Permanent verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Permanent verblijf

#76 Bericht door driver » woensdag 29 september 2010, 18:53

vleespet schreef:
driver schreef:
yandre schreef:nu prajak
is helemaal waar hier in de isan ik woon nu hier bijna
9 maanden en heb de zelfde ervaring bruiloften ook
begrafenissen en diverse .
goed mijn vriendin komt wel uit het dorp hier maar ze
staan altijd open de meeste voor farang met geintje of
proberen te praten met je.
nu ja wat de drank betreft is het hier bij sommige niet
van de rijkdom hi hi maar goed dat is hun leven.
ja de taal vind ik erg moeilijk maar goed elke keer weer
worden er bij leren. nick noi als ik het goed tik

ik stuur even mail pb naar
ik weet niet of Sung Noen onder de Isaan valt maar dan nog : in de korte periode dat ik daar ben geweest en bij diverse locale Thai mensen / eethuisje / winkeltjes geweest ben viel het me op dat ik direct werdt geaccepteerd mede omdat ik me ook open stel voor hun.
In ieder geval zeg ik altijd dat ik nik noi Thai spreek en dat ik me best wil doen met hun te praten ook al is het met handen en voeten meestal.
Wordt altijd lachen als ze me bezig zien me verstaanbaar te maken maar het lukt meestal heel best.
Bij veel mannelijke Thai wordt me dan ook vaak whiskey al dan niet aangelengd met ijs aangeboden en als ik dan zeg dat ik dat niet drink en liever water heb kunnen ze ook daar smakelijk om lachen. Pepsi is overigens ook goed maar dat terzijde.

Eten ....dat doe ik gewoon of langs de weg bijv. pattai of hoe heet dat ? of ergens in een klein eethuisje oid wat rijst / nassie met een ei erbij en wat vlees , tomaatje etc.
Gewoon lekker simpel en niks ik ben de buitenlander dus laat het ffe breed hangen gedoe want daar maak je daar sowieso geen Thai vrienden mee vermoedt ik.
Of ze moeten op je centen gaan teren maar dat zijn geen vrienden maar profiteurs in mijn ogen.

Een vriend van me woont in Bandoeng das wel Isaan denk ik en daar deden we het als volgt met nieuwjaar in April :

men neme 4 Thai en 2 Hollanders.
Zittend op een matrasje op de grond met wat nootjes en 2 flessen bier en 6 glazen.
ijs erin en opdelen dat bier.

Bier op ....een der Thai loopt weg en komt terug met ....2 flessen bier en weer opdelen in 6 glazen.....Na een paar keer liep ik weg en kom terug met .... 2 bier en ook weer opdelen in 6 glazen.

En toen was ik een van hun bleek later want ik was niet ffe 6 flessen gaan halen maar paste me aan hun gewoontes aan en dat konden ze goed waarderen.
Voor hun is 2 flessen bier misschien een grote of extra uitgave voor mij zijn 50 flessen geen enkel probleem maar ik ga daar niet de stoere Hollander uithangen maar wil me heel graag thuis voelen tussen de locals waar ik ook ben en dat gaat vlgs mij wel lukken.

Voor mij dus niet iedere dag een biertje op het strand van Hua In of mijn vriendin tzt iedere dag lekker laten shoppen terwijl ik koffie drink met anderen dat doe ik in Holland ook niet dus waarom wel in Thailand ?

Als ik ooit permanent naar Thailand mag gaan dan graag leven zoals Prajak het zo,n beetje aangeeft en de schrijver hierboven.

mvg driver
Jij gaat het wel redden in Thailand Driver,gewoon zo doorgaan dat is de enige echte manier om te intregeren.
Dank je, en mij kennende zal ik het zeker op deze manier blijven doen.

mvg driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Permanent verblijf

#77 Bericht door driver » woensdag 29 september 2010, 19:09

prajak schreef:Ban Dung is inderdaad Isan als je Ban Dung bedoelt NO van Udon Thani. Daar zit een NL-er met een bungalowpark in aanbouw. Maar er wonen meer NL-ers in die regio, Ban Dung is groot in oppervlakte. Maar verder is het nikske.

