Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Nederland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#16 Bericht door Khon Neua » donderdag 17 februari 2011, 21:19

Bij mijn vrouw werd de eerste keer ook deze eis gesteld snapte het wel toen maar had het de tweede of volgende keren niet geaccepteerd .

De reden : mijn vrouw woont in Chiang Rai even 800 km reizen mocht de ambbasade dicht zijn die dag om een dubbelen controle ? Ze heeft zich immers al afgemeld bij de immigratie op Schiphol .

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#17 Bericht door menan » vrijdag 18 februari 2011, 01:39

Voor mij blijft het ook de vraag of dit wettelijk allemaal maar zo kan. Uiteindelijk vind er een willekeur plaats. Ze kunnen zonder opgaaf van redenen deze verplichting opleggen. De een wel en de ander niet. Het lijkt mij dat er een redelijke vorm van verdenking van fraude of dergelijke moeten zijn om mensen bv 500 km extra te laten reizen of enkele dagen in BKK te moeten laten [|( overnachten met alle kosten e.d van dien. Volgens mij is dit juridisch zeer bedenkelijk. Maar ik ben geen jurist.

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#18 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 18 februari 2011, 20:18

Hoi Allemaal ,

Ik ben dit allemaal met verbazing aan het lezen? Mijn thaise vrouw is al 2 keer in nederland geweest voor 3 mnd en wij hebben alleen binnen 3 dagen haar aangemeld bij de vreemdelingen politie. Bij haar terug keer hebben wij nooit iets aangegeven of afgemeld. Vorige week voor de 3de keer een toeristenvisum gevraagd, al gelijk werd tegen haar gezegd: ga maar je medische verzekering regelen, het is goed.

Ik heb mijn vrouw eens gevraagd en zij vertelde mij dat ze alleen naar de vreemdelingenpolitie stempel keken in het paspoort en de stempels welke datums in nederland en welke weer terug in thailand.

Volgens mij gaat het dus overal anders.

Gr

Niels

menan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 01 april 2007, 13:23
Locatie: Bangkok

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#19 Bericht door menan » vrijdag 25 februari 2011, 08:55

Eigenlijk is het ook wel te begrijpen. Alleen wanneer het jezelf aangaat is het natuurlijk minder leuk. ;)
Er wordt natuurlijk soms wel wat gesjoemeld met visa's. Wat kan een ambassade meer doen dan steekproeven houden in terugkeermeldingen. Ze kunnen ook niet achter elke visum een medewerker aan sturen om de Thaise in de gaten te houden. :lol:

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#20 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 04 maart 2011, 13:01

Feitelijk checken ze de terugkomst alleen in die gevallen dat ze het niet helemaal vertrouwen. In dat geval houden ze jou als garant verantwoordelijk. Het heeft dus inderdaad met het goudzoekerij te maken.

Zo'n check kun je natuurlijk positief uitleggen (mrs ziet er goed uit), maar je kunt het ook negatief zien (de ambassade is van mening dat ze er hoerig uitziet). Nu wordt dat laatste door sommigen ook nog wel als positief ervaren, dus eigenlijk is er alleen het ongemak van die paar dagen extra. En willekeur, ja natuurlijk is het willekeur. Er wordt gewoon gekeken naar hoeveel hormonen de persoon in kwestie door het lichaam van een man laat jagen.....
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#21 Bericht door jumbo » vrijdag 04 maart 2011, 13:25

Kopietje opsturen van het paspoort met immigratie stempel werkt niet??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Medlingsplicht ambassade partner bij terugkeer uit Neder

#22 Bericht door Khon Neua » vrijdag 04 maart 2011, 19:16

kopie van paspoort is ook niet nodig . Je bent toch al uitgecheckt bij de Nederlandse immigratie op schiphol hier moet je ook een kaartje wat je van de vreemdelingen politie krijgt afgeven .

Hierna is er geen weg meer terug dus snap ik het nut niet van deze dubbele check .

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”