Kijken, kijken en genieten

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Kijken, kijken en genieten

#31 Bericht door prajak » zondag 09 januari 2011, 17:02

Moe kratiam, varkensvlees met knoflook. Nou, V@go, dan zul je nu wel behoorlijk uit de ... stinken !

Maar de Thaise keuken is wonderbaarlijk gevarieerd en ik geniet met volle teugen als in de weekends de dame bij me is. We gaan samen naar de markt en kopen voor een luttele euro dingen die ik niet vertrouw maar eenmaal op het bord of in de soepkom eet je je vingers ook op. Erg lekker is gekookte pompoen of kalebas, ik meen dat het Thaise woord FAAK is. Het is als een komkommer maar dan twee keer zo dik. Eenmaal gekookt is het een zachte groenige vrucht die erg lekker is in de soep. Een Thaise nassi erbij voorzien van stukjes gekruide kip en smullen maar. Ik heb de gewoonte daar stevig NL sambal in te doen maar de dame heeft daarvoor schilfers van rode peper. Dat is me net iets te gortig.

Voor de afwisseling eet ik twee keer per week "farang". Met frietjes. Het bloed kruipt toch waar het eigenlijk niet gaan mag.......

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Kijken, kijken en genieten

#32 Bericht door dutch » maandag 10 januari 2011, 01:09

prajak schreef:Moe kratiam, varkensvlees met knoflook. Nou, V@go, dan zul je nu wel behoorlijk uit de ... stinken !

Maar de Thaise keuken is wonderbaarlijk gevarieerd en ik geniet met volle teugen als in de weekends de dame bij me is. We gaan samen naar de markt en kopen voor een luttele euro dingen die ik niet vertrouw maar eenmaal op het bord of in de soepkom eet je je vingers ook op. Erg lekker is gekookte pompoen of kalebas, ik meen dat het Thaise woord FAAK is. Het is als een komkommer maar dan twee keer zo dik. Eenmaal gekookt is het een zachte groenige vrucht die erg lekker is in de soep. Een Thaise nassi erbij voorzien van stukjes gekruide kip en smullen maar. Ik heb de gewoonte daar stevig NL sambal in te doen maar de dame heeft daarvoor schilfers van rode peper. Dat is me net iets te gortig.

Voor de afwisseling eet ik twee keer per week "farang". Met frietjes. Het bloed kruipt toch waar het eigenlijk niet gaan mag.......
Ik gebruikte altijd sambal brandal of badjak.Als een enigszins gelijk produkt koop ik in Thailand pit tadeng.Ook een donkere soort "sambal".
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Kijken, kijken en genieten

#33 Bericht door jumbo » maandag 10 januari 2011, 02:21

dutch schreef: Ik gebruikte altijd sambal brandal of badjak.Als een enigszins gelijk produkt koop ik in Thailand pit tadeng.Ook een donkere soort "sambal".

Sambal, vooral Oelek, is vrij eenvoudig zelf te maken...
de pit tadaeng eet ik met een boterhammetje pindakaas.... aroi maaaaaak, maak!!
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Kijken, kijken en genieten

#34 Bericht door Mart » maandag 10 januari 2011, 03:36

Prajak schreef:
Midden 2012 bereik ik bericht 5.000. Dan is het mooi geweest en mag de jeugd het overnemen.
prajak schreef:Moe kratiam, varkensvlees met knoflook, enz enz.

eet je je vingers ook op. ...
Jongelui, jullie hoeven dus niet tot 2012 te wachten :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”