Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#16 Bericht door driver » zaterdag 01 januari 2011, 19:33

Gijs-CNX schreef:Naast dat ik al twee jaar pendel tussen EU en Thailand/Singapore zullen ook wij in Feb de eertse schreden zetten naar NL om eerts voor een periode van 3 maanden te kijken of het land, familie en klimaat bevalt voor Aoy. Gezien haar levenspatroon denk ik dat het geen problemen gaat geven, zeker gezien het feit dat we blijven pendelen tussen EU en TH.
We plannen om in 2011 ons 2e huis in Phrao te bouwen waar we kunnen verblijven als we in TH zijn naast de plannen voor een apartement in SG en mijn eigen onderkomen in NL. Wel al gezien dat er makkelijkere manieren zijn om je geliefde in NL te krijgen door een periode in DE of BE te wonen. Driver ik ben 10 Jan weer terug vanaf TH en laten we dan eens afspreken lijkt me goed en ook leuk en misschien makkelijk.

Groet,

Gijs
Suk en ik zijn ook nog opnieuw in beraad gegaan na wat nadenken van mij de laatste dagen omdat ik ook vindt dat ze een hele grote stap doet door langere tijd hierheen te komen zonder Holland te kennen omdat ze er nog nooit is geweest.
Probleem is gewoon haar werk...moeilijk vrij krijgen en bij langere tijd afwezig haar baan kwijt .
Ze zou 4 weken weg kunnen is gezegt maar wel mondeling en door wie ?
Bij terugkomst weten ze misschien niks meer van afspraken en dan is ze op 43 jarige leeftijd werkeloos en dan heeft ze en probleem.Wordt ze van mij afhankelijk in haar eigen land na 21 jaar zelfstandigheid en of dat nu zo fijn voor haar is ? Verkoop ik alles hier wordt het een stuk eenvoudiger om naar Thailand te gaan voor mij maar de eerste mwaaa...2 jaar kan dat dus niet en ik weet nu ook nog niet wanneer ik weg wil uit Nederland eigenlijk.

Kortom....Suk gaat nog wat dagen goed nadenken en dan definitief het besluit nemen wat ze gaat doen.
De inb.cursus is al betaald maar mocht ze alsnog afhaken zie ik wel hoe we dat oplossen geld is nu niet het belangrijkste wel haar keuze die ze moet maken terwijl ze eigenlijk ook niks weet verder....lastig maar misschien ook weer een uitdaging wordt dus nog vervolgt...

Gijs....afspreken is prima en dat DE en Belgie verhaal klopt , mijn dochter en schoonzoon in de US gaan dit binnenkort ook zo doen via Belgie.

mvg Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#17 Bericht door driver » zaterdag 01 januari 2011, 19:37

Geert S schreef:
jumbo schreef: Mijn partner heeft me keurig aangegeven dat zij daar geen behoefte aan heeft, dit is haar land, haar koning, haar voedsel, haar familie, haar vrienden, haar sociale leven en noem maar op.
Zelfde situatie hier, mijn vrouw is twee keer in Nederland geweest tot nog toe en haar mening over het land en hoe de mensen daar met elkaar om gaan is niet bepaald positief, ze wil er beslist niet wonen. Afgezien daar van, ik werk bij de koopvaardij, dus zij zou dan telkens 2 of 3 maanden alleen in NL achterblijven, dat kan ik haar niet aan doen, hier is ze gelukkig dus lekker blijven zitten. Komt mooi uit dat ik zelf hier ook gelukkiger ben :lol:

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik niet iedereen die wel naar NL gaat heel veel sterkte toe wens, over het algemeen hoor je alleen maar positieve verhalen en Thai integreren makkelijk genoeg dus doorgaans zal het wel goed komen denk ik zo.
in jouw geval met langere tijd afwezig begrijp ik dat heel goed.
Jumboos verhaal ook ,zijn vriendin geeft duidelijk aan niet uit Thailand weg te willen dus klaar.

Suk. echter staat open voor een vertrek uit Thailand naar het voor haar onbekende Holland..echter ....ik wil dat ze gelukkig wordt waar dan ook en niet dat ze ongelukkig wordt in Holland en daar zit nu dus het probleempje....wat is wijsheid in deze ?

mvg Arie

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#18 Bericht door Jim » zaterdag 01 januari 2011, 19:42

driver schreef: en dat DE en Belgie verhaal klopt , mijn dochter en schoonzoon in de US gaan dit binnenkort ook zo doen via Belgie.
laat 'r maar opschieten..
Leers/Wilders: EU route sluiten
Een muur om Europa



De Nederlandse regering en haar gedoogpartner de PVV willen in heel Europa het recht op gezinsleven van Nederlanders met niet-EU burgers sterk beperken.

