Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#1 Bericht door Rene » donderdag 30 december 2010, 11:02

Op 1 april 2011 gaat het in. Dus voor diegenen die plannen hebben is misschien een beetje gas geven niet overbodig.
Ze hebben het hier over het op een hoger niveau zetten van begrijpend lezen en schrijven.
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010 ... nland.html

Wat er hoogstwaarschijnlijk niet gaat veranderen zijn de stomme vragen in het examen zoals 'Welk land is groter, Nederland of Marokko?', 'Welk land is kleiner, Nederland of Turkije?', 'Was de koning van Spanje protestant of katholiek? :(
Diep triest. Blijkbaar komen de inburgeraars alleen uit Marokko en Turkije. :lol:

Hier een link naar de 100 KNs-vragen waar ze er een aantal uit halen voor het examen.
http://members.ziggo.nl/h.schotel/inburgeringstoets/
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#2 Bericht door Sert » donderdag 30 december 2010, 14:57

antwoord 14: Singapore
antwoord 22: Je middelvinger opsteken.
antwoord 37: iemand die deze vragenlijst nooit gehad heeft maar wel heel snel de taal beheerste.
antwoord 54: neen. Maar als je 'ja' antwoord vertoon je hetzelfde schapengedrag als de rest van dat land.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#3 Bericht door jumbo » donderdag 30 december 2010, 15:11

Heb de lijst niet gelezen en er ook niet echt belang bij op het moment, maar het lijkt me een goed voorstel om die zaak
eens aan te kaarten via RNW.....
Deed er geen expat partij mee de recente verziekingen (moedwillige verspreking) of was dat meer de wens die de gedachte
deed leven van bepaalde figuren???
Is geen partij die een paar honderdduizend stemmen wil hebben en het belang van de expat bij hun andere leugens in het
program willen opnemen???
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#4 Bericht door driver » donderdag 30 december 2010, 16:48

Rene schreef:Op 1 april 2011 gaat het in. Dus voor diegenen die plannen hebben is misschien een beetje gas geven niet overbodig.
Ze hebben het hier over het op een hoger niveau zetten van begrijpend lezen en schrijven.
http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2010 ... nland.html

Wat er hoogstwaarschijnlijk niet gaat veranderen zijn de stomme vragen in het examen zoals 'Welk land is groter, Nederland of Marokko?', 'Welk land is kleiner, Nederland of Turkije?', 'Was de koning van Spanje protestant of katholiek? :(
Diep triest. Blijkbaar komen de inburgeraars alleen uit Marokko en Turkije. :lol:

Hier een link naar de 100 KNs-vragen waar ze er een aantal uit halen voor het examen.
http://members.ziggo.nl/h.schotel/inburgeringstoets/
Zeer belangrijke vragen allemaal :x maar ja...wat moet dat moet en dus is er na lang praten en denken ,wikken en wegen besloten dat Sukanya per 22-01-2011 zo,n cursus gaat beginnen in de hoop daarna enige tijd naar Nederland te kunnen gaan en om er te leven tot dat ik zover ben om vaker en langer of helemaal naar Thailand te kunnen.

mvg driver

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#5 Bericht door jumbo » vrijdag 31 december 2010, 03:05

Denk je dat je daar goed aan doet Driver? En ik vraag me dat bij elke importbruid af. Wat heeft men in NL te bieden wat men in het land van herkomst niet heeft.
Dat is dus een vraag....

Mijn partner heeft me keurig aangegeven dat zij daar geen behoefte aan heeft, dit is haar land, haar koning, haar voedsel, haar familie, haar vrienden, haar sociale leven en noem maar op. Mocht ik dus in Afrika gaan werken wat nog steeds een in het achterhoofd spelende gedachte is, dan mag ik dus alleen op pad.
Aan de ene kant een uitdaging (kwa kat op het spek) en aan de andere kant ook een uitdaging (wil i nog wel zonder haar)

Goed ik neem haar mee (onverschillig welk land, zelfs Nederland) en dump haar dagelijks minimaal 2/3 van de dag tussen mensen die ze niet kent, die haar bevooroordeeld aankijken en met gewoonten die ze niet kent en waar de dagelijkse normale dingen hoogst exclusief zijn of zelfs ontbreken....en waar zij geen woord in haar moerstaal kan spreken tenzij met volledig onbekende landgenoten...

