Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bkkjourney
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 123
Lid geworden op: zaterdag 27 oktober 2007, 17:43

Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#1 Bericht door bkkjourney » zaterdag 27 november 2010, 10:22

Op diverse internet fora gaat het gerucht rond dat vanaf 17 januari 2011 het niet meer mogelijk zou zijn om buiten de EU met een "Maestro" bankpas geld te pinnen. Wat is hier van waar? Indien het namelijk alleen nog mogelijk zou zijn met een creditkaart, dan worden klanten behoorlijk op kosten gejaagd (€5 - €10 per pintransactie).

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#2 Bericht door joepattaya » zaterdag 27 november 2010, 10:30

bkkjourney schreef:Op diverse internet fora gaat het gerucht rond dat vanaf 17 januari 2011 het niet meer mogelijk zou zijn om buiten de EU met een "Maestro" bankpas geld te pinnen. Wat is hier van waar? Indien het namelijk alleen nog mogelijk zou zijn met een creditkaart, dan worden klanten behoorlijk op kosten gejaagd (€5 - €10 per pintransactie).
Op een Belgisch forum heb ik wel kunnen lezen dat in SOMMIGE niet-Europese landen het pinnen wordt beperkt.
Ik kan eigenlijk alleen maar zeggen: Bel even naar je bank!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 27 november 2010, 10:52

De Belgische banken hebben per 17 januari 2011 besloten dat in een aantal landen de bankpas met een maestro logo geblokkeerd gaat worden. Dan kan je niet meer pinnen met een Belgische bankkaart. Zover mij bekend is het alleen Belgie die deze maatregel neemt. Dit tot verbazing van ander Europese landen.

Belgische banken doen dit omdat die vinden dat in di landen "skimming" teveel voorkomt.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#4 Bericht door pong » zondag 28 november 2010, 04:25

ja klopt-het zijn de Belzen. zo zie je maar weer eens-gewoon PRECIES lezen en je bij elk ''gerucht'' meteen afvragen wat er precies aan de hand is-altijd nuttig.
Er is nog een maar: het gaat nl. om de magneetstreepfunktie (met die Chip schijnt skimmen nog steeds niet erg eenvoudig te zijn).. EN helaas spekulaas-zoals je weet wordt er hier in Thaild nog enkel met magneetstreep gewerkt en niet met chip.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#5 Bericht door dutch » zondag 28 november 2010, 05:23

Kreeg onlangs mijn nieuwe ABN creditcard toegestuurd en deze moest middels een transactie (bij een Maestro logo) geactiveerd worden.Kon dus bij de Bangkok Bank.
Heb gisteren even op de website van ABN gekeken of daar is vermeld zou staan? Noppes ,dus!
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#6 Bericht door printen44 » zondag 28 november 2010, 06:16

pong schreef:ja klopt-het zijn de Belzen. zo zie je maar weer eens-gewoon PRECIES lezen en je bij elk ''gerucht'' meteen afvragen wat er precies aan de hand is-altijd nuttig.
Er is nog een maar: het gaat nl. om de magneetstreepfunktie (met die Chip schijnt skimmen nog steeds niet erg eenvoudig te zijn).. EN helaas spekulaas-zoals je weet wordt er hier in Thaild nog enkel met magneetstreep gewerkt en niet met chip.
De chip is niet te skimmen. De nieuwe ATM's in Thailand kunnen de chip lezen, maar omdat bij veel bankpassen van Thaise banken die chip niet is geactiveerd, dus niet gepersonaliseerd, wordt vrijwel oberal nog de magneetstrip gebruikt. Maar dat zal niet lang meer duren. Dan zullen de ATM's in Thailand ook de chip lezen.

Daarom is het zo verwonderlijk dat de Belgen die Maestro maatregel genomen heeft. Andere Europese landen volgen dat niet. Als ik goed gelezen heb, is ook de VS door de Belgen in de ban gedaan. Erg stom, want de meeste transacties worden in de VS uitgevoerd. Maar ja, het zijn Belgen niet waar. [8)

rob kaen
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 680
Lid geworden op: maandag 14 september 2009, 13:48

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#7 Bericht door rob kaen » zondag 28 november 2010, 06:39

Er rijden drie Belgen over de wallen in Amsterdam. Ze zien een leuke hoer en ze stoppen. Eén van de Belgen stapt uit en loopt naar de hoer toe. Hij vraagt aan haar hoeveel een nummertje kost.
Waarop ze antwoordt: "50 euro voor en 75 euro achter." De Belg achterin de auto hoort wat de hoer zegt en hij vraagt aan de andere Belg: "Waarom moet ik nou meer betalen?" is het echt waar zegt die kan ik ook pinnen!!!


