backpacken in het mooie thailand.

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: backpacken in het mooie thailand.

#31 Bericht door Duiker » woensdag 26 januari 2011, 19:15

Ho ho ho, heer Prajak, ik zou je niet durven te vergelijken met de persoon op de genoemde foto. Immers, voor de ouderen hebben wij respect. Toch wordt er een quote van u getoond, met een foto eronder. Daar een en een twee is, zou ik denken dat deze foto toch van iemand moet zijn. Misschien kan joepattaya wat uitleg geven?
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: backpacken in het mooie thailand.

#32 Bericht door prajak » donderdag 27 januari 2011, 16:29

Ja, heer Duiker, ge verbetert uw opmerking met het woord "ouderen" ! Daar wil ik u toch eens ernstig :D :D op aanspreken. De gewoonte in dit forum is dat wij medeforumleden, zelfs als zij van aanmerkelijk gevorderde leeftijd zijn, laat ik zeggen: boven de 49, aanspreken als semi-ouderen !

Joep zal ongetwijfeld een verklaring hebben voor het plaatsen van de foto van dit tandenloze moeke. En het moeke zelf zal een verhaal kunnen vertellen waar we van schrikken. De sporen van armoede en keihard werken staan diep in het gelaat gegrift. Ze leefde voornamelijk in de tijd dat er geen medische zorg was voor de armen en ze op het rijstveld haar karige hap moest verdienen, met een huis vol koters en kleinkoters en geen poen voor de tandarts....

Khun Yaay ! Respekt voor al deze Yaays die hebben geholpen Thailand op te bouwen en er niks voor terugkregen. Ja, misschien een 500 baht per maand pensioen. Ik kom deze moekes tegen op het postkantoor als ze hun cheque komen verzilveren. Meer dan 500 baht komt er niet uit de geldlade !

Over postkantoor gesproken, heden kreeg ik twee brieven aangeleverd door de postbode, die komt twee keer per week met normale post, en een brief was van de ING en een was van een autolease bedrijf. De laatste was dus niet voor mij. Ik bracht hem terug naar het postkantoor, naar het sorteercentrum. Men viel welhaast van zijn stokje ! Niet omdat de brief verkeerd was bezorgd, postbodes zijn ook gewone mensen, maar omdat ik hem terugbracht. Een Thai had hem in het ronde archief gedeponeerd...........

Plaats reactie

Terug naar “Steden”