Ik ken vrouwen in Nederland die de stad waarin ze wonen niet eens willen verlaten en dat zijn dan nog 'ontwikkelde vrouwen van de wereld'
Zouden al jullie ex-vrouwen zijn meegegaan naar het beloofde Thailand.... dacht het niet
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#6 Bericht door Borowolf » vrijdag 31 december 2010, 04:58

Denk je dat je daar goed aan doet Driver? En ik vraag me dat bij elke importbruid af. Wat heeft men in NL te bieden wat men in het land van herkomst niet heeft.
Dat is dus een vraag....
Mijn ega wil eigenlijk niets liever dan naar Nederland (ze houdt van koud weer. ja, ja). Of, als dat gelukt is, ze daar gelukkig zou zijn, vraag ik mij ernstig af.

Op de bruiloft van mijn zoon kwam ik de Thaise vriendin van een van zijn vrienden tegen. Ik sprak haar aan in het Thais en vervolgens heeft ze zo'n beetje de hele avond om me heen gehangen. Ze miste Thailand verschrikkelijk en alles wat daar maar iets mee te maken had, koesterde ze. Daar moet wel bijverteld worden dat ze, ook al was ze nu twee jaar in Nederland, nog niet echt Nederlands sprak.

Anderzijds ken ik ook een Thaise importbruid die na een paar jaar het bruidsdeel achter zich gelaten heeft maar wel in Nederland is blijven wonen. En ik hoor wel vaker dat, als Thaise bruiden eenmaal een tijdje in het Westen hebben gewoond, ze absoluut niet meer permanent terug willen. Familiebezoek. Oh ja, graag. Maar hier weer permanent komen wonen? Dacht het niet.

Het lijkt er dus op dat de bruid ofwel heimwee heeft (tot ze ingeburgerd is??) ofwel niet meer permanent terug wil.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#7 Bericht door Ervee71 » vrijdag 31 december 2010, 07:42

driver schreef: Zeer belangrijke vragen allemaal :x maar ja...wat moet dat moet en dus is er na lang praten en denken ,wikken en wegen besloten dat Sukanya per 22-01-2011 zo,n cursus gaat beginnen in de hoop daarna enige tijd naar Nederland te kunnen gaan en om er te leven tot dat ik zover ben om vaker en langer of helemaal naar Thailand te kunnen.

mvg driver
Wij volgen de zelfde weg.
Pum is hier nu 2x 3 maanden geweest en wil toch terug komen...hihi, ondanks de wat koude periodes (februari-mei en september-december) dat ze hier was.
Ondertussen is de aanvraag MVV de deur uit en verwachten wij de uitslag eind februari, begin maart.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#8 Bericht door driver » vrijdag 31 december 2010, 08:05

Of we er goed aan doen weet nog niemand .
Wat we wel weten is dat Suk. nu weinig tot niks heeft in haar land.
Werk dat heeft ze hoera !..2 ploegendienst al 21 jaar !.
4 dagen 15 uur van huis af , 2 dagen vrij waarvan 1 dag overtime en dan weer 4 dagen werken.
s,morgens 06.00 -18.00 of 18.00-0.6.00 uur .

Familie.....woont ver weg en is weinig contact mee verder.
Vriendenkring is beperkt en soms gaat ze naar Khorat of wat tempels bezoeken.
Financieel kan ze zich aardig redden maar het houdt niet over.

