Het Anti Iran en Mahan Air topic

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#46 Bericht door driver » zaterdag 13 november 2010, 23:53

mooatje schreef:
driver schreef:
Bean schreef:630 € Kingfischer Wel via Londen maar UHHHHH ***** Star van meneer Vijay Mallya's
Best Ecanomy class 2010
AMS LONDON DELHI BKK

Ja ik weet het U heeft een hekel aan overstappen.
Maar aan boord is het wel vac hoor!!
nog altijd 130 meer dan Mahan en dat 3 keer per jaar is toch zo,n 400 euries die ik kan besparen en dat vindt ik niet echt verkeerd .
Maar Finair voor slechts 530 euries staat me ook wel aan eigenlijk zeker als de service zoveel beter is al heb ik daar nog geen antwoord op gehad wat er nu precies beter is en of ze ook een tussenstop hebben ?


mvg Arie
Mijn vluchten waren Brussel-Helsinki-Bangkok.
Terug net omgekeerd.55 Minuten voor de overstap heen,terug 2 uur.
okee...dat is goed te doen dat wachten tijdens de overstap maar ik wacht ook even de reactie van Bean af die weet goed met sterrenvoorbeelden om te gaan tot nu toe maar ik heb liever tekst en uitleg over de voordelen van Finair t.o.v Mahan Air en wat de reistijden etc zijn ri.Bangkok vanaf Dusseldorf ?.
Kan zelf wel gaan zoeken maar daar heb ik weinig zin in als een ander met dingen aan komt zetten die beter blijken te zijn dat moet dat ook maar even duidelijk neergezet worden vindt ik en het houdt ons weer ffies bezig moet je maar denken :mrgreen:

mvg Arie..nuwegmorgenvroegwerken.nl

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#47 Bericht door Bean » zondag 14 november 2010, 05:08

Duss Helsinki BKK

Tussenstop op Vatanaa 1.40 uur A 340 Ruim vliegtuig LCD scherm On demand entertainment, eten goed tot zeer goed bediening vriendelijk en netjes .

Bkk Helsinki Duss Tussenstop 0.55 uur .

Bij evt vertraging is de service zeer goed gratis eten en drinken .
Prijs kwaliteit verhouding zeer goed .

Het is ook mogelijk dat men met een A 330 vliegt.

Kingfischer Ams LON tussenstop 0.40 A 319, LON, Mumbai A 330 tussenstop 1.30 Mumbai BKK A 320

Retour Gelijke vliegtuigen Alleen tussen stop Nu in Delhi tussentijden verglijkbaar met heen weg .

Service Zeer tot zeer goed Ams LON door Britisch Airways
LON Delhi A330 zeer luxe toestel Ricaro Stoelen zit voortreffelijk
LCD on demand Entertainment .
Eten zeer goed service zeer goed super vriendelijk personeel .

Kan zelf wel gaan zoeken maar daar heb ik weinig zin in als een ander met dingen aan komt zetten die beter blijken te zijn dat moet dat ook maar even duidelijk neergezet worden vindt ik en het houdt ons weer ffies bezig moet je maar denken


Luiheid heeft zo zijn nadelen :mrgreen:

Het is zelf met een beetje speurwerk en kennis van Airlines mogelijk voor 337 € retour Thailand te vliegen.
Met als langste tussenstop 1.20 min 1 x lowcost alla Mahan :mrgreen: van een uur de rest met een 5 star airline :mrgreen:
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#48 Bericht door driver » zondag 14 november 2010, 07:52

Bean schreef:Duss Helsinki BKK

Tussenstop op Vatanaa 1.40 uur A 340 Ruim vliegtuig LCD scherm On demand entertainment, eten goed tot zeer goed bediening vriendelijk en netjes .

Bkk Helsinki Duss Tussenstop 0.55 uur .

Bij evt vertraging is de service zeer goed gratis eten en drinken .
Prijs kwaliteit verhouding zeer goed .

Het is ook mogelijk dat men met een A 330 vliegt.

Kingfischer Ams LON tussenstop 0.40 A 319, LON, Mumbai A 330 tussenstop 1.30 Mumbai BKK A 320

Retour Gelijke vliegtuigen Alleen tussen stop Nu in Delhi tussentijden verglijkbaar met heen weg .

Service Zeer tot zeer goed Ams LON door Britisch Airways
LON Delhi A330 zeer luxe toestel Ricaro Stoelen zit voortreffelijk
LCD on demand Entertainment .
Eten zeer goed service zeer goed super vriendelijk personeel .

