egypt air, papieren.

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

egypt air, papieren.

#1 Bericht door superrob » woensdag 08 december 2010, 16:14

Wij hebben bij egypt air geboekt voor volgend jaar juni (voor de reis naar bk natuurlijk) en ik heb een mail gekregen met daarin het boekingsnummer en vertrektijden maar is dit alles wat ik op schiphol moeten laten zien, krijg ik daar mijn fysieke tickets ?

Verder staat er onder het mailtje het volgende:AT CHECK-IN, PLEASE SHOW A PICTURE IDENTIFICATION AND THE DOCUMENT YOU GAVE FOR REFERENCE AT RESERVATION TIME. Ik kan me niet herinneren dat ik tijdens het reserveren ooit paspoort nummers heb opgegeven, heb ik dat nou mis ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: egypt air, papieren.

#2 Bericht door prajak » woensdag 08 december 2010, 16:20

Ja, men verwacht een paspoort in internationaal verkeer en als ik hier domestic vlieg ook paspoort of mijn Thais rijbewijs. Men wil zien wie je bent. En jouw paspoort heb je toch nodig. Er is niets meer aan de hand dan dat. Zo gaat dat met online boeken.

Ik heb wel gehoord dat, als je online boekt, men soms ook het betaalbewijs wil zien. Nou, dat heb je op jouw bankbrief of creditcard staan. Meenemen dus.

superrob
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 11
Lid geworden op: zaterdag 02 oktober 2010, 15:24

Re: egypt air, papieren.

#3 Bericht door superrob » woensdag 08 december 2010, 16:37

prajak schreef:Ja, men verwacht een paspoort in internationaal verkeer en als ik hier domestic vlieg ook paspoort of mijn Thais rijbewijs. Men wil zien wie je bent. En jouw paspoort heb je toch nodig. Er is niets meer aan de hand dan dat. Zo gaat dat met online boeken.

Ik heb wel gehoord dat, als je online boekt, men soms ook het betaalbewijs wil zien. Nou, dat heb je op jouw bankbrief of creditcard staan. Meenemen dus.
Ja dat ze dat paspoort verwachten dat is heel logisch. Het gaat mij erom dat ze zeggen dat ik de paspoortnummers zou hebben opgegeven tijdens het reserveren. Ik heb nooit paspoort nummers op hoeven geven. De laatste keer dat ik bijvoorbeeld bij ryanair tickets boekte moest ik ook gewoon paspoortnummers opgeven alleen bij egyptair dus niet daarom vind ik het vreemd dat ze wel stellen dat ik dat gedaan zou hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: egypt air, papieren.

#4 Bericht door prajak » woensdag 08 december 2010, 16:46

Ik heb begrepen dat dit meer voor komt. Daar hadden we het laatst hier ook over in een item. Soms moet je dat opgeven, soms weer niet. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Neem jouw uitgeprinte info mee en het zal goed komen.....

dennis118
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: donderdag 14 oktober 2010, 13:04

Re: egypt air, papieren.

#5 Bericht door dennis118 » woensdag 08 december 2010, 20:26

superrob schreef:Wij hebben bij egypt air geboekt voor volgend jaar juni (voor de reis naar bk natuurlijk) en ik heb een mail gekregen met daarin het boekingsnummer en vertrektijden maar is dit alles wat ik op schiphol moeten laten zien, krijg ik daar mijn fysieke tickets ?

Verder staat er onder het mailtje het volgende:AT CHECK-IN, PLEASE SHOW A PICTURE IDENTIFICATION AND THE DOCUMENT YOU GAVE FOR REFERENCE AT RESERVATION TIME. Ik kan me niet herinneren dat ik tijdens het reserveren ooit paspoort nummers heb opgegeven, heb ik dat nou mis ?
wij hebben dit ook met onze tickets. tijdens het boeken hebben wij ook geen paspoortgegevens ingevuld. Dit hoeft pas te worden ingevuld bij het online inchecken (mits je hiervoor kiest uiteraard). wij vliegen trouwens niet met egypt air.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: egypt air, papieren.

#6 Bericht door joepattaya » donderdag 09 december 2010, 03:23

belangrijk is dus dat je je paspoort meeneemt MET EEN GELDIGHEID VAN MINIMAAL 6 MAANDEN BIJ VERTREK UIT THAILAND en dat je je boekingsnummer meeneemt.
Verder is het zinvol dat je bij het boeken dezelfde namen (voornamen en achternamen) gebruikt hebt zoals gedrukt in de paspoorten.
Om te verifieren dat de boeker ook werkelijk de reiziger is (veiligheid voor meerdere partijen) wordt er vaak ooknog gevaagd naar de creditcard die gebruikt is bij het boeken. In de meeste gevallen wordt dat ook nog eens benadrukt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Borowolf
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 794
Lid geworden op: zondag 17 oktober 2010, 08:05
Locatie: Chiang Mai

Re: egypt air, papieren.

#7 Bericht door Borowolf » donderdag 09 december 2010, 11:08

Inderdaad. Als je geboekt hebt met een creditcard, neem diezelfde creditcard dan mee. Meestal wordt ook expliciet aangegeven dat je die moet meenemen. Misschien wordt dat wel bedoeld met "het document"?
De hel is op het moment leeg. Alle duivels zitten op aarde.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: egypt air, papieren.

#8 Bericht door pong » vrijdag 10 december 2010, 14:22

[quote="superrob"] krijg ik daar mijn fysieke tickets ?
quote]
Die krijg je dus al bijna 2 jaar niet meer. ECHTE paper tickets zijn al lang afgeschaft. Mensen denken soms nog wel dat ze een ticket hebben-maar dat is enkel een print van het echte=ELECTRONISCH ticket. Je kan met enkel je pas (let er wel op dat je naam bij boeking precies hetzelfde is als in je pas-voor iedereen in je groep) inchekcen en dan krijg je de BOARDINGPas-dat is dus GEEN ticket, waar je stoelnr. op staat. Vermoedelijk ook meteen al die voor CAI-BKK.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”