spreekwoordelijke keizer z'n nieuwe kleren koopt.

Ze droegen ofwel niemendalletjes of, zo het oog althans, volledig doorzichtige kledij.
Na een uurtje had ik het wel gezien, maar dat liet ik maar niet merken.
Zo ondankbaar ben ik nou ook weer niet.

En dat dansen, ach, dat getrek aan die palen, nee, dan geef ik toch de voorkeur aan
de oude traditionele kaarjesdans.
Het was geloof ik bij de gelegenheid van het zesjarig bestaan van een universiteit hier ter plaatse
dat de studenten de genodigden tijdens het feestmaal tracteerden op onder meer deze dans.
De naast mij gezeten vice-gouverneur van de provincie Chiang Rai had het als zijn taak opgevat
mij door dit gebeuren heen te coachen.
Toen de verleidelijke jongedametjes met glijdende bewegingen in grote soepelheid de kleine
op aardewerken houdertjes bevestigde kaarsjes langs lijf en leden deden dansen, boog de
goede man zich naar mij toe en fluisterde "before they have no bra".

Eindelijk begreep ik de dans! Ik zag mij zitten in een tijd lang voorafgaand aan de introductie
van het electrische licht, ik hoorde de typische toonsamenstelling en ritme van de oude traditionele
Thaise muziek en genoot van de wisselende belichting van soepel bewegende vrouwelijke welvingen.

De essentie van zowel de aloude kaarsjesdans als de moderne gogo ligt in 'het prikkelende moment
dat verborgen ligt in het aanschouwen van vrouwelijck schoon'.
Het is nu 'van dik hout zaagt men planken' geworden: bonkige Amerikaanse muziek en dan maar
trekken aan die palen!.

met vr. groet
en T-geschal

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 614
Lid geworden op: zondag 13 september 2009, 12:39
Locatie: Bern CH en Udon Thani TH

Re: Sakon Nakhon, Udon Thani en Nong Khai

#30 Bericht door michaleo » zondag 13 maart 2011, 19:07

trompetter schreef:'het prikkelende moment dat verborgen ligt in het aanschouwen van vrouwelijck schoon'.
Juist.
En tog bestaat er veel meer sex in een situatie, wanneer bvb. een girl je over het glas heen aankijk, of je aankijk, wanneer ze voorbijloopt of andere dingen meer, dan wanneer ze met niet veel aan voor je danst, als je begrijpt, wat ik bedoel.

Terug naar Sawan Daen Ding: het resort Chuanthanapanya is een echt romantieke stunner.
Ik werd in een klijn huisje gebracht, in Zwitserland zeggen we: chalet.

Afbeelding

Ik kon goed slapen aan in dit houten paradijsje.

Afbeelding

De eenvoudige kamer kost iets over 600 baht.

Afbeelding

De badkamer is OK, al wel is alles een beetje oud.

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Plaats reactie

Terug naar “Reisverhalen”