Kan zelf wel gaan zoeken maar daar heb ik weinig zin in als een ander met dingen aan komt zetten die beter blijken te zijn dat moet dat ook maar even duidelijk neergezet worden vindt ik en het houdt ons weer ffies bezig moet je maar denken


Luiheid heeft zo zijn nadelen :mrgreen:

Het is zelf met een beetje speurwerk en kennis van Airlines mogelijk voor 337 € retour Thailand te vliegen.
Met als langste tussenstop 1.20 min 1 x lowcost alla Mahan :mrgreen: van een uur de rest met een 5 star airline :mrgreen:
Okee, duidelijk verhaal waarvoor dank.

Luiheid....dat was het niet maar jij gaf voorbeelden dus ik dacht...leg maar us uit :mrgreen: wat je bij deze netjes hebt gedaan.

Onder de 500 euro heb ik nog niks kunnen vinden en ik zoek toch echt wel redelijk wat af voor prijzen maar ben niet echt thuis in de vliegwereld dus mocht je links hebben hou ik me aanbevolen en anderen misschien ook.
Voor mij telt echt de prijs mee mede omdat ik nog steeds geen grootgeld bezitter ben en toch meerdere keren per jaar naar Thailand wil voorlopig vindt ik dit toch belangrijk wat ik uiteindelijk betaal voor een vlucht.

mvg Arie ...nuffegaanwerken.nl

Bean
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 438
Lid geworden op: zaterdag 29 maart 2008, 16:23

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#49 Bericht door Bean » zondag 14 november 2010, 09:22

Als Prijs de drijfveer is en je iets langer (hoeft niet in vele gevallen )met een tussenstop kan
Op een van de vele Europesche airports .Zijn er nogal wat alternatieven ,

Eerst maar eens kijken wie er allemaal direct naar Bangkok vliegt.

Neem bv Allitalia, Die hebben soms directe vluchten Van Malpenza (Milaan)naar BKK voor 450 €
Met nieuwe 777 boeing's

Van Eindhoven Welschap (NL) Weeze Niederrhein (DL) 20.90 Euro naar Milaan ( Bergamo)
Met Ryan Air .

Public transport in Milan is handig 1 € voor 75 min Bergamo is 90 km van Malpenza +/- 1 uur

Dus je kan met de bus metro of ander voor 1 euro naar Malpenza :idea:
Ga je met de bus zie je ook nog wat van Milan .Totaal 494 € :D

Maar wel een leuke trip .

Kijk bv ook naar aanbieders in Engeland, Vaak erg leuke stuntprijzen .Via Via .

Maar je moet er wel wat voor doen .

Allitalia onvriendelijkheid en slechte service is daar uit den boze een Italiaan kan daarover nogal heftig tekeer gaan :D
Uitzonderingen daargelaten .
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#50 Bericht door Loe » zondag 14 november 2010, 13:12

Arie,

nog drie nachtjes slapen en dan mag je weer naar Suk :D , Ik moet :D hier nog 4 maandjes blijven groetjes Loe

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#51 Bericht door driver » zondag 14 november 2010, 17:12

Bean schreef:Als Prijs de drijfveer is en je iets langer (hoeft niet in vele gevallen )met een tussenstop kan
Op een van de vele Europesche airports .Zijn er nogal wat alternatieven ,

Eerst maar eens kijken wie er allemaal direct naar Bangkok vliegt.

Neem bv Allitalia, Die hebben soms directe vluchten Van Malpenza (Milaan)naar BKK voor 450 €
Met nieuwe 777 boeing's

Van Eindhoven Welschap (NL) Weeze Niederrhein (DL) 20.90 Euro naar Milaan ( Bergamo)
Met Ryan Air .

Public transport in Milan is handig 1 € voor 75 min Bergamo is 90 km van Malpenza +/- 1 uur

Dus je kan met de bus metro of ander voor 1 euro naar Malpenza :idea:
Ga je met de bus zie je ook nog wat van Milan .Totaal 494 € :D

Maar wel een leuke trip .

Kijk bv ook naar aanbieders in Engeland, Vaak erg leuke stuntprijzen .Via Via .

Maar je moet er wel wat voor doen .

Allitalia onvriendelijkheid en slechte service is daar uit den boze een Italiaan kan daarover nogal heftig tekeer gaan :D
Uitzonderingen daargelaten .
Is ook een leuk voorbeeld wat je hier aanreikt.
Normaal gesproken is tijd voor mij geen probleem maar het liefst toch bijv. via Dusseldorf ..tussenstop..BKK of bijv. dat Finair voorbeeld via ik dacht Helsinki ?.

