Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#1 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 16:02

Oorspronkelijk bericht van : Prajak

Ik krijg net die vraag. Paspoort op datum verlenging nog maar 10 maanden geldig. Kun je een nieuwe verlenging van een jaar krijgen ?

Wat is de uiterste grens ?

Dank.

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#2 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 16:04

Oorspronkelijk bericht van : Dutch

Ben daar ook benieuwd naar.
Mijn paspoort verloopt October 2011 en mijn verlenging voor visum is op 29 December.
Laatst gewijzigd door Xerox op donderdag 26 augustus 2010, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#3 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 16:05

Oorspronkelijk bericht van : Dutch

Op 8 september a.s. moet ik bij de immigratie zijn voor het 90 dagen rapport.
Als er dan nog geen informatie is,zal ik het daar navragen.

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#4 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 16:06

Oorspronkelijk bericht van : Ruudthai

Mijn paspoort verloopt op 9 maart 2011. Mijn (retirement)visum moet elk jaar worden verlengd per 21 april. De laatste keer kreeg ik een stempel met een visum tot 9 maart 2011. Als ik dan een nieuw paspoort heb wordt daar gratis en voor niks de ontbrekende termijn tot 21 april 2011 in gestempeld, verzekerde mij de immigratieofficier in Sakon Nakhon.
Maar Nongkhai is anders......

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#5 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 17:26

Oorspronkelijk bericht van : Edje

Mijn PP was ook eerder verlopen dan mijn ret.visum.
Moest toch naar NL dus daar nieuw PP aangevraagt.
Bij terugkomst in TH. meteen naar Immigration voor nieuwe stempel, datum werd aangepast.
LET OP; Ga je naar NL voor nieuw PP omdat je er bv toch moet zijn vergeet dan geen Re-entree te halen en laat alle gestempelde pagina's niet perforeren bij de gemeente. Wijs ze hier nadrukkelijk op.

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#6 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 17:27

Oorspronkelijk bericht van : Ben
prajak schreef:
Ik krijg net die vraag. Paspoort op datum verlenging nog maar 10 maanden geldig. Kun je een nieuwe verlenging van een jaar krijgen ?

Wat is de uiterste grens ?

Dank.



Mar of Ret valt onder O .

Je kan een Mar of Ret binnen Thailand verlengen maar ook erbuiten .

Doe je het binnen moet je PP geldig zijn tot na de verlenging dat kan 1 dag zijn maar iets ruimer is makkelijker en verstandig ,ivm de aanvraag van een nieuw PP .
Waarom : Lijkt me simpel dat je met een verlopen PP geen verlenging krijgt .
Als het erna verloopt kan je erna op de Ned Ambassade een nieuw aanvragen je O visa blijft
in tussentijd gewoon geldig .Nadat je het nieuwe PP hebt laat je de boel omstempelen op de immigratie in je regio .Mocht je in die tijd evt reisplannen hebben houdt er dan rekening mee dat in veel gevallen een PP 3 tot 6 maanden geldig moet zijn .Neem dus 6 maanden als maatstaaf voor alle zekerheid .

Doe je het erbuiten is het anders, dan moet het min 12 maanden + 6 maanden zijn
12 maanden is verplicht +6 maanden = 18 maanden. en op sommige consulaten eisen ze 18 maanden .

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#7 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 17:31

Oorspronkelijk bericht van : Ben
dutch schreef:
Ben daar ook benieuwd naar.
Mijn paspoort verloopt October 2011 en mijn verlenging voor visum is op 29 December.

Voor 2011 (aangepast)(30 aug 2010) oct een nieuw PP aanvragen, Met het nieuw PP naar de immigratie in Korat en visa om laten zetten naar je nieuw PP op aangegeven datum in PP dus niet op de datum van het papier van de 90 dagen stempel daar kan een verschil in zitten , Eind dec 2012 weer een nieuw jaar visa aanvragen .

Het verschil in de 90 dagen melding en jaarverlenging kan optreden door dat men te vroeg de 90 dagen melding maakt , Als je gebruik maakt van de 7 dagen speling en dan dus iets later gaat is de 90 dagen verlenging later dan je verlenging van je jaarvisa voor sommigen kan dat een hele rit zijn die je jezelf dan bespaart .Kwestie van de kalender erbij nemen en tellen .

