Permanent verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Permanent verblijf

#46 Bericht door Kees » dinsdag 28 september 2010, 06:47

Jim schreef:
joepattaya schreef:Ik zou ontzettend graag de termen "oudjes" en "jongelui" door de gebruikers gedefinieerd willen zien.
oudjes: 50+
jongelui: 35-

daar tussen de oudere jongeren (of jongere ouderen)
Ik had gehoopt dat de oudjes 65+ zou zijn.
Lekker als je 55 ben :cry:
Niet klagen, maar dragen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Permanent verblijf

#47 Bericht door prajak » dinsdag 28 september 2010, 06:51

" Thailand verdient aan het toerisme veel meer dan aan de ouwelui die hier hun pensioen komen spenderen. "

Ja, logisch, er zijn vele malen meer toeristen dan emigranten en expats in dit land. Maar ik spendeer hier ieder jaar 5 ton baht. Dat zie ik Teun Toerist niet doen. En helemaal niet Robert Rugzak.

En als Sert zich ergert aan de items voor semi- en echte ouderen, wel, open een aantal topics voor de jeugd. Maar niet over s@x alleen hoor. Want dat is voor iedere leeftijd.

En nu zal Sert wel over de trildingen beginnen......ik weet wat ik over ons afroep !

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Permanent verblijf

#48 Bericht door RuudThai » dinsdag 28 september 2010, 07:11

Sert schreef:Feit is helaas dat Thailand niet slechts een pensioenbestemming is voor ouwelui. Het is in veel grotere mate een vakantie bestemming met daaraan gekoppeld de toeristen industrie. Thailand verdient aan het toerisme veel meer dan aan de ouwelui die hier hun pensioen komen spenderen.
Thailand zal inderdaad meer een vakantiebestemming zijn dan een soort rusthuis voor senioren. Maar dat geldt dan wel voor de toeristische delen van het land.
Hier in dit deel van de Isaan zie je voornamelijk oudere farang. Wat moet een jongere hier nou doen?
Ik zie er een paar: 2 Mormoonse zendelingen in de bekende outfit (zwarte lange broek, wit overhemd, fietshelm, mountainbike) en tegenwoordig een geheel gezin, die ik ook van mormoonsheid verdenk, want ik zie een keurig echtpaar met een stuk of 7 kinderen (Mormonen hebben veel hormonen :D ) die er uitzien als de Nederlandse kinderen op een reformatorische school. Hoe komen die zieltjeswinners toch aan een visum, vraag ik mij dan af!
Meer buitenlandse jongeren zie ik niet in de stad.

Maar jonge buitenlanders die in een bedrijf werken zie je hier niet. Dat zal wel zo in de hele Isaan zijn, misschien uitgezonderd steden als Udon Thani, Khon Kaen en Khorat.
Het lijkt mij prima dat er jongeren zijn die proberen zich ondanks alle Thaise voetangels en klemmen hier te vestigen en een baan te vinden of een bedrijf op te zetten.
Kan een verrijking van het bedrijfsbestand betekenen door de Westerse knowhow.
Laat er maar eentje beginnen met een kaasmakerij...... ;) :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Permanent verblijf

#49 Bericht door prajak » dinsdag 28 september 2010, 07:19

Toe te juichen. En ik weet nog wel meer. Een krokettenfabriek, een fricandellenkokerij, een haringkweker en een palingroker......... Er ligt hier een markt open voor jongelieden die de mouwen willen opstropen. Laat ik tenslotte fijntjes wijzen op het vriendelijke vestigingsklimaat in de regio Nongkhai met tenminste EEN vaste afnemer in de buurt......

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1007
Lid geworden op: woensdag 26 augustus 2009, 21:56
Locatie: nongkhai

Re: Permanent verblijf

#50 Bericht door yandre » dinsdag 28 september 2010, 08:31

hallo prajak
ga me nu niet lekker maken een warme vette paling
liefst uit zee heerlijk vers dan niet maanden oud.

ging als jongen altijd met mijn vader mee naar de rokerij op
scheveningen van kraan heette hij dacht ik heeft er nu een
winkel van gemaakt al 10 tallen jaren .
dan waren ze nog warm heerlijk en dan kon je breuk kopen
veel goedkoper maar in smaak proefde je het niet
water loopt in mond hier

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Permanent verblijf

#51 Bericht door elst99 » dinsdag 28 september 2010, 08:49

Waarom moeten het dan toch weer bisniszaken, wezen om de ouwe farang aan "hun trekken"te laten komen, je weet toch bij voorbaat dat daar, hier in Thailand en zeker in de Isan, geen droog brood mee te verdienen valt. Dat is dus niet de markt verkennen en met een niet zo groot pensioen 1x pm. of kaas of gerookte vis. Niet aan beginnen jongelui, gedoemt te mislukken.
Sert volgens mij, oude ambtenaren! Geen idee van marktwerking!
Als die oudjes is kwamen duiken of een cursus nemen daar kunnen deze jongens wat mee.
Is Thailand gaan verkennen en niet op hun stek blijven zitten, weten ze gelijk iets over de prijzen buiten de Isan. Want wees eerlijk, kan dan wel erg goedkoop zijn en rustig, maar is het niet hetzelfde als in Nederland achter de geraniums zitten en buiten BVN en je laptop, sociale armoe?
Van een paar waar ik goed kontakt mee heb, die een sociaalnet hebben ok. daar zal ik niets van zeggen, maar met sommige heb ik medelijde.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Permanent verblijf