Zij willen dat gezinsleven pas toestaan:

* als beiden tenminste 24 jaar zijn;

* als de Nederlander 120% van het minimumloon verdient;
* als de Nederlander een een borgsom betaalt;

* als de niet-EU partner slaagt voor een "toets waaruit blijkt dat de band met Nederland groter is dan de band met andere landen";
* als de niet-EU partner een opleiding heeft gevolgd.

De regering wil
* de tijdelijke verblijfsvergunning intrekken bij niet slagen voor het inburgeringsexamen, ook voor Turken.

Bovendien wil het kabinet de
* sluiting van de Europa-route.



Daartoe moet de EU-richtlijn over het recht op vrij verkeer van personen (2003/86) sterk worden aangepast. De herziening van de richtlijn begint in 2011. De uiteindelijke evaluatie is gepland voor 2013.
... om je vingers bij af te likken...
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#19 Bericht door Geert S » zondag 02 januari 2011, 02:59

Jim schreef: ... om je vingers bij af te likken...
Is gewoon puur krankzinnig, dolgedraaide stemmings-makerij met het doel weer wat kiezers te winnen die toch geen benul hebben wat er werkelijk allemaal speeld..

Wanneer komt er eens een belangen/aktie groep voor expats?

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#20 Bericht door Geert S » zondag 02 januari 2011, 03:25

driver schreef: Suk. echter staat open voor een vertrek uit Thailand naar het voor haar onbekende Holland..echter ....ik wil dat ze gelukkig wordt waar dan ook en niet dat ze ongelukkig wordt in Holland en daar zit nu dus het probleempje....wat is wijsheid in deze ?
Nee heb je, ja kan je krijgen, ik zou gewoon gaan!
Als Suk zelf open staat voor een vertrek naar Nederland, dan zeker doen. Meeste verhalen die je hoort zijn toch dat Thai makkelijk integreren in de NL samenleving, dat loopt heus wel los. Begeleid haar zo goed mogelijk, houdt haar in de gaten om tijdig te zien of er mischien toch verborgen problemen spelen, en blijf positief.

Voornaamste bezwaar wat mijn vrouw tegen Nederland heeft is dat ze de mensen zo 'kil' vind. 'In een trein gaat iedereen zo ver mogelijk van elkaar af zitten en niemand praat met elkaar', 'de straten zijn zo leeg, iedereen heeft haast, mensen groeten elkaar amper' en 'kinderen sturen hun ouders naar een bejaardentehuis, er is geen respect voor ouderen.' Da's Nederland bekeken vanuit de ogen van de Isaan, maar ik ben me er heel goed van bewust dat daarbij ook mijn eigen instelling een grote rol speeld, ik ben ook geen erg grote fan van Nederland (meer), ben al veels te lang 'weg' uit NL denk ik zo. Je vrouw/vriendin neemt toch automatisch een deel van je eigen kijk op de zaken over, als je zelf een meer positiefe houding hebt tegenover NL zal ze ook eerder de goede dingen zien (en die zijn er best wel, zelfs mijn vrouw vind beslist dat het hele sociale systeem en zo in NL vele malen beter is dan in TH, ze heeft het idee dat ze/de kinderen er makkelijker werk zullen kunnen vinden, en een betere opleiding. Dat laatste ben ik volledig met haar eens, of er inderdaad makkelijker werk te vinden is betwijfel ik een beetje).

Let er op dat bij veel Thai bij de keuze wel/niet gaan vaak andere dingen spelen dan wij als Nederlander gewend zijn. Niet zelden is wat ze diep in haar hart zelf vind ondergeschikt aan de belangen van kinderen en familie. Een 'meisje uit de Isaan' zal haar kinderen en familie (ouders/grootouders/broers en zussen in min of meer die volgorde) willen ondersteunen, dat is haar taak. 'Gelukkig zijn' betekend dan min of meer dat je je familie goed ondersteund, een wat andere instelling dan wij in het westen gewend zijn maar daarom niet van mindere waarde. Als ze het idee heeft dat naar Nederland gaan goed is voor haar kinderen/familie dan zal ze graag willen gaan, haar 'eigen mening' is daarbij van ondergeschikt belang. Maar nogmaals, da's traditioneel Thais/Isaan en zal (wat) minder spelen bij vrouwen/meisjes uit de Bangkok-area die al wat meer 'verwesterd' zijn.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#21 Bericht door printen44 » zondag 02 januari 2011, 04:33

Geert S schreef:
Jim schreef: ... om je vingers bij af te likken...
Is gewoon puur krankzinnig, dolgedraaide stemmings-makerij met het doel weer wat kiezers te winnen die toch geen benul hebben wat er werkelijk allemaal speeld..

