Honden ...huisdieren...

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Honden ...huisdieren...

#16 Bericht door Mart » donderdag 23 december 2010, 08:48

hansy schreef:@ greenthaiway

We gaan heel erg ons best doen om Lucky er net zo uit te laten zien als Duddy. Ik heb mijn hele leven honden in mijn omgeving gehad, maar dit hondje is toch een apart geval.
Met respect, jij - cq jullie - zijn ook een apart geval.
Mijn bijzondere waardering.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#17 Bericht door hansy » donderdag 23 december 2010, 11:57

Mart schreef:
hansy schreef:@ greenthaiway

We gaan heel erg ons best doen om Lucky er net zo uit te laten zien als Duddy. Ik heb mijn hele leven honden in mijn omgeving gehad, maar dit hondje is toch een apart geval.
Met respect, jij - cq jullie - zijn ook een apart geval.
Mijn bijzondere waardering.
Dank je Mart,
We konden dat scharminkeltje niet aan haar lot overlaten temeer omdat ze blijkbaar heel bewust voor ons had gekozen.
Ze liet zich gewoon niet wegsturen, waar we in het begin best moeite voor gedaan hebben.
Ik zie het maar als iets karmisch, iets wat op ons pad is gekomen en waar we twee dingen mee konden doen.
Wegsturen of accepteren, we hebben dus voor het laatste gekozen.
Laatst gewijzigd door hansy op donderdag 23 december 2010, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Honden ...huisdieren...

#18 Bericht door Edje » donderdag 23 december 2010, 12:35

Alleen voor een konijn heb ik nog niks kunnen ontdekken.

[/quote
Hoezo? Wortels in overvloed. :D
Groetjes; Edje

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Honden ...huisdieren...

#19 Bericht door Mart » donderdag 23 december 2010, 12:51

Edje schreef:Alleen voor een konijn heb ik nog niks kunnen ontdekken.

Hoezo? Wortels in overvloed. :D
Wouter, groeit er bij jullie geen gras :?: Ik breng wel een zak konijnen korrels mee :lol: en wegens overcompleet een aantal jonge kippen
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#20 Bericht door hansy » donderdag 27 januari 2011, 15:26

In een eerder bericht schreef ik dat er bij Lucky een echo was gemaakt om te kijken of ze gedekt was. We konden toen niets ontdekken, te vroeg. Als snel bleek dat ze toch gedekt was. Een Xray wees uit dat er mogelijk 3 puppies in haar buikje zaten. Gisteren was het dus zover, er kwamen echter slechts 2 puppies tevoorschijn en we verwachtten er dus 3. Na twee uur wachten besloten we toch maar naar de dierenarts te gaan. Midden in de nacht zijn er niet zoveel dierenklinieken open, dus het hele spul in de auto en op weg naar Bangkok. Daar aangekomen bij een 24 uur kliniek bleek dus na een Xray dat het er maar 2 waren. Een reutje dat nu Happy heet en een Teefje dat we Money genoemd hebben. Een Thais gebruik om je huisdieren een naam te geven waar je in het leven mits je er goed voor zorgt, voldoende van zal krijgen. Lucky, Happy en Money.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0t0nchgANVE[/youtube]

hansy
Expat
Expat
Berichten: 102
Lid geworden op: donderdag 10 augustus 2006, 09:33
Locatie: Pathum Thani, Khlong Neung
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#21 Bericht door hansy » dinsdag 15 februari 2011, 21:23

Update puppies,

Het gaat goed met de puppy's, met Lucky iets minder. Ze was erg verzwakt na de bevalling en dat was een stevige knauw voor haar immuunsysteem. De Demodex en infecties konden hierdoor weer de overhand krijgen. Maar Happy en Money groeien als kool, Happy woog bij zijn geboorte 193 gr. en Money 184 gr. Nu bijna 3 weken later weegt Happy 992 gr. en Money 820 gr. Happy is een echte vetzak aan het worden en zal waarschijnlijk flink wat groter als Lucky en Money worden. Happy heeft echt het uiterlijk en uitstraling van een reutje en en het is duidelijk te zien dat de vader een Thaise Ridgeback is. Money gaat meer op een Shih Zhu lijken en heeft een echt vrouwelijk snoetje. De oogjes van Money waren het eerste open, na 15 dagen, Happy heeft er 4 dagen langer over gedaan, de luilak. Die vond dat donkere wereldje wel prima zo, liggend op zijn rug.

De dierenarts adviseerde om de pups na een week bij de moeder weg te halen en met de fles groot te brengen. Na diverse artikelen en forums gelezen te hebben hebben we besloten dat niet te doen. Echte moedermelk is de beste garantie voor een sterk immuunsysteem en de pups groot te brengen op geitenmelk in poedervorm is eigenlijk een garantie voor twee zwakke hondjes met een sterk verlaagd immuunsysteem.
De Demodex hebben ze na een week toch al te pakken en echte moedermelk geeft ze veel meer power om dit te bevechten.

Ik heb op het internet een mogelijk wondermiddel gevonden, "Neem Olie", http://www.doggiesparadise.com/neem-tea-tree-oil.shtml, dit is nota bene een inheemse boom en heet hier "Sadao" en wordt hier voor van alles gebruikt, de jonge scheuten met bloemen worden hier als groente gegeten en de olie uit de zaden wordt als medicijn gebruikt voor allerlei kwalen en als anti-luis middel om vruchtbomen mee te besproeien. Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Azadirachta_indica.

We hebben een fles zuivere koud geperste Neem Olie besteld, niet goedkoop voor Thaise begrippen, halve liter voor € 30,00, maar dat is nog steeds veel goedkoper dan een bezoek aan de dierenarts.

Happy heeft helaas inmiddels een klein plekje aan zijn achterpoot waar de Demodex mijten zich hebben genesteld, dit behandelen we nu met een spray en een crème en het lijkt er op dat dit niet groter wordt en als het goed is hebben we morgen het wonder middel.

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Hans, Au, Lucky, Happy & Money

greenthaiway
Expat
Expat
Berichten: 2376
Lid geworden op: donderdag 01 maart 2007, 21:28
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#22 Bericht door greenthaiway » woensdag 16 februari 2011, 03:43

@ hansy,

Hoop dat Lucky alsnog hersteld...
Happy en Money zien er gezond uit met een groot knuffel gehalte :mrgreen:
Leuk om deze foto's van het tweetal te bekijken.
Sterkte met Lucky en haar pups.

Gebruikersavatar
changgarden
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 66
Lid geworden op: dinsdag 15 juli 2008, 05:46
Locatie: Mae Chan - Chiang Rai
Contacteer:

Re: Honden ...huisdieren...

#23 Bericht door changgarden » vrijdag 18 februari 2011, 02:51

wij hebben sinds 2 maanden 5 puppy's rondlopen, kruising van een Syberische Husky en een vuilnisbakkie uit het dorp.

Helaas, door familieomstandigheden, moesten wij onverwijld naar Nederland toen de beestjes net waren geboren. Onze huishoudster heeft op de beestjes gepast. Na een paar weken is de moeder (de Husky) weggelopen, ze miste ons...., en niet meer teruggekomen.

Nu hebben wij besloten 3 puppys te houden.
Als iemand nog een puppy wil: ik heb een bruin en zwart/wit hondje over; gratis af te halen.
Alletwee hebben ze een mooie tekening; de 'husky' achtergrond is goed te zien.

Verder ben ik op zoek naar een Husky pup - mannetje.
Wie me helpen kan, graag.
Ik woon in Mae Chan - Chiang Rai.

------
groeten uit het mooie noorden.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”