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#8 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 17:33

Oorspronkelijk bericht van : Ruudthai

Ben schreef:
dutch schreef:
Ben daar ook benieuwd naar.
Mijn paspoort verloopt October 2011 en mijn verlenging voor visum is op 29 December.


Voor 2012 oct een nieuw PP aanvragen, Met het nieuw PP naar de immigratie in Korat en visa om laten zetten naar je nieuw PP op aangegeven datum in PP dus niet op de datum van het papier van de 90 dagen stempel daar kan een verschil in zitten , Eind dec 2012 weer een nieuw jaar visa aanvragen .

Het verschil in de 90 dagen melding en jaarverlenging kan optreden door dat men te vroeg de 90 dagen melding maakt , Als je gebruik maakt van de 7 dagen speling en dan dus iets later gaat is de 90 dagen verlenging later dan je verlenging van je jaarvisa voor sommigen kan dat een hele rit zijn die je jezelf dan bespaart .Kwestie van de kalender erbij nemen en tellen .


Erg ingewikkeld. Bij mij ging het een stuk makkelijker dus (zie hierboven).

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#9 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 17:35

Oorspronkelijk bericht van : Ben

Ben schreef:
dutch schreef:
Ben daar ook benieuwd naar.
Mijn paspoort verloopt October 2011 en mijn verlenging voor visum is op 29 December.
Ben schreef:
Voor 2012 oct een nieuw PP aanvragen, Met het nieuw PP naar de immigratie in Korat en visa om laten zetten naar je nieuw PP op aangegeven datum in PP dus niet op de datum van het papier van de 90 dagen stempel daar kan een verschil in zitten , Eind dec 2012 weer een nieuw jaar visa aanvragen .

Het verschil in de 90 dagen melding en jaarverlenging kan optreden door dat men te vroeg de 90 dagen melding maakt , Als je gebruik maakt van de 7 dagen speling en dan dus iets later gaat is de 90 dagen verlenging later dan je verlenging van je jaarvisa voor sommigen kan dat een hele rit zijn die je jezelf dan bespaart .Kwestie van de kalender erbij nemen en tellen .
RuudThai schreef:
Erg ingewikkeld. Bij mij ging het een stuk makkelijker dus (zie hierboven).


Ja Ruud . Typisch ambtenaren taal denken alleen aan zichzelf :) ;)

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#10 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 18:04

Oorspronkelijk bericht van : Wouter_Udon

Ben schreef:
dutch schreef:
Ben daar ook benieuwd naar.
Mijn paspoort verloopt October 2011 en mijn verlenging voor visum is op 29 December.


Voor 2012 oct een nieuw PP aanvragen, Met het nieuw PP naar de immigratie in Korat en visa om laten zetten naar je nieuw PP op aangegeven datum in PP dus niet op de datum van het papier van de 90 dagen stempel daar kan een verschil in zitten , Eind dec 2012 weer een nieuw jaar visa aanvragen .

Het verschil in de 90 dagen melding en jaarverlenging kan optreden door dat men te vroeg de 90 dagen melding maakt , Als je gebruik maakt van de 7 dagen speling en dan dus iets later gaat is de 90 dagen verlenging later dan je verlenging van je jaarvisa voor sommigen kan dat een hele rit zijn die je jezelf dan bespaart .Kwestie van de kalender erbij nemen en tellen .



Ik neem aan dat je 2011 bedoelt?

Xerox
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 132
Lid geworden op: donderdag 26 augustus 2010, 12:49

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#11 Bericht door Xerox » donderdag 26 augustus 2010, 18:06

Oorspronkelijk bericht van : Ben

Ja 2011

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Mar of ret visum verlengen; paspoort verloopt bijna

#12 Bericht door Ben » maandag 30 augustus 2010, 08:41

Duur van het paspoort Aanvraag buiten Thailand .Geen Extention
Toeristen visa:
1 entry : paspoort dient nog min.6 maanden geldig te zijn op de dag van aanvraag.
2 entries : paspoort dient nog min.9 maanden geldig te zijn op de dag van aanvraag.
3 entries : paspoort dient nog min.9 maanden geldig te zijn op de dag van aanvraag.

Non-immigrant visa:
1 entry : paspoort dient nog min.6 maanden geldig te zijn op de dag van aanvraag.
multiple entries: paspoort dient nog min.15 maanden geldig te zijn op de dag van aanvraag.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”