Wanneer komt er eens een belangen/aktie groep voor expats?
De ex-pats en immigranten kunnen weleens bij zichzelf te raden gaan. Als iedere Nederlander die in het buitenland woonde had gestemd, was dat goed voor 8 a 9 kamerzetels. Voor zover mij bekend hebben slechts 53.000 van de 600.000 Nederlanders die in het buitenland wonen hun stem uitgebracht.

Er zijn zelfs ex-pats en immigranten die de PVV steunen en daardoor in hun eigen voet schieten.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#22 Bericht door Jim » zondag 02 januari 2011, 05:12

er is, geloof ik, maar 1 belangengroep op het moment en dat is SBP

maar ja, die kunnen ook weinig doen als het recht van vrij verkeer in europa alleen nog maar gaat gelden voor mensen die al legaal (dus met verblijfsvergunning/kaart) in europa verblijven.
lijkt me een makkelijk door te voeren verandering in het verdrag en het hoeft niet zo veel tijd te kosten.

zitten ze nog wel met artikel 8 uit de europese rechten voor de mens, maar naar oud PVV/VVD gebruik voer je gewoon eerst de wet in en mensen moeten dan maar hun recht halen bij het europese hof.
iedereen die tijdens die jarenlange juridische strijd opgeeft, is er weer 1 minder.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#23 Bericht door Gijs-CNX » zondag 02 januari 2011, 07:18

Jim schreef:
driver schreef: en dat DE en Belgie verhaal klopt , mijn dochter en schoonzoon in de US gaan dit binnenkort ook zo doen via Belgie.
laat 'r maar opschieten..
Leers/Wilders: EU route sluiten
Een muur om Europa



De Nederlandse regering en haar gedoogpartner de PVV willen in heel Europa het recht op gezinsleven van Nederlanders met niet-EU burgers sterk beperken.

Zij willen dat gezinsleven pas toestaan:

* als beiden tenminste 24 jaar zijn;

* als de Nederlander 120% van het minimumloon verdient;
* als de Nederlander een een borgsom betaalt;

* als de niet-EU partner slaagt voor een "toets waaruit blijkt dat de band met Nederland groter is dan de band met andere landen";
* als de niet-EU partner een opleiding heeft gevolgd.
De regering wil
* de tijdelijke verblijfsvergunning intrekken bij niet slagen voor het inburgeringsexamen, ook voor Turken.

Bovendien wil het kabinet de
* sluiting van de Europa-route.

Daartoe moet de EU-richtlijn over het recht op vrij verkeer van personen (2003/86) sterk worden aangepast. De herziening van de richtlijn begint in 2011. De uiteindelijke evaluatie is gepland voor 2013.
Alleen een gek, zoals die in '45 het probeerde heeft deze spinsels! Maar om als gedoog
partner de EU omkrijgen mag hij wel wat meer im zijn mars hebben dan het produceren van een film tegen de islam.

Een eikel eerste klas.......
Tja.... het is genoeg geweest.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#24 Bericht door driver » zondag 02 januari 2011, 10:48

Geert S schreef:
driver schreef: Suk. echter staat open voor een vertrek uit Thailand naar het voor haar onbekende Holland..echter ....ik wil dat ze gelukkig wordt waar dan ook en niet dat ze ongelukkig wordt in Holland en daar zit nu dus het probleempje....wat is wijsheid in deze ?
Nee heb je, ja kan je krijgen, ik zou gewoon gaan!
Als Suk zelf open staat voor een vertrek naar Nederland, dan zeker doen. Meeste verhalen die je hoort zijn toch dat Thai makkelijk integreren in de NL samenleving, dat loopt heus wel los. Begeleid haar zo goed mogelijk, houdt haar in de gaten om tijdig te zien of er mischien toch verborgen problemen spelen, en blijf positief.