Aan hard lopen heb je niks je moet op tijd vertrekken

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#8 Bericht door Gijs-CNX » zondag 28 november 2010, 06:49

printen44 schreef:
pong schreef:ja klopt-het zijn de Belzen. zo zie je maar weer eens-gewoon PRECIES lezen en je bij elk ''gerucht'' meteen afvragen wat er precies aan de hand is-altijd nuttig.
Er is nog een maar: het gaat nl. om de magneetstreepfunktie (met die Chip schijnt skimmen nog steeds niet erg eenvoudig te zijn).. EN helaas spekulaas-zoals je weet wordt er hier in Thaild nog enkel met magneetstreep gewerkt en niet met chip.
De chip is niet te skimmen. De nieuwe ATM's in Thailand kunnen de chip lezen, maar omdat bij veel bankpassen van Thaise banken die chip niet is geactiveerd, dus niet gepersonaliseerd, wordt vrijwel oberal nog de magneetstrip gebruikt. Maar dat zal niet lang meer duren. Dan zullen de ATM's in Thailand ook de chip lezen.

Daarom is het zo verwonderlijk dat de Belgen die Maestro maatregel genomen heeft. Andere Europese landen volgen dat niet. Als ik goed gelezen heb, is ook de VS door de Belgen in de ban gedaan. Erg stom, want de meeste transacties worden in de VS uitgevoerd. Maar
het zijn Belgen niet waar. [8)




Hallo, dat is toch dat stukje land tussen NL en FR wat is verdeeld in tweeën en nog steeds geen regering heeft? pfffff met creditcard kun je nog overal pinnen, muz vd Belgen :mrgreen:
Tja.... het is genoeg geweest.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#9 Bericht door printen44 » zondag 28 november 2010, 08:07

Ook de belgen kunnen met de creditcard overal pinnen. Niet met een Belgische bankkaart. De zgn. betaalpas

Manos
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: dinsdag 05 juli 2005, 11:55

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#10 Bericht door Manos » maandag 29 november 2010, 11:49

Ben het in de bank gaan vragen en het klopt dat ze gaan blokeren.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#11 Bericht door dutch » maandag 29 november 2010, 12:34

Manos schreef:Ben het in de bank gaan vragen en het klopt dat ze gaan blokeren.
Welke bank en waar?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#12 Bericht door joepattaya » dinsdag 30 november 2010, 02:22

dutch schreef:
Manos schreef:Ben het in de bank gaan vragen en het klopt dat ze gaan blokeren.
Welke bank en waar?
Haha ja, alsof we allemaal weten waar Manos zijn bank is. :?:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#13 Bericht door chinaski » maandag 06 december 2010, 10:23

Inderdaad weer alleen bij ons Belgen :| , en is gewoon inhaligheid bij de banken; aan afhalingen met CC verdienen ze meer.
Niet alle banken doen hieraan mee. Google.
Black is the colour of my true love's hair.

robbie
kenner
kenner
Berichten: 96
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 19:25
Locatie: belgië

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#14 Bericht door robbie » woensdag 15 december 2010, 13:23

Gisteren bij paribas-fortis geweest en mijn maestrokaart voor een periode van 1 jaar laten deblokkeren.
duurde welgeteld 2 minuutjes.
men vroeg wel naar de reden, die men ook netjes op het formulier vermeldde bestemd voor de anti-fraude afdeling.
Voor vakantie kan men de kaart op simpel verzoek 1, 2 of meer weken deblokkeren,
gewoon vertrek en einddatum opgeven.

Nu nog 17 januari afwachten voor een test.

chinaski
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: zondag 29 oktober 2006, 23:05
Locatie: Klein Brabant

Re: Maestro vanaf 17-01-2011 > waar of niet waar

#15 Bericht door chinaski » vrijdag 17 december 2010, 09:15

robbie schreef:Gisteren bij paribas-fortis geweest en mijn maestrokaart voor een periode van 1 jaar laten deblokkeren.
duurde welgeteld 2 minuutjes.
men vroeg wel naar de reden, die men ook netjes op het formulier vermeldde bestemd voor de anti-fraude afdeling.
Voor vakantie kan men de kaart op simpel verzoek 1, 2 of meer weken deblokkeren,
gewoon vertrek en einddatum opgeven.

Nu nog 17 januari afwachten voor een test.
Goed dat. Maar ik vrees dat dit bij Argenta en Keytrade niet zal lukken. Ga het uiteraard wel eens vragen.
Bij Deutsche Bank (die hieraan niet meedoen) is het 2,50 euro per afhaling (met maestro én mastercard)
Black is the colour of my true love's hair.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”