Route Pattaya - Khon Kaen per auto

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Henk T
Expat
Expat
Berichten: 74
Lid geworden op: donderdag 31 mei 2007, 20:52
Locatie: Ban Non Ton, Khon Kaen

Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#1 Bericht door Henk T » woensdag 26 januari 2011, 06:54

Twee weken geleden voor de tweede keer per auto van Khon Kaen naar Pattaya gereden (voorheen altijd per bus) De route die we volgen naar Pattaya verloopt altijd perfect via Korat dan afslag Pak Thong Chai via Kabin Buri richting Sattahip aanhouden (van de 304 naar de 331) tot je de afslag Bang Lamung ziet, dan rechtsaf tot je op een viaduct zit waaronder de weg naar Pattaya City loopt. Daar gaan we dan naar beneden en volgen de weg (langs het grote Bangkok Hospital Pattaya) tot afslag Pattaya Krang.

Maar op de terugweg gaat het daar telkens fout! We kunnen dat viaduct niet terug vinden waar we dan weer op moeten komen om de zelfde terugweg (de 331) te pakken. De laatste keer reden we dus via Chonburi (bij Sri Racha kwam ik er ook niet uit!) en kwamen we uiteindelijk via Panat Nikhon ook wel weer in Kabin Buri uit, maar mia thai zit dan helaas wel een tijd lang volledig in de stress omdat ze denkt dat we helemaal de verkeerde kant op rijden.

Kan iemand mij misschien advies geven hoe ik weer op bovengenoemd viaduct terug kom om de 331 te pakken of is er misschien een beter alternatief?

Vast bedankt voor je hulp.


Groetjes
Henk

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#2 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 26 januari 2011, 09:22

Henk T schreef:Twee weken geleden voor de tweede keer per auto van Khon Kaen naar Pattaya gereden (voorheen altijd per bus) De route die we volgen naar Pattaya verloopt altijd perfect via Korat dan afslag Pak Thong Chai via Kabin Buri richting Sattahip aanhouden (van de 304 naar de 331) tot je de afslag Bang Lamung ziet, dan rechtsaf tot je op een viaduct zit waaronder de weg naar Pattaya City loopt. Daar gaan we dan naar beneden en volgen de weg (langs het grote Bangkok Hospital Pattaya) tot afslag Pattaya Krang.

Maar op de terugweg gaat het daar telkens fout! We kunnen dat viaduct niet terug vinden waar we dan weer op moeten komen om de zelfde terugweg (de 331) te pakken. De laatste keer reden we dus via Chonburi (bij Sri Racha kwam ik er ook niet uit!) en kwamen we uiteindelijk via Panat Nikhon ook wel weer in Kabin Buri uit, maar mia thai zit dan helaas wel een tijd lang volledig in de stress omdat ze denkt dat we helemaal de verkeerde kant op rijden.

Kan iemand mij misschien advies geven hoe ik weer op bovengenoemd viaduct terug kom om de 331 te pakken of is er misschien een beter alternatief?

Vast bedankt voor je hulp.


Groetjes
Henk
Het is voor mij al weer een paar jaar geleden dat ik daar geweest ben, maar als je kiest voor de weg via Chon Buri dan was het als volgt:
Na Sri Racha krijg je de dorpen Bang Prha en Bang Saen. Na Bang Saen, dus nog voor de stad Chon Buri, moet je uitkijken naar het bord "Chon Bury By-Pass" en dan ga je links af over een fly-over en dan laat je Chon Buri letterlijk links liggen en zit je op de weg naar Bangkok.
Live your dream, don't dream your life.

Henk T
Expat
Expat
Berichten: 74
Lid geworden op: donderdag 31 mei 2007, 20:52
Locatie: Ban Non Ton, Khon Kaen

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#3 Bericht door Henk T » woensdag 26 januari 2011, 10:02

[quote][/quote]
Bedankt Wouter Udon maar het was juist niet de bedoeling om via Chonburi te rijden als je mijn bericht goed gelezen hebt. We kwamen daar uiteindelijk wel uit omdat we dat viaduct niet meer konden vinden en zijn toen inderdaad via die By-pass gereden zoals jij het beschrijft.

Nee. wat wij zoeken is de snelste verbinding vanuit Pattaya naar de 331 om zodoende dezelfde route te rijden als op de heenweg.

groetjes
Henk

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#4 Bericht door Edje » woensdag 26 januari 2011, 13:06

1) Vanaf Pattaya Klang links de Sukhamvit op, dan de eerste U-turn nemen. Bij stoplicht links af ( hier is een boog over de weg met de tekst Siam Country Club ) Deze weg helemaal blijven volgen langs het grote waterreservoir. Aan het eind van het reservoir buigt de weg naar links. Nu opletten; na X hectometers gaat er een weg naar rechts (klein bordje Bangkok) die je in moet. Uitrijden en je komt op de 331 uit. Links afslaan richting Khorat.

