Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#1 Bericht door Fritsie » woensdag 17 november 2010, 16:35

Goed voorbeeld doet goed volgen. Naar aanleiding van het bericht van Borowolf, waarbij een groepje Nederlanders prive een lerares inhuurt om zich de Thaise taal machtig te maken, vroeg ik me af of daar ook interesse voor is in Bangkok. Enkele uren per week bijvoorbeeld, doordeweeks of in het weekend. We huren zelf de docent, wat voordeliger zal zijn maar vooral ook meer flexibiliteit geeft. Qua lokatie zou de les het beste kunnen plaatsvinden ergens in de buurt van een BTS of MRT station. Niveau (beginner of gevorderde) zal afhangen van de aanmeldingen. Laat via een bericht even weten als je interesse hebt, dan ga ik er achter aan (lokatie en lerares).

Fritsie

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#2 Bericht door prajak » woensdag 17 november 2010, 16:46

Weer een uitstekend idee van een NL-er om mensen de taal te doen leren. Je kunt daarbij ook anderstaligen nemen want de leraar/es zal als tweede taal Engels hebben. Dat maakt de markt wat groter voor je.

Ja, ik heb wel wat losgemaakt met mijn noeste arbeid zeg ! Ik denk dat ik maar eens een vette provisie ga vragen en omdat ik geen werkvergunning heb dient betaling plaats te vinden in natura. Ik heb net iets gepend in het onderwerp "stroopwafels", om zo maar iets te opperen..... Ho ho, geheel op strikt vrijwillige basis maar wel moreel verplicht natuurljk.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#3 Bericht door jumbo » donderdag 18 november 2010, 02:39

Fritsie schreef:Goed voorbeeld doet goed volgen. Naar aanleiding van het bericht van Borowolf, waarbij een groepje Nederlanders prive een lerares inhuurt om zich de Thaise taal machtig te maken, vroeg ik me af of daar ook interesse voor is in Bangkok. Enkele uren per week bijvoorbeeld, doordeweeks of in het weekend. We huren zelf de docent, wat voordeliger zal zijn maar vooral ook meer flexibiliteit geeft. Qua lokatie zou de les het beste kunnen plaatsvinden ergens in de buurt van een BTS of MRT station. Niveau (beginner of gevorderde) zal afhangen van de aanmeldingen. Laat via een bericht even weten als je interesse hebt, dan ga ik er achter aan (lokatie en lerares).

Fritsie
ik ken een goede en iet dure jongedame / lerares die ook duidelijk engels spreekt
mocht je haar telefoon en/of email willen hebben weet je me te vinden
en uiteraard alleen gegeven als je stroopwafels en worstenbroodjes besteld.... :P :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#4 Bericht door Fritsie » donderdag 18 november 2010, 05:55

jumbo schreef: ik ken een goede en iet dure jongedame / lerares die ook duidelijk engels spreekt
mocht je haar telefoon en/of email willen hebben weet je me te vinden
en uiteraard alleen gegeven als je stroopwafels en worstenbroodjes besteld.... :P :P
Mocht een en ander doorgaan dan verwacht ik dat er iedere week een bestelling geplaatst zal worden voor stroopwafels......Uiteindelijk moet je het nuttige met het aangename combineren! Voor de lokatie heb ik al een geschikte optie gevonden, 5 min lopen vanaf BTS Onnut. Ruimte voor ongeveer 10 personen. Laat die aanmeldingen maar komen! [$)

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#5 Bericht door Ben » donderdag 18 november 2010, 06:12

Fritsie schreef:
jumbo schreef: ik ken een goede en iet dure jongedame / lerares die ook duidelijk engels spreekt
mocht je haar telefoon en/of email willen hebben weet je me te vinden
en uiteraard alleen gegeven als je stroopwafels en worstenbroodjes besteld.... :P :P
Mocht een en ander doorgaan dan verwacht ik dat er iedere week een bestelling geplaatst zal worden voor stroopwafels......Uiteindelijk moet je het nuttige met het aangename combineren! Voor de lokatie heb ik al een geschikte optie gevonden, 5 min lopen vanaf BTS Onnut. Ruimte voor ongeveer 10 personen. Laat die aanmeldingen maar komen! [$)
Ik ken nog wel een leuke lokatie op Suk 23 kan je meteen het geleerde in praktijk brengen :D

Maar een cursus is idd een goed idee op deze manier .

Heerlijk Back to school
http://www.youtube.com/watch?v=g0XLKcMoXRE

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#6 Bericht door Fritsie » donderdag 18 november 2010, 06:26

Ben schreef: Ik ken nog wel een leuke lokatie op Suk 23 kan je meteen het geleerde in praktijk brengen :D

Maar een cursus is idd een goed idee op deze manier .

Heerlijk Back to school
http://www.youtube.com/watch?v=g0XLKcMoXRE
Maar dan is de kans groot dat je met een Isaan dialect gaat praten :roll:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#7 Bericht door Mart » donderdag 18 november 2010, 06:29

Na het bekijken van de trailer, heb ik besloten om ook mee te doen ........ mits ik reiskosten vergoeding krijg :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#8 Bericht door Fritsie » donderdag 18 november 2010, 07:49

Heel goed Mart, je bent nooit te oud om te leren :D . En wat vervoer betreft, binnen Bangkok bied ik jou als erelid / ex-kmando gratis vervoer aan per luxe Mercedes bus. Echter het traject Jungle - Bangkok is voor eigen rekening. Voor stroopwafels wordt gezorgd!
Laatst gewijzigd door Fritsie op woensdag 15 december 2010, 04:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#9 Bericht door Borat » dinsdag 14 december 2010, 18:13

En Fritsie hoe loopt het met de aanmeldingen? Het zou jammer zijn als dit idee dood zou bloeden....

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 405
Lid geworden op: donderdag 26 april 2007, 21:04
Locatie: Bangkok

Re: Thais leren voor beginners/gevorderden in Bangkok

#10 Bericht door Fritsie » woensdag 15 december 2010, 04:05

Borat schreef:En Fritsie hoe loopt het met de aanmeldingen? Het zou jammer zijn als dit idee dood zou bloeden....
Storm. Er is inmiddels al een wachtlijst :D :D

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”