BEUNG KHAN wordt een aparte provincie!

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

BEUNG KHAN wordt een aparte provincie!

#1 Bericht door pong » dinsdag 03 augustus 2010, 12:52

Nr. 77? of 78? in de lijst met ChiangWat, die elke paar jaar ietsje langer wordt. Dit deel-van die lange kronkel van wat nu nog Nong Khai is-wordt afgesplitst en zelfstandig. Daar komt weer een nieuwe provinciehall, nieuwe ambtenaren, etc. bij-voor nog geen 400.000 inwoners. Hoewel Amnat Charoen (afgesplist van Ubon laatste keer) mij een nog groter gat lijkt.
Prajak-woon je niet net precies op de schedingslijn? kan je nog smokkelen gaan doen door de achtertuin?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: BEUNG KHAN wordt een aparte provincie!

#2 Bericht door prajak » dinsdag 03 augustus 2010, 16:37

De provincie Nongkhai is langs de rivier gemeten 350 km lang en dat is een eind lopen. Als men dat opsplitst in 2 x 175 km dan wordt het wat overzichtelijker. Het zal dus wel waar zijn maar de reden ? Er zullen wel wat hotemetoten een plekkie moeten krijgen en dan worden er banen bijgepoot...... Ik woon nabij de stad NK zelf dus voor mij verandert er niks.


.

Thaijan
kenner
kenner
Berichten: 91
Lid geworden op: woensdag 14 november 2007, 00:10
Locatie: Bungkan

Re: BEUNG KHAN wordt een aparte provincie!

#3 Bericht door Thaijan » woensdag 11 augustus 2010, 07:54

Hallo, ik woon in de wat de nieuwe provincie gaat worden goed gespeld Bungkan, ik denk dat je dit bedoeld Pong.
Deze week was er een bijeenkomst in ons dorp waarbij een hotemetoot oftewel de master uit Seka wat informatie gaf over dit feit.
Het is namelijk zo, ik kom regelmatig bij het immigratiekantoor in Bungkan, daar lag verleden jaar een boekwerkje ter informatie van de bevolking met hierin een plan voor het maken van een friendshipbridge naar Laos, net zo'n ding als in Nong Khai en Mukdahan, dit wordt dus de 3e.
Een van de doelen waarom de brug er komt is om de export van onder andere de opbrengst rubber - latex van de talloze rubberboomplantages alhier te vergemakkelijken, normaal gaat dat spul per vrachtwagen naar Bangkok wat ik begreep, nu kan het direct via de 3e brug naar Laos en daar vandaan of direct door naar Vietnam en China.
De grond in en rondom Bungkan zal waardevoller worden, momenteel is men al op de weg naar Bungkan vanaf Si Wilai gezien bezig om van de normale 2 baans weg een 4 baans weg te maken, wat ik begreep compleet vanaf Bungkan tot aan Udon Thani, in Bungkan zelf zie je dat men al bezig is grote stukken grond bouwrijp te maken voor grote gebouwen zoals bijvoorbeeld winkels als een Tesco Lotus enzo.
Op sommige plekken wordt er al gebouwd.
Het kan nog wel een paar jaar duren eer alles klaar is maar dan hebben we ook wat :D
En inderdaad zal het de nodige werkgelegenheid voor de bevolking opleveren, er zullen uiteraard ook meer toeristen naar Bungkan gaan komen.

groetjes van Jan

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10297
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: BEUNG KHAN wordt een aparte provincie!

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 11 augustus 2010, 15:16

Thaijan schreef:Hallo, ik woon in de wat de nieuwe provincie gaat worden goed gespeld Bungkan, ik denk dat je dit bedoeld Pong.
Deze week was er een bijeenkomst in ons dorp waarbij een hotemetoot oftewel de master uit Seka wat informatie gaf over dit feit.
Het is namelijk zo, ik kom regelmatig bij het immigratiekantoor in Bungkan, daar lag verleden jaar een boekwerkje ter informatie van de bevolking met hierin een plan voor het maken van een friendshipbridge naar Laos, net zo'n ding als in Nong Khai en Mukdahan, dit wordt dus de 3e.
Dit wordt dus de TWEEDE 3e oftewel de 4e...... ;) :D
Want in Nakhon Phanom zijn ze al bezig met de aanleg van de 3e Friendship-brug over de Mekong en die zal binnen afzienbare (maar wat is afzienbaar in Thailand?) tijd opengaan.
Prettig voor een aantal Nederlanders in mijn omgeving waarvoor hun visarun dan een makkie wordt.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: BEUNG KHAN wordt een aparte provincie!

#5 Bericht door Loe » woensdag 11 augustus 2010, 19:21

ruud,

hoezo makkie, het bootje word dan het busje of zijn er meer voordelen.

groetjes loe

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”