Dan komt dus de vraag wat willen we gaan doen ?
Ik naar Thailand ?....zou ik wel willen maar nu nog niet met mijn 52 jaar en wat verplichtingen nog in Holland.
Daarnaast heb ik ook minder leuke dingen in Thailand gezien her en der want zo geweldig is het daar allemaal ook niet op een aantal punten vindt ik en ben ik nog te kort daar geweest om me daar in te verdiepen en daar een echt oordeel over te geven mits dat al mag !! en om te kunnen zeggen waar ik o.a wil wonen in Thailand weet ik nu ook nog niet en kan ik Holland nu nog niet doeijjj zeggen mede door wat verplichtingen ten gevolge van mijn echtscheiding wat nog duurt tot Juny 2012 .
Vervelend maar tis niet anders alhoewel ik wel alle medewerking krijg indien gewenst dus het is meer een kwestie van de tijd netjes volmaken.

Als Suk. naar Holland komt zal het niet beperkt blijven tot alleen Holland aangezien ik een reislustig type ben dus we zullen ongetwijfeld wat gaan reizen door Europa etc.
Dat vooruitzicht lijkt haar wel en het feit dat ik geen huismus ben die continu binnen zit lijkt haar ook wel.
Als ik werk heb werk ik heb ik niets ga ik in het seizoen vaak even met 1 der motoren op pad en kan Suk. in het vervolg ook mee .
Of ze Holland leuk gaat vinden moet nog blijken maar krijgt ze heimwee oid dan kan ze gewoon weer terug naar Thailand want ik wil niet dat ze ongelukkig in Holland gaat zitten weg te kwijnen.
Mocht ze terug willen zal ik met haar meegaan ( of later ) mits onze realatie goed blijft maar daar gaan we wel vanuit anders hoef je niets met elkaar te beginnen tenslotte.

Dus wat Suk. betreft weinig reden om in Thailand te blijven als ik haar zo hoor en ze vindt het uiteraard ook een spannend vooruitzicht om naar Holland te gaan mede omdat ze voordat ik haar kende nog amper in Thailand ergens was geweest en via mij nu ook wat delen van Thailand heeft gezien dus voor haar gaat er nu een nieuwe en onbekende wereld open en dat is toch altijd een mooi vooruitzicht lijkt me .

En wat ik heel belangrijk vindt : na 21 jaar werk en zelfstandigheid geeft ze dit nu op om naar mij te gaan in Holland dus ik zal er alles aan doen om het haar te laten bevallen dat spreekt voor zich.

Jumbo :Jouw vrouw is qua denkwijze dus geheel anders dan Suk. dat blijkt wel uit wat ik erover lees en dat is mooi want zo heeft iedereen weer een eigen idee over zijn of haar leven en toekomst.
Jouw vrouw zweert bij haar eigen roots wat ik er uit opmaak en wil niks nieuws proberen blijkbaar en een ander wil of durft dat dan wel en doet het dan ook .

mvg Arie
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 31 december 2010, 08:26, 3 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#9 Bericht door driver » vrijdag 31 december 2010, 08:09

Ervee71 schreef:
driver schreef: Zeer belangrijke vragen allemaal :x maar ja...wat moet dat moet en dus is er na lang praten en denken ,wikken en wegen besloten dat Sukanya per 22-01-2011 zo,n cursus gaat beginnen in de hoop daarna enige tijd naar Nederland te kunnen gaan en om er te leven tot dat ik zover ben om vaker en langer of helemaal naar Thailand te kunnen.

mvg driver
Wij volgen de zelfde weg.
Pum is hier nu 2x 3 maanden geweest en wil toch terug komen...hihi, ondanks de wat koude periodes (februari-mei en september-december) dat ze hier was.
Ondertussen is de aanvraag MVV de deur uit en verwachten wij de uitslag eind februari, begin maart.
We reageerden tegelijk zag ik, Zie mijn reactie over de reden van ons om tot ons besluit te komen.
Als Pum hier al 6 mnd is geweest en terug wil komen zit dat wel goed lijkt me .
In Thailand is het ook niet allemaal koek en ei vindt ik net als in ieder land dus in Holland zullen velen hun draai ook wel gaan vinden lijkt me.