Rynair en dan bus of metro etc lijkt me vrij vermoeiend om dat achter elkaar te doen .
Via Engeland vindt ik ook best maar ik zioek best wel op internet maar ben er niet zo in thuis dus meestal tik ik Bangkok in en dan maar zien wat ik tegenkom.

Misschien een idee om een apart topic te openen met tips over hoe naar BKK en tegen welke prijs ?
Of is dat er al soms ?

mvg Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#52 Bericht door driver » zondag 14 november 2010, 17:16

Loe schreef:Arie,

nog drie nachtjes slapen en dan mag je weer naar Suk :D , Ik moet :D hier nog 4 maandjes blijven groetjes Loe
Ja idd nog 3 nachtjes Loe en een overbrugging met het reizen en dan hoop ik Suk . weer in m,n armen te kunnen nemen in BKK.
Dus jij MOET nog 4 maanden in Thailand wat een straf :mrgreen:

4 weken is momenteel het meest haalbare voor mij mede gezien wat verplichtingen nog in Nederland de komende 1,5 jaar :x .

mvg Arie

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Het Anti Iran en Mahan Air topic

#53 Bericht door driver » zaterdag 18 december 2010, 06:43

Inmiddels weer veilig thuis in Nederland en keurig door Mahan Air van Dusseldorf via Teheran naar BKK gebracht en ook weer terug.

Inchecken in Dusseldorf bij de balie van Mahan Air : binnen 5 minuten en tijdens de vlucht veel lege plekken dus even overgestapt en wat extra stoelen voormezelf .
Teheran-BKK zat vrij vol met Iraniers waar ik al vrij vlot contact mee had en de hele reis goed gezelschap aan had.

16 Dec: Om 20.00 uur in BKK en een wachtrij van BKK naar Tokio voornamelijk zwaarbepakte Iraniers met af en toe een Westerling ertussen.
Aangezien ik met handbagage reis weinig zin om aan te sluiten in de rij mede omdat ik 12 uur en hun 6 uur moesten vliegen.
Dus op zoek gegaan naar een Thaise dienstverlener en jawel: Zag dezelfde man als in July toen hij mij uit de rij haalde en apart liet inchecken .
Even naar hem toe gelopen en gevraagt met mijn beperkt Thai aangevuld met Engels of het mogelijk was of ik of heel laat kon inchecken omdat ik dan ergens wou gaan zitten /liggen ipv in de rij staan een uurtje of 2 of dat ik misschien bij bijv. busines class kon inchecken oid mede vanwege ontbrekende bagage ?
20 minuten was ik dus ingecheckt en ben ik direct door de pascontrole gelopen om vervolgens bij de gate wat te gaan slapen.
De vlucht naar Teheran zat vrij vol maarrrr.....een eindje voor me waren minstens 6 rijen geheel leeg dus na de start direct overgestapt naar voren met nog wat Iraniers die me volgden en weer 3 stoelen voormezelf dus lekker liggen de hele reis :mrgreen:

In Teheran keurig opgewacht door een dame die ons een 5 dollar eet/drinkbon gaf en na wat extra controles mochten we via de roltrap naar boven .
Wat me weer opviel : We waren met wat Hollanders en 2 Duitsers en tijdens het wachten begon een groepje wat oudere Hollandse dames en 1 heer as usual weer te zeuren en te drammen dat alles zolang duurde , het was slecht geregeld etc.
Ik zei dat we toch 2,5 uur moesten wachten dus of dat nu hier of boven was maakt dat wat uit ?
Werdt niks teruggezegt dus heb ze verder genegeerd totdat ....ik in het halfvolle vliegtuig uitgerekend naast hun kwam te zetten :x
Daar baalde ik van want dat soort figuren moet ik niks van hebben dus na het opstijgen direct een andere plek opgezocht en met de benen languit naar voren de reis naar Dusseldorf weer volgemaakt.
De bediening was netjes en niet overdeven qua drinken maar dat boeit mij niet zo.

Conclusie : Na alle commentaar over Mahan boycot...slechte service of vliegtuigen zit driver weer netjes in Ede en zoals het er nu naar uitziet gaat driver next time weer met Mahan Air de lucht in of er moet een andere maatschappij zijn die me goedkoper naar BKK kan brengen ?
De prijs is en blijft voor mij bepalend vandaar nu 2 keer met Mahan gevlogen.

mvg driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”