hotel boeken

Post hier al je vragen opmerkingen over hotelaccomodaties in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
miss71
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 18 februari 2011, 20:37

hotel boeken

#1 Bericht door miss71 » zondag 20 februari 2011, 09:19

hoi

wij zijn nieuw op dit forum.
we vertrekken donderdag 24 feb voor drie weken naar thailand,
we willen graag voor de eerste drie dagen een hotel boeken bangkok,
ons oog is gevallen op twin towers (als jullie andere tips hebben mag dat natuurlijk ook)

echter bij elke site waar we willen boeken hebben we een creditcard nodig.
en die hebben we niet.
is er een andere mogelijkheid om online te boeken of te reserveren?

groeten

angelique en vincent

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: hotel boeken

#2 Bericht door ron » zondag 20 februari 2011, 09:27

Zoek gewoon een hotel uit naar jullie smaak op internet.
Gewoonlijk is er altijd plaats.
Ikzelf reserveer nooit een hotel,en ben nog nooit teleurgesteld.

Groet Ron
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: hotel boeken

#3 Bericht door Jeanette » zondag 20 februari 2011, 10:33

Persoonlijk vind ik het Prince Palace hotel beter en net zo giga groot. Er is een markt voor de deur en de eerste 4 verdiepingen zitten vol met allemaal winkeltjes. Vlak bij kun je op de kanaalboot stappen, dat reist wat vlotter dan met een taxi. Je kunt boeken bij Greenwoodtravel online in het Nederlands en die hebben hun kantoor daar op de 11de of 12de verdieping. Daar kun je achteraf gaan betalen en meerdere excursies boeken.

Veel plezier.

miss71
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: vrijdag 18 februari 2011, 20:37

Re: hotel boeken

#4 Bericht door miss71 » zondag 20 februari 2011, 11:28

thanks voor de tip.......

prince hotel ziet er inderdaad mooi uit we gaan eens informeren...

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: hotel boeken

#5 Bericht door joepattaya » zondag 20 februari 2011, 13:59

Mocht je niet kunnen boeken via internet, probeer dan in ieder geval middels email of fax een kamer te reserveren direct bij het hotel tegen het internet tarief!

Misschien kun je ter plekke een redelijke overnachtingsprijs regelen, maar bij de meeste betere hotels is het "inloop-tarief" soms behoorlijk hoog.

Voorbeeldje: Boekte via Agoda 1 nacht in Siam Hotel - Phaya Thai in Bangkok. Overnachting THB 1700 incl ontbijt.
Terwijl ik de volgende dag uitcheckte, kwam een stel binnen en wilde een kamer. Zij boekte dezelfde kamer als die ik had belegen voor maar liefst THB 3900 per nacht.

De kans dat je bot vangt als je op de bonnefooi gaat is zeer klein, maar de kans dat je de hoofdprijs gaat betalen is rijkelijk aanwezig. Vergeet ook niet dat je mogelijk zo gaar als een pakje boter uit het vliegtuig komt en KOSTE WAT HET KOST een bed en een douche wil. Dat weet men en ziet men.....dit maakt onderhandelen al moeilijker.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: hotel boeken

#6 Bericht door Borowolf » zondag 20 februari 2011, 14:46

Veel mensen adviseren niet te boeken. Maar je moet daar denk ik toch bepaalde kwaliteiten voor, of geluk mee, hebben.

Ik boek ook liever vooruit maar toen we laatst naar Mae Hon Son en Pai gingen hebben we dat niet gedaan. In beide plaatsen wel iets gevonden maar dat was zeker niet goedkoop. Ah, wat is goedkoop vraag je je misschien af? Wel, ik hoor veel mensen die adviseren op de bolle fooi te gaan, praten over 1000 baht of minder voor de meest fantastische kamers. Zelf betaal ik eerder rond de 2000.

Kortgeleden met mijn zusje en haar man een paar dagen richting het Noorden (Fang, Chiang Rai ed.) gegaan. Ook dit op de bolle fooi gedaan. Eindelijk was ik ook eens goedkoop uit. De eerste nacht 1100 baht voor een gloednieuwe kamer, de tweede nacht eerst bij een erg luxe hotel geweest in Chiang Rai aan de rivier. Dat hotel wordt ook gebruikt door de Jong Intratours. Kostte 1950 baht. Maar van de wacht vernamen we dat even verderop ook nog iets is, wat dichter bij de stad lag. En ook aan de rivier. Het bleek een soort apartementgebouw te zijn. We hadden het eigenlijk al afgeschreven en gingen zonder enige verwachting naar binnen. Prijs 600 baht. Nou ja, geen warm water zeker? "Jawel", zie de dame, "zit in de prijs. U heeft ook een tv en telefoon". Het zag er in de lobby schoon uit dus toch maar even naar de kamers gekeken. Die waren ook schoon en hadden alles wat we nodig hadden. 8-)

Datzelfde zusje zou afgelopen woensdag afreizen naar Koh Samet. Daar wilde ze uitrusten van de vermoeienissen die ik haar had bezorgd. Ze had daar niets geboekt want voor het resort dat ze op het oog had, kon dat volgens haar vriendin niet. Dat leek me sterk dus wij een paar dagen daarvoor gebeld. Nou, dat zat vol natuurlijk. Het afgelopen weekend liep heel Bangkok leeg. Even bij Agode en zo gekeken. Er was nog wel wat maar dat zat allemaal in de richting van 150 Euro per nacht en dan zag het er nog niet eens bijzonder uit ook. Ik wist niet eens dat je zulke prijzen had in Thailand. Heb haar dus aangeraden maar ergens anders aan het strand te gaan liggen uitrusten.