Heb jij de MVV hier aangevraagt of Pum in Thailand ?

Mij werdt gezegt dat de Thai het meestal zelf doen in Thailand en dat ik in dit geval dan vanzelf bericht van de IND krijg ?

Misschien kunnen we hierover even prive mailen omdat ze nu in hetzelfde schuitje zitten met jullie iets meer voorsprong :mrgreen:

mvg driver

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#10 Bericht door Ervee71 » vrijdag 31 december 2010, 08:38

driver schreef:
Misschien kunnen we hierover even prive mailen omdat ze nu in hetzelfde schuitje zitten met jullie iets meer voorsprong :mrgreen:

mvg driver

Ik heb je een PB gestuurd.
GETROUWD OP 24-08-2011

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#11 Bericht door Borowolf » vrijdag 31 december 2010, 09:35

Wel, je redenering klinkt prima. Dus inderdaad gaan met die banaan, zou ik zeggen.
Veel succes gewenst jullie allemaal.
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#12 Bericht door driver » vrijdag 31 december 2010, 10:12

Borowolf schreef:Wel, je redenering klinkt prima. Dus inderdaad gaan met die banaan, zou ik zeggen.
Veel succes gewenst jullie allemaal.
Dank je Borowolf .

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#13 Bericht door driver » vrijdag 31 december 2010, 10:12

Ervee71 schreef:
driver schreef:
Misschien kunnen we hierover even prive mailen omdat ze nu in hetzelfde schuitje zitten met jullie iets meer voorsprong :mrgreen:

mvg driver

Ik heb je een PB gestuurd.
Ga ik lezen dank je

mvg driver

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#14 Bericht door Geert S » zaterdag 01 januari 2011, 15:13

jumbo schreef: Mijn partner heeft me keurig aangegeven dat zij daar geen behoefte aan heeft, dit is haar land, haar koning, haar voedsel, haar familie, haar vrienden, haar sociale leven en noem maar op.
Zelfde situatie hier, mijn vrouw is twee keer in Nederland geweest tot nog toe en haar mening over het land en hoe de mensen daar met elkaar om gaan is niet bepaald positief, ze wil er beslist niet wonen. Afgezien daar van, ik werk bij de koopvaardij, dus zij zou dan telkens 2 of 3 maanden alleen in NL achterblijven, dat kan ik haar niet aan doen, hier is ze gelukkig dus lekker blijven zitten. Komt mooi uit dat ik zelf hier ook gelukkiger ben :lol:

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet iedereen die wel naar NL gaat heel veel sterkte toe wens, over het algemeen hoor je alleen maar positieve verhalen en Thai integreren makkelijk genoeg dus doorgaans zal het wel goed komen denk ik zo.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#15 Bericht door Gijs-CNX » zaterdag 01 januari 2011, 16:10

Naast dat ik al twee jaar pendel tussen EU en Thailand/Singapore zullen ook wij in Feb de eertse schreden zetten naar NL om eerts voor een periode van 3 maanden te kijken of het land, familie en klimaat bevalt voor Aoy. Gezien haar levenspatroon denk ik dat het geen problemen gaat geven, zeker gezien het feit dat we blijven pendelen tussen EU en TH.
We plannen om in 2011 ons 2e huis in Phrao te bouwen waar we kunnen verblijven als we in TH zijn naast de plannen voor een apartement in SG en mijn eigen onderkomen in NL. Wel al gezien dat er makkelijkere manieren zijn om je geliefde in NL te krijgen door een periode in DE of BE te wonen. Driver ik ben 10 Jan weer terug vanaf TH en laten we dan eens afspreken lijkt me goed en ook leuk en misschien makkelijk.

Groet,

Gijs
Tja.... het is genoeg geweest.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”