2) Sukhamvit richting Bangkok. Bij Banglamung rechts voorsorteren en onder de brug door richting BKK en Sattahip ( niet de nieuwe weg maar veel verder ) Bij de splitsing Bangkok - Sattahip rechts aanhouden richting Sattahip. Na enkele kilometers het bord 331.

Goede reis.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 27 januari 2011, 03:53

Vanaf Sukhumvit ga je tussen Klaang en Nua richting Bangkok (de nieuwe weg die aansluit op de 7).
Na circa 8 km krijg je de afslag Banglamung en RAYONG.
Houd Rayong aan en je komt uit op de 36 (Banglamung - Rayong).
Blijf de 36 volgen tot je bij de afslag CHACHOENGSAO komt.
Neem deze afslag en deze weg, de 331, brengt je naar Kabinburi.

Mis je de afslag Banglamung/Rayong zoals hierboven omschreven, dan rijd je door tot de volgende afslag (25km) Laem Chabang.
Neem deze afslag en je rijd richting Laem Chabang.
Neem de grote U-turn brug (rechtshouden dus) en je komt zo in de richting uit van Phanom Sarakham.
Deze weg voert je uiteindelijk weer naar de 331 (op circa 25 km).
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#6 Bericht door joepattaya » donderdag 27 januari 2011, 04:01

Een totaal andere route is misschien sneller, maar zeker een stuk saaier:
Vanuit Pattaya de fly-over richting Bangkok (nummer 7).
Vlak voor Chonburi afslag BANGKOK (nummer 7)
Vlak voor Bangkok afslag BANG PLI (nummer 9)
Na 58 km de afslag richting SARABURI (nummer 1)
Bij Saraburi richting Nakorn Ratchachima [Korat] (nummer 2)

Deze route is circa 532 km lang en kan zo'n 7 en een half uur in beslag nemen.

De andere route via Kabinburi is circa 484 km en neemt evenveel tijd in beslag.

Bron: Google Maps
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Henk T
Expat
Expat
Berichten: 74
Lid geworden op: donderdag 31 mei 2007, 20:52
Locatie: Ban Non Ton, Khon Kaen

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#7 Bericht door Henk T » donderdag 27 januari 2011, 04:33

Nou Edje en Joepattaya, heel erg bedankt voor deze info. Nu moet het de volgende keer vast gaan lukken!

De route via Saraburi heeft zeker niet mijn voorkeur. Zoals Joepattaya al schreef: saai en nog langer ook.

De route door de bergen via Kabin Buri is echt schitterend - een aanrader, maar in de regenperiode wel een beetje gevaarlijk, vooral als die regen de moessonregen is en je ruitenwissers het niet meer kunnen bolwerken!

Nogmaals bedankt

Henk

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#8 Bericht door Loe » zaterdag 29 januari 2011, 13:53

Henk,

Ik heb een Nuvi Navigator gekocht in Jomtien van een Nederloander en ben er zeer tevreden over, zelfs rijden in Bangkok is dan een fluitje van een cent. Heb je interesse stuur maar een pb dan geeft ik je het telefoonnummer van die man.

groetjes LOe

Henk T
Expat
Expat
Berichten: 74
Lid geworden op: donderdag 31 mei 2007, 20:52
Locatie: Ban Non Ton, Khon Kaen

Re: Route Pattaya - Khon Kaen per auto

#9 Bericht door Henk T » zaterdag 29 januari 2011, 15:09

Loe schreef:Henk,

Ik heb een Nuvi Navigator gekocht in Jomtien van een Nederloander en ben er zeer tevreden over, zelfs rijden in Bangkok is dan een fluitje van een cent. Heb je interesse stuur maar een pb dan geeft ik je het telefoonnummer van die man.

groetjes LOe
Bedankt Loe voor je bijdrage en aanbod, maar ik rij gewoonlijk toch alleem maar in de nabije omgeving van ons dorp omdat mijn ogen niet meer zo best zijn d.w.z. dat er gauw vermoeidheid optreedt. Het ritje naar Pattaya zo nu en dan vormt dus echt een uitzondering. En zelf rijden in Bangkok heb ik al helemaal nooit zien zitten.

groetjes
Henk

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”