Maar ja, ze is een beetje eigenwijs (zit in de familie) en ging er toch op af. En wat bleek... ze kon de eerst nacht toch terecht. Voor 1500 baht. Op het laatste nippertje bleek dat ze ook het weekend kon blijven. Geen warm water en een prijs van 600 baht. Daarna bleek ze ook de laatste twee dagen te kunnen blijven. Een huisje, bijna aan het strand, voor 2000 baht. De geluksvogel. Of gaat het altijd zo?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: hotel boeken

#7 Bericht door joepattaya » maandag 21 februari 2011, 01:49

Borowolf schreef:De geluksvogel. Of gaat het altijd zo?
Zo kan het ook gaan, maar een portie geluk heb je dan wel nodig + de energie om eerst een paar hotels af te struinen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: hotel boeken

#8 Bericht door greenthaiway » maandag 21 februari 2011, 04:48

ron schreef:Zoek gewoon een hotel uit naar jullie smaak op internet.
Gewoonlijk is er altijd plaats.
Ikzelf reserveer nooit een hotel,en ben nog nooit teleurgesteld.

Groet Ron
Mijn idee :mrgreen:
NOOIT vooraf boeken.
Dit ontneemt je ook de mogelijkheid om over de prijs te onderhandelen, iets wat ik vaak en regelmatig doe 8-)
Via Internet boeken ben je duurder uit en bent bovendien gebonden aan tijd en plaats, je wordt zo slaaf van eigen agenda.
Voor mij persoonlijk moet reizen plezierig zijn zonder onnodige verplichtingen.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: hotel boeken

#9 Bericht door carpediem » maandag 21 februari 2011, 05:03

greenthaiway schreef:
ron schreef:Zoek gewoon een hotel uit naar jullie smaak op internet.
Gewoonlijk is er altijd plaats.
Ikzelf reserveer nooit een hotel,en ben nog nooit teleurgesteld.

Groet Ron
Mijn idee :mrgreen:
NOOIT vooraf boeken.
Dit ontneemt je ook de mogelijkheid om over de prijs te onderhandelen, iets wat ik vaak en regelmatig doe 8-)
Via Internet boeken ben je duurder uit en bent bovendien gebonden aan tijd en plaats, je wordt zo slaaf van eigen agenda.
Voor mij persoonlijk moet reizen plezierig zijn zonder onnodige verplichtingen.
Ligt een beetje aan de situatie of je boekt of niet.

Na een vlucht van vele uren lijkt het me toch wel comfortabel als je een hotel hebt en zonder gezeur naar je bed kan.

Trouwens je kunt meestal een dag vantevoren of zelfs dezelfde dag nog op internet boeken.
Mijn ervaring is dat dat toch een lage prijs is als je de goede website zoekt.
Wat mij betreft; gemak dient de mens.

Was eens ergens en wel op een Boehda dag. Alles vol, alleen nog plek in een vunzig guesthouse.
Alles bijelkaar 3 uur bezig geweest om toch ergens een redelijk bed te krijgen.
Zo zie je maar.
pluk de dag (carpediem)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: hotel boeken

#10 Bericht door Jeanette » maandag 21 februari 2011, 06:24

Dit hotel (Nice Beach) op zicht uitgezocht. Volgens de hotelbalie 1000 baht voor de goedkoopste kamer. Via Special Journey (en w.s. ook via Greenwoodtravel) was het 800 baht. Dat is straks na 7 weken 49 x 200 = 9800 dus +/- 250 euri goedkoper. Waarschijnlijk had ik de helft er zelf wel afgekregen maar het is erg lastig onderhandelen in het Engels met mensen die zelf geen beslissingen mogen nemen. [|( We zoeken zelf uit via internet waar we heen willen, ik vind dat ieders eigen verantwoording. Dus vraag de overnachting voor 1 nacht met meerdere nachten voor de zelfde prijs als het bevalt.

De voordelen hier zijn; Het is vlak bij zee en een kilometers lang zandstrand, ruime strakke schone kamers, er is een klein zwembad (3de verdieping), redelijk engels sprekend personeel en het voelt vertrouwd voor Thaise en voor 'falang' gasten.

Nadelen; Duur internet (ook wifi), kleine koelkast en geen bvn TV. (Beste van Vlaanderen en Nederland)

Veel plezier Angelique en Vincent en een prettige vlucht donderdag.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: hotel boeken

#11 Bericht door Borowolf » maandag 21 februari 2011, 07:24

Let wel op de baht prijs die Greenwoodtravel rekent. Die is schandalig laag. En dan wordt het dus een beetje appels met peren vergelijken. 8-)
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Plaats reactie

Terug naar “Hotels in Thailand”