#52 Bericht door joepattaya » dinsdag 28 september 2010, 09:45

Sodeju............dus vanaf volgend jaar behoor ik tot de oudjes of is dat met ingang van 51 en ouder.....?
Dan heb ik nog een jaar uitstel :ugeek:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Permanent verblijf

#53 Bericht door elst99 » dinsdag 28 september 2010, 09:52

Joe, soms voel ik me 18 en heel soms 81, maar je bent net zo jong als je je gedraagd toch?
Zolang je omgeving nog goed op je reageert en je niet steeds in herhaling valt ach dan valt het nog wel mee! Voor mij, met 51 begin je pas te leven, kun je nagaan! En je zit in Pattaya toch nog midden in het "leven". Kan me niet voorstellen dat ze daar geraniums hebben, hoogstens vergeet me nietjes.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 264
Lid geworden op: donderdag 03 november 2005, 13:27
Locatie: Bangkok/Hua Hin

Re: Permanent verblijf

#54 Bericht door Emanuel » dinsdag 28 september 2010, 09:59

Ik denk dat het voor jongeren heel goed mogelijk is om hier in Thailand succesvol te zijn.
(Ben zelf ook onder de 30 and woon hier al een aantal jaar gelukkig.)

Veel mensen verwachten echter dat het gemakkelijk is. In tegenstelling tot NL wordt hier niet alles in je schoot geworpen.
Ouderen die een pensoen of iets dergelijks hebben zullen gemakkelijker de stap kunnen maken, omdat ze inkomen hebben.

Veel jongeren hebben natuurlijk nog geen gelegenheid gehad om dat op te bouwen. Ik denk dat daar het belangrijkste verschil ligt, aangezien de banen voor buitenlanders hier natuurlijk niet voor het oprapen liggen.
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Permanent verblijf

#55 Bericht door Sert » dinsdag 28 september 2010, 15:13

joepattaya schreef:Ik zou ontzettend graag de termen "oudjes" en "jongelui" door de gebruikers gedefinieerd willen zien.
Dan weet ik tenminste in welke hoek ik sta.
Een definitie, onderbouwd met leeftijden is voldoende, ik zit niet te wachten op karakter-profielen. ;)
dutch schreef:Ik geloof dat Sert daar nogal een punt van maakte dus............??
Ah, kennelijk ligt de bal bij mij 8-)

Ik ga geen grenzen noemen, want die zijn erg afhankelijk van waar iemand leeft en hoe iemand zich voelt.
Iemand die de grenzen opzoekt en zich volgend jaar oud denkt te voelen, die is zeker oud.
De opmerkingen die ik eerder gequote heb, zijn van mensen die ik oud vind, dankzij hun opmerkingen.
Iemand van 60 die geniet van z'n leven en op kan schieten met mensen van alle leeftijden, en daar ook nog van kan genieten, die is jong.

Mijn referentiekader is het eiland waar ik woon. Hier wonen en werken meer dan duizend farang, van 20 tot 70. Leeftijd is hier totaal niet belangrijk. Wat ik persoonlijk wel vaker opmerk, is dat mensen tot een jaar of 25 minder hebben meegemaakt en een kleiner referentiekader hebben. Dat is niet negatief; een oudere kan zich in een jongere verplaatsen, maar niet andersom. In plaats van dat verschil negatief te benadrukken, zoals op dit forum met regelmaat gebeurt, kun je ook proberen om er iets positiefs uit te laten komen.

Aangezien ik hier een eigen bedrijf heb en mijn inkomsten volledig in Baht zijn, liggen mijn interesses in andere gebieden dan de hoofdmoot aan onderwerpen op dit forum. Het zal o.a. aan mij zijn om daar verandering in aan te brengen, en ik denk dat ik dat met enkele onderwerpen wel gedaan heb.

Punt blijft dat dit forum een eenzijdige populatie heeft en niet uitnodigend is voor jongeren. En daarmee zijn meer mensen het met mij eens dan ik verwacht had.
Geraniums doen het beter in Nederland dan in Thailand. Als je daar graag achter zit.....

prajak schreef:...Maar niet over s@x alleen hoor. Want dat is voor iedere leeftijd.
En nu zal Sert wel over de trildingen beginnen......ik weet wat ik over ons afroep !
Helaas Prajak. Mijn interesse in Thaise dames is nul komma nul. Ik kan me niet vinden in de normen en waarden die Thai binnen een relatie belangrijk vinden. Bovendien houd ik van 100% echt.
Ik ben samen met mijn vriendin naar Thailand verhuisd. Er is dus niks Thais aan mijn relatie.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Permanent verblijf

