KVV voor visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

KVV voor visa

#1 Bericht door Gijs-CNX » woensdag 23 februari 2011, 22:14

Gewoon even om ooks een aan tegeven dat het allemaal wel smoothly kan gaan:

Maandag om 12:00 Visa aangevraagd voor vakantie van 3 maanden in NL, waren in 7 minuten klaar.
Woensdag om 08:40 mail ontvangen dat het visa is afgegeven door de ambassade.

We hadden de papier winkel door Theo Pouw/Thai Dutch Connection in BKK laten checken of fouten etc....

Tijdens het wachten op de ambassade veel frustratie gezien van mensen die zelf wel even het visum kwamen regelen of de vriendin gewoon naar de ambassade hadden gedirigeerd. Dit is een garantie voor vertraging van je aanvraag.

Voor bereiding is essentieel in deze en als je alle documenten tip top in orde hebt dan is er voor het Min Buza weinig mogelijkheden om je dwars te zitten anders dan alleen dwars te zijn.

Aoy komt 27 maart naar NL voor een vakantie dus een perfecte planning en super om haar NL te laten zien.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: KVV voor visa

#2 Bericht door Borowolf » donderdag 24 februari 2011, 01:49

Ook ik heb goede ervaringen bij de ambassade wat snelheid betreft. En ik heb geen extern bureau gebruikt.
Als ze nu ook nog een beetje beleefder tegen mijn ega zouden zijn was het wat mij betreft perfect.

O nee, toch niet. Ze moeten ook nog leren het paspoort en het visum op te sturen. Wij komen uit Chiang Mai en moeten of 3 dagen in Bangkok blijven of twee keer heen en weer reizen. Belachelijk. De Engelsen deden dat een stuk beter.

Ben benieuwd of dat met het consulaat in Chiang Mai nu ook gaat veranderen en ze het paspoort daar naartoe willen sturen.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: KVV voor visa

#3 Bericht door Gijs-CNX » donderdag 24 februari 2011, 03:40

Borowolf schreef:Ook ik heb goede ervaringen bij de ambassade wat snelheid betreft. En ik heb geen extern bureau gebruikt.
Als ze nu ook nog een beetje beleefder tegen mijn ega zouden zijn was het wat mij betreft perfect.

O nee, toch niet. Ze moeten ook nog leren het paspoort en het visum op te sturen. Wij komen uit Chiang Mai en moeten of 3 dagen in Bangkok blijven of twee keer heen en weer reizen. Belachelijk. De Engelsen deden dat een stuk beter.

Ben benieuwd of dat met het consulaat in Chiang Mai nu ook gaat veranderen en ze het paspoort daar naartoe willen sturen.
Je kunt nu je paspoort laten opsturen via EMS, seperate opgeven en vooraf betalen. Scheelt je heen en weer vliegen en-of wachten in BKK. Wij komen ook uit CNX en inderdaad twee keer heen en weer was teveel van het goede.

ik weet niet of sinds kort is ingevoerd op de ambassade, maar we hadden in iede geval de optie. Wel of geen extern bureau het staat met de voorbereiding van de papier winkel. De stapel was toch zeker 3 a 4cm dik, maar de uitleg in NL en in Thai voor de eerste keer was welkom en dus goed te gebruiken.
Tja.... het is genoeg geweest.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: KVV voor visa

#4 Bericht door Ervee71 » donderdag 24 februari 2011, 09:25

Gijs-CNX schreef:
Borowolf schreef:Ook ik heb goede ervaringen bij de ambassade wat snelheid betreft. En ik heb geen extern bureau gebruikt.
Als ze nu ook nog een beetje beleefder tegen mijn ega zouden zijn was het wat mij betreft perfect.

O nee, toch niet. Ze moeten ook nog leren het paspoort en het visum op te sturen. Wij komen uit Chiang Mai en moeten of 3 dagen in Bangkok blijven of twee keer heen en weer reizen. Belachelijk. De Engelsen deden dat een stuk beter.

Ben benieuwd of dat met het consulaat in Chiang Mai nu ook gaat veranderen en ze het paspoort daar naartoe willen sturen.
Je kunt nu je paspoort laten opsturen via EMS, seperate opgeven en vooraf betalen. Scheelt je heen en weer vliegen en-of wachten in BKK. Wij komen ook uit CNX en inderdaad twee keer heen en weer was teveel van het goede.

ik weet niet of sinds kort is ingevoerd op de ambassade, maar we hadden in iede geval de optie. Wel of geen extern bureau het staat met de voorbereiding van de papier winkel. De stapel was toch zeker 3 a 4cm dik, maar de uitleg in NL en in Thai voor de eerste keer was welkom en dus goed te gebruiken.
Mijn vriendin is, afgelopen jaar, 2x3maand naar Nederland gekomen.
De 1ste keer in februari 2010, kreeg ze na 2 dagen een telefoontje dat ze haar paspoort mocht komen ophalen.
De 2de keer in september 2010 kreeg ze na ruim 1 week het paspoort, met visum opgestuurd. Ze moest wel op voorhand de verzendkosten betalen.
GETROUWD OP 24-08-2011

Henk-Jan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 21 februari 2011, 22:09

Re: KVV voor visa

#5 Bericht door Henk-Jan » donderdag 24 februari 2011, 21:36

Bij ons was VKV ook binnen 3 dagen geregeld. Wij hebben het allemaal zelf gedaan, geen problemen ondervonden. Ik heb mijn papieren vanuit Nederland naar Thailand gestuurd en mijn vriendin heeft de zaak op de ambassade afgehandeld.

Volgende maand gaan we beginnen met MVV aanvraag. Hierbij krijg ik ook assistentie van Thai Dutch Connection. Ik wil dat het in één keer goed gaat.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”