Veel farang doen hun best niet te integreren. Nu hoeft dat ook niet als je een Thaise partner hebt die NL of Eng spreekt, voor mijn part D of Fr. Maar de meeste van mijn ex vriendinnen spreken geen woord buiten de deur en ook de huidige niet. Geen woord. Je moet dan wel. En ook als de dame of heer wel jouw taal spreekt komt toch de dag dat moeders ziek is en zij/hij wekenlang naar de familie is. Daar sta je dan ! Ik ken hier mensen die hun eigen kinderen niet verstaan en straks krijgen die kinderen een partner en komt de kouwe kant in beeld en je zit er met je b.. vol tanden bij. Dat is niet leuk.

Wij NL-ers hebben de gave snel een andere taal op te pikken; doe dat dan ook ! Het is een verrijking van het leven en een groot gemak. Ik studeer nog steeds, langzaam want ik ben een semi-ouwetje en het gaat niet meer zo snel allemaal, maar ik red me iedere dag weer. En als ik straks naar "resident" ga en eventueel naar "national" (al moet ik daarvoor eerst trouwen anders ben ik geen NL-er meer...) is die taaleis gemakkelijker in te vullen.
Ban Dung ...klopt Prajak.

Udon Thany doorrijden naar Bandung dan in cenrum voorbij busstation, eruit rijden rechts wat zoutvelden met een nieuw bungalowrelaxpark :mrgreen: iets verderop linksaf dan weer rechts stukkie doorrijden en voilla...Ban Dung waar ik dan ben geweest samen met Suk.

Mijn vriendin die dus ook niks anders sprak dan Thais komt vanouds uit Suphanbury en vondt het in Ban Dung prima, lekker tussen de eenvoudige locals en met iedereen direct l.llen zag ik.
Inmiddels spreekt ze ook wat Engels en Nederlands zodat we tegenwoordig o.a door de telefoon al aardig kunnen l.llen en elkaar nog verstaan ook ha,ha.

Mijn Thai is zeer beperkt maar ik ben er ook pas 2 keer geweest dus aldoende leert men ga ik vanuit.

Oftewel : mijn Thai avontuur is nog heel pril namelijk sinds afgelopen April :mrgreen:

mvg driver

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Permanent verblijf

#78 Bericht door NieTan » woensdag 29 september 2010, 21:49

Mijn tilac komt uit Bandung, eigenlijk uit het kleinere Bandung wai wat een klein stukje verderop ligt. Denk niet dat mensen hier het kennen? Ik ben er afgelopen kerst geweest om de familie te zien en een paar dagen te niksen. Er is daar zeer weinig te doen geen bars enkel de karaokie. Bandung is een redelijke stad waar je lekker kan eten en een goede markt hebt. Verder zijn de mensen er zeer nieuwsgierig als ze een farang zien, mensen lijken vriendelijk maar kan ook zijn dat ze hopen dat je wat leo gaat halen :mrgreen: . Ik heb ook een hoop bij mensen gehangen die ik niet of via via ken en veel grappen gemaakt het zijn gezellige mensen daar, alleen weet ik niet of dat komt omdat ze ruiken dat je geld hebt! Ik zou er nog niet willen wonen, later misschien wel als ik de 50 gepasseerd ben. for now sanook nit noi!

Rudi 1
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: zondag 22 oktober 2006, 14:02

Re: Permanent verblijf

#79 Bericht door Rudi 1 » donderdag 30 september 2010, 06:23

prajak schreef:Ban Dung is inderdaad Isan als je Ban Dung bedoelt NO van Udon Thani. Daar zit een NL-er met een bungalowpark in aanbouw. Maar er wonen meer NL-ers in die regio, Ban Dung is groot in oppervlakte. Maar verder is het nikske.
.
Prajak, is dat die Nederlander die afkomstig is uit de regio Eindhoven?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Permanent verblijf

#80 Bericht door prajak » donderdag 30 september 2010, 06:57

Ik begrijp dat er twee bungalowparken zijn van NL-ers. Dat noordelijk van BD ken ik niet, ik ken wel de weg naar de zoutvelden en die heilige plaats iets als Kham Chanot. Ik ben via die weg wel eens teruggereden naar NK, dwars door het land over B- en C-wegen. Sangkhom doe je dan aan.

Maar zuidelijk van BD ligt het dorpje Chiang Noi en daarin zit ook een bungalowpark in aanbouw, met het zwembad inmiddels gereed. Die NL-er is uit de regio Nijmegen/Oss.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”