#56 Bericht door RuudThai » dinsdag 28 september 2010, 15:25

prajak schreef:Toe te juichen. En ik weet nog wel meer. Een krokettenfabriek, een fricandellenkokerij, een haringkweker en een palingroker......... Er ligt hier een markt open voor jongelieden die de mouwen willen opstropen. Laat ik tenslotte fijntjes wijzen op het vriendelijke vestigingsklimaat in de regio Nongkhai met tenminste EEN vaste afnemer in de buurt......
In deze buurt al VIER vaste - Hollandse - afnemers.. plus Willy, een Duitser die van diverse Australiërs de bijnaam Silly Willy heeft gekregen (en dan weet je het wel), maar ook graag kaas lust.
Dus: een filiaal van de MORA samen met de Spakenburgse vishandel? Plus graag wat rookworsten, niet van de HEMA want die zijn me te vet :idea: ;) ;) :lol: :lol: . Daar zijn trouwens de Thai helemaal gek op, dus afzet verzekerd!

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Permanent verblijf

#57 Bericht door printen44 » dinsdag 28 september 2010, 15:32

Hier in Ngao zal een oliebollentent het ook goed doen. Met oudejaar bak ik die oliebollen zelf en ik kan er met moeite een paar redden voor mijzelf. De Thais staan letterlijk bij de friteuze om de oliebollen gloeiend heet te eten. :lol: :lol:

De kroketten die ik maak die gaan bij de Thais er ook goed in. Dus welke Nederlandse zelfstandige ondernemer open hier "Ome Henks Smikkelshop"? Afnemers genoeg. :lol: :lol:

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Permanent verblijf

#58 Bericht door RuudThai » dinsdag 28 september 2010, 15:34

printen44 schreef: Dus welke Nederlandse zelfstandige ondernemer open hier "Ome Henks Smikkelshop"? Afnemers genoeg. :lol: :lol:
Moet-ie wel z'n Ingrid meenemen ;) :lol: :lol: :lol:

trompetter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 333
Lid geworden op: vrijdag 30 juli 2010, 08:31

Re: Permanent verblijf

#59 Bericht door trompetter » dinsdag 28 september 2010, 15:45

Sert schreef:
een oudere kan zich in een jongere verplaatsen, maar niet andersom. In plaats van dat verschil negatief te benadrukken, zoals op dit forum met regelmaat gebeurt, kun je ook proberen om er iets positiefs uit te laten komen.

Zo is het maar net. Ik heb drie badkamers met belachelijk grote spiegels en (ik wil heus
niet opscheppen) drie slaapkamers met eveneens belachelijk grote spiegels.
Die waren er dus al toen ik het pand betrok.
Ik heb dus het wattage van de gloeilampen in de buurt van deze spiegels verlaagd, zodat ik mij
in deze spiegels kijkend jonger acht dan wat in mijn paspoort staat aangegeven.
Het is niet afdoend, maar het helpt in ieder geval een beetje.
Ik ben het honderd procent met je eens dat we de overeenkomsten als uitgangspunt moeten
nemen en niet de verschillen. Vooral de ouderen onder ons hebben daar baat bij.



Helaas Prajak. Mijn interesse in Thaise dames is nul komma nul. Ik kan me niet vinden in de normen en waarden die Thai binnen een relatie belangrijk vinden. Bovendien houd ik van 100% echt.
Ik ben samen met mijn vriendin naar Thailand verhuisd. Er is dus niks Thais aan mijn relatie.

Mijn interesse in Thaise dames is buitensporig en ik steek mijn hand dan ook in eigen boezem.
Het is jammer dat je de Thaise dames niet het voordeel van de twijfel gunt.
Want normen en waarden en de definitie van 'echt' zijn natuurlijk cultureel bepaald en zijn
dus niet altijd hetzelfde voor iedereen.
met vriendelijke groet
en trompetgeschal

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Permanent verblijf

#60 Bericht door Ben » dinsdag 28 september 2010, 16:00

printen44 schreef:Hier in Ngao zal een oliebollentent het ook goed doen. Met oudejaar bak ik die oliebollen zelf en ik kan er met moeite een paar redden voor mijzelf. De Thais staan letterlijk bij de friteuze om de oliebollen gloeiend heet te eten. :lol: :lol:

De kroketten die ik maak die gaan bij de Thais er ook goed in. Dus welke Nederlandse zelfstandige ondernemer open hier "Ome Henks Smikkelshop"? Afnemers genoeg. :lol: :lol:
Ruudthai schreef:In deze buurt al VIER vaste - Hollandse - afnemers.. plus Willy, een Duitser die van diverse Australiërs de bijnaam Silly Willy heeft gekregen (en dan weet je het wel), maar ook graag kaas lust.
Dus: een filiaal van de MORA samen met de Spakenburgse vishandel? Plus graag wat rookworsten, niet van de HEMA want die zijn me te vet . Daar zijn trouwens de Thai helemaal gek op, dus afzet verzekerd!
Alles wat gratis is vreet een thai op ook al is het tegen heug en meug VOL = VOL :D

Vraag maar 20 bath voor een oliebol en 100 voor de Hemaworst en kijk wat er gebeurt :idea:

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”