Voornaamste bezwaar wat mijn vrouw tegen Nederland heeft is dat ze de mensen zo 'kil' vind. 'In een trein gaat iedereen zo ver mogelijk van elkaar af zitten en niemand praat met elkaar', 'de straten zijn zo leeg, iedereen heeft haast, mensen groeten elkaar amper' en 'kinderen sturen hun ouders naar een bejaardentehuis, er is geen respect voor ouderen.' Da's Nederland bekeken vanuit de ogen van de Isaan, maar ik ben me er heel goed van bewust dat daarbij ook mijn eigen instelling een grote rol speeld, ik ben ook geen erg grote fan van Nederland (meer), ben al veels te lang 'weg' uit NL denk ik zo. Je vrouw/vriendin neemt toch automatisch een deel van je eigen kijk op de zaken over, als je zelf een meer positiefe houding hebt tegenover NL zal ze ook eerder de goede dingen zien (en die zijn er best wel, zelfs mijn vrouw vind beslist dat het hele sociale systeem en zo in NL vele malen beter is dan in TH, ze heeft het idee dat ze/de kinderen er makkelijker werk zullen kunnen vinden, en een betere opleiding. Dat laatste ben ik volledig met haar eens, of er inderdaad makkelijker werk te vinden is betwijfel ik een beetje).

Let er op dat bij veel Thai bij de keuze wel/niet gaan vaak andere dingen spelen dan wij als Nederlander gewend zijn. Niet zelden is wat ze diep in haar hart zelf vind ondergeschikt aan de belangen van kinderen en familie. Een 'meisje uit de Isaan' zal haar kinderen en familie (ouders/grootouders/broers en zussen in min of meer die volgorde) willen ondersteunen, dat is haar taak. 'Gelukkig zijn' betekend dan min of meer dat je je familie goed ondersteund, een wat andere instelling dan wij in het westen gewend zijn maar daarom niet van mindere waarde. Als ze het idee heeft dat naar Nederland gaan goed is voor haar kinderen/familie dan zal ze graag willen gaan, haar 'eigen mening' is daarbij van ondergeschikt belang. Maar nogmaals, da's traditioneel Thais/Isaan en zal (wat) minder spelen bij vrouwen/meisjes uit de Bangkok-area die al wat meer 'verwesterd' zijn.
Wat jij aangeeft klopt aardig denk ik met wat Suk.denkt en geleerd heeft in Thailand.
Suk is nu 43 en moet nog tot haar 55 tigste werken bij Seagate als ze mij niet heeft.
En dan /..55 jaar...geen pensioen en geen spaargeld op een paar THB van Seagate na dan wat ze schijnt mee te krijgen als ze daar vertrekt.
Lekker vooruitzicht vanaf je 22tigste oid tot je 55 tigste als alleenstaande vrouw zo je dagen te slijten :x .

Nu ze mij kent is ze ook wat door Thailand wezen reizen en dat beviel uiteraard wel.
Nieuwe dingen ontdekken, Aandacht als vrouw dus als geliefde ipv altijd alleen zijn etc.
Dus het Holland verhaal vindt ze nog steeds zeer interessant en spannend maar ook heel moeilijk mede vanwege het grote onbekende.
Voordeel is wel dat ik niet iedere dag werk en dus met enige regelmaat thuis ben en zeker de eerste weken zal ik vaak thuis zijn om haar op te vangen en te helpen met van alles en nog wat.
Wat dat betreft zit het wel goed en hier in Ede zitten wel meer o.a Thai en Vietnamese dames die ook zo overgekomen zijn zonder Holland eerst te zien en die zitten hier nog steeds dus dat intregeren lukt meestal denk ik.

Holland heeft gewoon veel goede dingen te bieden ook voor Suk mits ze onze mentaliteit en leefwijze aankan maar ook dat staat en valt met hoe je zelf tov iemand staat denk ik.
Suk. is vrij sociaal en de goedheid zelve dus op dat punt verwacht ik geen problemen.

Afg. nacht weer 1,5 gebeld met Suk.en zoals het er nu voor staat gaat ze 22 January aan de inburgeringscursus beginnen en stopt ze 20 January bij Seagate.

Ze had al wat nachten niet geslapen en had hoofdpijn van het denken net als mij dus voorlopig zitten we op dezelfde lijn :mrgreen:

Mocht er nu nog wat veranderen dan hoor ik dat wel maar aangezien de inb. cursus al betaald is heb ik gezegt dat als ze echt twijfelt ze niet moet gaan zodat ik misschien de cursus nog kan stop zetten.

3 uur later weer telefoon dus ik dacht....oeps.... maar Suk was op weg naar haar werk en vroeg of ze echt mocht komen en of ik het niet lastig vondt dat geregel en gedoe wat er de afg. dagen allemaal is gebeurd en wat er nog gaat komen.
Mijn antwoord kunnen jullie denk ik wel raden .....zeer lastig, hoop geregel maar VAN HARTE WELKOM [$) wat mij betreft.

wordt vervolgt.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#25 Bericht door driver » zondag 02 januari 2011, 10:52

Jim schreef:
driver schreef: en dat DE en Belgie verhaal klopt , mijn dochter en schoonzoon in de US gaan dit binnenkort ook zo doen via Belgie.
laat 'r maar opschieten..
Eind January begin February dit jaar komen ze tijdelijk naar mij toe begreep ik.

mvg driver

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#26 Bericht door Duncan » vrijdag 07 januari 2011, 14:34

Driver,
waarom laat je haar niet eerst eens een paar weken met vakantie overkomen, voordat jullie verder gaan plannen?
Als ze eenmaal weet hoe of wat ze hier kan verwachten kan ze voor zichzelf de knoop makkelijker doorhakken.
Een vrouw die hier doodongelukkig is is ook voor jou niet goed.

Groeten,

Duncan.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#27 Bericht door driver » vrijdag 07 januari 2011, 16:53

Duncan schreef:Driver,
waarom laat je haar niet eerst eens een paar weken met vakantie overkomen, voordat jullie verder gaan plannen?
Als ze eenmaal weet hoe of wat ze hier kan verwachten kan ze voor zichzelf de knoop makkelijker doorhakken.
Een vrouw die hier doodongelukkig is is ook voor jou niet goed.

Groeten,

Duncan.
Vakantie is een moment opname Duncan..dan komt ze bijv. in April 3 weken want langer of later kan niet vanwege haar werk en dan ?....paar dagen bijkomen ....beetje rondkijken her en der ....familiebezoekjes dus meestal aardig en leuk en weer terug naar Thailand.
En vervolgens wslijk toch besluiten dat ze hier naartoe wil want de 3 weken waren toch wel leuk eigenlijk .
Ze is alleen he! al 21 jaar en wil ook graag een ander leven .


Dan zou ze m.i 2 of 3 maanden moeten komen dat kan dus niet want...baan kwijt.
Dus zit ze dan in Thailand als ze terug is op 43 jarige leeftijd alleen en zonder werk.
Moet ik 3 keer oid per jaar naar Thailand toe om haar te zien
of ik laat haar weer 3 mnd hierheen komen en ga dan 2 keer daarheen oid per jaar maar dat wordt mij allemaal te omslachtig allemaal.
Ik werk nog wat als ZZP-er en loop ook werk mis als ik zo vaak weg ga heb ik gemerkt.

Verder heb ik al aangegeven dacht ik dat ik vaak thuis ben doordeweeks omdat ik ook weer weekends werk dus vereenzamen zal ze zeker niet daar zorg ik wel voor.
Daarnaast heb ik al gemeld dat ik geen huismus ben dus ze zal nog heel wat Europa gaan zien als ze hier is en dat vooruitzicht lijkt haar ook wel wat zei ze.
Mocht ze hierheen komen als het lukt en ze krijgt echt heimwee dan kan ze terug en vertrek ik na Juny 2012 ook ri.Thailand omdat ik haar niet kwijt wil maar liever blijf ik om diverse redenen tot mijn 57 tigste ongeveer nog in Nederland wonen liefst met haar.

mvg driver

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#28 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 18 februari 2011, 20:24

Vanaf heden is het niet meer mogelijk het examen te boeken voor 1 april. Mijn vrouw heeft gister de eerst beschikbare datum afgesproken met de nederlandse ambassade en dat is 6 april.

Zij zal dus het examen moeten afleggen met de hogere norm. Zij is wel positief gestemd hierover en zegt dat zij dit wel gaat halen.

Haar motivatie is dat zij zo goed mogelijk nederlands weer leren spreken en schrijven omdat dit voor onze toekomst het beste is. Ik moet zeggen het gaat ook zeer voortvarend.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#29 Bericht door Jim » vrijdag 18 februari 2011, 21:14

NielsGeraedts schreef:Zij is wel positief gestemd hierover en zegt dat zij dit wel gaat halen.
vind je dat zelf ook?
mijn indruk is dat de meeste dames maar wat lopen te prutsen als ze alleen aan het leren zijn.

vooral het onderdeel nazeggen kunnen ze gewoon niet alleen doen.
er moet iemand bij zitten die ze verbetert.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

NielsGeraedts
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 149
Lid geworden op: zondag 08 april 2007, 13:58
Locatie: Swalmen

Re: Verhoging niveau inburgeringsexamen in buitenland

#30 Bericht door NielsGeraedts » vrijdag 18 februari 2011, 21:52

Zij leert niet alleen, volgt op dit moment een cursus van 1mnd in bkk. De leraar houdt mij op de hoogte via de email. Tevens hoor ik de vorderingen dagelijks! Ik heeft zij wekelijks email verkeer met mijn ouders en een aantal nl vriendinnen in zeer acceptabel nl geschreven, dus ja ik heb er wel vertrouwen in. We zullen zien wat de toekomst brengt.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”